Probeer het eens !
maar uiteindelijk mis ik ze teveel en doe ik ut toch
Als de persoon ook maar de schijn geeft van een "rem op mijn ontwikkeling" dan kap ik altijd onmiddellijk het contact af. Ook als de gezichtsvelden te ver van elkaar af komen te staan, kap ik van het ene op het andere moment het hele contact (van jaren) af.
Ik vind het nog steeds de meest doeltreffende manier om van parasieten en onechte vrienden af te komen. Zo zette ik ook onmiddellijk een meid aan de kant die zich "vriendin" waande, maar probeerde om mij een rotgevoel te geven over mezelf. Later al dat geslijm moeten aanhoren, maar ik weet dan gewoon genoeg van zo iemand. Mijn balans over zo iemand is dan allang opgemaakt en besluit staat dan zo vast als een huis.
Ik heb weinig vrienden, maar die weten dan ook precies wat ze bij mij wel en niet kunnen flikken.
quote:Dat herken ik dus heel erg maar daarmee heb ik wel de vervelende eigenschap juist met het contact afbreken mensen uit te testen , degeen die echt wel degelijk om me geven die zullen later weer contact proberen te zoeken en de anderen die dus niet goed voor me zijn zullen me links laten liggen .
Op zondag 16 februari 2003 19:28 schreef Idols-fanaat het volgende:
Ja, sinds de dood van mijn moeder ben ik een echte rigoureuze contact-afkapper geworden. Kep destijds ook van het ene op het andere moment geen enkel contact meer opgenomen met vier vriendinnen van me. Ik voelde dat zij me in de weg stonden met onzinpraatjes over make-up en ander oninteressante rommel. Voordat het gaat irriteren ben ik meestal al vertrokken.Als de persoon ook maar de schijn geeft van een "rem op mijn ontwikkeling" dan kap ik altijd onmiddellijk het contact af. Ook als de gezichtsvelden te ver van elkaar af komen te staan, kap ik van het ene op het andere moment het hele contact (van jaren) af.
Ik vind het nog steeds de meest doeltreffende manier om van parasieten en onechte vrienden af te komen. Zo zette ik ook onmiddellijk een meid aan de kant die zich "vriendin" waande, maar probeerde om mij een rotgevoel te geven over mezelf. Later al dat geslijm moeten aanhoren, maar ik weet dan gewoon genoeg van zo iemand. Mijn balans over zo iemand is dan allang opgemaakt en besluit staat dan zo vast als een huis.
Ik heb weinig vrienden, maar die weten dan ook precies wat ze bij mij wel en niet kunnen flikken.
quote:heel herkenbaar , maar ik laat hun vaak de eerste stap zetten zelf zou ik het niet doen .
Op zondag 16 februari 2003 19:27 schreef VixenFromHell het volgende:
ik beloof mezelf dan meestal dat ik nooit meer met ze praat...
en dan wil ik ut later wel weer maar dan heb ik zoiets van, dat mag nie meer...
je hebt gezegd dat je ut nooit meer zou doen... enzomaar uiteindelijk mis ik ze teveel en doe ik ut toch
quote:Komt het niet voor uit de innerlijke angst dat je zelf door die mensen zou kunnen worden afgewezen?
Op zondag 16 februari 2003 19:22 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Maar is dat dan meer uit trots ??
Ik heb zelf ook gewoon vaak dat ik de eer aan mezelf wil houden en mezelf dus aan mijn woord wil houden , maar later als ik die persoon zie kan ik mezelf wel voor de kop schieten dat ik het helemaal radicaal afgekapt heb , terwijl het ook anders kon.
quote:Nee want het duurt vrij lang voor het zo ver komt. Vandaar dat als het dan eenmaal zo ver is ik ook 100% zeker ben van m'n zaak...
Op zondag 16 februari 2003 19:22 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Maar is dat dan meer uit trots ??
Ik heb zelf ook gewoon vaak dat ik de eer aan mezelf wil houden en mezelf dus aan mijn woord wil houden , maar later als ik die persoon zie kan ik mezelf wel voor de kop schieten dat ik het helemaal radicaal afgekapt heb , terwijl het ook anders kon.
quote:Nou precies wat je daar zegt: die mensen krijgen een tijdje het voordeel van de twijfel, daarna hak ik geestelijk heel rigoureus de knoop door en dan ben ik benieuwd of men zich wel LAAT afkappen. Mensen die zich niet zomaar aan de kant laten zetten door mij....hmmm die zijn echt de moeite waard ja!
Op zondag 16 februari 2003 19:34 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:Dat herken ik dus heel erg maar daarmee heb ik wel de vervelende eigenschap juist met het contact afbreken mensen uit te testen , degeen die echt wel degelijk om me geven die zullen later weer contact proberen te zoeken en de anderen die dus niet goed voor me zijn zullen me links laten liggen .
Die test werkt echt goed en ik heb eigenlijk nooit spijt van dit soort beslissende keuzes. Iedere keuze is niet voor niets gemaakt denk ik altijd en dat voelt ook zo en naderhand blijkt dat gevoel dan ook te kloppen.
quote:Ow neee! een ander mag mij niet voor zijn hoor! Dat zou verschrikkelijk zijn!
Op zondag 16 februari 2003 19:39 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja , dat herken ik heel erg , ik wil zelf ook heel vaak het contact verbreken en kan het ook niet uitstaan als een ander me voor is . Denk een soort muurtje om je heen bouwen en vooral niet kwetsbaar naar een ander opstellen .
quote:Precies en dan haal ik het in mijn hoofd om er een wedstrijdje van te maken , dan zou ik weer contact zoeken om juist te melden dat het voor mij niet meer hoeft en dan blijven we aan de gang .
Op zondag 16 februari 2003 19:55 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Ow neee! een ander mag mij niet voor zijn hoor! Dat zou verschrikkelijk zijn!
maar dat is meer omdat ik eigenlijk heel graag met ze wil praten, maar zij niet met mij... soort van omgekeerde reactie eik... een trekje om aandacht te vragen?
quote:ja het is misschien iets van vrienden testen, als ze een echte vriendin waren geweest hadden ze ook op andere manier contact gezocht, meestal doe ik het wel na een grote teleurstelling en als ik dan het gevoel heb niet bij ze terecht te kunnen, dan is het exit....
Op zondag 16 februari 2003 20:07 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Oh je bedoelt om ze uit te testen of ze toch wel contact zoeken als je het ze onmogelijk maakt ??
Herken het eigenlijk iets te goed.
quote:Het scheelt al een heel stuk wanneer je het weet van jezelf. Toen ik dat spelletje ontdekte moest ik zo lachen om mezelf, waar zijn we nou helemaal mee bezig!
Op zondag 16 februari 2003 20:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Precies en dan haal ik het in mijn hoofd om er een wedstrijdje van te maken , dan zou ik weer contact zoeken om juist te melden dat het voor mij niet meer hoeft en dan blijven we aan de gang .
Op zich wel humoristisch maar ook heel irritant .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |