abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213237399
Dag.

Heden ten dage ben ik gesitueerd in een rijtjeshuis.
Leuk wonen, grote tuin, veel beestjes in zomer. Hartje.
Maar ja het is een oude woning en veel mensen wonen er al vrij lang.
Sommige mensen gaan dan denken dat de wereld waarin ze leven dan van hun is.

Zo ook mijn buren.
Sinds twee jaar geleden hebben ze het idee gekregen om duiven te houden.
Voordat ik hier kwam wonen had ik al een verrekte kuthekel aan duiven.
Met de vraag "waarom houdt u duiven"
"joa myn heit en mem hienen al dôwen, wy ha generaasjes lang dôwen yn de famylje hân, en no sil ik mei myn soan de tradysje in stân hâlde"
Want ja wij leven in Fryslân en wij praten Frysk.
SPOILER: vertaling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk gefeliciteerd.
"tíge tank"
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik zit hier opgescheept met vliegende ratten elke fucking dag op mijn hellend dak.
Ze schijten de boel onder, veroorzaken een achterlijk neukgeluid in de tuin alsof er elke minuut een vogel staat klaar te komen.
Ik moet twee a vier keer per dag het dakraam open doen om de beesten van het dak te jagen.
Toen ik hier net kwam wonen tochtte het totaal niet hier.
Nu ik hier zit voel ik een koude sliert lucht de kamer in stromen, in de winter is dat fucking koud.
De beesten hebben dus het dak kapot gepikt.
Met de nu verhoogde energierekening is dat helemaal geen porem, teringzooi.

De duiven vliegen met mooi weer elke dag over. Zes tot acht keer. Want ja het zijn postduiven, die vliegen rondjes.
Als ik dan op zolderkamer zit achter mijn pc (jaja echt het stereotype FOK!ker) zorgt dat voor een semi slagschaduw effect zoals men dat ook kan ervaren als het huis vlakbij een windmolen gesitueerd is.
Zit je tijdens een gamesessie beetje te focussen op een spel, en dat tuig vliegt dan over, weg concentratie.
Verpest mijn hele vrije tijd.

Ik heb dus klachten. Veel klachten.
Wat doe je met klachten? Klagen bij de woningbouw.
Gedaan ook. Mooie brief opgesteld met keurig Nederlands dit dat.
Antwoord terug? Nee geen antwoord terug. Want ze doen er niks mee.
Tweede keer klagen. Doen ze weer niks mee.
Ik kwam erachter dat de buurman geen gemeentelijke vergunning had voor de duiventil.
Naar de gemeente met het probleem. Wat doet de gemeente? Ook niks.

Het heerschap dat de duiven in huis heeft gehaald, is ook een keer ongevraagd mijn tuin komen verbouwen.
Woorden mee gehad, hier op FOK! apart topic voor geopend.

Het zijn er onderhand drie duiventillen.
Met de vraag, "hoeveel duiventillen heeft u er nu?" dit antwoord:
"Ja trije, ien foar de jonge dôwen, ientsje foar de folwoeksen mântsjes en ien foar de famkes. As de famkes út fleane dân wolle de mântsjes d'r graach ek út, en dat fleant d'r dan efter oan, moai om te sjen."
Met een dikke vieze vervelende glimlach op zijn gezicht. Echt zo'n oud vies mannetje glimlach.
Nou kerel hartstikke mooi voor je, als ik er maar geen last van heb.
Maar dat heb ik dus wel.

Als ik niet allergisch was geweest had ik al lang katten genomen.
En als het niet illegaal was geweest, een luchtbuks.
Mijn handen zijn gebonden, zowel door de buurman, de woningbouw én de gemeente.
Fucking debiele, achterlijke teringzooi.

Klacht: de duiven van de buren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213237472
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_213237505
quote:
Ja, nee. Doe maar niet.
pi_213237629
pi_213237693
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_213237714
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_213237793
Blijkbaar voelt er zich een veelvoud achterlijke josti's zich ervoor om op een nietszeggende manier inhoudsloos te gaan reageren.
Bedankt hoor. Tijd in het topic gestopt om het probleem zo leesbaar mogelijk te laten overkomen, krijg je dit.

Topic kan om mijn part wel op slot.
pi_213237812
quote:
18s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:48 schreef Metalfrost het volgende:
Blijkbaar voelt er zich een veelvoud achterlijke josti's zich ervoor om op een nietszeggende manier inhoudsloos te gaan reageren.
Bedankt hoor. Tijd in het topic gestopt om het probleem zo leesbaar mogelijk te laten overkomen, krijg je dit.

Topic kan om mijn part wel op slot.
Welkom op fok.
pi_213237829
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Welkom op fok.
psh ik ben een jaar nadat jij op dit FOK!schip was beland ook aangekomen, dus introductie is niet nodig lijkt me
pi_213238001
Vangen die beesten zodra ze in je tuin zijn en 200km verder uitzetten. Werkt ookbprima bij katten. Niemand in de buurt laat ze nog naar buiten omdat ze bang ze dat de kat niet meer terug komt.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_213238021
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_213238036
kun je ze vergiftigem
pi_213238047
Stap 1.
Wat kleitabletten (bij voorkeur geen Sumerische, want oud en duur) bij die beesten om de nek hangen en voila, kleiduiven.

Stap 2.
Jachtgeweer regelen.

Stap 3.
Kleiduiven schieten *O*
roekoe roekoe
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213238052

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 17-04-2024 15:14:41 (Dubbel ) ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:11:18 #15
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_213238129
Iemand samenvatting?
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 15:12:52 #16
441859 crew  Lenny77
pi_213238142
Ik lees over ultrasone geluiden, een neproofvogel neerzetten, cd's ophangen.
Misschien eens kijken dat je er op zijn minst voor kan zorgen dat ze niet meer op of over je huis komen vliegen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 15:14:04 #17
441859 crew  Lenny77
pi_213238155
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:00 schreef gers het volgende:
Vangen die beesten zodra ze in je tuin zijn en 200km verder uitzetten. Werkt ookbprima bij katten. Niemand in de buurt laat ze nog naar buiten omdat ze bang ze dat de kat niet meer terug komt.
Een reisduif 200km verder uitzetten heeft geen zin... Ze vliegen duizenden km's terug naar huis.
Bij katten is het gewoon wreed zelfs :( :(
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 15:14:53 #18
441859 crew  Lenny77
pi_213238163
Klote adviezen trouwens voor de rest :(
Vergiftigen, vermoorden :(

Die duiven kunnen er niets aan doen.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 15:17:50 #19
441859 crew  Lenny77
pi_213238193
Lees nu pas dat je tig topics hebt geopend over allerlei klachten over je buurt :')
pi_213238214
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:49 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
psh ik ben een jaar nadat jij op dit FOK!schip was beland ook aangekomen, dus introductie is niet nodig lijkt me
Hoeveel kilo?
pi_213238238
Er zijn apparaatjes te krijgen die een heel hoog geluid produceren. Speciaal om duiven te weren. Schijnt goed te werken hoor ik via mn werk. Heeft wel een bepaald bereik, maar wie weet werkt het voor je.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_213238262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:22 schreef hoe-die-nie het volgende:
Er zijn apparaatjes te krijgen die een heel hoog geluid produceren. Speciaal om duiven te weren. Schijnt goed te werken hoor ik via mn werk. Heeft wel een bepaald bereik, maar wie weet werkt het voor je.
Spotify - 10000 Hz.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:41:42 #23
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213238417
Wat vind de rest van de buurt van die duiven dan? Je kan het gerucht verspreiden dat die duiven Hollanders zijn. Dan ga je ze samen met je buurt confronteren en zeg je 'Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries' en vraag je die duiven dat te herhalen. Nu kunnen duiven dat natuurlijk niet, dus dan hak je ze de kop af en heb je de hele buurt aan je zijde.

Alternatief plan is je gordijnen dichtdoen als een echte zolderkamerfokker. Is sowieso goed tegen de glare.
pi_213238849
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:17 schreef Lenny77 het volgende:
Lees nu pas dat je tig topics hebt geopend over allerlei klachten over je buurt :')
Ze gaan over één stel buren.
pi_213238930
Volgens mij is het een complot. Want sinds 2 dagen zit er nu een duif voor onze deur. Deze wil niet meer weggaan.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')