quote:Woordvoerder Israëlisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Israëlische leger, in een toespraak op de Israëlische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Israëlische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syrië. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Israël vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Israëlische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Israëlische leger kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken. Ook het Israëlische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordanië was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Israël een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Israël "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Israël zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
Nooit haten op temu. Daar heb ik mijn kippenlamp vandaanquote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef SemperLibertas het volgende:
De drones van Iran kwamen bij de Action vandaag of besteld op Temu
Nopequote:Op zondag 14 april 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:
Iran wist dat luchtafweer schade zou beperken.
Teheran nu niet uit op groot conflict dus. Israël ook niet.
Zou best eens kunnen kloppen. Vooral een showtje voor de eigen bevolking vanuit de wetenschap dat ze militair volkomen kansloos zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:
Iran wist dat luchtafweer schade zou beperken.
Teheran nu niet uit op groot conflict dus. Israël ook niet.
Daar geloof ik dan weer geen reet van. Als Israel wel gaat reageren, dan zal de VS helpen.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nope
Daarnaast heeft Biden gezegd dat het geen offensief zal uitvoeren tegen Iran en steunt amerika geen vergelding van Israël.
Israel is een praatjesmaker die volledig afhankelijk is van andere landen. De VS en UK hebben dit weer flink laten zien.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen kloppen. Vooral een showtje voor de eigen bevolking vanuit de wetenschap dat ze militair volkomen kansloos zijn.
Nou is het de vraag of Israël dit ook zo ziet
Er gaan nog wel de nodige commandanten uit hun broek geschoten worden maar alles op zijn tijd.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer geen reet van. Als Israel wel gaat reageren, dan zal de VS helpen.
Alleen denk ik niet dat Israel dat gaat doen.
Ja dat dacht men in 1973 ook.quote:Op zondag 14 april 2024 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is een praatjesmaker die volledig afhankelijk is van andere landen.
Ik moet het nog maar zien. Met mafklappers als Ben-Gvir en Smotrich in een regering weet je het helaas nooit.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer geen reet van. Als Israel wel gaat reageren, dan zal de VS helpen.
Alleen denk ik niet dat Israel dat gaat doen.
Dat heeft niets te maken met een reactie specifiek hierop.quote:Op zondag 14 april 2024 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er gaan nog wel de nodige commandanten uit hun broek geschoten worden maar alles op zijn tijd.
In elkaar gezet door oeigoeren in een concentratiekamp.quote:Op zondag 14 april 2024 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nooit haten op temu. Daar heb ik mijn kippenlamp vandaan
Dit is wel een beetje als potloodventen met je microleuter he.quote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef SemperLibertas het volgende:
Hoe noem je 8 Oeigoeren in een bootje?quote:Op zondag 14 april 2024 10:04 schreef Document1 het volgende:
[..]
In elkaar gezet door oeigoeren in een concentratiekamp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat kan, en ze gooit haar privacy gegevens te grabbel door de app te downloaden. Ach, als je maar je goedkope lampje hebt.quote:Op zondag 14 april 2024 10:04 schreef Document1 het volgende:
[..]
In elkaar gezet door oeigoeren in een concentratiekamp.
Ik vind het niet fijn als je Joden als mafklappers wegzet. Dit kan door bepaalde lezers als antisemitisme worden gezien.quote:Op zondag 14 april 2024 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien. Met mafklappers als Ben-Gvir en Smotrich in een regering weet je het helaas nooit.
Wat is een kippenlamp?quote:Op zondag 14 april 2024 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is op zich niet eens zo erg. Heb je drones voor paar honderd euro. Die kapot worden geschoten door luchtafweer wat een heel stuk meer kost dan de drone.quote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef SemperLibertas het volgende:
Wie überhaupt op internet zit/apps downloadt, gooit zijn/haar gegevens te grabbel dus wij gaan ook niet vrijuitquote:Op zondag 14 april 2024 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat kan, en ze gooit haar privacy gegevens te grabbel door de app te downloaden. Ach, als je maar je goedkope lampje hebt.
Echt foeilelijk, heb m even gegoogled.quote:Op zondag 14 april 2024 10:08 schreef Confetti het volgende:
Die beelden van feestende Iraniërs in Teheran zijn wel echt lachwekkend.
Hoe minderwaardig en klein kun je zijn.
Ik een kerstpakje voor mijn kat.quote:Op zondag 14 april 2024 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |