abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 april 2024 @ 16:02:02 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213218011
quote:
Oproep Franciscus Cornelis Gerardus Maria: demonstreer niet op 4 mei

GroenLinks-PvdA-leider Timmermans roept op om niet te demonstreren op 4 mei. Dat doet hij in Vrij Nederland in een manifest tegen antisemitisme. "Laten we waakzaam en strijdbaar blijven. Het is nodig. Het zal altijd nodig blijven. Antisemitisme kan niet worden getolereerd en moeten we veel structureler en concreter bestrijden, willen we de woekering ervan stoppen."

In het manifest gaat hij in op het toenemende aantal antisemitische incidenten in ons land sinds de aanval van Hamas op Israël op 7 oktober vorig jaar. "Waar antisemitisme toeneemt, neemt de haat jegens de ander toe. En waar de haat toeneemt is geen enkele minderheid veilig", aldus Timmermans.

Inclusief burgerschap
Hij pleit in het onderwijs en de maatschappij voor meer aandacht voor inclusief burgerschap. Wat we delen is volgens hem niet voor iedereen meteen duidelijk. Volgens Timmermans is het echter wel belangrijk dat alle Nederlanders op dezelfde manier over een aantal dingen denken.

"Diversiteit is niet bedreigend als het kan groeien op een bodem van consensus over de gedeelde spelregels. Sterker nog, diversiteit kan de gedeelde consensus verrijken, bijsturen, inclusiever maken. Zo kunnen antisemitisme en vreemdelingenhaat worden bestreden."

Joelende demonstranten bij Holocaustmuseum
Vorige maand werd de opening van het Holocaustmuseum in Amsterdam verstoord. Overlevenden van de Holocaust en nabestaanden werden daarbij geconfronteerd met joelende demonstranten, die volgens verschillende getuigen ook antisemitische leuzen gebruikten.

De protestactie was gericht tegen de aanwezigheid van de Israëlische president Herzog. Bij het museum en op het Waterlooplein waren honderden mensen op de been. Dertien mensen werden aangehouden. Verschillende partijen spraken na die verstoringen al hun zorgen uit over de aanstaande dodenherdenkingen op 4 mei. Ze zijn bang dat die mogelijk ook verstoord gaan worden.

Timmermans: "Op 4 mei herdenken we de doden en dat doen we in stilte, bewaar je protesten voor een ander moment. Op 5 mei vieren we de bevrijding en dat doen we met z'n allen, doe mee! Dit alleen al zou een goed begin zijn."

https://nos.nl/artikel/25(...)streer-niet-op-4-mei
----------------------

^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 15 april 2024 @ 16:03:23 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213218022
Franciscus Cornelis Gerardus Maria _O_
  Forum Admin maandag 15 april 2024 @ 16:07:23 #3
35723 crew  GGMM
pi_213218074
Hij kent z'n eigen aanhang tenminste dat scheelt. Jammer dat het nodig is zo'n oproep.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Spellchecker maandag 15 april 2024 @ 16:12:22 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213218124
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 16:07 schreef GGMM het volgende:
Hij kent z'n eigen aanhang tenminste dat scheelt. Jammer dat het nodig is zo'n oproep.
Het brengt mensen maar op ideeën ....
  maandag 15 april 2024 @ 16:13:55 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213218142
Onze Frans moet eens ophouden met voor eigen parochie preken, dan slaat het misschien ergens op.

Wanneer hij het voor de Palestijnen opneemt, bij de mensen die dat belangrijk vinden en waar een groot deel helaas antisemitisch wordt, neemt hij het op voor de Palestijnen en hoor je hem niet over antisemitisme. Want dat willen ze dan niet horen.

Gaat het over mensen die het voor de Joden wereldwijd opnemen, dan heeft hij de mond vol over antisemitisme en hoe verschrikkelijk het is.

Dit is pas wat waard wanneer je het in de pro-Palestijnse hoek, waar ze met hakenkruizen lopen en Israël vergelijken met de nazi's, over antisemitisme hebt en daar iets aan probeert te doen en wanneer je het met de blinde aanhangers van de Israëlische staat, die het jodendom en Israël ook als een zien , vooral ook in Nederland, hebt over de wandaden van Israël en het opneemt voor de Palestijnen.

Iedereen honing aan de mond smeren en bij elke groep alleen zeggen wat ze willen horen is ook een kunst, daar niet van, maar het maakt wel dat je als leider geen knip voor de neus waard bent
Laffe huichelaar
pi_213218153
Goed dat hij zijn eigen kiezers toespreekt, daar ligt namelijk zit namelijk een grote oorzaak van de toename in antisemitisme, verhuld als antizionisme dan wel een rare liefde voor het niet bestaande land genaamd 'Palestina'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213218167
Ik ben benieuwd of dit gaat helpen. Valt me overigens niet tegen van Franske.
-
pi_213218188
Met Benali, Grunberg, Mak...

Schaf dat linkse gedeug maar af. Genoeg is genoeg.
  maandag 15 april 2024 @ 16:20:22 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213218213
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 16:07 schreef GGMM het volgende:
Die lezen vrij Nederland niet hoor, zijn eigen aanhang die voor de schrikbarende stijging van antisemitisme verantwoordelijk is, Mohammed en Hassan, die laten dat blad lekker liggen. Die praat ie op andere momenten weer naar de mond. Dan zou hij het over antisemitisme moeten hebben.
Laffe huichelaar
pi_213218259
Het zal de PvdA/GL achterban weinig boeien denk ik zo, al te lang laten etteren en ze teveel ruimte gegeven, die geest gaat niet meer in de fles.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213218263
quote:
Franciscus Cornelis Gerardus Maria
Ken al die mensen niet.,,
pi_213218310
Ik dacht al dat 4 Mei wel een chaos zou worden met alle demonstraties en acties van de laatste tijd.
Maar ben bang dat deze oproep niet veel zal veranderen.
  maandag 15 april 2024 @ 16:29:27 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213218324
Het is niet goed of het deugt niet he?
Zegt hij niks, wordt er daar over gezeken. Zegt hij wel wat, is het ook niet goed.

:')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 15 april 2024 @ 16:32:00 #14
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213218362
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 16:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zegt hij niks, wordt er daar over gezeken. Zegt hij wel wat, is het ook niet goed.

Hij is links, dan valt er altijd wel wat te zeiken.
pi_213218381
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 16:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

Ik zie weinig tot geen kritiek op wat hij hier zegt.
Het is meer de vraag of het effect zal hebben.
pi_213218615
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 16:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Die lezen vrij Nederland niet hoor, zijn eigen aanhang die voor de schrikbarende stijging van antisemitisme verantwoordelijk is, Mohammed en Hassan, die laten dat blad lekker liggen. Die praat ie op andere momenten weer naar de mond. Dan zou hij het over antisemitisme moeten hebben.
Ik wist niet dat ik zijn aanhang was, maar los daarvan: Je kan best de hypocrisie van 4 mei willen blootleggen. Of een demonstratie het juiste middel is, is dan wel de vraag. Ik had altijd geleerd namelijk dat 4 mei wel wat verder ging dan de Joodse slachtoffers.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 april 2024 @ 17:06:49 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213218698
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat ik zijn aanhang was, maar los daarvan: Je kan best de hypocrisie van 4 mei willen blootleggen. Of een demonstratie het juiste middel is, is dan wel de vraag. Ik had altijd geleerd namelijk dat 4 mei wel wat verder ging dan de Joodse slachtoffers.
Heb je dat altijd geleerd? Mijn ervaring is juist dat dit jaar in jaar uit weer een discussie is, wie betrek je erbij. En telkens vinden Joden dat het een stap te ver is om wie dan ook erbij te betrekken.

Mij interesseert het niet zo gek veel hoor, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb weinig met 4 mei gehad, zoals ik weinig heb met elk moment waarin we welhaast verplicht van alles moeten vieren of gedenken. Maar de twee gezichten van Timmermans, die hij het liefst zo min mogelijk wil laten zien aan mensen die er slecht op reageren, daar vind ik wel wat van.
Laffe huichelaar
pi_213218722
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat gaat het toch ook? 4 Mei gaat over alle slachtoffers volgens mij. Ik dacht niet dat er een groep is die een voorkeursbehandeling krijgt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213218732
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 17:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Heb je dat altijd geleerd? Mijn ervaring is juist dat dit jaar in jaar uit weer een discussie is, wie betrek je erbij. En telkens vinden Joden dat het een stap te ver is om wie dan ook erbij te betrekken.
Dat is precies de hypocrisie. Doen alsof het voor alle slachtoffers is, maar ondertussen vooral focussen op de Joodse slachtoffers. Lijkt me goed om die discussie eens te voeren, denk dat de betrokkenheid een stuk groter wordt als we benadrukken dat dit een dag is waarbij iedere onschuldige wordt herdacht.

quote:
Mij interesseert het niet zo gek veel hoor, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb weinig met 4 mei gehad, zoals ik weinig heb met elk moment waarin we welhaast verplicht van alles moeten vieren of gedenken. Maar de twee gezichten van Timmermans, die hij het liefst zo min mogelijk wil laten zien aan mensen die er slecht op reageren, daar vind ik wel wat van.
Ik denk alleen dat je nogal van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat de PvdA veel stemmen van Hassans krijgt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 april 2024 @ 17:30:48 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213218916
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is precies de hypocrisie. Doen alsof het voor alle slachtoffers is, maar ondertussen vooral focussen op de Joodse slachtoffers. Lijkt me goed om die discussie eens te voeren, denk dat de betrokkenheid een stuk groter wordt als we benadrukken dat dit een dag is waarbij iedere onschuldige wordt herdacht.
[..]
Ik denk alleen dat je nogal van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat de PvdA veel stemmen van Hassans krijgt.
Het lijkt je goed om die discussie eens te voeren? Die komt elk jaar terug, die wordt al heel veel gevoerd.

Ik ben benieuwd wat daar de cijfers van zijn overigens, stemgedrag onder allochtonen. Dit jaar hoor je voornamelijk dat ze niet op de PVV hebben gestemd. Die bias vind ik overigens weer wel interessant. Het maakt niet uit wat er gestemd wordt, als we maar aan kunnen tonen dat het geen PVV is.

Een jaar of 10 geleden was het nog duidelijk dat men in meerderheid PvdA stemde en afzwaaiden van GroenLinks. Nu is het Timmermans die zich van de Groenlinks kant niet uit mag spreken voor Israël. Ben wel benieuwd hoe de stemmer nu verdeeld is qua geloof, maar ook qua inkomen ed.
Laffe huichelaar
pi_213218942
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 17:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees dan is het net alsof 4 mei gekaapt is door de joden. Dat is me dan volledig ontgaan.
-
  maandag 15 april 2024 @ 17:33:16 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213218945
Je kan ook gewoon Palestijnen herdenken op die dag als je dat wil.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 15 april 2024 @ 17:35:23 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213218968
Ah daar hebben we de "Taylor Swift-fan" ook weer.

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213218982
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
[..]
Er is geen hypocrisie. 4 Mei gaat over het systematisch uitroeien van 6 miljoen joden.
pi_213219067
Komende van Timmerfrans lijkt mij dit meer een verkapte boodschap om juist wel te gaan protesteren want datt levert dan extra veel aandacht op.

Maar goed de termen diversiteit en inclusie zijn weer genoemd: als je die mantra's afvinkt heb je weer aan de (bestuurs)norm voldaan, dan gaat alles goed komen...op papier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')