abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213164176
Betreft een achterstand van rond de 10k.
Ex werkt als goed is in loondienst.

Wie heeft hier concreet ervaring mee en kan vertellen hoe het proces verloopt?
pi_213191037
Niemand?
pi_213191154
Ik heb geen ervaring, maar de overheid adviseert LBIO en dat is ook gratis, wat zou dan de reden zijn om toch een duurdere deurwaarder in de arm te nemen?

https://www.rijksoverheid(...)ning-van-alimentatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 april 2024 @ 15:11:42 #4
408813 crew  trein2000
pi_213191400
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:39 schreef Hanca het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar de overheid adviseert LBIO en dat is ook gratis, wat zou dan de reden zijn om toch een duurdere deurwaarder in de arm te nemen?

https://www.rijksoverheid(...)ning-van-alimentatie.
Dat het LBIO primair gericht is op het innen van de lopende alimentatie en slechts beperkt achterstanden doet (ik geloof 6 maanden). Verder kan ik het ook niet bedenken.
zie email 27 oktober
pi_213196066
Ik lees wisselende ervaringen over het LBIO.
Ze doen er langer over en sluiten sneller het dossier als het tegenzit.
Een deurwaarder heeft vanzelfsprekend meer incentive om actiever en sneller het geld te innen.

Vandaar dat ik ervaringen van anderen wou horen.
pi_213197057
Ik zou er een deurwaarder opzetten om zo al het achterstallige geld te laten innen. Als ex weer "bij" is met de achterstand, dan direct LBIO inschakelen bij de eerste maand achterstand.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 23:05:09 #7
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213564976
Beetje een topickick, maar ik concludeer hieruit dat het afdwingen van erkenning gelukt is. Gefeliciteerd voor je kind en voor jou. En succes met de rest.

Onvoorstelbaar, er ineens met een rottige leugen er tussenuit knijpen terwijl je bewust samen een kind wilde.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213581426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 23:05 schreef Andromache het volgende:
Beetje een topickick, maar ik concludeer hieruit dat het afdwingen van erkenning gelukt is. Gefeliciteerd voor je kind en voor jou. En succes met de rest.

Onvoorstelbaar, er ineens met een rottige leugen er tussenuit knijpen terwijl je bewust samen een kind wilde.
inderdaad :)
pi_213581831
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 21:02 schreef Moederenkind het volgende:
Een deurwaarder heeft vanzelfsprekend meer incentive om actiever en sneller het geld te innen.

Dat komt omdat de deurwaarder sowieso betaald zal worden. Is het niet door de schuldenaar, dan mag de schuldeiser (jij dus) zelf de rekening betalen. Dus ja als ze jou als draagkrachtig inschatten zullen ze wel lekker door gaan met hun werk zolang jij dat vraagt.
pi_213581836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
inderdaad :)
Heb je mijn advocaat nog genomen?
pi_213581895
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Heb je mijn advocaat nog genomen?
nee, ik heb via een andere kanaal een advocaat kunnen regelen.
pi_213581926
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat komt omdat de deurwaarder sowieso betaald zal worden. Is het niet door de schuldenaar, dan mag de schuldeiser (jij dus) zelf de rekening betalen. Dus ja als ze jou als draagkrachtig inschatten zullen ze wel lekker door gaan met hun werk zolang jij dat vraagt.
dat klopt. voor nu ga ik met het LBIO in zee want ik weet niet of er überhaupt wat te halen valt en hoeveel.
het LBIO is in principe een prima alternatief omdat er vermoedelijk inkomen is uit loondienst. beslag kan dan eenvoudig geregeld worden. het zal misschien alleen iets langer duren
pi_213581950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:32 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
nee, ik heb via een andere kanaal een advocaat kunnen regelen.
Het heeft goed uitgwerkt voor je. Blij voor jou O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 14:39:49 ]
pi_213582045
quote:
Dit is mijn ervaring met LBIO als kind van een loser vader.

In 18 jaar tijd geen cent alimintatie gezien. Vervolgens rond mijn 21ste een drietal aan betalingen ontvangen via LBIO. Het was toen als arme student welkom, maar het was amper 5% van wat ik in totaal verschuldigd was.

Uiteindelijk sloten ze het dossier rond mijn 23ste. Weet nog steeds niet precies waarom, het was heel moeilijk om informatie te achterhalen. Voelde me eerder tegengewerkt dan geholpen. Achterafgezien was het de hoofdpijn en stress totaal niet waard.

Dat gezegd hebbende: met een deurwaarder hebben wij geen ervaring gehad, dus ik zou niet kunnen zeggen of dat beter zou zijn geweest.
pi_213584906
quote:

Ik heb ook wel ervaringen met deurwaarders die er weinig aan doen. Ik zou gewoon het LBIO inschakelen. Die zijn daar voor. Bij een bank executieveilingen gedaan en legden vaak zat beslag als iemand de alimentatie niet betaalde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')