abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213267764
Als het op Marktplaats aan komt hanteert ik altijd een bepaald methode waarvan ik heb gemerkt dat die het beste werkt.
Bij alles wat wij thuis kopen, kijken we eerst even op marktplaats. Deze keer waren we op zoek naar een koelkast die aan een aantal eisen moest voldoen. Schijnbaar zijn deze zo zeldzaam dat we in heel Nederland maar een stuk of 10 advertenties vonden.

Een paar weken terug vonden we een verkoper op 15 km rijden. Afspraak maken bleek al lastig want het duurde onderhand een week om op 3 berichten te reageren. Uiteindelijk een half uur voor de afspraak kregen we een berichtje van de verkoper dat er wat tussen was gekomen, of we een week erna nog konden. Op de vraag wanneer het dan uit kwam hebben we nooit meer wat gehoord.

Bieden doe ik niet, maar bij 3 andere advertenties maar gereageerd dat we de koelkast wel wilden ophalen voor de vraagprijs. Geen reactie…

We hebben zelfs op 2ehands.be gezocht en gereageerd. Ook daar bij 2 verkopers hetzelfde verhaal.

Als je niks wil verkopen, haal je advertentie dan gewoon offline.
pi_213267819
Nou, je methode werkt fantastisch inderdaad.
  zaterdag 20 april 2024 @ 09:56:40 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213267856
Wat is je laagste prijs?
pi_213267915
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:56 schreef leolinedance het volgende:
Wat is je laagste prijs?
Of deze: Ik wil hem wel voor ... ( meestal 1/10 v/d vraagprijs)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 20-04-2024 10:18:27 ]
  zaterdag 20 april 2024 @ 10:04:52 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213267965
Is het nog te koop?
pi_213268032
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:54 schreef Prego het volgende:
Nou, je methode werkt fantastisch inderdaad.
Normaal gesproken wel ja.
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 10:11:15 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213268060
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:00 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Of deze: Ik wel hem wel voor ... ( meestal 1/10 v/d vraagprijs)
Die kwam bij mij het meest voor jah.

Vooral bij een telefoon. Zet je hem voor bijv 150 euro te koop, wat al een vrij scherpe en nette prijs was.

"Morgen ik kom halen voor 20"

:D :'(
pi_213268079
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:51 schreef Electric_Eye het volgende:
Als het op Marktplaats aan komt hanteert ik altijd een bepaald methode waarvan ik heb gemerkt dat die het beste werkt.
Bij alles wat wij thuis kopen, kijken we eerst even op marktplaats. Deze keer waren we op zoek naar een koelkast die aan een aantal eisen moest voldoen. Schijnbaar zijn deze zo zeldzaam dat we in heel Nederland maar een stuk of 10 advertenties vonden.

Een paar weken terug vonden we een verkoper op 15 km rijden. Afspraak maken bleek al lastig want het duurde onderhand een week om op 3 berichten te reageren. Uiteindelijk een half uur voor de afspraak kregen we een berichtje van de verkoper dat er wat tussen was gekomen, of we een week erna nog konden. Op de vraag wanneer het dan uit kwam hebben we nooit meer wat gehoord.

Bieden doe ik niet, maar bij 3 andere advertenties maar gereageerd dat we de koelkast wel wilden ophalen voor de vraagprijs. Geen reactie…

We hebben zelfs op 2ehands.be gezocht en gereageerd. Ook daar bij 2 verkopers hetzelfde verhaal.

Als je niks wil verkopen, haal je advertentie dan gewoon offline.
Dat is inderdaad heel vervelend om met zulke adverteerders te werken.
De onbereikbare en onbetrouwbare had dat ook. Iemand had hem gevraagd om diens auto te verkopen via Marktplaats. Had hij een advertentie met zijn eigen telefoonnummer gemaakt maar kreeg geen reacties. Had hij de prijs omlaag gezet maar kreeg geen reacties. Bleek dus dat hij een typefout in het telefoonnummer had gezet en niet op die berichtjes had gereageerd omdat hij niet weet hoe dat moest. Maar een aantal mensen die de auto wilden kopen stoorden zich ook eraan.
pi_213268217
De berichten: is dit nog beschikbaar of ik wil wel voor deze prijs vanavond komen halen gaan bij mij altijd direct de prullenbak in.

Dat is toch altijd hetzelfde type volk en die hoef ik niet aan mijn deur. Maar zo zou ik dus zelf nooit een berichtje sturen.
  zaterdag 20 april 2024 @ 10:28:38 #10
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_213268244
Hij was 200 maar ik heb nu maar 180 euro in m'n portemonnee... Maar dan neem ik hem nu gelijk mee, oke?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_213268316
Er moet wel wat vanaf ivm de benzinekosten.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_213268664
Zelfs gratis (relatief nog goede) spullen weggeven is een uitdaging. Laatst een klein hoekbankje erop gezet. Eerste afspraak om af te halen wilde hij met een dag verzetten. Nou daar blijf je dan voor thuis, maar oké vooruit volgende dag dan. Kreeg ik 10 minuten ná de afgesproken tijd een bericht dat 'ie niet kon komen omdat zijn band lek was... :')
pi_213268718
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:24 schreef Electric_Eye het volgende:
De berichten: is dit nog beschikbaar of ik wil wel voor deze prijs vanavond komen halen gaan bij mij altijd direct de prullenbak in.

Dat is toch altijd hetzelfde type volk en die hoef ik niet aan mijn deur. Maar zo zou ik dus zelf nooit een berichtje sturen.
maar die eerste vraag is wel normaler voor marktplaats en een oudere advertentie, 99% van het volk verwijdert hun advertenties niet :')
pi_213268790
Marktplaats is helaas een verzamelpunt van mensen die slecht met geld om kunnen gaan.

Mensen die van alles te koop zetten omdat ze in geldnood zitten, maar eigenlijk niet willen verkopen. Mensen die inpulsief reageren en het eigenlijk niet kunnen betalen. Mensen die iets willen, maar dan voor 1/3 van de prijs
.
pi_213269361
ben mijn auto aan het verkopen.

2 bezichtigingen op de laatste dag afgezegd.
en ze hadden zoveel interesse, en of ik de advertentie niet op reserveren kon zetten .. :')
pi_213269386
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Die kwam bij mij het meest voor jah.

Vooral bij een telefoon. Zet je hem voor bijv 150 euro te koop, wat al een vrij scherpe en nette prijs was.

"Morgen ik kom halen voor 20"

:D :'(
mijn standaard antwoord is dan altijd: net verkocht voor 200 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door fespo op 20-04-2024 12:16:17 ]
pi_213269525
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:11 schreef Beldewouten het volgende:
Zelfs gratis (relatief nog goede) spullen weggeven is een uitdaging. Laatst een klein hoekbankje erop gezet. Eerste afspraak om af te halen wilde hij met een dag verzetten. Nou daar blijf je dan voor thuis, maar oké vooruit volgende dag dan. Kreeg ik 10 minuten ná de afgesproken tijd een bericht dat 'ie niet kon komen omdat zijn band lek was... :')
Ik heb ondertussen geleerd dat je er dan beter ¤10 voor kunt vragen. Mogen ze het alsnog wel gratis hebben maar de grootste paupers haken dan meestal wel af.

Wat ik zelf als verkoper wel heb geleerd is dat ik nergens meer voor thuis blijf. Het is me te vaak overkomen dat ik voor Jan lul heb zitten wachten. En ook als je dan nergens naartoe hoeft is dat gewoon strontvervelend. 1 keer afzeggen is voor mij dan ook niet nog een keer afspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')