quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)veiligheid~a28241d0/
Volgens Wuyts moet de koers een maand worden stilgelegd.
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:04 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)veiligheid~a28241d0/
Volgens Wuyts moet de koers een maand worden stilgelegd.
Zou het kunnen komen door die dodelijke valpartij? Nou is die crash niet per se te linken aan deze 2 massale valpartijen, maar blijkbaar leren renners niets van de voorbeelden over de afgelopen jaren. Het lijkt ieder jaar erger te worden met het gedrang om voorin te zitten, risicos nemen in gevaarlijke afdalingen en dan komt er nu ook nog het immer irritante publiek meer en meer bij. Het is nu bijna een jaar later, maar de renners lijken vrij weinig geleerd te hebben, dus is het misschien geen gek idee om ze daar een handje bij te helpen. Koers still leggen voor een maand is natuurlijk een debiel idee.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.
Ik mis echt even waarom er nu opeens zoveel heisa is na twee valpartijen. Er is nota bene vorig jaar nog iemand overleden tijdens een valpartij, maar dit is het moment waarop er pronto iets moet veranderen?
Omdat het tot twee keer toe de toppers uit het peloton betreft. Dan wordt men wat opportunistischer.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
De koers ligt in december al een maand stil, Michel.
Ik mis echt even waarom er nu opeens zoveel heisa is na twee valpartijen. Er is nota bene vorig jaar nog iemand overleden tijdens een valpartij, maar dit is het moment waarop er pronto iets moet veranderen?
2x met Belgische toppers*quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Omdat het tot twee keer toe de toppers uit het peloton betreft. Dan wordt men wat opportunistischer.
Al had het de halve ploeg van TDT geweest dan had er weinig tot geen aandacht geweest neequote:Op vrijdag 5 april 2024 09:43 schreef Fretwork het volgende:
Van de 6 grootste wielrenners van het moment liggen er 4 in de lappenmand, 3 met breuken. Dat speelt, ten onrechte, nogal mee.
Dit is wat ik kan vinden op hun website:quote:Op donderdag 4 april 2024 21:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Doen deze lui ook valpartij-statistieken? Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk meer, vaker, zwaarder gevallen wordt.
Maar het is een nieuw bedrijf, pas net een beetje aan het groeien, dus denk niet dat ze een dergelijk longitudinaal onderzoek hebben. "Manual scraping" klinkt ook niet heel advancedquote:Safe Cycling did in December 2023 and January 2024 meet with over 15 teams, and over 200+ active pro riders.
We have collected over 25 000 data points from these meetings and put together a database combined with crash data analysis.
Half jaar geleden is wat overdreven ja maar verder in artikel staat wel dat SafeR in januari naar Spanje is gegaan om te praten met de renners. Itzulia parcours werd 26 januari onthuld lees ik dan heb je nog aantal dagen resterend. Het is geen half jaar maar kennelijk wist Jonas het wel al.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In deze discussie is het misschien ook wel belangrijk om te melden dat het parcours van deze Itzulia pas eind januari is onthuld. Ik lees bij Sporza dat Vingegaard een half jaar geleden al gewaarschuwd zou hebben voor deze specifieke afdaling, in dat geval mogen we hem voortaan Jomanda gaan noemen.
Dat Safe Cycling grijpt deze mogelijkheid ook maar even aan om reclame te maken voor de eigen diensten, vrij schaamteloos.
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Half jaar geleden is wat overdreven ja maar verder in artikel staat wel dat SafeR in januari naar Spanje is gegaan om te praten met de renners. Itzulia parcours werd 26 januari onthuld lees ik dan heb je nog aantal dagen resterend. Het is geen half jaar maar kennelijk wist Jonas het wel al.
Kennelijk ook gemeld bij organisatie maar geen antwoord gekregen. Daar schort dan wellicht wel iets aan qua communicatie tussen de partijen. Dat zullen ze met allerlei ploegen, rennersorganisaties (hallo Adam), UCI, enz enz moeten evalueren.
Uiteraard komt iedereen uit zn hol gekropen om te gaan scoren. Met populisten als Wuyts en Thijs Z. voorop.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.
Hij zal meer in het algemeen tegen die mensen hebben gezegd dat dit een koers is waarbij het qua veiligheid iets beter kan, maar bij Safe Cycling maken ze er net wat meer van om het eigen product in de markt te zetten.
Ik stel me ook zomaar voor dat je als organisatie meer berichten krijgt en dat je niet alles even serieus neemt. Ik zou, afgaande op de communicatie van Safe Cycling nu, ook niet direct heel happig op ze reageren.
Van het grootste deel wel ja. Renners die minutenlang bewegingsloos op hun rug liggen hoeven niet per se ingezoomd in beeld.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:09 schreef TAmaru het volgende:
Volgens mij was er redelijk snel duidelijk dat alle gevallen renners in elk geval niet in levensgevaar waren.
“Enkel” sleutelbeen en ribben leek ook wel te mooi om waar te zijn als je zag hoe hij erbij lag..quote:
Vermoedelijk dat het toch wel wat langer duurt voordat hij weer kan gaan zwiftenquote:Op vrijdag 5 april 2024 11:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
“Enkel” sleutelbeen en ribben leek ook wel te mooi om waar te zijn als je zag hoe hij erbij lag..
Al weet ik niet wat dit voor het herstel betekent
https://nos.nl/artikel/25(...)g-in-ziekenhuis-ligtquote:Volgens het Radboudumc in Nijmegen mag iemand met een klaplong minstens zes weken geen activiteiten ondernemen zoals (zwaar) sporten. Daarnaast mag diegene pas weer vliegen op het moment dat de long twee weken volledig ontplooid is.
Het is onduidelijk of de Deen nu de Tour de France gaat halen, die start op 29 juni in het Italiaanse Florence.
Een Jonas op 90% gaat echt niet winnen van Pogi. Verder moet hij er meteen staan in de eerste week. Lijkt me wel lastig.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:12 schreef Dutch_view het volgende:
Het lichaam van een topsporter als Jonas zal vast sneller herstellen dan van een 80 jarige.
Maar ik heb geen idee wat voor gevolgen het allemaal heeft wanneer je het uiterste van je longen vergt in het hooggebergte. Kan me bijna niet voorstellen dat je helemaal niets meer merkt na slechts 2,5.
Maar een Jonas op 90% kan nog steeds de Tour winnen. Hangt zoveel af hoe zijn concurrenten het dan doen, de vorm van hen en wat er allemaal voor onheil nog allemaal wordt uitgestort over alles en iedereen.
Tadej heeft dan wel een Giro op zitten natuurlijkquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een Jonas op 90% gaat echt niet winnen van Pogi. Verder moet hij er meteen staan in de eerste week. Lijkt me wel lastig.
Ik vind dit eigenlijk het meest merkwaardige aan het verhaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vingegaard eind januari meteen naar dit parcours heeft gekeken en heeft gezien dat een bepaalde afdaling heel gevaarlijk was. De weg van gisteren is geen weg waar hij eerder is geweest.
Hij zal meer in het algemeen tegen die mensen hebben gezegd dat dit een koers is waarbij het qua veiligheid iets beter kan, maar bij Safe Cycling maken ze er net wat meer van om het eigen product in de markt te zetten.
Ik stel me ook zomaar voor dat je als organisatie meer berichten krijgt en dat je niet alles even serieus neemt. Ik zou, afgaande op de communicatie van Safe Cycling nu, ook niet direct heel happig op ze reageren.
Sorry hoor, als je echt begaan bent met je eigen gezondheid, dan zorg je er toch voor jouw ploeg zelf de zorgen neerlegt bij de organisatie en de UCI.quote:“Vingegaard deelde in januari heel veel inzichten met ons. Over de algemene gevaren van de koers, maar ook over specifieke ritten. En daar kwam het Baskenland en deze afdaling aan bod. Begrijp je nu waarom het zo frustrerend was om naar de koers te kijken vandaag? Echt gewoon shit.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |