Ik denk dat het 't meest voorkomende beest in Nederland is.
En nu geen grapjes over de dooie mus en de blinde vink.
De strontvlieg wordt echt ondergewaardeerd.
quote:Nooit gezien
Op zondag 16 februari 2003 23:15 schreef tong80 het volgende:
Schandalig dat daar nog geen topic over is.Ik denk dat het 't meest voorkomende beest in Nederland is.
En nu geen grapjes over de dooie mus en de blinde vink.
De strontvlieg wordt echt ondergewaardeerd.
Foto?
quote:
Op zondag 16 februari 2003 23:20 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
Nooit gezien
Foto?
quote:Komt in de buurt.
Op zondag 16 februari 2003 23:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[afbeelding]
ik kon alleen deze vinden bij google... bedoel je dit?
Vlieg is een verzamelnaam voor een van de grootste groep diersoorten (ongeveer 80.000 bekende soorten). Een van de bekendste is ongetwijfeld de kamervlieg en de de kleine kamervlieg. Vliegen komen voor op de hele wereld, maar hebben het liefst een vochtig en warm klimaat.
Voorplanting
Ze planten zich voort door eieren te leggen in mest, dode dieren, afvalhopen of voedingsmiddelen, zo zijn de larven verzekerd van voedsel. De kleine kamervlieg legt ongeveer 200 tot 600 eieren en de kamervlieg ongeveer 600 tot 2000 eieren. Na het uitkomen duurt het ongeveer 10 tot 12 dagen voordat de larve (made) is ontpopt (in cocon na 6-7 dagen) tot een volwassen en geslachtsrijpe vlieg. De mannetjes sterven snel na de paring, de wijfjes leven 2 tot 3 maanden.
Probleem of oplossing?
Vliegen kunnen erg vervelend zijn voor de mens. Ze vernietigen landbouwproducten en voedsel, verspreiden ziektes als malaria en zijn gewoon heel erg vervelend. Maar de vlieg heeft wel degelijk een functie in de natuur. Zo versneld hij het opruimen van mest en resten van dode dieren en speelt hij een belangrijke rol in de voedselketen
Waar ben ik helemaal mee beizg om hier info over te zoeken
quote:
Op zondag 16 februari 2003 23:27 schreef Herkauwer het volgende:
Nee, hulde aan de strontvlieg.
quote:Wat doe je hier dan...?
Op zondag 16 februari 2003 23:27 schreef Herkauwer het volgende:
Maar een topic over strontvliegen kon ik natuurlijk niet laten gaan
|
Forum Opties | |
---|---|