dat is natuurlijk totale onzin, ze hebben (bewust?) onbekwaam personeel dat niet fatsoenlijk een infuus kan aanbrengen. Een dierenarts kan het beter dan wat ze daar laten zien, helaas staat onze teller op 14 dieren: fretten, katten, honden, paarden. Ik heb nog nooit een dier zien vechten voor zijn leven, ze zijn stuk voor stuk vredig gegaan. Waarom dat daar dan een probleem is.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:38 schreef tong80 het volgende:
„Zo’n executie kan niet worden uitgevoerd zonder een pijnlijke en oneervolle marteldood als gevolg.”
Het lijkt me dat stikstof dan meer foolproof is dan bewakers die een infuus moeten plaatsen. Ik snap eigenlijk niet hoe dat fout kan gaan, 100% stikstof zou je binnen no time bewusteloos van moeten raken lijkt me.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:46 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
dat is natuurlijk totale onzin, ze hebben (bewust?) onbekwaam personeel dat niet fatsoenlijk een infuus kan aanbrengen. Een dierenarts kan het beter dan wat ze daar laten zien, helaas staat onze teller op 14 dieren: fretten, katten, honden, paarden. Ik heb nog nooit een dier zien vechten voor zijn leven, ze zijn stuk voor stuk vredig gegaan. Waarom dat daar dan een probleem is.
Kijk ik snap dat ze niet dezelfde 'middelen' hebben zoals de dierenarts of een normale arts heeft, omdat veel van die bedrijven daar niet aan mee willen werken, maar dat staat helemaal los van iemand een uur lang proberen te prikken voor een infuus wat keer op keer mislukt, dan ben je gewoon incapabel of een ziek persoon.
de vorige:quote:Op woensdag 3 april 2024 14:51 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het lijkt me dat stikstof dan meer foolproof is dan bewakers die een infuus moeten plaatsen. Ik snap eigenlijk niet hoe dat fout kan gaan, 100% stikstof zou je binnen no time bewusteloos van moeten raken lijkt me.
Net even gelezen. Je zou na een paar ademhalingen al bewusteloos moeten zijn, maar deze man heeft waarschijnlijk zo lang mogelijk zijn adem ingehouden. Erg naarquote:Op woensdag 3 april 2024 14:57 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
de vorige:
Vooraf hadden de autoriteiten voorspeld dat Smith binnen een minuut het bewustzijn zou verliezen en dat zijn dood binnen enkele minuten zou volgen. Volgens persbureau AP bleef Smith ogenschijnlijk echter minutenlang bij kennis, waarbij zijn lichaam begon te schudden en zijn ademhaling zwaar werd.
ook al is het 'maar' minuten, het is niet humaan
De SGP is een voorstander van de doodstraf.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:00 schreef Origami94 het volgende:
Derdewereldland doet derdewereldland dingen
Weet iemand waarom partijen zoals de pvv of sgp nooit voor de doodstraf zijn geweest?
Los van wat iemand gedaan heeft vind ik de kogel per definitie een goede manier om de doodstraf te voltrekken.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:45 schreef Klepper272 het volgende:
Zet hem gewoon voor het vuurpeloton, hij heeft zelf in koele bloede ook 3 mensen afgeknald.
Lijkt mij een meer passende straf, en zijn de advocaten ook weer blij
Ja wat een vreselijk iets; een politieke partij die dezelfde mening heeft als de meerderheid van het volk.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De SGP is een voorstander van de doodstraf.
De PVV is populistisch en heeft weinig te winnen bij het pleiten voor een maatregel waar 60% van de Nederlanders op tegen is.
Dat kun je natuurlijk verwachten, zou jij ook je adem inhalen?quote:Op woensdag 3 april 2024 15:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Net even gelezen. Je zou na een paar ademhalingen al bewusteloos moeten zijn, maar deze man heeft waarschijnlijk zo lang mogelijk zijn adem ingehouden. Erg naar
Ergste vind ik.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:38 schreef tong80 het volgende:
ATMORE - Het ging al twee keer gigantisch mis, maar toch lijkt er in Amerika weer een terdoodveroordeelde gevangene met stikstof te worden geëxecuteerd. Deze executiemethode wordt omschreven als „pijnlijk en controversieel.” De advocaten van Alan Eugene Miller hebben de William C. Holman Correctional Facility-gevangenis in Atmore, Alabama aangeklaagd en hopen de executie te kunnen tegenhouden.
[ afbeelding ]
Alan Eugene Miller lijkt weer te worden onderworpen aan een stikstofexecutie in de William C. Holman Correctional Facility-gevangenis, terwijl een eerdere poging al fout ging.
De 57-jarige Miller zou in 2022 ook worden geëxecuteerd met stikstof, maar onverwacht overleefde hij die executie. Hij zou naar eigen zeggen verticaal zijn opgehangen, terwijl hij urenlang met gifnaalden werd geprikt. Op 25 januari wachtte Kenneth Smith (58) dezelfde straf. Na 22 minuten kwam hij pas om het leven. Zijn laatste woorden waren huiveringwekkend. „De mensheid in Alabama doet vanavond een stap achteruit. Ik vertrek met liefde, vrede en licht. Dank voor alle steun. Ik hou van jullie allemaal.”
’Gebreken worden genegeerd’
Toch lijkt Miller op 22 september weer te worden onderworpen aan een stikstofexecutie. Zijn advocaten zijn woest. „Ze negeren de gebreken van de methode. De staat Alabama probeert de kritiek de kop in te drukken”, geven ze aan in een statement. „Zo’n executie kan niet worden uitgevoerd zonder een pijnlijke en oneervolle marteldood als gevolg.”
Steve Marshall, de procureur-generaal van Alabama lijkt vastberaden om aan de methode vast te houden. „We gaan zeker nog meer executies op deze manier uitvoeren. Het is pijnloos en het veroorzaakt binnen enkele seconden bewusteloosheid.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ke-marteldoodmethode
Wij hebben één Henk Kamp, daar stikt het er van.Gewoon de feiten negeren en je onderbuik laten liegen. Buiten de discussie of je voor of tegen de doodstraf bent.
Slechts 60% is tegen de doodstraf?quote:Op woensdag 3 april 2024 15:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De SGP is een voorstander van de doodstraf.
De PVV is populistisch en heeft weinig te winnen bij het pleiten voor een maatregel waar 60% van de Nederlanders op tegen is.
Ik zou willen dat dit waar was. Met zo'n percentage tegenstanders zou het invoeren de doodstraf een haalbare zaak kunnen zijn.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Slechts 60% is tegen de doodstraf?We glijden af!
"Kan niet" is vooral "wil niet" denk ik. Jaren terug eens een docu gezien over de doodstraf en methodes om het pijnloos te maken, waarbij de consensus van de pro-doodstraf kant toch wel was dat ze het niet soepel en pijnloos wilde hebben. Het lijden hoort erbij.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:46 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
dat is natuurlijk totale onzin, ze hebben (bewust?) onbekwaam personeel dat niet fatsoenlijk een infuus kan aanbrengen. Een dierenarts kan het beter dan wat ze daar laten zien, helaas staat onze teller op 14 dieren: fretten, katten, honden, paarden. Ik heb nog nooit een dier zien vechten voor zijn leven, ze zijn stuk voor stuk vredig gegaan. Waarom dat daar dan een probleem is.
Kijk ik snap dat ze niet dezelfde 'middelen' hebben zoals de dierenarts of een normale arts heeft, omdat veel van die bedrijven daar niet aan mee willen werken, maar dat staat helemaal los van iemand een uur lang proberen te prikken voor een infuus wat keer op keer mislukt, dan ben je gewoon incapabel of een ziek persoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |