Op een andere site zei ooit iemand die op wintersport ging : 'Zij die gaan sterven groeten u.' Je raadt al wat er gebeurde. Is hier nog een topic over geopend.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Er gaan wel eens mensen dood die van hun zolderkamer komen. Dat is tragisch, maar inherent aan het risico dat je neemt om van je zolderkamer te komen.
Het goede nieuws is, dat de meeste wintersporters niet doodgaan.
Sinds Februari sneeuwt het in grote hoeveelheden. Regen ook, afhankelijk van hoe hoog je zit.quote:
De meeste wintersporters blijven dan ook gewoon op de piste.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Er gaan wel eens mensen dood die van hun zolderkamer komen. Dat is tragisch, maar inherent aan het risico dat je neemt om van je zolderkamer te komen.
Het goede nieuws is, dat de meeste wintersporters niet doodgaan.
Ik zag het. En ook niet van de piste af. Gewoon botte pech.quote:
Gewoon off piste gaan met zo'n lawine rugzak die je als airbag uit kan laten springen.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste wintersporters blijven dan ook gewoon op de piste.
Waar lees jij dat het op de piste was?quote:Op donderdag 11 april 2024 15:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zag het. En ook niet van de piste af. Gewoon botte pech.
Ik ben een echte pisteskiėr. Maar inderdaad, als je dan dat soort dingen wil doen, dan moet je wel goed voorbereid zijn.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon off piste gaan met zo'n lawine rugzak die je als airbag uit kan laten springen.![]()
En natuurlijk een actief lawinepiep systeem, zodat een gedeelte van de groep die niet door een lawine geraakt is meteen kan gaan zoeken.
Dat zeiden ze in het journaal.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat het op de piste was?
Deze mensen waren kennelijk ook prima voorbereid: netjes binnen de paden, lokale gidsen ingehuurd etc. Vooralsnog klinkt het inderdaad echt als pure pech, en niet als een domme actie met fatale afloopquote:Op donderdag 11 april 2024 15:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben een echte pisteskiėr. Maar inderdaad, als je dan dat soort dingen wil doen, dan moet je wel goed voorbereid zijn.
Dan nog is het extra risicovol.
Mocht het zo overkomen: ik heb nergens willen suggereren dat het hun eigen schuld is.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze mensen waren kennelijk ook prima voorbereid: netjes binnen de paden, lokale gidsen ingehuurd etc. Vooralsnog klinkt het inderdaad echt als pure pech, en niet als een domme actie met fatale afloop
Volgens mij is heywoodu ook geen amateurtje.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mocht het zo overkomen: ik heb nergens willen suggereren dat het hun eigen schuld is.
Het is per definitie tragisch. Maar ik ben zelf fanatiek wintersporter, dus ik kom veel van dit soort berichten tegen. Het is een risicovolle sport en nog meer als je off piste gaat. En al helemaal als je dat doet zonder voorzorgsmaatregelen.
Met toerskieen en gidsen erbij heb ik toch echt alleen op het eind van zo'n tocht netjes op een piste gestaan.. De rest loop je vaak door de maagdelijke sneeuw en daar daal je ook vanaf.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze mensen waren kennelijk ook prima voorbereid: netjes binnen de paden, lokale gidsen ingehuurd etc. Vooralsnog klinkt het inderdaad echt als pure pech, en niet als een domme actie met fatale afloop
Geen idee. Maar hij volgt in ieder geval net als ik de WC alpineskiėn. Dat weet ik dan nog wel van hem.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij is heywoodu ook geen amateurtje.
Van de Frontpage......quote:Op donderdag 11 april 2024 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar hij volgt in ieder geval net als ik de WC alpineskiėn. Dat weet ik dan nog wel van hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |