abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213221133

Ik ben benieuwd naar dit spel, komt volgende week vrijdag uit in early acces, wat denken jullie wordt het wat?
pi_213222421
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:57 schreef DrDentz het volgende:

Ik ben benieuwd naar dit spel, komt volgende week vrijdag uit in early acces, wat denken jullie wordt het wat?
Nooit van gehoord maar ziet er wel leuk. Beetje Mount&Bladig. Ik hou het voorzichtig in de gaten maar denk dat ik pas ga proberen als de final release er is.
Conscience do cost.
  zondag 28 april 2024 @ 19:38:47 #3
269692 Divje
brr brr patapim
pi_213355929
Leuk spelletje.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_213356245
Ben nu bezig, ziet er supermooi uit, het realisme raakt me wel hard, met dat drieslagenstelsen qua landbouw, dat ben je niet gewend in games. Heb nu mensen zelf kippetjes etc laten houden, dat voorkomt de grootste hongersnoden.
  maandag 29 april 2024 @ 21:54:43 #5
269692 Divje
brr brr patapim
pi_213366805
Geniet met volle teugen van alle details, net de 100 inwoners aangetikt na 420x overnieuw te zijn begonnen. Hongersnood, oorlog, m'n dorpjes gingen allemaal ten onder _O-

oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:47:21 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213371168
Net geïnstalleerd. Heb zin om hier wat uurtjes in te stoppen.. :Y
Je bent een waardeloze agent.
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:23:20 #7
pi_213393244
Mijn eerste impressie na 2 dagen spelen (ruim 11 uurtjes):

Top:
- Leuke middeleeuwse citybuilder.
- Leuke vibe
- Speelt relaxed
- Ziet er grafisch goed uit
- Je kan er lekker veel uurtjes in stoppen
- Werkt stabiel, geen issues gezien so far

Minder:
- Mist interactieve tutorial, wat meer sturing over wat wanneer je moet bouwen zou fijn zijn. Zeker in begin loop je echt te zoeken wat je moet doen en snap je er geen reet van. Sure: je kan op YT etc veel info videos vinden, maar dit moet in-game zijn. Bijv. dat blijkbaar alleen in september wordt geharvest, hoe kan ik dat nou weten?
- Wordt op den duur echt veel micro management: constant alloceren van families aan juiste buildings kan best veel werk worden. En dan heb ik nog maar in 1 gebied gespeeld en nog niet verder uitgebreid.....
- Je mist overzicht soms. Ik wil sneller kunnen zien waarom niet-gealloceerde villagers lopen te lanterfanten en mijn buildings soms super traag worden gebouwd. Zijn ze ziek, of lopen ze op verkeerde plek? Ik zie het soms niet zo snel wat het probleem is....
- Scripted bandit raids waarom je voedsel wordt gejat, niet zo leuk (maar kan je volgens mij ook uitzetten in settings).
- Er zit nog niet zoveel content in. Ik vind het nog geen 30 euro waard. Normaal zou dit 40 euro zijn. Is het al helemaal niet waard op dit punt. Voor early acces versie zou ik hooguit 20 euro redelijk vinden..... Edit: voor mensen die game pass hebben is dit wel een mooie aanvulling uiteraard ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door uitkeringsgenieter op 02-05-2024 16:37:59 ]
pi_213393552
Lijkt me wel ok game maar ben nog druk met Cyberpunk 2077, TVP dus..
  FOK!fotograaf donderdag 2 mei 2024 @ 16:58:46 #9
364681 over_hedge
pi_213393561

leuk spel. Mijn stad tot nu toe
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf donderdag 2 mei 2024 @ 17:32:24 #10
364681 over_hedge
pi_213393856
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Bijv. dat blijkbaar alleen in september wordt geharvest, hoe kan ik dat nou weten?
- Wordt op den duur echt veel micro management: constant alloceren van families aan juiste buildings kan best veel werk worden
Om ff op deze 2 punten te reageren.

Wanneer er geharvest wordt kan je gewoon zien? Ligt ook aan hoe groot je stuk land is etc. Als je land te groot is. Zijn ze niet op tijd klaar met zaaien.

En ja als je micro management niet leuk vind dan is dit geen spel voor je. Dat hoort nou eenmaal bij dit soort spellen. Je gaat ook geen anno spelen als je micro management kut vind
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:39:46 #11
pi_213393940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Om ff op deze 2 punten te reageren.

Wanneer er geharvest wordt kan je gewoon zien? Ligt ook aan hoe groot je stuk land is etc. Als je land te groot is. Zijn ze niet op tijd klaar met zaaien.

En ja als je micro management niet leuk vind dan is dit geen spel voor je. Dat hoort nou eenmaal bij dit soort spellen. Je gaat ook geen anno spelen als je micro management kut vind
Vaak heb je dat families niks doen. Ik wil dan gewoon een popup hebben. Bij sommigen gebouwen gebeurd dat weer wel. Bij farms weer niet. Ik wil meer kunnen automatiseren. Als je niks te doen heb in gebouw A, ga dan helpen met voedsel zoeken bij plek B. Ik zeg maar wat....
Nu moet je constant alles nalopen of gebouwen voldoende resources etc hebben om productie te kunnen draaien.
Als je een klein village hebt, is het niet zo erg, maar wel als je later in spel meerdere villages krijgt.....
  FOK!fotograaf donderdag 2 mei 2024 @ 18:32:20 #12
364681 over_hedge
pi_213394536
Dat sommige dingen in de UI wat duidelijker mogen ben ik het mee eens hoor. (weet de dev ook)

Maar mirco mangement blijf je altijd houden.
pi_213405351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Mijn eerste impressie na 2 dagen spelen (ruim 11 uurtjes):

Top:
- Leuke middeleeuwse citybuilderstedenbouwer.
- Leuke vibesfeer
- Speelt relaxed ontspannend
- Ziet er grafisch goed uit
- Je kan er lekker veel uurtjes in stoppen
- Werkt stabiel, geen issues gezien so far zo ver

Minder:
- Mist interactieve tutorialuitleg, wat meer sturing over wat wanneer je moet bouwen zou fijn zijn. Zeker in begin loop je echt te zoeken wat je moet doen en snap je er geen reet van. Sure: je kan op YT etc veel info videos vinden, maar dit moet in-game zijn. Bijv. dat blijkbaar alleen in september wordt geharvestgeoogst, hoe kan ik dat nou weten?
- Wordt op den duur echt veel micro management: constant alloceren van families aan juiste buildingsgebouwen kan best veel werk worden. En dan heb ik nog maar in 1 gebied gespeeld en nog niet verder uitgebreid.....
- Je mist overzicht soms. Ik wil sneller kunnen zien waarom niet-gealloceerde villagersbewoners lopen te lanterfanten en mijn buildingsgebouwen soms super traag worden gebouwd. Zijn ze ziek, of lopen ze op verkeerde plek? Ik zie het soms niet zo snel wat het probleem is....
- Scripted bandit raids gescripte invallen van bandieten waarom je voedsel wordt gejat, niet zo leuk (maar kan je volgens mij ook uitzetten in settings instellingen).
- Er zit nog niet zoveel content in. Ik vind het nog geen 30 euro waard. Normaal zou dit 40 euro zijn. Is het al helemaal niet waard op dit punt. Voor early acces versie zou ik hooguit 20 euro redelijk vinden..... Edit: voor mensen die game pass hebben is dit wel een mooie aanvulling uiteraard ^O^
Uiteindelijk wordt het wel beter.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 3 mei 2024 @ 17:53:13 #14
pi_213405676
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 17:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Uiteindelijk wordt het wel beter.
Het is heel nice van jou, dat je alles hebt gechanged van engels naar nederlands. Nu kan everybody begrijpen waar het over gaat ^O^
Goed spel inderdaad. _O_
pi_213405879
Is ook nog maar een early access release hè, dat soort dingen worden allemaal nog wel gladgestreken straks
  FOK!fotograaf vrijdag 3 mei 2024 @ 18:24:37 #16
364681 over_hedge
pi_213405987
Ja de dev luistert heel goed naar de community. Op Discord stelt hij ook regelmatig vragen. En kan je voten op hoe je iets wilt

[ Bericht 1% gewijzigd door over_hedge op 03-05-2024 18:51:28 ]
  vrijdag 3 mei 2024 @ 18:44:33 #17
pi_213406250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:24 schreef over_hedge het volgende:
Ja de deff luistert heel goed naar de community. Op Discord stelt hij ook regelmatig vragen. En kan je voten op hoe je iets wilt
*dev*
Nice. ^O^
Volgens mij heeft hij nu genoeg geld binnen om extra mensen aan te nemen en de development te versnellen met feedback van de community. :lijstje: |:)
pi_213411292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 17:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Het is heel nice van jou, dat je alles hebt gechanged van engels naar nederlands. Nu kan everybody begrijpen waar het over gaat ^O^
Goed spel inderdaad. _O_
Kein Problem :) Ik doe dat gerne für jou. Verstehen sie dat der Niederlande niet zo schön zijn met hun taal und das Engels.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 13:56:21 #19
364681 over_hedge
pi_213415232
Tip: vergeet niet de dag nacht cycle aan te zetten. Dat levert hele mooie plaatjes op
  zaterdag 4 mei 2024 @ 16:02:49 #20
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213416380
Dit is wel echt een heel mooi spel :Y
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 16:53:16 #21
364681 over_hedge
pi_213416865

Nu wel ff klaar tot nieuwe updates. Deze stad loopt ook zo goed dat ik hem uren aan zou kunnen laten zonder er naar om te hoeven kijken
pi_213417273
Werkt dat nu met een muur om je stad? Toen ik dat deed een week geleden verneukte ik alles erdoor
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2024 @ 17:29:21 #23
364681 over_hedge
pi_213417336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:24 schreef DrDentz het volgende:
Werkt dat nu met een muur om je stad? Toen ik dat deed een week geleden verneukte ik alles erdoor
Ja is bugged. Dat je dan niet meer bij je gebouwen komt die in het geel zitten. Daarom eerst alles helemaal klaar gemaakt voor ik de muur gedaan heb.

Van de rest nu ook wel klaar tot nieuwe updates. Weinig meer wat ik nog kan doen.
  Eindredactie Games maandag 6 mei 2024 @ 10:10:54 #24
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213437999
Afgelopen weekend redelijk wat uurtjes in gestoken, het spel is erg verslavend omdat je zo heerlijk kunt turtelen. Het neerzetten van gebouwen werkt echt subliem met die snap-on mechanics en dat je bijv. zelf kunt kiezen hoe groot je een woning/tuin wilt maken. Ben twee keer opnieuw begonnen omdat bepaalde dingen niet echt duidelijk waren (hoewel de codex/help-functie redelijk oké is word je niet bepaald aan het handje gehouden). Inmiddels een nederzetting met 200 inwoners en een tweede stuk land veroverd.

Als je eerst rustig de basis mechanics wil leren kennen kun je het beste kiezen voor die "relaxed" (ofzo) setting qua difficulty. Dan heb je genereuze beginstats en word je niet aangevallen. Op 5K superwide speelt dit wel erg nice.

Voor een early access game al behoorlijk wat content, maar zoals hierboven ook al werd aangegeven, ik heb nu een redelijk bloeiende economie en dan is er niet zoveel meer te doen behalve wat sporadisch onderhoud en de incidentele reassignments van families. Gisteren ben ik bijv. gewoon gaan douchen en koken terwijl ik de game aan liet staan (op normale snelheid) en alles liep lekker door.

Wat ook opvalt is dat er zo weinig bugs in zitten. Heb wel een paar keer gehad dat families een opstopping veroorzaakten waardoor iedereen stil bleef staan, maar verder weinig noemenswaardigs. Sommige familieleden vertonen wel achterlijk gedrag, zoals water halen bij een put 3km verderop terwijl er 2 putten midden in het dorp zitten. Ook had ik heel lang ruzie met de Saw Pit, iedereen die assigned was was maar constant aan het wachten op niks (vermoedelijk op een beschikbare os). Zelfs na het vast toewijzen van een os aan de Saw Pit en een kwartier wachten gebeurde er niets. Oplossing was om dan maar de Saw Pit compleet te verplaatsen (dit is voor mij wel vaker een oplossing gebleken als families uit hun neus blijven vreten bij een bepaalde discipline).

Het heeft heel veel potentie om veel groter te worden. Het is nu allemaal nog erg bescheiden, ik zou bijv. wel graag water/boten/visserij/waterraderen willen zien, en meer opties voor het verwerven van vlees ipv de huidige karige hoeveelheden uit één bescheiden bron van wilde dieren. Ik heb een partij schapen maar mag ik alleen gebruiken voor wol, een heleboel kippen voor uitsluitend eieren en ik mis koeien.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:22:55 #25
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213438115
Godverdomme heb aan het begin al mn geld uitgegeven (wist ik veel) en nu snap ik het beter en kan ik dus geen trade routes maken en geen geld binnenkrijgen? Als je het dus verneukt aan het begin zit je vast en moet je opnieuw beginnen?
  FOK!fotograaf maandag 6 mei 2024 @ 10:26:32 #26
364681 over_hedge
pi_213438167
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:22 schreef MMaRsu het volgende:
Godverdomme heb aan het begin al mn geld uitgegeven (wist ik veel) en nu snap ik het beter en kan ik dus geen trade routes maken en geen geld binnenkrijgen? Als je het dus verneukt aan het begin zit je vast en moet je opnieuw beginnen?
?

Je kan spullen gewoon verkopen zonder eerst een trade route te maken. Dus nee je hoeft niet opnieuw te beginnen.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:32:36 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213438225
Hoe doe ik dat dan :@
  FOK!fotograaf maandag 6 mei 2024 @ 10:35:10 #28
364681 over_hedge
pi_213438252
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:32 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe doe ik dat dan :@
Trade post maken. minimaal 1 familie er laten werken. En dan daar bij trade op export klikken van het product dat je wilt verkopen.

Ja voor sommige producten moet je eerst een traderoute hebben. Maar planken en dat soort dingen kan je meteen verkopen
  Eindredactie Games maandag 6 mei 2024 @ 10:40:30 #29
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213438324
Welk geld? Je hebt "community" geld en eigen geld, maar beide heb ik eigenlijk nauwelijks nodig gehad om een welvarend dorp te maken. Voedsel en brandstof heb je nodig.

Makkelijkste is vanaf het begin meteen een hunter's lodge neerzetten bij wilde dieren en een forrager hut voor besjes. Daar kun je heel lang op teren tot je farms doorhebt c.q. goeie oogsten maakt. Zodra ik dikke doekoe maak gaat het meeste op aan passieve voedselinkomsten (chicken coops, vegetable gardens en apple orchards).
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  FOK!fotograaf maandag 6 mei 2024 @ 10:44:27 #30
364681 over_hedge
pi_213438365
makkelijkste vorm van voedsel is huisjes met heel groot stuk land er achter voor de groentetuin. Die geven je passief groente zonder je er iets extra voor hoeft te doen.

Veel geld hebben is wel handig. Ik verdien zo veel met export dat ik ondertussen super veel extra eten etc import en hier niks van merk.

Kan mijn stad uren aanlaten op speed 12 zonder er om naar te hoeven kijken :P Als het eenmaal loopt dat loopt het :D

deze stad
  Eindredactie Games maandag 6 mei 2024 @ 11:04:10 #31
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213438665
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:44 schreef over_hedge het volgende:
makkelijkste vorm van voedsel is huisjes met heel groot stuk land er achter voor de groentetuin. Die geven je passief groente zonder je er iets extra voor hoeft te doen.

Veel geld hebben is wel handig. Ik verdien zo veel met export dat ik ondertussen super veel extra eten etc import en hier niks van merk.

Kan mijn stad uren aanlaten op speed 12 zonder er om naar te hoeven kijken :P Als het eenmaal loopt dat loopt het :D

[ afbeelding ]
deze stad
Ziet er goed uit. Dat is wel een dingetje idd, zodra het eenmaal lekker loopt dan is er eigenlijk nog maar heel weinig te doen behalve meer en meer uitbreiden, maar dan wordt het gewoon een herhaling van zetten. Gisteren ook een paar uur gespeeld met een gevoel van, oké en nu...?
  FOK!fotograaf maandag 6 mei 2024 @ 11:09:05 #32
364681 over_hedge
pi_213438761
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:04 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ziet er goed uit. Dat is wel een dingetje idd, zodra het eenmaal lekker loopt dan is er eigenlijk nog maar heel weinig te doen behalve meer en meer uitbreiden, maar dan wordt het gewoon een herhaling van zetten. Gisteren ook een paar uur gespeeld met een gevoel van, oké en nu...?
Ja klopt. Precies om die reden speel ik niet meer tot volgende grote update. Wat ik prima vind! Om de paar maanden weer terug komen om te zien wat er nieuw is.

Ik zou vrij makkelijk mijn stad nog stuk groter kunnen maken. Kwestie van tijd. Moeilijk is het niet meer.

Enige wat ik nu nog kan doen is het vechten uitproberen. Maar ik ben zo rijk dat ik super groot leger kan kopen dus dat ook niet echt een uitdaging zou zijn
pi_213438894
Wel geinig dat je zelf ook kan rondlopen in je stad hé? Als lord. Alleen zou ik wel Dungeon Keeper stijl dan zo'n bewoner een beuk willen geven als die niks staat te doen, die mogelijkheid mis ik nu nog een beetje.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:20:50 #34
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213438944
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Trade post maken. minimaal 1 familie er laten werken. En dan daar bij trade op export klikken van het product dat je wilt verkopen.

Ja voor sommige producten moet je eerst een traderoute hebben. Maar planken en dat soort dingen kan je meteen verkopen
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:40 schreef 2dope het volgende:
Welk geld? Je hebt "community" geld en eigen geld, maar beide heb ik eigenlijk nauwelijks nodig gehad om een welvarend dorp te maken. Voedsel en brandstof heb je nodig.

Makkelijkste is vanaf het begin meteen een hunter's lodge neerzetten bij wilde dieren en een forrager hut voor besjes. Daar kun je heel lang op teren tot je farms doorhebt c.q. goeie oogsten maakt. Zodra ik dikke doekoe maak gaat het meeste op aan passieve voedselinkomsten (chicken coops, vegetable gardens en apple orchards).
Thx guys, zal vanavond eens kijken. Ik heb al een trade post en eigenlijk alle gebouwen die ik kon maken, ook een clay furnace en een mining pit. Heb ook die berry plukkers en hunters lodge.

Zat alleen te kijken hoe maak ik een Burgage lvl 2 maar toen zag ik dus dat je allerlei dingen moest hebben, maar dat je daar weer geld nodig voor had. En die had ik schijnbaar allemaal uitgegeven aan burgage lvl 1 upgrades zoals die chicken coop enz.

Ik had dus een pasture gebouwd voor de schapies maar ik kon niet uitvogelen hoe ik schapies kon krijgen zonder geld :')
  FOK!fotograaf maandag 6 mei 2024 @ 11:24:35 #35
364681 over_hedge
pi_213438980
zonder geld kan je idd geen schapen kopen. (staat er ook bij)
  Eindredactie Games maandag 6 mei 2024 @ 11:29:50 #36
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213439023
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
[..]
Thx guys, zal vanavond eens kijken. Ik heb al een trade post en eigenlijk alle gebouwen die ik kon maken, ook een clay furnace en een mining pit. Heb ook die berry plukkers en hunters lodge.

Zat alleen te kijken hoe maak ik een Burgage lvl 2 maar toen zag ik dus dat je allerlei dingen moest hebben, maar dat je daar weer geld nodig voor had. En die had ik schijnbaar allemaal uitgegeven aan burgage lvl 1 upgrades zoals die chicken coop enz.

Ik had dus een pasture gebouwd voor de schapies maar ik kon niet uitvogelen hoe ik schapies kon krijgen zonder geld :')
Ja voor schapen en ezels moet je zo'n livestock trading post hebben idd. Maar voor Burgage lvl2 heb je nog geen geld nodig toch? Volgens mij alleen planken, toegang tot water, toegang tot brandstof en 1 of 2 soorten voedsel op de markt. Kan allemaal zonder geld. Voor de lvl3 upgrade moet je ook geld lappen (25 coins).

Op zich is het geld wat je hebt uitgeven aan chicken coops niks mis mee, die achtertuintjes met voedsel is ook waar het meeste van mijn geld aan opgaat en meteen vanaf het begin een passieve (hele trage) inkostenbron voor food is prima
  maandag 6 mei 2024 @ 13:04:31 #37
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213439919
Hmm ok nouja ik zal kijken of ik wat planken kan verkopen enz, ik kon het niet uitvogelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')