Gelieve wel de reden en de naam van de mod die het doet. Mocht ik het er niet mee eens zijn en vragen stellen in de VBL-FB, graag niet antwoorden met 'gezeur' of m'n vragen verwijderen. Mocht ik daarna doorgaan met het stellen van vragen, ben ik teleurgesteld door de ban die ik dan wegens crewbashen krijg.
Trusten en geniet van deze briljante column. Liefs tong80

Ajax heeft met 2-1 gewonnen van FC Twente. Het interesseert me geen ene flikker. Het doet me niks. Geen overwinningsgevoel, laat staan euforie. Het zal allemaal wel. De betweters weten het toch wel achteraf. De RVC scoort in eigen doel, en de ijdeltuit van Praag bepaalt de toekomst, zonder zich om de Toekomst te bekommeren.
Een bal op de paal in de laatste minuut ontkracht heel de wedstrijd analyse. Nu weer de van Gangertjes, Kraaienesten en blinde vinken, de halve zolen die het hebben over druk zetten, dubbele dekking, doordekken bij balverlies en afvallende ballen die verkeerd vielen. Het lult en het ouwehoert. Morgen weer de praatprogramma's met open deuren en ex-wereldvoetballers die liever golven dan spelertjes techniek bijbrengen.
Het is misschien opa spreekt. Maar er zijn echt tijden geweest dat men afhankelijk was van Studio Sport. Op maandag gesproken werd over 10 minuten Ajax - FC Twente van de dag ervoor. Ajax won van FC Twente, terwijl FC Twente Europese top was met Jeuring, Pahlplatz, Thijjssen, Mühren, Drost en Achterberg.
Daardoor de passeerbeweging van Pietje Keizer gesprek van de dag was. Zijn dubbele schaar vooraf ging aan de mislukte edoch briljante voorzetten van de vleugelverdedigers Suurbier en Krol. Zelfs de normale schaar nu niet meer te zien. Laat staan het kappen van Tsjeu la Ling. De eenling met het stadion op z'n kop.
Cruijff de geweldige Nederlandse doelman Schrijvers in de luren legde. We tegenwoordig voor één zo'n keeper een moord plegen. De overwinning gestolen en een WK-zege veiliggesteld. Laat ze maar lachen om Sjakie. Dat het een fossiel is. Hadden we maar zulke oude helden momenteel. Dan zaten we gebeiteld. Gratis op de eerste rij. Eerste rang. Met het bord op schoot. Tien minuten, voor eeuwig in het voetbalgeheugen. Onbetaalbaar, kosteloos vermaak.
tong80
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !