BRONquote:NS-conductrice zwaar mishandeld in trein: met grof geweld van de trap geduwd
Een hoofdconductrice van NS is zaterdagavond in de trein tussen Den Haag HS en Delft zeer gewelddadig mishandeld door een groep van zes tot acht jongens. Dat meldt spoorvakbond VVMC en wordt bevestigd door het spoorbedrijf.
Ze is om iets over half elf geschopt, geslagen, met grof geweld van de trap geduwd en zwaar mishandeld waardoor letsel op diverse plaatsen op het lichaam ontstond. De machinist kreeg ook klappen.
De conductrice is zwaar geschrokken door de gebeurtenissen. Directeur operatie NS Eelco van Asch over de mishandeling: ,,Het is ronduit verschrikkelijk wat mensen onze collega’s menen aan te moeten doen. We hebben van deze recente aanval aangifte gedaan en zullen de politie in alles ondersteunen om de daders te vinden.”
Helaas past de gebeurtenis van zaterdagavond volgens hem ‘in een schrikbarend patroon van bedreigingen en belaging van onze collega’s’. ,,Zoals zij momenteel belaagd worden, kan het niet langer.”
De VVMC heeft inmiddels contact gehad met de directie van NS en wil ook dat er wordt ingegrepen. De spoorvakbond is boos dat het nu weer zo mis gaat op het spoor. ,,Gaan we met zijn allen zitten wachten tot er opnieuw een dodelijk slachtoffer te betreuren valt?”
Van de groep jongeren is er gisteravond eentje opgepakt door de politie in Delft. Hij zit nog vast, en de politie wacht op een besluit van het OM. De conductrice heeft een medische check ondergaan.
Recentelijk hield de VVMC nog een enquête onder haar leden waaruit bleek dat de agressie richting het spoorpersoneel de laatste jaren fors is toegenomen.
ja mijn onderbuik rammelt ook weer als een malle. Maar goed, ik heb gekookt vandaag, dus ja...quote:
Die Tinder-users ook altijd..quote:Op zondag 14 april 2024 18:42 schreef Charged het volgende:
Ben bang dat het leden van de getinderde club zijn. Er zijn camerabeelden van aangezien al het spul daavan voorzien is.
Heb je ook weinig aan.quote:Op zondag 14 april 2024 18:32 schreef Enchanter het volgende:
,Gaan we met zijn allen zitten wachten tot er opnieuw een dodelijk slachtoffer te betreuren valt?”
Kaartcontrole voortaan laten doen door ED-209.quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is een flinke tuigactie. Hopelijk gaat het goed met de conductrice.
Maar deze debiele uitspraak:
[..]
Heb je ook weinig aan.
Wat willen ze? de conducteurs uitrusten met machinegeweren?
Stel je aan zeg..quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef -Hakuna- het volgende:
Openbaar vervoer is niet alleen schrikbarend duur en slecht, maar ook nog eens schrikbarend...Onveilig!
Vroeger zo jaren ''90 kwam ik vaak bij HS en Centraal station om daar wat te eten in de stationsrestauratie wat toen nog erg goed en redelijk betaalbaar was. En vooral veiliger.
Zou ik nu niet meer durven, vandaar dat ik een eigen auto heb.
Station Heerlen, is ook een en al crimineel broeinest. Was het 30/40 jaar geleden ook al.
Hier gaat iets misquote:Op zondag 14 april 2024 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kaartcontrole voortaan laten dien door ED-209.
20 Seconds to comply
[ afbeelding ]
30 jaar geleden was het daar erger. Je struikelde over de heroinejunks.quote:Op zondag 14 april 2024 18:55 schreef -Hakuna- het volgende:
Openbaar vervoer is niet alleen schrikbarend duur en slecht, maar ook nog eens schrikbarend...Onveilig!
Vroeger zo jaren ''90 kwam ik vaak bij HS en Centraal station om daar wat te eten in de stationsrestauratie wat toen nog erg goed en redelijk betaalbaar was. En vooral veiliger.
Zou ik nu niet meer durven, vandaar dat ik een eigen auto heb.
Station Heerlen, is ook een en al crimineel broeinest. Was het 30/40 jaar geleden ook al.
Ies cultuur!quote:Op zondag 14 april 2024 18:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
Met +/- 7 man tegen één vrouw , wat een helden
Heerlen was 30 jaar geleden inderdaad erger mbt overlast rondom het station. Dat is waar.quote:Op zondag 14 april 2024 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
30 jaar geleden was het daar erger. Je struikelde over de heroinejunks.
Dergelijke posts van die user zijn vooral een kapstokje om te laten weten dat het rijbewijs na al die jaren lessen nu toch echt gehaald is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |