abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:47:08 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213232885
https://www.nu.nl/buitenl(...)rkoop-van-tabak.html

Het Britse Lagerhuis heeft dinsdag ingestemd met de plannen van premier Rishi Sunak om een rookvrije generatie te creëren. Voor iedereen die in 2009 of later is geboren, moet het verboden worden om ooit tabak te kopen, staat in het voorstel.

Het idee van de wet is dat de minimumleeftijd waarop Britten tabak mogen kopen vanaf 2027 jaarlijks een jaar wordt verhoogd. De wet moet zo voorkomen dat toekomstige generaties ooit beginnen met roken. Volgens de Britse overheid zorgt roken jaarlijks voor zo'n 80.000 doden in het Verenigd Koninkrijk.

Sunaks voorstel stelt bovendien dat vapen onder jongeren moet worden aangepakt. Zo moet het makkelijker worden om winkeliers die tabak en vapes verkopen aan minderjarigen te beboeten.

In het Lagerhuis stemden 383 parlementariërs voor het wetsvoorstel, slechts 67 stemden tegen. Als de wet wordt ingevoerd, wordt het Verenigd Koninkrijk een van de landen die rokers het hardst aanpakken.

Maar daarvoor moet het voorstel eerst nog behandeld worden in het parlement, waar het kan worden gewijzigd. Ook het Hogerhuis moet zich nog over de plannen buigen.

Sunak hoopt met wetsvoorstel kiezers voor zich te winnen

Vorig jaar werd al duidelijk dat Sunak plannen had om een rookvrije generatie te creëren. De Britse premier keek daarvoor naar Nieuw-Zeeland. Daar waren eerder soortgelijke plannen voor een rookvrije generatie gemaakt, al zijn die plannen geschrapt nadat een nieuwe coalitie aan de macht was gekomen.

Het wetsvoorstel van Sunak is een van zijn belangrijkste beleidsmaatregelen in de aanloop naar de verkiezingen van later dit jaar. De Conservative Party van de Britse premier staat er volgens de peilingen namelijk niet al te best voor. Sunak hoopt met onder meer dit beleid kiezers voor zich te winnen.

Niet iedereen binnen Sunaks partij is het met zijn strenge antirookregels eens. Tegenstanders, onder wie de voormalige premiers Liz Truss en Boris Johnson, vinden dat de staat zich niet mag bemoeien met de manier waarop mensen hun leven leiden. Sommige tegenstanders zien liever betere voorlichting dan een verbod.

-- -- -
= = =
~ ~ ~

Wil je tabak verbieden dan moet je alcohol ook verbieden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213232979
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:47 schreef sturmpie het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)rkoop-van-tabak.html

Het Britse Lagerhuis heeft dinsdag ingestemd met de plannen van premier Rishi Sunak om een rookvrije generatie te creëren. Voor iedereen die in 2009 of later is geboren, moet het verboden worden om ooit tabak te kopen, staat in het voorstel.

Het idee van de wet is dat de minimumleeftijd waarop Britten tabak mogen kopen vanaf 2027 jaarlijks een jaar wordt verhoogd. De wet moet zo voorkomen dat toekomstige generaties ooit beginnen met roken. Volgens de Britse overheid zorgt roken jaarlijks voor zo'n 80.000 doden in het Verenigd Koninkrijk.

Sunaks voorstel stelt bovendien dat vapen onder jongeren moet worden aangepakt. Zo moet het makkelijker worden om winkeliers die tabak en vapes verkopen aan minderjarigen te beboeten.

In het Lagerhuis stemden 383 parlementariërs voor het wetsvoorstel, slechts 67 stemden tegen. Als de wet wordt ingevoerd, wordt het Verenigd Koninkrijk een van de landen die rokers het hardst aanpakken.

Maar daarvoor moet het voorstel eerst nog behandeld worden in het parlement, waar het kan worden gewijzigd. Ook het Hogerhuis moet zich nog over de plannen buigen.

Sunak hoopt met wetsvoorstel kiezers voor zich te winnen

Vorig jaar werd al duidelijk dat Sunak plannen had om een rookvrije generatie te creëren. De Britse premier keek daarvoor naar Nieuw-Zeeland. Daar waren eerder soortgelijke plannen voor een rookvrije generatie gemaakt, al zijn die plannen geschrapt nadat een nieuwe coalitie aan de macht was gekomen.

Het wetsvoorstel van Sunak is een van zijn belangrijkste beleidsmaatregelen in de aanloop naar de verkiezingen van later dit jaar. De Conservative Party van de Britse premier staat er volgens de peilingen namelijk niet al te best voor. Sunak hoopt met onder meer dit beleid kiezers voor zich te winnen.

Niet iedereen binnen Sunaks partij is het met zijn strenge antirookregels eens. Tegenstanders, onder wie de voormalige premiers Liz Truss en Boris Johnson, vinden dat de staat zich niet mag bemoeien met de manier waarop mensen hun leven leiden. Sommige tegenstanders zien liever betere voorlichting dan een verbod.

-- -- -
= = =
~ ~ ~

Wil je tabak verbieden dan moet je alcohol ook verbieden
Hoezo moet dat?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 april 2024 @ 22:58:22 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213233021
Zou wel mooi zijn, niet meer (of toch zeker minder) van die walgelijk stinkende rokers die binnen 50 meter van je gaan staan of zitten nadat ze voor de 36e keer die dag pauze hebben gehouden om te roken _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 16 april 2024 @ 23:01:48 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213233061
Goed nieuws voor toekomstige sigarettendealers bij feestjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213233129
Ik vind dit best ver gaan maar ik ben geboren voor 2009 en woon daar niet dus eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo. Lekker toch, een generatie die beduidend minder zal roken?
-nee-
pi_213233155
Een laf hersenspinsel vind ik dit steeds her en der weer opduikende ideetje. Als je het wilt verbieden doe dat dan, maar waarschijnlijk weet men dondersgoed dat je daarmee een niet te bedwingen illegale markt laat opborrelen. Dus in plaats daarvan kom je met iets dat heel voorzichtig de leeftijd elk jaar ietsje verlegt en pas tot zijn volle effect komt over decennia, als de oorspronkelijke bedenkers allang niet meer op hun plek zitten en waarschijnlijk zelfs al dood zijn. Over je graf heen iets hard aanpakken, lekker veilig.
pi_213233179
Ja want de war on drugs is ook zo goed gegaan.
pi_213233225
Terecht, tabak is de meest waardeloze en niks toevoegende zwaar verslavende kutdrug die er bestaat. Superslecht voor de gezondheid van jezelf en de mensen om je heen, je gaat er van stinken, krijgt er kanker van, slecht voor je longen, bloedvaten en tanden, en je krijgt er HELEMAAL NIKS voor terug. Je kan beter een heroinespuit in je lul jassen.
pi_213233306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:54 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Hoezo moet dat?
Omdat er meer doden en schade in de maatschappij is van bezopen imbecielen.
Dan een paar die zelf moord plegen met een sigaret.

Zo waar is mijn pijp gebleven
  dinsdag 16 april 2024 @ 23:45:55 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213233312
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:54 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Hoezo moet dat?
ik vind dat je consequent moet zijn als 't om schade voor de gezondheid gaat, alcohol staat bekend als schadelijk voor de gezondheid en roken ook. wil je roken verbieden dan is 't wel zo eerlijk om alcohol ook te verbieden, de vraag is natuurlijk, wat is 't volgende dat men wil verbieden ? misschien alcohol
pi_213233316
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:24 schreef Farenji het volgende:
Terecht, tabak is de meest waardeloze en niks toevoegende zwaar verslavende kutdrug die er bestaat. Superslecht voor de gezondheid van jezelf en de mensen om je heen, je gaat er van stinken, krijgt er kanker van, slecht voor je longen, bloedvaten en tanden, en je krijgt er HELEMAAL NIKS voor terug. Je kan beter een heroinespuit in je lul jassen.
Is met medicatie ook.
Je moet eens weten wat aspirine met je lever , nieren en darmen doen
En toch zijn er verslaafden er aan.
  dinsdag 16 april 2024 @ 23:49:21 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213233331
Nou krijgen we een sigarettenmaffia zoals tijdens de drooglegging.

Dat hele antirookgedoe wordt echt een obsessie voor sommigen. Ik zou nog bijna geld gaan geven aan de rooklobby als niet roker zijnde.
  dinsdag 16 april 2024 @ 23:58:14 #13
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213233359
The war on cigarettes
pi_213233531
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:45 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Omdat er meer doden en schade in de maatschappij is van bezopen imbecielen.
Dan een paar die zelf moord plegen met een sigaret.

Zo waar is mijn pijp gebleven
Dat is niet waar, er sterven tien keer zoveel mensen aan tabak dan aan alcohol, en dat is inclusief de indirecte doden tgv alcohol gerelateerde ongelukken.

Bron: https://www.jellinek.nl/v(...)ohol-tabak-en-drugs/
pi_213233536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Zou wel mooi zijn, niet meer (of toch zeker minder) van die walgelijk stinkende rokers die binnen 50 meter van je gaan staan of zitten nadat ze voor de 36e keer die dag pauze hebben gehouden om te roken _O_
Alsof je last hebt van iemand die gerookt heeft en 40 meter of zo verderop zit, vreselijke jankbal van een dramaqueen dat je er zit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213233540
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2024 23:24 schreef Farenji het volgende:
Oh nu is zelfs heroine al beter ook?

Echt, wat een enorme mongolen zitten er op dit forum zeg.
pi_213233543
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee het is echt zo. Met goede hero kan je prima functioneren en oud worden.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213233545
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:41 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Nee het is echt zo. Met goede hero kan je prima functioneren en oud worden.
Je kan er ook helemaal van naar de klote gaan en een vroege dood sterven. Heb ik inmiddels al zien gebeuren bij twee ouwe jeugdvrienden. Binnen enkele jaren helemaal naar de klote, geen zinnig gesprek meer mee te voeren en alleen maar op zoek naar die volgende fix.
pi_213233546
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ipv schelden en op de man spelen zou je ook argumenten aan kunnen dragen, maar dat is misschien teveel gevraagd voor iemand van jouw capaciteiten.
pi_213233548
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ipv schelden en op de man spelen zou je ook argumenten aan kunnen dragen, maar dat is misschien teveel gevraagd voor iemand van jouw capaciteiten.
Als je niet op de man gespeeld wil worden zou je misschien niet van dat soort onzin moeten neerplempen. Met je heroinespuit in je lul jassen. Praat geen onzin man.
pi_213233549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je niet op de man gespeeld wil worden zou je misschien niet van dat soort onzinnige onzin moeten neerplempen. Met je heroinespuitin je lul jassen. Praat geen onzin man.
De aders in je lul zijn op zich uitstekend geschikt om een injectienaald in te jassen, daarmee praat ik geen onzin. Tevens is het ook een feit dat tabak roken dodelijker en ongezonder is dan heroine spuiten. Ik verzin dat niet zelf he.
pi_213233553
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
De aders in je lul zijn op zich uitstekend geschikt om een injectienaald in te jassen, daarmee praat ik geen onzin. Tevens is het ook een feit dat tabak roken dodelijker en ongezonder is dan heroine spuiten. Ik verzin dat niet zelf he.
Het gros van alle heroinegebruikers heeft zichzelf na verloop van tijd niet meer in de hand, kan het niet meer betalen, en gaat uiteindelijk stelen of beroven om aan hun behoefte te kunnen voldoen.

Sorry, maar ik heb nooit de behoefte gehad om iemand schade te berokkenen als ik even geen geld voor een pakkie peuken heb.
pi_213233554

Dit is ongezonder dan een pak sigaretten per dag.
pi_213233556
Ik vind dit een goede zaak, maar de invloed van de overheid op mensen, ookal betreft het hier hun gezondheid, begint steeds bedenkelijker vormen aan te nemen.

Ik zou zeggen, doe het dan in 1 keer goed, en smijt alle chips, kroketten, frisdrank, donuts, vette meuk, snoep, "energy" drinks, speklappen, diepvriesgroente, pizza's, flessen alcoholhoudende drank, koekjes, gebak, bitterballen en andere onappetijtelijkheden uit de schappen van de supermarkten, dus zo'n 80%.

Ruimt lekker op, kunnen we er bejaardenhuizen van maken.
pi_213233558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 02:01 schreef Cilantro het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is een nachtmerrie, wat zal het stinken ook.
pi_213233560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het gros van alle heroinegebruikers heeft zichzelf na verloop van tijd niet meer in de hand, kan het niet meer betalen, en gaat uiteindelijk stelen of beroven om aan hun behoefte te kunnen voldoen.

Sorry, maar ik heb nooit de behoefte gehad om iemand schade te berokkenen als ik even geen geld voor een pakkie peuken heb.
Nou je begint hier anders best hard om je heen te slaan als iemand iets over je geliefde kankerstokje zegt.
pi_213233563
Kankerstokje.. Alsof je na 1 peuk meteen aan de chemo kan.

Alcohol is ook verslavend en kankerverwekkend. Iedereen die af en toe 2 glaasjes wijn drinkt op een terrasje ook maar tegen zichzelf beschermen met een verbod?

En veel succes met dealertjes die nu al peuken staan te verkopen op straat.
pi_213233585
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 01:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is niet waar, er sterven tien keer zoveel mensen aan tabak dan aan alcohol, en dat is inclusief de indirecte doden tgv alcohol gerelateerde ongelukken.

Bron: https://www.jellinek.nl/v(...)ohol-tabak-en-drugs/
Ze schuiven alles naar tabak toe dat je daar kanker van krijgt.
Ondertussen krijg je van fijnstof ook kanker .
Bijde roker als niet roker inhalen fijnstof .

Te veel vlees eten en je krijgt kanker .
Ondertussen steek je een sigaret op en dan heb je daar kanker van .

Flikker er mee op .
Kanker krijgt je tegenwoordig van zo veel dingen dat ze zelf niet eens meer weten waar de kanker is ontstaan.
Van sigaret of dat je vriendinnetje haar poesje likt .
pi_213233642
Prijzen van sigaretten zijn al vreselijk hoog, ook in de UK. Schrikt dit niet genoeg af om te beginnen met roken ? Moet daar echt een verbod voor worden ingesteld ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 17 april 2024 @ 04:36:30 #30
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213233643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 04:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prijzen van sigaretten zijn al vreselijk hoog, ook in de UK. Schrikt dit niet genoeg af om te beginnen met roken ? Moet daar echt een verbod voor worden ingesteld ?
wat ik begrijp is dat ze iets met leeftijd willen invoeren, ik heb iets gehoord over kinderen die na 2009 geboren worden mogen geen sigaretten meer kopen en vanaf die generatie wil men ze verbieden om sigaretten te kunnen kopen dus dat gaat dan via ID-verificatie bij aankoop net zoals dat je 18 moet zijn om alcohol te kunnen kopen maar dan voor iedereen die geboren is na 2009. dat is best 'n slimme aanpak want iedereen die ouder is mag wel blijven roken heb ik begrepen dus langzaam wordt roken op die manier uit de samenleving verbannen.
pi_213234091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 04:36 schreef sturmpie het volgende:

[..]
wat ik begrijp is dat ze iets met leeftijd willen invoeren, ik heb iets gehoord over kinderen die na 2009 geboren worden mogen geen sigaretten meer kopen en vanaf die generatie wil men ze verbieden om sigaretten te kunnen kopen dus dat gaat dan via ID-verificatie bij aankoop net zoals dat je 18 moet zijn om alcohol te kunnen kopen maar dan voor iedereen die geboren is na 2009. dat is best 'n slimme aanpak want iedereen die ouder is mag wel blijven roken heb ik begrepen dus langzaam wordt roken op die manier uit de samenleving verbannen.
Iemand heeft het artikel voor je voorgelezen? Dit staat letterlijk in het artikel dat je net geknipt en geplakt hebt.

Alcohol is slecht voor je, hè.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 17 april 2024 @ 08:53:54 #32
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_213234407
Dat betekent dus dat in 2040 elke dertiger en oudere die peuken wil kopen zijn id moet laten zien.
Dat gaat nog wat worden met de handhaving.
Non possumus non loqui
pi_213234520
Ik kan me wel vinden in het voorstel, maar in principe vind ik dat mensen zelf de keuze moeten mogen maken om ongezond te willen leven.

Ze zullen waarschijnlijk eerder in het leven te maken krijgen met de zorg, maar gaan waarschijnlijk ook eerder dood.

Is al ooit eens uitgerekend wat dat doet met de zorgkosten? Dan kunnen we een beetje een afweging maken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 17 april 2024 @ 09:10:39 #34
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213234539
:7
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Eindredactie Games woensdag 17 april 2024 @ 09:12:59 #35
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213234556
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:06 schreef Montagui het volgende:
Ik kan me wel vinden in het voorstel, maar in principe vind ik dat mensen zelf de keuze moeten mogen maken om ongezond te willen leven.

Ze zullen waarschijnlijk eerder in het leven te maken krijgen met de zorg, maar gaan waarschijnlijk ook eerder dood.

Is al ooit eens uitgerekend wat dat doet met de zorgkosten? Dan kunnen we een beetje een afweging maken.
Ja Harrie Jekkers heeft dat in de jaren negentig al eens uitgerekend.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 17 april 2024 @ 09:14:13 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_213234571
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 02:01 schreef Cilantro het volgende:
[ afbeelding ]

Dat lijkt me dus niet :')
Ik zie een bord vol eiwitten en twee sneetjes geroosterd brood. Prima maal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')