Tijdelijk? Dit is al sinds 2021 zo hoor. En zo heel gek is dat ook niet met al die camera's aan boord. Het is gewoon een veiligheidsrisico die je op deze manier simpel kan elimineren.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.autoblog.nl/n(...)t-onderzoekt-6875726
Nederland onderzoekt gebiedsverbod voor Chinese EV’s
Zijn Chinese EV’s wel te vertrouwen…? Dat is de vraag die de Nederlandse overheid hardop stelt én gaat onderzoeken.
Vorige maand schreven we dat er door de Amerikanen met argusogen naar Chinese EV’s wordt gekeken. Zij zijn bang voor spionage en gaan daarom een onderzoek instellen. Dat is misschien een gevalletje ‘zo de waard is…’, maar in Nederland komt er nu óók zo’n onderzoek.
CDA-kamerlid Derk Boswijk heeft hiervoor een motie ingediend, samen met D66’er Paternotte en VVD’er Thom van Campen. Daarin wordt gevraagd naar een analyse van de risico’s van EV’s (en dan vooral Chinese EV’s) voor de nationale veiligheid. Het is dus eigenlijk een soort motie van wantrouwen richting China.
Naar het Amerikaanse onderzoek wordt niet gerefereerd, maar wel naar het feit dat China Tesla’s niet vertrouwt. In het land van Xi Jinping mogen Tesla’s niet meer overal rijden en parkeren, uit angst voor spionage. Boswijk vindt dat er gekeken moet worden of zoiets ook in Nederland ingevoerd moet worden, maar dan voor Chinese EV’s.
De motie is inmiddels aangenomen, met een ruime meerderheid van de stemmen. Om precies te zijn: 150 stemmen voor en 0 stemmen tegen. Daarmee weten we in ieder geval dat er niemand in de Tweede Kamer steekpenningen krijgt vanuit China.
Als uit het onderzoek blijkt dat er inderdaad risico’s kleven aan Chinese EV’s, moet er ook gekeken worden wat hier aan gedaan kan worden. Een gebiedsverbod voor EV’s á la China is daarbij dus een optie. Wie weet mag je straks dus je BYD of MG niet meer parkeren bij een overheidsgebouw of militair complex….
Ts
Beginnen we weer
Ondertussenag Tesla niet bij overheids gebouwen in China. (Tijdelijk)
Lekker met stront gooien tegen elkaar.
Ik zie dadelijk Rusland nog winnen met hun lada op de markt .
De enige Electronica is de motor aansturen.
Snap je nu de lada verhaalquote:Op donderdag 18 april 2024 21:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tijdelijk? Dit is al sinds 2021 zo hoor. En zo heel gek is dat ook niet met al die camera's aan boord. Het is gewoon een veiligheidsrisico die je op deze manier simpel kan elimineren.
Tesla sets up data center in China amid spying concerns
Waar haal je vandaan dat Lada de markt gaat veroveren? Je weet dat de productie van Lada sinds 2022 stilgelegd is ivm gebrek aan onderdelen door de oorlog?
Nee.quote:
China is wereldwijd enorm bezig met spionage.quote:Op vrijdag 19 april 2024 08:58 schreef hoechst het volgende:
We hoeven toch niet bang te zijn voor die paar spleetogen die weten dat jij de vrouw hebt gebeld omdat je zin hebt om te neuken?
Moeten we ons niet gewoon veel meer zorgen maken om onze eigen overheid?
ik had altijd de gedachtes dat china technologisch een stuk verder is dan andere landen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:02 schreef ToT het volgende:
[..]
China is wereldwijd enorm bezig met spionage.
Technologie om vervolgens goedkoop zelf na te maken, overheidsgebouwen, ons DNA via zwangerschaps- en stamboomtesten enz.
Een chinees bedrijf had een keer de opdracht gekregen een overheidsgebouw te bouwen, ik geloof in Amerika.
Een paar jaar later kwam men er achter dat het tijdens de bouw bomvol spionageapparatuur was gepropt.
Valt erg tegen eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:06 schreef hoechst het volgende:
[..]
ik had altijd de gedachtes dat china technologisch een stuk verder is dan andere landen.
Ja, zoals eerder gezegd, je kocht een EV met een te kleine accu en gaat er vervolgens wel ritten mee maken alsof hij een grote accu heeft. En dan is dat langzame laden van zo'n MG wel "dodelijk" voor je ervaring.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt erg tegen eigenlijk.
Sommige producten zijn inderdaad erg goed, maar "Made in China" is nog steeds een dingetje.
Overigens heb ik een elektrische MG!Voor de prijs is-ie niet slecht, maar ik ga wel weer op dinosap overstappen, als ik deze tenminste nog redelijk kan verkopen na dit nieuws!
Dinosapquote:Op vrijdag 19 april 2024 09:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt erg tegen eigenlijk.
Sommige producten zijn inderdaad erg goed, maar "Made in China" is nog steeds een dingetje.
Overigens heb ik een elektrische MG!Voor de prijs is-ie niet slecht, maar ik ga wel weer op dinosap overstappen, als ik deze tenminste nog redelijk kan verkopen na dit nieuws!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |