abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213155435
:W

Willem Engel gaat ons verlaten. Willem Engel, voorman van VirusWaarheid, zijn broer Jan en jurist Jeroen Pols pakken hun koffers en emigreren naar het buitenland om daar een nieuw bestaan op te bouwen, vertellen ze aan het AD.

Helemaal vrijwillig is het niet. Onder meer door een geschil met de Duitse autoriteiten en de Nederlandse Belastingdienst, die miljoenen euro's van hen vordert, wordt de grond hen steeds heter onder de voeten. Een van de redenen om Europa achter zich te laten, maakt Jan Engel duidelijk.
Ze hebben een stuk grond in Paraguay gekocht. ,,Een lekker rustig land. Het ligt ver buiten de gebaande paden en Paraguay heeft grotendeels een agrarische samenleving. Bewust geen Europese Unie meer. Met de vereenzelviging van overheidsdiensten en de eenwording is het respect voor mensenrechten hier verdwenen'', meent Jan de oudere broer van Willem. ,,Vroeger kon je nog een beroep doen op het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, zoals mijn vader deed. Dat hoef je vandaag de dag niet meer te proberen.''
De broers Engel hadden van hun vader een camping geërfd, Fort Oranje. De camping werd gesloten omdat het een broeinest van criminaliteit was.
Ze hebben zich na de gedwongen sluiting van Fort Oranje toegelegd op hun business in het Duitse Bremerhaven. Daar exploiteren ze in de rosse buurt tientallen prostitutieramen. Onder meer door een geschil met de Duitse autoriteiten en de Nederlandse Belastingdienst, die miljoenen euro's van hen vordert, wordt de grond hen steeds heter onder de voeten. Een van de redenen om Europa achter zich te laten, maakt Jan Engel duidelijk.

De groep waarmee Jan Engel naar Paraguay verkast, bestaat uit zo'n acht Nederlanders, onder wie Jeroen Pols. Ze zien een verdienmodel in hun verhuizing en hebben het zogeheten 'Project Paraguay' op poten gezet. Daarmee bieden ze tegen betaling hulp aan bij emigratie naar het Zuid-Amerikaanse land. 'Durf jij de sprong naar de vrijheid te wagen? Wij zijn jouw helpende hand', valt op de website te lezen. Jeroen Pols prijst zichzelf aan als 'freedom fighter', Jan als 'freedom dreamer'.
,,We hebben een uitgebreide studie gedaan en een land uitgezocht met een zo klein mogelijke overheid'', vult Jeroen Pols aan. ,,Ik denk dat het daar nog mogelijk is om op een vrije manier te leven, zonder een overheid die je constant terroriseert. Ik heb liever een land met wat slechtere wegen en slechte voorzieningen dan een land waar de overheid je niet met rust laat.''
Ook Willem Engel gaat weg uit ons land. Hij loopt minder risico op vervolging door de belasting. De bordelen n Bremen staan op naam van zijn broer. ,,Ik ben met mijn vriendin Dorien veel bezig in Portugal en Spanje om daar te bouwen en te zorgen dat we ook daar kunnen wonen'', vertelt de man die in coronatijd landelijke bekendheid verwierf als aanvoerder van VirusWaarheid. En die geld van zijn aanhangers gebruikte om grond te kopen in Spanje.
Zijn vertrek zal niet van de ene op de andere dag plaatsvinden, kondigt Willem aan. ,,Het zal in het begin forensen zijn.'' Hij wijst op het juridische gevecht tussen de Engeltjes en de gemeente Zundert: ,,We hebben natuurlijk nog rechtszaken lopen. Voorlopig ben ik daar nog even mee bezig.''

Bron: https://www.welingelichte(...)el-gaat-ons-verlaten

Het stuk in het AD waar naar wordt verwezen zit achter een betaalmuur.

Maar: Dit klinkt als vluchten. Meneer verdiende in Duitsland zijn geld als pooier. Waarom kan deze man niet gewoon zoals de meeste mensen een normaal baantje zoeken om brood op de plank te krijgen? En na Nederland botst hij met de Duitse overheid, het land waar hij dames achter de ramen heeft gezet. Ik kan niet zien of dit allemaal legaal is, maar dat hij zijn mond vol heeft over mensenrechten en daarnaast geld binnenharkt over de ruggen van dames doen wel mijn wenkbrauwen fronzen. In Duitsland lulde Engel de moord op twee politieagenten goed. Twee op heterdaad betrapte stropers schoten twee agenten dood. Engel vond dat prima. Waarschijnlijk gaan daar de rechtzaken over.

Toevallige meevaller: Paraguay heeft geen uitleveringsverdrag met Nederland en Duitsland. Maar dat is maar een detail.
pi_213155470
wist niet dat ie pooier was
pi_213155478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:12 schreef Loverboii het volgende:
wist niet dat ie pooier was
Ik lees het ook voor het eerst. Valt me wel op dat deze man zich met allerlei schimmige zaken bezighoudt. Zijn nieuwe bedrijfje om Nederlanders naar Paraguay te halen, daar zullen best wel criminelen op af komen, omdat Paraguay geen uitleveringsverdrag met Nederland heeft. Bye bye Dubai, welcome in Paraguay.
pi_213155503
Hopelijk wordt zijn vliegtuig met een BUK-raket uit de lucht geknald.
pi_213155504
Opgerot staat netjes. Laat hem daar maar lekker zijn hersenpulp uitpersen.
  woensdag 10 april 2024 @ 08:17:37 #6
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213155505
Dit is goed nieuws, Nederland is zojuist een klein beetje beter geworden. Als er anderen, ik noem een Raisa Blommenstein, het voorbeeld willen volgen, heel graag. Ik hoorde dat Rusland een heel fijn land is om te vertoeven.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213155508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:14 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik lees het ook voor het eerst. Valt me wel op dat deze man zich met allerlei schimmige zaken bezighoudt. Zijn nieuwe bedrijfje om Nederlanders naar Paraguay te halen, daar zullen best wel criminelen op af komen, omdat Paraguay geen uitleveringsverdrag met Nederland heeft. Bye bye Dubai, welcome in Paraguay.
Willem Engel is niet degene die naar Paraguay gaat,he. Hij vertrekt met zijn vriendin naar Portugal/Spanje.
pi_213155520
Paraguay :D
Het is te hopen dat hij zijn straf niet ontloopt.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2024 08:23:02 ]
pi_213155524
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:17 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Willem Engel is niet degene die naar Paraguay gaat,he. Hij vertrekt met zijn vriendin naar Portugal/Spanje.
Allebei. Hij koopt een landgoed in Paraguay en hij gaat daar ook wonen, tenminste dat haal ik uit het stuk.
pi_213155536
Je verwacht het niet.

Eerst van donaties een stuk grond in Spanje kopen en nu maar naar Paraguay om de instanties te ontvluchten. Ik meen dat Paraguay vrij slecht scoort op de corruptie-index, dat past goed bij de corrupte ideologieën van hem hen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Justinn op 10-04-2024 08:31:07 ]
  woensdag 10 april 2024 @ 08:24:31 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213155544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:21 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Allebei. Hij koopt een landgoed in Paraguay en hij gaat daar ook wonen, tenminste dat haal ik uit het stuk.
Ik lees dit:
quote:

Ook Willem Engel gaat weg uit ons land.
Hij loopt minder risico op vervolging door de belasting. De bordelen n Bremen staan op naam van zijn broer. ,,Ik ben met mijn vriendin Dorien veel bezig in Portugal en Spanje om daar te bouwen en te zorgen dat we ook daar kunnen wonen'', vertelt de man die in coronatijd landelijke bekendheid verwierf als aanvoerder van VirusWaarheid. En die geld van zijn aanhangers gebruikte om grond te kopen in Spanje.
Zijn vertrek zal niet van de ene op de andere dag plaatsvinden, kondigt Willem aan. ,,Het zal in het begin forensen zijn.'' Hij wijst op het juridische gevecht tussen de Engeltjes en de gemeente Zundert: ,,We hebben natuurlijk nog rechtszaken lopen. Voorlopig ben ik daar nog even mee bezig.''
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213155556
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik lees dit
[..]

Lees ik ook dus.

Heb eerder het idee dat de TS zijn eigen OP niet zo goed heeft gelezen.
  woensdag 10 april 2024 @ 08:28:40 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213155568
Overigens was dit topic eerder: NWS / Willem engel vertrekt, emigreert naar het buitenland

Dus het topic is dubbel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 10 april 2024 @ 08:28:42 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213155569
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_213155574
quote:
Dit klinkt als vluchten. Meneer verdiende in Duitsland zijn geld als pooier. Waarom kan deze man niet gewoon zoals de meeste mensen een normaal baantje zoeken om brood op de plank te krijgen? En na Nederland botst hij met de Duitse overheid, het land waar hij dames achter de ramen heeft gezet. Ik kan niet zien of dit allemaal legaal is, maar dat hij zijn mond vol heeft over mensenrechten en daarnaast geld binnenharkt over de ruggen van dames doen wel mijn wenkbrauwen fronzen. In Duitsland lulde Engel de moord op twee politieagenten goed. Twee op heterdaad betrapte stropers schoten twee agenten dood. Engel vond dat prima. Waarschijnlijk gaan daar de rechtzaken over.
Willem Engel wordt niet vervolgd voor die Duitse shit.
Dat is wederom zijn broer.

Er staat ook nog dat Willem Engel in het begin blijft forenzen tussen NL en Spanje ivm rechtszaken die lopen.

Alles behalve vluchten dus zoals jij beweert.
  woensdag 10 april 2024 @ 08:29:21 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213155576
Heb gelezen dat er alleen Boings vliegen op die route.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213155582
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens was dit topic eerder: NWS / Willem engel vertrekt, emigreert naar het buitenland

Dus het topic is dubbel.
Daar stond eerst alleen het premiumlinkje in, meer niet.
  woensdag 10 april 2024 @ 08:33:07 #18
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213155603
Dubbel: NWS / Willem engel vertrekt, emigreert naar het buitenland
Edit: heb eerst koffie nodig.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: