abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2024 @ 00:19:19 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214904285
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:22 schreef hondonspain het volgende:
Leuk chaotisch stel, wel jammer dat ze na 1.5 jaar ofzo nog steeds Nederlandse kentekens hebben wat dus niet mag en vergunningen zijn ook niet echt aangevraagd vrees ik
Het is Portugal en geen Spanje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214904639
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:19 schreef golfer het volgende:

[..]
Het is Portugal en geen Spanje.
Regels gelden voor alle landen in de EU
life is like a box of chocolates
pi_214904641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.
Daarnaast hadden ze vermoedelijk zelf ook al eigen woning verkocht en gespaard voor aanschaf van eerste 2 huizen.

Al om al verwacht ik wel dat ze 500k hebben uitgegeven tot zo ver.
Blijkbaar hebben ze geld zat en heb je de erfbelasting meegenomen in je berekening
pi_214905689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 07:38 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Blijkbaar hebben ze geld zat en heb je de erfbelasting meegenomen in je berekening
Een stel wat geen kinderen heeft en van die leeftijd is heeft tal van jaren kunnen sparen, met dubbel inkomen kan je makkelijk 2000 euro per maand wegleggen als het niet meer is afhankelijk van baan.

Daarnaast hen eigen woning als ze die hadden wellicht al verkocht voor ze aan dit programma meededen. Bij elk huis wat je nu verkoopt neem je overwaarde mee. Als je die mee kan nemen naar buitenland i.p.v. weer wat duurs te kopen in Nederland haal je wel je winst eruit.

Daarnaast was ze volgens mij ook enig kind, die erfbelasting van 120-150k is echt wel te overzien. Ouders hadden waarschijnlijk die boerderij al volledig afbetaald zoals vele boomers hen huis hebben afbetaald.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214960298
Vanavond:

Deze aflevering vertelt het verhaal van Eric en Judith, die hun spullen hebben gepakt en hun geluk beproeven op het Deense eiland Bornholm. Ze kochten een oude boerderij met twee grote schuren en willen daarin graag appartementen creëren.

De klus is extra zwaar omdat Eric er in het begin grotendeels alleen voor staat. Judith heeft namelijk nog een jaar nodig om haar opleiding in Nederland af te maken. Vol goede moed begint Eric aan de enorme klus, maar tegenvallers liggen al snel op de loer. De bouwkosten en het wachten op vergunningen zorgen voor veel stress.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 september 2024 @ 20:46:36 #56
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214963860
Zelf met asbestplaten knoeien -O-
pi_214964077
Alternatief plan: we gaan machines verhuren

Kan me wel voorstellen dat vrouwlief daar niet bij van wordt
pi_214973960
Denemarken is nog platter dan Groningen maar saai verhaal en beetje saaie familie. Gevoel zegt binnen 1 jaar te koop maar wie weet
pi_214974109
Bornholm is heel toeristisch, dus zat kansen voor ze.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214974709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.
Daarnaast hadden ze vermoedelijk zelf ook al eigen woning verkocht en gespaard voor aanschaf van eerste 2 huizen.

Al om al verwacht ik wel dat ze 500k hebben uitgegeven tot zo ver.
Huis is volgens mij pas mei 2024 verkocht in nl. En eerst hadden ze plannen om in nl zelf nieuw te bouwen volgens de tekst van de makelaar.

Bron: funda verkochtte huizen schijf.
pi_214975080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Zelf met asbestplaten knoeien -O-
Kan en mag gewoon hoor, het risico is beperkt.

Ik ken de regels in Denemarken niet maar iets zegt me dat de VoiceOver het verhaal wat extra de nadruk legde op asbest toen hij zei dat die man het hele dak ging vervangen. Het is erg opvallend dat het vervangen stuk past in wat de Nederlandse wetgeving voorschrijft. ( zou die wet in Denemarken hetzelfde zijn?)

In NL zijn de regels voor het zelf doen
✅maximaal 35m2 of 200kg per jaar
✅dubbel verpakt in plasticfolie
✅de platen moeten geschroefd zitten en niet gespijkerd
✅voorzichtig neerleggen en niets afbreken
pi_215029418
Vanavond:
Sander en Sylvia hebben met hun twee nog kleine kinderen per camper door Europa gereisd om een plek te vinden waar ze wilden gaan wonen. Dat is Portugal geworden, waar ze een vervallen huis willen verbouwen. In Het Roer Om is te zien dat er nogal wat haken en ogen aan de renovatie zitten.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 september 2024 @ 20:32:44 #63
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_215034591
Dit huis kan wel een likje verf gebruiken
pi_215037651
Wij kijken nu terug.
@Managarm Portugal
Poef.....gone! ©golfer
pi_215037714
Sander zijn stem is hoger dan die van Sylvia. ( kan hij ook niks aan doen, maar valt mij op).
Poef.....gone! ©golfer
pi_215037838
Die ruïne. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_215037904
Zwevers die alles op gevoel doen. 8)7
Poef.....gone! ©golfer
pi_215038337
Wilde zwijnen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_215049598
Leuke mensen, gun ze wel succes, werken er hard voor lijkt het. Ze hadden het wel beter kunnen voorbereiden maar vaak worden dingen wat in scene gezet in dit soort programma's.
pi_215057460
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:05 schreef golfer het volgende:
Wij kijken nu terug.
@:managarm Portugal
Net gekeken, het is nog Castelo Branco, maar meer dan een uur rijden bij ons vandaan. Mooie omgeving, we zijn daar een keer vakantie geweest in de buurt. Alleen te veel risico op bosbrand in die omgeving (de branden van 2017 met meer dan 80 slachtoffers waren bij Pedrogão Grande).

Hij is wel handig, wat wel prettig is. Die rommel in huizen is overigens standaard. Kennis van ons had een woning gekocht waarbij alleen de foto's van de muur waren gehaald, ook de drankkast was nog gevuld. Echt alles stond er nog. Wat me wel opviel, is dat bij het feestje alleen maar Nederlanders en Engelsen waren :) , maar dat schijnt normaal te zijn.

Het viel me nogal mee, ze hebben het niet slecht gedaan, dat dingen langer duren, ach, het is Portugal. Ze hadden het iets anders aan kunnen vliegen met die ruïne, daar had ik niets aan gedaan, is in de heuvel gebouwd. Ik had een vergunning aangevraagd om vakantiewoningen neer te zetten, die krijg je vaak zonder problemen.

En een bekende transporteur, die heeft onze auto terug naar Nederland gebracht (geen APK meer door lockdowns). Aardige gast die transporteur Ronald Kenters.
pi_215099533
Vanavond weer:

Marko en Ellen hebben besloten om Nederland achter zich te laten. Samen met babydochter Luna gaan ze voor een bestaan in Zuid-Spanje. Om te kijken of dit de juiste omgeving is, gaan ze eerst een jaar proefwonen in een joert. Ze voelen zich helemaal in hun element in deze nieuwe omgeving en het eenvoudige leven gaat hen goed af.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 26 september 2024 @ 20:59:44 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215102135
Ja geef een baby alle sleutels die je hebt, strak plan :')

Die vent kan ook niet rijden zeg :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 september 2024 @ 21:13:01 #73
3542 Gia
User under construction
pi_215102312
Wij zijn ook aan 't kijken. Nog nooit zo'n domme mensen gezien.
Die schade aan dat keukenkastje is niet van één bui, maar gewoon negeren, inrichten en er later achter komen dat het dak toch echt lek is.

Ook zomaar de structuur van de yurtfundering kapot zagen aan 4 kanten.

Manmanman.
pi_215103557
We kijken het nu terug.

Wat een onherbergzaam gelegen huis in Andalusië.
En ook nog off grid ook.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215103570
Ze spreken wel een klein beetje Spaans. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')