abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213155053
Om een of andere reden als ik een sms verstuurd naar enkele contacten, verloopt dit via rcs-berichten op mn telefoon.

Deze week werd ik er twee keer op aangesproken met de vraag of ik een ander nummer had? Nee!? Er zit maar een simkaart in de gsm en daarop is een ander nummer gekoppeld waarop ik bereikbaar ben.

Toch geeft ie een ander nummer weer bij de ontvangende partij en het nummer staat in mn gsm opgeslagen. Het was kennelijk het tel.nr dat aan mn simkaart gekoppeld was voordat nummerbehoud aangevraagd is.

Een vriend die jaren werkzaam is geweest in een elektronicazaak vermoedde dat bij nummerbehoud niet goed is gegaan. Provider noemt dat het ergens in de instellingen opn telefoon moet zitten.

En ik, ik heb geen idee hoe ik dat rcs berichten kan aanpassen en wellicht daarin het telnr kan aanpassen?

Wellicht kan iemand mij het antwoord geven?

Telefoon is een Motorola G 5g met Android 11.
pi_213158459
Ik weet niet of je dat via Berichten doet of bijvoorbeeld via google chat oid.
Maar wat je kan proberen is Instellingen -> Verbindingen -> SIM Beheer en daar je SIM uit te schakelen. Daarna weer inschakelen en kijk dan eens of het probleem opgelost is!
pi_213200498
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 06:08 schreef Inbox het volgende:
Telefoon is een Motorola G 5g met Android 11.
Het is mogelijk dat de contactpersonen waar je naar sms't RCS-berichten ingeschakeld hebben op hun eigen telefoon. In dit geval zal je telefoon automatisch proberen om RCS te gebruiken voor communicatie met hen, zelfs als je dit niet hebt ingesteld.
Sommige Android-telefoons schakelen RCS automatisch in voor contactpersonen die ook Android-gebruikers zijn. Dit kan worden gewijzigd in de instellingen van je berichten-app.
pi_213200554
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 00:53 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Het is mogelijk dat de contactpersonen waar je naar sms't RCS-berichten ingeschakeld hebben op hun eigen telefoon. In dit geval zal je telefoon automatisch proberen om RCS te gebruiken voor communicatie met hen, zelfs als je dit niet hebt ingesteld.
Sommige Android-telefoons schakelen RCS automatisch in voor contactpersonen die ook Android-gebruikers zijn. Dit kan worden gewijzigd in de instellingen van je berichten-app.
Heb daar wel naar gekekeken, maar kon zo 123 niet wat vinden in de instellingen.

Maar, waarom pakt ie dat oude telefoonnummer dan daarvoor? Het nummer dat ie weergeeft is het nummer dat bij het afsluiten van het abonnement aan het simmetje is gekoppeld, maar een week later ofzo is er nummerbehoud aangevraagd en is mn oude nummer overgaan naar de huidige simkaart:? Toch geeft ie dat oude nummer weer?
pi_213200618
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 00:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Heb daar wel naar gekekeken, maar kon zo 123 niet wat vinden in de instellingen.

Maar, waarom pakt ie dat oude telefoonnummer dan daarvoor? Het nummer dat ie weergeeft is het nummer dat bij het afsluiten van het abonnement aan het simmetje is gekoppeld, maar een week later ofzo is er nummerbehoud aangevraagd en is mn oude nummer overgaan naar de huidige simkaart:? Toch geeft ie dat oude nummer weer?
Het zouden oa dit kunnen zijn waarom je telefoon het oude nummer weergeeft, zelfs nadat nummerbehoud is toegepast op je SIM-kaart:

1. Cache van de Berichten-app:

Het is mogelijk dat de berichten-app nog steeds het oude nummer in de cache heeft opgeslagen. Probeer de cache van de Berichten-app te wissen,

2. Contactpersonen-app:

Controleer of het oude nummer nog steeds is gekoppeld aan de contactpersonen in je contactpersonen-app. Werk de contacten bij met het nieuwe nummer en verwijder het oude nummer.

3. SMS-gateway:

In zeldzame gevallen kan er een probleem zijn met de SMS-gateway van je provider waardoor het oude nummer wordt weergegeven.

4. SIM-kaartproblemen:

Het is mogelijk dat er een probleem is met je SIM-kaart waardoor het oude nummer wordt weergegeven. Probeer de SIM-kaart uit je telefoon te halen en deze opnieuw in te plaatsen. Als dat niet lukt, kun je een nieuwe SIM-kaart aanvragen bij je provider en het daarmee testen :) is vaak wel gratis.
pi_213200699
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 01:00 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Het zouden oa dit kunnen zijn waarom je telefoon het oude nummer weergeeft, zelfs nadat nummerbehoud is toegepast op je SIM-kaart:

1. Cache van de Berichten-app:

Het is mogelijk dat de berichten-app nog steeds het oude nummer in de cache heeft opgeslagen. Probeer de cache van de Berichten-app te wissen,

2. Contactpersonen-app:

Controleer of het oude nummer nog steeds is gekoppeld aan de contactpersonen in je contactpersonen-app. Werk de contacten bij met het nieuwe nummer en verwijder het oude nummer.

3. SMS-gateway:

In zeldzame gevallen kan er een probleem zijn met de SMS-gateway van je provider waardoor het oude nummer wordt weergegeven.

4. SIM-kaartproblemen:

Het is mogelijk dat er een probleem is met je SIM-kaart waardoor het oude nummer wordt weergegeven. Probeer de SIM-kaart uit je telefoon te halen en deze opnieuw in te plaatsen. Als dat niet lukt, kun je een nieuwe SIM-kaart aanvragen bij je provider en het daarmee testen :) is vaak wel gratis.
bedankt voor je reactie. Zal er morgen wat uitgebreider naar kijken en kijken of ik wat kan hiermee. En anders is het pech voor de paar ontvangers met wie ik weleens wat sms'jes uitwissel. Het gaat bij 2 mensen minimaal verkeerd.
pi_213204281
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 01:06 schreef Inbox het volgende:

[..]
bedankt voor je reactie. Zal er morgen wat uitgebreider naar kijken en kijken of ik wat kan hiermee. En anders is het pech voor de paar ontvangers met wie ik weleens wat sms'jes uitwissel. Het gaat bij 2 mensen minimaal verkeerd.
Misschien desnoods het email adres vragen zodat je dan nog een email kan sturen, is maar een idee :)
pi_213208876
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:31 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Misschien desnoods het email adres vragen zodat je dan nog een email kan sturen, is maar een idee :)
Het is inmiddels gelukt om het telefoonnummer te ontvangen.

Kennelijk heb ik bij het ingebruik nemen van de nieuwe chip RCS berichten ingeschakeld. Daarna nooit meer naar gekeken. Het telefoonnummer dat toen op de chip aanwezig was, heeft de telefoon kennelijk genoteerd om nooit meer te veranderen. Via de instellingen uitiendleijk bij RCS-berichten uitgekomen en dat uit- en weer aangeschakeld en daar was ook de optie telefoonnummer verifieren. Dat laatste gedaan en toen werd wel het juiste telefoonnummer geactiveerd ervoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')