Nooit van gehoord maar ziet er wel leuk. Beetje Mount&Bladig. Ik hou het voorzichtig in de gaten maar denk dat ik pas ga proberen als de final release er is.quote:Op maandag 15 april 2024 19:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben benieuwd naar dit spel, komt volgende week vrijdag uit in early acces, wat denken jullie wordt het wat?
Om ff op deze 2 punten te reageren.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Bijv. dat blijkbaar alleen in september wordt geharvest, hoe kan ik dat nou weten?
- Wordt op den duur echt veel micro management: constant alloceren van families aan juiste buildings kan best veel werk worden
Vaak heb je dat families niks doen. Ik wil dan gewoon een popup hebben. Bij sommigen gebouwen gebeurd dat weer wel. Bij farms weer niet. Ik wil meer kunnen automatiseren. Als je niks te doen heb in gebouw A, ga dan helpen met voedsel zoeken bij plek B. Ik zeg maar wat....quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Om ff op deze 2 punten te reageren.
Wanneer er geharvest wordt kan je gewoon zien? Ligt ook aan hoe groot je stuk land is etc. Als je land te groot is. Zijn ze niet op tijd klaar met zaaien.
En ja als je micro management niet leuk vind dan is dit geen spel voor je. Dat hoort nou eenmaal bij dit soort spellen. Je gaat ook geen anno spelen als je micro management kut vind
Uiteindelijk wordt het wel beter.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Mijn eerste impressie na 2 dagen spelen (ruim 11 uurtjes):
Top:
- Leuke middeleeuwse citybuilderstedenbouwer.
- Leuke vibesfeer
- Speelt relaxed ontspannend
- Ziet er grafisch goed uit
- Je kan er lekker veel uurtjes in stoppen
- Werkt stabiel, geen issues gezien so far zo ver
Minder:
- Mist interactieve tutorialuitleg, wat meer sturing over wat wanneer je moet bouwen zou fijn zijn. Zeker in begin loop je echt te zoeken wat je moet doen en snap je er geen reet van. Sure: je kan op YT etc veel info videos vinden, maar dit moet in-game zijn. Bijv. dat blijkbaar alleen in september wordt geharvestgeoogst, hoe kan ik dat nou weten?
- Wordt op den duur echt veel micro management: constant alloceren van families aan juiste buildingsgebouwen kan best veel werk worden. En dan heb ik nog maar in 1 gebied gespeeld en nog niet verder uitgebreid.....
- Je mist overzicht soms. Ik wil sneller kunnen zien waarom niet-gealloceerde villagersbewoners lopen te lanterfanten en mijn buildingsgebouwen soms super traag worden gebouwd. Zijn ze ziek, of lopen ze op verkeerde plek? Ik zie het soms niet zo snel wat het probleem is....
- Scripted bandit raids gescripte invallen van bandieten waarom je voedsel wordt gejat, niet zo leuk (maar kan je volgens mij ook uitzetten in settings instellingen).
- Er zit nog niet zoveel content in. Ik vind het nog geen 30 euro waard. Normaal zou dit 40 euro zijn. Is het al helemaal niet waard op dit punt. Voor early acces versie zou ik hooguit 20 euro redelijk vinden..... Edit: voor mensen die game pass hebben is dit wel een mooie aanvulling uiteraard![]()
Het is heel nice van jou, dat je alles hebt gechanged van engels naar nederlands. Nu kan everybody begrijpen waar het over gaatquote:
*dev*quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:24 schreef over_hedge het volgende:
Ja de deff luistert heel goed naar de community. Op Discord stelt hij ook regelmatig vragen. En kan je voten op hoe je iets wilt
Kein Problemquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Het is heel nice van jou, dat je alles hebt gechanged van engels naar nederlands. Nu kan everybody begrijpen waar het over gaat![]()
Goed spel inderdaad.
Ja is bugged. Dat je dan niet meer bij je gebouwen komt die in het geel zitten. Daarom eerst alles helemaal klaar gemaakt voor ik de muur gedaan heb.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:24 schreef DrDentz het volgende:
Werkt dat nu met een muur om je stad? Toen ik dat deed een week geleden verneukte ik alles erdoor
?quote:Op maandag 6 mei 2024 10:22 schreef MMaRsu het volgende:
Godverdomme heb aan het begin al mn geld uitgegeven (wist ik veel) en nu snap ik het beter en kan ik dus geen trade routes maken en geen geld binnenkrijgen? Als je het dus verneukt aan het begin zit je vast en moet je opnieuw beginnen?
Trade post maken. minimaal 1 familie er laten werken. En dan daar bij trade op export klikken van het product dat je wilt verkopen.quote:
Ziet er goed uit. Dat is wel een dingetje idd, zodra het eenmaal lekker loopt dan is er eigenlijk nog maar heel weinig te doen behalve meer en meer uitbreiden, maar dan wordt het gewoon een herhaling van zetten. Gisteren ook een paar uur gespeeld met een gevoel van, oké en nu...?quote:Op maandag 6 mei 2024 10:44 schreef over_hedge het volgende:
makkelijkste vorm van voedsel is huisjes met heel groot stuk land er achter voor de groentetuin. Die geven je passief groente zonder je er iets extra voor hoeft te doen.
Veel geld hebben is wel handig. Ik verdien zo veel met export dat ik ondertussen super veel extra eten etc import en hier niks van merk.
Kan mijn stad uren aanlaten op speed 12 zonder er om naar te hoeven kijkenAls het eenmaal loopt dat loopt het
[ afbeelding ]
deze stad
Ja klopt. Precies om die reden speel ik niet meer tot volgende grote update. Wat ik prima vind! Om de paar maanden weer terug komen om te zien wat er nieuw is.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Dat is wel een dingetje idd, zodra het eenmaal lekker loopt dan is er eigenlijk nog maar heel weinig te doen behalve meer en meer uitbreiden, maar dan wordt het gewoon een herhaling van zetten. Gisteren ook een paar uur gespeeld met een gevoel van, oké en nu...?
quote:Op maandag 6 mei 2024 10:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Trade post maken. minimaal 1 familie er laten werken. En dan daar bij trade op export klikken van het product dat je wilt verkopen.
Ja voor sommige producten moet je eerst een traderoute hebben. Maar planken en dat soort dingen kan je meteen verkopen
Thx guys, zal vanavond eens kijken. Ik heb al een trade post en eigenlijk alle gebouwen die ik kon maken, ook een clay furnace en een mining pit. Heb ook die berry plukkers en hunters lodge.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:40 schreef 2dope het volgende:
Welk geld? Je hebt "community" geld en eigen geld, maar beide heb ik eigenlijk nauwelijks nodig gehad om een welvarend dorp te maken. Voedsel en brandstof heb je nodig.
Makkelijkste is vanaf het begin meteen een hunter's lodge neerzetten bij wilde dieren en een forrager hut voor besjes. Daar kun je heel lang op teren tot je farms doorhebt c.q. goeie oogsten maakt. Zodra ik dikke doekoe maak gaat het meeste op aan passieve voedselinkomsten (chicken coops, vegetable gardens en apple orchards).
Ja voor schapen en ezels moet je zo'n livestock trading post hebben idd. Maar voor Burgage lvl2 heb je nog geen geld nodig toch? Volgens mij alleen planken, toegang tot water, toegang tot brandstof en 1 of 2 soorten voedsel op de markt. Kan allemaal zonder geld. Voor de lvl3 upgrade moet je ook geld lappen (25 coins).quote:Op maandag 6 mei 2024 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[..]
Thx guys, zal vanavond eens kijken. Ik heb al een trade post en eigenlijk alle gebouwen die ik kon maken, ook een clay furnace en een mining pit. Heb ook die berry plukkers en hunters lodge.
Zat alleen te kijken hoe maak ik een Burgage lvl 2 maar toen zag ik dus dat je allerlei dingen moest hebben, maar dat je daar weer geld nodig voor had. En die had ik schijnbaar allemaal uitgegeven aan burgage lvl 1 upgrades zoals die chicken coop enz.
Ik had dus een pasture gebouwd voor de schapies maar ik kon niet uitvogelen hoe ik schapies kon krijgen zonder geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |