Kon het ook moeilijk geloven voor zo'n gerenommeerd merk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onzin.
Je kent die koffiemachines waar je vers gemaalde koffie in een rvs cup perst met bepaalde druk. Die in een machine klikt..Die er met 15 bar 95c water doordrukt.
Dit precies is het principe van nespresso. Alleen heeft de fabriek de koffie al gemalen en onder de juiste druk in een alu cup gedaan
Wat een onzin, ben een echte koffie expert. Heb veel machines gerepareerd en er ook in jura ed gehandeld.quote:Op zondag 7 april 2024 22:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kon het ook moeilijk geloven voor zo'n gerenommeerd merk.
Je hebt er ook een electrische versie van, die dus niet op het fornuis hoeft (en mag). Die vind ik persoonlijk wel weer handig omdat die vanzelf afslaat zodat je hem niet in de gaten hoeft te houden bij het koffiezetten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:33 schreef Farenji het volgende:
Ik hou niet van oplossingen waar je speciaal formaat proprietary shizzle cups/pads/whatever voor nodig hebt die ook nog eens zwaar overpriced zijn, en dat allemaal voor een heel klein beetje tijdswinst. Die dingen bevatten me ook te veel onderdelen die kapot kunnen gaan, en ze zijn waarschijnlijk heel slecht te servicen. Ik ga liever voor simpel en bewezen en daarom gebruik ik een ouderwetse moka express, waar je gewoon gemalen koffie in doet en water, en dat zet je op het fornuis en een paar minuten later heb je superlekkere koffie.
[ afbeelding ]
In Nespresso cups zit gewoon gemalen koffie.quote:
Toch wel? Hm, ik had een aantal kerel gelezen dat het een geconcentreerde oplossing was.quote:Op maandag 8 april 2024 07:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In Nespresso cups zit gewoon gemalen koffie.
Gemalen koffie, maar idd wel iets meer meer cafestol.quote:Op maandag 8 april 2024 08:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Toch wel? Hm, ik had een aantal kerel gelezen dat het een geconcentreerde oplossing was.
Dat verandert de zaak dan!
Maar er zit toch vaak ook een soort crème bij in? Er was een paar jaar geleden een flut-onderzoekje die had aangetoond dat Nespresso koffie je cholesterol een piepklein beetje kon laten stijgen.
Wat niet toegevoegd is, maar het resultaat van de manier waarop de koffie gezet wordtquote:Op maandag 8 april 2024 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gemalen koffie, maar idd wel iets meer meer cafestol.
https://mobiel.voedingsce(...)t-beste-drinken.aspx
Wow hij heeft zelfs een apparaat waarmee hij de kleur van de koffie kan zien. De techniek staat voor niks.quote:
Inderdaad papier neemt dat op, bij bonen espresomachines gebeurt dat nietquote:Op maandag 8 april 2024 10:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat niet toegevoegd is, maar het resultaat van de manier waarop de koffie gezet wordt
Nu schiet mij ineens te binnen dat mijn ouders (waarschijnlijk) ook zo'n elektrische percolator hadden.quote:Op maandag 8 april 2024 07:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je hebt er ook een electrische versie van, die dus niet op het fornuis hoeft (en mag). Die vind ik persoonlijk wel weer handig omdat die vanzelf afslaat zodat je hem niet in de gaten hoeft te houden bij het koffiezetten.
Ik drink zelf geen koffie dus van mij krijgen ze Senseo. De mijne kan ook filterkoffie zetten maar dat heb ik nog nooit gedaan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:19 schreef Kreator het volgende:
Koop gewoon voor iets meer een Philips Lattego en gooi daar bonen van de Hema in.
Uiteindelijk goedkoper dan die kutcups.
En voor alle mensen in dit topic die zeggen dat senseo wel ok is: dit zijn dezelfde mensen die enkellaags toiletpapier wel prima vinden. Voor geciviliseerde mensen niet te hachelen.
Als iemand mij een Senseo aanbied, dan liever geen koffiequote:Op dinsdag 16 april 2024 14:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik drink zelf geen koffie dus van mij krijgen ze Senseo. De mijne kan ook filterkoffie zetten maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik zeg het ook van te voren maar ik ga geen enorm apparaat neerzetten met voorraad voor die 2x dat het gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als iemand mij een Senseo aanbied, dan liever geen koffie
Als ik het je blind voor zou zetten zou je het waarschijnlijk niet eens proevenquote:Op dinsdag 16 april 2024 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als iemand mij een Senseo aanbied, dan liever geen koffie
Dat begrijp ik. Thee is lekker. Koffie kan je ook gewoon zetten met een kan, kokend water en een filter, of met zo aluminium Italiaans dingquote:Op dinsdag 16 april 2024 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zeg het ook van te voren maar ik ga geen enorm apparaat neerzetten met voorraad voor die 2x dat het gebruikt wordt.
Als ik Senseo drink heb daarna altijd een soort laagje op mijn tong.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als ik het je blind voor zou zetten zou je het waarschijnlijk niet eens proeven
Dit heb ik dus nog nooit gehadquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:21 schreef Rene het volgende:
Nadeel van de nespresso cupjes van goedkopere merken is dat de 'pin' die het cupje doorprikt bot kan worden - wanneer het plastic is bijvoorbeeld. Dus koop wel metalen cupjes van Nespresso en/of L'or. Zo zijn er wellicht ook andere opties hoor![]()
Senseo zou ik niet doen. Dat wil gaan lekken doordat het padje niet goed zit oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |