quote:
Net gekeken, het is nog Castelo Branco, maar meer dan een uur rijden bij ons vandaan. Mooie omgeving, we zijn daar een keer vakantie geweest in de buurt. Alleen te veel risico op bosbrand in die omgeving (de branden van 2017 met meer dan 80 slachtoffers waren bij Pedrogão Grande).
Hij is wel handig, wat wel prettig is. Die rommel in huizen is overigens standaard. Kennis van ons had een woning gekocht waarbij alleen de foto's van de muur waren gehaald, ook de drankkast was nog gevuld. Echt alles stond er nog. Wat me wel opviel, is dat bij het feestje alleen maar Nederlanders en Engelsen waren

, maar dat schijnt normaal te zijn.
Het viel me nogal mee, ze hebben het niet slecht gedaan, dat dingen langer duren, ach, het is Portugal. Ze hadden het iets anders aan kunnen vliegen met die ruïne, daar had ik niets aan gedaan, is in de heuvel gebouwd. Ik had een vergunning aangevraagd om vakantiewoningen neer te zetten, die krijg je vaak zonder problemen.
En een bekende transporteur, die heeft onze auto terug naar Nederland gebracht (geen APK meer door lockdowns). Aardige gast die transporteur Ronald Kenters.