abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2024 @ 08:12:41 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_213093247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)veiligheid~a28241d0/

Volgens Wuyts moet de koers een maand worden stilgelegd.
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 5 april 2024 @ 08:18:07 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213093352
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)veiligheid~a28241d0/

Volgens Wuyts moet de koers een maand worden stilgelegd.
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.

Ik mis echt even waarom er nu opeens zoveel heisa is na twee valpartijen. Er is nota bene vorig jaar nog iemand overleden tijdens een valpartij, maar dit is het moment waarop er pronto iets moet veranderen?
  vrijdag 5 april 2024 @ 08:39:58 #203
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_213093614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 08:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik mis echt even waarom er nu opeens zoveel heisa is na twee valpartijen. Er is nota bene vorig jaar nog iemand overleden tijdens een valpartij, maar dit is het moment waarop er pronto iets moet veranderen?
Zou het kunnen komen door die dodelijke valpartij? Nou is die crash niet per se te linken aan deze 2 massale valpartijen, maar blijkbaar leren renners niets van de voorbeelden over de afgelopen jaren. Het lijkt ieder jaar erger te worden met het gedrang om voorin te zitten, risicos nemen in gevaarlijke afdalingen en dan komt er nu ook nog het immer irritante publiek meer en meer bij. Het is nu bijna een jaar later, maar de renners lijken vrij weinig geleerd te hebben, dus is het misschien geen gek idee om ze daar een handje bij te helpen. Koers still leggen voor een maand is natuurlijk een debiel idee.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_213094016
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 08:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat het tot twee keer toe de toppers uit het peloton betreft. Dan wordt men wat opportunistischer.
  vrijdag 5 april 2024 @ 09:23:52 #205
194695 franklop
Fran knock
pi_213094020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:23 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Omdat het tot twee keer toe de toppers uit het peloton betreft. Dan wordt men wat opportunistischer.
2x met Belgische toppers*
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_213094073
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:23 schreef franklop het volgende:

[..]
2x met Belgische toppers*
Dan is het in Vlaanderen per definitie een paar graadjes erger ja.
  vrijdag 5 april 2024 @ 09:43:11 #207
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213094183
Van de 6 grootste wielrenners van het moment liggen er 4 in de lappenmand, 3 met breuken. Dat speelt, ten onrechte, nogal mee.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:05:34 #208
194695 franklop
Fran knock
pi_213094462
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:43 schreef Fretwork het volgende:
Van de 6 grootste wielrenners van het moment liggen er 4 in de lappenmand, 3 met breuken. Dat speelt, ten onrechte, nogal mee.
Al had het de halve ploeg van TDT geweest dan had er weinig tot geen aandacht geweest nee
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_213094531
Ik vind het ook nogal veel onzin. Er is wat mij betreft niet bewezen dat er nu opeens meer of zwaarder gevallen wordt dan voorheen. Zware valpartijen zijn van alle tijden in het wielrennen. Renners rijden natuurlijk wel harder, zijn magerder en er is meer nervositeit. Maar dat er echt harder of meer gevallen wordt, is wat mij betreft niet duidelijk. Het lijkt me vooral toeval/pech dat er nu een aantal grote namen bij betrokken zijn. Ik zie ook niet in waarom deze afdaling van gisteren per se gevaarlijk was, of waarom die bocht dat was. Je kunt je wel afvragen of het verstandig is om zo'n betonnen afvoer en die keien langs de zijkant van de weg onbeschermd te laten liggen. Maar ja, je kunt ook moeilijk overal in het landschap allerlei stootkussens aan gang brengen.

Ik vind het ook onzin dat we het allemaal niet in beeld zouden mogen hebben. Volgens mij was er redelijk snel duidelijk dat alle gevallen renners in elk geval niet in levensgevaar waren. Het laatste wat je op zo'n moment wil is de hele tijd naar de koplopers kijken terwijl je je juist afvraagt hoe het met die gevallen renners gaat. Ik heb zelf ook geen probleem met die beelden van zware valpartijen (hoewel ik moet bekennen dat ik er op perverse wijze ook van geniet, maar ik ben ook zo'n type die beelden van vliegtuigcrashes en andere schokkende beelden terugkijkt)
Mja
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:16:42 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213094633
Zou binnen de ploegen toch ook een heel goed gesprek houden. Wat willen we bereiken op zulke momenten? Het is gewoon een afdaling naar voet van volgende klim. Zeker als Jonas nog zelf aangeeft dat het een gevaarlijke afdaling is zou hij ook mogen aangeven bij zijn ploeg van jongens we gaan lekker plek 30 zitten.

Het is ook maar Itzulia met alle respect voor Itzulia. Mocht je verliezen omdat je net te ver zit dan is dat ook geen ramp...
pi_213094711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Doen deze lui ook valpartij-statistieken? Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk meer, vaker, zwaarder gevallen wordt.
Dit is wat ik kan vinden op hun website:
quote:
Safe Cycling did in December 2023 and January 2024 meet with over 15 teams, and over 200+ active pro riders.

We have collected over 25 000 data points from these meetings and put together a database combined with crash data analysis.
Maar het is een nieuw bedrijf, pas net een beetje aan het groeien, dus denk niet dat ze een dergelijk longitudinaal onderzoek hebben. "Manual scraping" klinkt ook niet heel advanced :P.

Misschien zou het meer van procyclingstats van vriend Steef moeten komen, maar die houden het online slechts vanaf 2023 bij (blessures door valpartijen vooral): https://www.procyclingsta(...)rs&s=season-injuries.

Dit jaar wel een stuk meer dan vorig jaar rond deze tijd (91 om 122), maar daar kan je nog niet echt conclusies op trekken.

Ik durf overigens de stelling wel aan dat het toeneemt. Het was een van de innovaties die Armstrong pas in het wielrennen bracht (altijd vooraan willen zitten). Er werd lacherig gedaan over de Mayo's van deze wereld die weer eens achter een valpartij zaten. En aangezien wielrennen meer en meer op de details is gaan zitten, verspreid dat zich ook naar de kleinere koersen. Ullrich en Armstrong braken volgens mijn Google-zoektocht nooit wat - al waren dat natuurlijk ook een stuk stevigere kerels dan de mannetjes van nu. Maar ook dat kan een rol spelen natuurlijk, iedereen rond de 60 kg wegend, dan zal je met dezelfde snelheden toch sneller wat breken?

Grappige discussies trouwens om te zien, ofwel fel op de renners, ofwel fel op de parcoursen, afhankelijk van welk stokpaardje men al heeft ingenomen / of men een sterke band heeft met de koers waarin de valpartij plaatsvindt. Uiteraard is dan beide waar.

Denk dat de mentaliteit onder de renners erg moeilijk te veranderen gaat zijn. De paar mensen die wel altijd vooraan willen zitten (die je altijd hebt, vergelijkbare psychologie met het doping-probleem eigenlijk) hebben een voordeel t.o.v. de mensen die achteraan blijven zitten. Oké, ze zullen vaker vallen en geblesseerd zijn, maar ze zullen ook vaker koersen winnen, en daar worden de euro's uitgedeeld uiteindelijk.

Dus wat overblijft is het veiliger maken van de koers. Er valt vast wat te winnen met duidelijk gevaarlijke koerssegmenten weren, en betere veiligheidsmaatregelen en signalen. Maar vrees dat dit een blijvend probleem gaat zijn. Er zijn zó veel risicofactoren, ~200 renners met hun individuele gedrag, over vele kilometers, met veel variatie, en dus zo veel op het spel.

Mooi essay wel van mij :)
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 10:36:41 #212
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_213094851
In deze discussie is het misschien ook wel belangrijk om te melden dat het parcours van deze Itzulia pas eind januari is onthuld. Ik lees bij Sporza dat Vingegaard een half jaar geleden al gewaarschuwd zou hebben voor deze specifieke afdaling, in dat geval mogen we hem voortaan Jomanda gaan noemen.

Dat Safe Cycling grijpt deze mogelijkheid ook maar even aan om reclame te maken voor de eigen diensten, vrij schaamteloos.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:39:53 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213094892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In deze discussie is het misschien ook wel belangrijk om te melden dat het parcours van deze Itzulia pas eind januari is onthuld. Ik lees bij Sporza dat Vingegaard een half jaar geleden al gewaarschuwd zou hebben voor deze specifieke afdaling, in dat geval mogen we hem voortaan Jomanda gaan noemen.

Dat Safe Cycling grijpt deze mogelijkheid ook maar even aan om reclame te maken voor de eigen diensten, vrij schaamteloos.
Half jaar geleden is wat overdreven ja maar verder in artikel staat wel dat SafeR in januari naar Spanje is gegaan om te praten met de renners. Itzulia parcours werd 26 januari onthuld lees ik dan heb je nog aantal dagen resterend. Het is geen half jaar maar kennelijk wist Jonas het wel al.

Kennelijk ook gemeld bij organisatie maar geen antwoord gekregen. Daar schort dan wellicht wel iets aan qua communicatie tussen de partijen. Dat zullen ze met allerlei ploegen, rennersorganisaties (hallo Adam), UCI, enz enz moeten evalueren.
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 10:45:00 #214
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_213094985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Half jaar geleden is wat overdreven ja maar verder in artikel staat wel dat SafeR in januari naar Spanje is gegaan om te praten met de renners. Itzulia parcours werd 26 januari onthuld lees ik dan heb je nog aantal dagen resterend. Het is geen half jaar maar kennelijk wist Jonas het wel al.

Kennelijk ook gemeld bij organisatie maar geen antwoord gekregen. Daar schort dan wellicht wel iets aan qua communicatie tussen de partijen. Dat zullen ze met allerlei ploegen, rennersorganisaties (hallo Adam), UCI, enz enz moeten evalueren.
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.

Hij zal meer in het algemeen tegen die mensen hebben gezegd dat dit een koers is waarbij het qua veiligheid iets beter kan, maar bij Safe Cycling maken ze er net wat meer van om het eigen product in de markt te zetten.

Ik stel me ook zomaar voor dat je als organisatie meer berichten krijgt en dat je niet alles even serieus neemt. Ik zou, afgaande op de communicatie van Safe Cycling nu, ook niet direct heel happig op ze reageren.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:49:54 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213095058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.

Hij zal meer in het algemeen tegen die mensen hebben gezegd dat dit een koers is waarbij het qua veiligheid iets beter kan, maar bij Safe Cycling maken ze er net wat meer van om het eigen product in de markt te zetten.

Ik stel me ook zomaar voor dat je als organisatie meer berichten krijgt en dat je niet alles even serieus neemt. Ik zou, afgaande op de communicatie van Safe Cycling nu, ook niet direct heel happig op ze reageren.
Uiteraard komt iedereen uit zn hol gekropen om te gaan scoren. Met populisten als Wuyts en Thijs Z. voorop.

Toch denk ik dat de samenwerking tussen de koersorganisaties, UCI, ploegen, renners niet voldoende is op dit moment. Lijkt dus op dat er her en der wel signalen zijn geweest dat het gevaarlijk is maar wordt er vervolgens weinig mee gedaan.

Als de betere samenwerking al zorgt voor een valpartij minder dan is dat al winst.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 april 2024 @ 10:57:05 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213095188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:09 schreef TAmaru het volgende:
Volgens mij was er redelijk snel duidelijk dat alle gevallen renners in elk geval niet in levensgevaar waren.
Van het grootste deel wel ja. Renners die minutenlang bewegingsloos op hun rug liggen hoeven niet per se ingezoomd in beeld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213095718
twitter
pi_213095815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:32 schreef Chiappucci het volgende:
[ x ]
“Enkel” sleutelbeen en ribben leek ook wel te mooi om waar te zijn als je zag hoe hij erbij lag..

Al weet ik niet wat dit voor het herstel betekent
pi_213095852
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:42 schreef Marcoss het volgende:

[..]
“Enkel” sleutelbeen en ribben leek ook wel te mooi om waar te zijn als je zag hoe hij erbij lag..

Al weet ik niet wat dit voor het herstel betekent
Vermoedelijk dat het toch wel wat langer duurt voordat hij weer kan gaan zwiften
Ben benieuwd of hij dan nog topvorm kan bereiken met de Tour die over pakweg 2 en halve maand al begint
Mja
pi_213096217
Het lichaam van een topsporter als Jonas zal vast sneller herstellen dan van een 80 jarige.
Maar ik heb geen idee wat voor gevolgen het allemaal heeft wanneer je het uiterste van je longen vergt in het hooggebergte. Kan me bijna niet voorstellen dat je helemaal niets meer merkt na slechts 2,5.
Maar een Jonas op 90% kan nog steeds de Tour winnen. Hangt zoveel af hoe zijn concurrenten het dan doen, de vorm van hen en wat er allemaal voor onheil nog allemaal wordt uitgestort over alles en iedereen.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 april 2024 @ 12:29:13 #221
842 Zorro
Z
pi_213096377
Die Tour gaat ie niet winnen, niet als je nu 6 weken niks mag
quote:
Volgens het Radboudumc in Nijmegen mag iemand met een klaplong minstens zes weken geen activiteiten ondernemen zoals (zwaar) sporten. Daarnaast mag diegene pas weer vliegen op het moment dat de long twee weken volledig ontplooid is.

Het is onduidelijk of de Deen nu de Tour de France gaat halen, die start op 29 juni in het Italiaanse Florence.
https://nos.nl/artikel/25(...)g-in-ziekenhuis-ligt
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:56:33 #222
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213096715
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:12 schreef Dutch_view het volgende:
Het lichaam van een topsporter als Jonas zal vast sneller herstellen dan van een 80 jarige.
Maar ik heb geen idee wat voor gevolgen het allemaal heeft wanneer je het uiterste van je longen vergt in het hooggebergte. Kan me bijna niet voorstellen dat je helemaal niets meer merkt na slechts 2,5.
Maar een Jonas op 90% kan nog steeds de Tour winnen. Hangt zoveel af hoe zijn concurrenten het dan doen, de vorm van hen en wat er allemaal voor onheil nog allemaal wordt uitgestort over alles en iedereen.
Een Jonas op 90% gaat echt niet winnen van Pogi. Verder moet hij er meteen staan in de eerste week. Lijkt me wel lastig.
  vrijdag 5 april 2024 @ 13:04:53 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213096799
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Een Jonas op 90% gaat echt niet winnen van Pogi. Verder moet hij er meteen staan in de eerste week. Lijkt me wel lastig.
Tadej heeft dan wel een Giro op zitten natuurlijk
pi_213096803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk het meest merkwaardige aan het verhaal.

Als je als prof en profploeg begaan bent met je eigen veiligheid, dan ga je dit toch niet uitbesteden aan een willekeurig commercieel bedrijfje.

quote:
“Vingegaard deelde in januari heel veel inzichten met ons. Over de algemene gevaren van de koers, maar ook over specifieke ritten. En daar kwam het Baskenland en deze afdaling aan bod. Begrijp je nu waarom het zo frustrerend was om naar de koers te kijken vandaag? Echt gewoon shit.”
Sorry hoor, als je echt begaan bent met je eigen gezondheid, dan zorg je er toch voor jouw ploeg zelf de zorgen neerlegt bij de organisatie en de UCI.
  vrijdag 5 april 2024 @ 13:09:28 #225
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_213096875
Ik denk toch dat we voorzichtig moeten gaan denken aan het verbieden van deze koers. Door dit soort gebieden fietsen is anno 2024 niet meer gewenst en verantwoord.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')