De vraag klinkt misschien vreemd, dus ik zal hem uitleggen.
Mijn vriendin en ik wonen in een maisonnette op de tweede woonlaag, nu bijna 5 jaar. Het eerste jaar woonde er een of ander bijzonder vreemd en hysterisch zeikwijf beneden ons. Die verdween op een gegeven moment, waarna het pand een paar maanden leegstond.
Toen verscheen er een mevrouw, die de flat vrijwel zeker onderverhuurde aan een héééél vaag mens dat er weliswaar woonde, maar het adres ook gebruikte als doorvoerhaven voor drugs of iets anders bijzonder vaags. Na ruim een jaar verdween die ook van het toneel, stond de flat weer een tijdje leeg, en ruim twee jaar geleden verscheen er een stel mensen met een baby (hoewel de flat voor 1 persoon is, en al helemaal geen gezin). Die zijn ongeveer twee maanden aan het rommelen en timmeren geweest (vooral 's nachts ). Over dat nachtelijke gedeelte heb ik een paar keer geprobeerd ze aan te spreken, maar als ik aanbelde ging het licht uit en werd er niet opengedaan. Het werd wel even rustig. Na die eerste paar maanden (nu twee jaar terug) zie je nooit mensen de flat in- of uitgaan, maar een paar keer per maand brandt er 's avonds laat opeens licht, wordt er druk geklopt, geschoven met zware dingen en getimmerd. Op aanbellen volgt dezelfde reactie (licht uit, muisstil). Verder wordt het pand niet voor bewoning gebruikt ofzo (geloof me, zoiets weet je op een gegeven moment echt zeker).
Ondertussen stook ik me 's winters drie slagen in de rondte omdat we een hoekmaisonnette hebben, en omdat het pand beneden ons niet bewoond wordt hebben we ook een soort ijsbaan als vloer, althans zo voelt het (niet tegenaan te verwarmen), en dat geklop, geschuif en gehamer (of in ieder geval het geluid dat mensen die ergens wonen zo nu en dan maken) zou ik accepteren, als het pand maar gebruikt werd door mensen om in te WONEN, en niet om een soort nachtelijke handenarbeidclub in te vestigen.
Dus nu wil ik na een paar jaar eigenlijk gewoon gaan vragen of de woningbouwvereniging het pand eens zou gaan verhuren aan iemand die echt een huis nodig heeft, ipv al drie jaar vago's die het pand voor alles behalve dat gebruiken.
Maar KAN ik dat ook eisen?
V.
quote:Een huurwoning mag je niet onderverhuren omdat je daarmee tegen het contract ingaat (en dat zou zomaar eens een goede reden voor de verhuurder kunnen zijn om het contract te ontbinden). Voor zover ik weet is er geen enkele andere reden waarom je niet mag onderverhuren.
Op maandag 17 februari 2003 00:22 schreef golda het volgende:een huurwoning mag je volgens de wet niet onderverhuren
Maar goed, discussies hierover horen niet in dit topic. Ik geloof ook niet dat het hier relevant is.
quote:Is nog niet zo duidelijk hoor. Kweken geeft warmte. Zie eindhovensdagblad:
Op dinsdag 18 februari 2003 09:24 schreef SJO3RD het volgende:
duidelijk wat daar gekweekt wordt
quote:O?
Op dinsdag 18 februari 2003 09:24 schreef SJO3RD het volgende:
duidelijk wat daar gekweekt wordt
Volgens mij zou het dan warm moeten zijn, en schijnt het te moeten meuren.
Nog afgezien daarvan; daarvoor zijn ze er weer te weinig.
V.
quote:Hier in de flat binnen gehoorafstand zijn nieuwe bewoners gekomen, ook zij maken rare geluiden op de vreemdste tijdstippen ( timmeren, schuiven met iets op beton, zagen..)
Op zondag 16 februari 2003 23:48 schreef Verbal het volgende:
...dat ze de woning onder je verhuren aan mensen die de woning gebruiken om in te wonen?
Op mijn vraag aan de woningcoperatie *wat voor leipo's zij in vredesnaam boven mijn hoofd laten wonen"kreeg ik te horen dat; er de nieuwe bewoners o.a zeer duidelijk verteld is dat zij de woning * aan moeten kleden* en moeten voorzien van vloerbedekking e.d. om overlast te voorkomen en dat het niet opvolgen van dié regel kan betekenen dat zij eruit moeten.
quote:stank is nix van te merken als ze goede filters gebruiken
Op dinsdag 18 februari 2003 10:11 schreef Verbal het volgende:[..]
O?
Volgens mij zou het dan warm moeten zijn, en schijnt het te moeten meuren.
Nog afgezien daarvan; daarvoor zijn ze er weer te weinig.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |