Dat het LBIO primair gericht is op het innen van de lopende alimentatie en slechts beperkt achterstanden doet (ik geloof 6 maanden). Verder kan ik het ook niet bedenken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:39 schreef Hanca het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar de overheid adviseert LBIO en dat is ook gratis, wat zou dan de reden zijn om toch een duurdere deurwaarder in de arm te nemen?
https://www.rijksoverheid(...)ning-van-alimentatie.
inderdaadquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:05 schreef Andromache het volgende:
Beetje een topickick, maar ik concludeer hieruit dat het afdwingen van erkenning gelukt is. Gefeliciteerd voor je kind en voor jou. En succes met de rest.
Onvoorstelbaar, er ineens met een rottige leugen er tussenuit knijpen terwijl je bewust samen een kind wilde.
Dat komt omdat de deurwaarder sowieso betaald zal worden. Is het niet door de schuldenaar, dan mag de schuldeiser (jij dus) zelf de rekening betalen. Dus ja als ze jou als draagkrachtig inschatten zullen ze wel lekker door gaan met hun werk zolang jij dat vraagt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:02 schreef Moederenkind het volgende:
Ik lees wisselende ervaringen over het LBIO.
Ze doen er langer over en sluiten sneller het dossier als het tegenzit.
Een deurwaarder heeft vanzelfsprekend meer incentive om actiever en sneller het geld te innen.
Vandaar dat ik ervaringen van anderen wou horen.
nee, ik heb via een andere kanaal een advocaat kunnen regelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je mijn advocaat nog genomen?
dat klopt. voor nu ga ik met het LBIO in zee want ik weet niet of er überhaupt wat te halen valt en hoeveel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat komt omdat de deurwaarder sowieso betaald zal worden. Is het niet door de schuldenaar, dan mag de schuldeiser (jij dus) zelf de rekening betalen. Dus ja als ze jou als draagkrachtig inschatten zullen ze wel lekker door gaan met hun werk zolang jij dat vraagt.
Het heeft goed uitgwerkt voor je. Blij voor jouquote:Op donderdag 16 mei 2024 14:32 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
nee, ik heb via een andere kanaal een advocaat kunnen regelen.
Dit is mijn ervaring met LBIO als kind van een loser vader.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:02 schreef Moederenkind het volgende:
Ik heb ook wel ervaringen met deurwaarders die er weinig aan doen. Ik zou gewoon het LBIO inschakelen. Die zijn daar voor. Bij een bank executieveilingen gedaan en legden vaak zat beslag als iemand de alimentatie niet betaalde.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:02 schreef Moederenkind het volgende:
Ze doen er langer over en sluiten sneller het dossier als het tegenzit.
Een deurwaarder heeft vanzelfsprekend meer incentive om actiever en sneller het geld te innen.
Vandaar dat ik ervaringen van anderen wou horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |