abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215470569
In de toekomst schaf ik me een slowcooker aan.

Kookplaatje begint te verslijten na 22 jaar dienst.

Mag daar alles in? Ik heb nog een airfryer.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 november 2024 @ 15:33:17 #27
485843 crew  Jippie
pi_215723814
Heeft er niemand een Crockpot slowcooker?

Ben mij aan het oriėnteren en lees bij Instant Pot dat de slowcooker functie van hun multicooker iets anders verloopt dan met een 'traditionele' slowcooker, je zou wat minder vocht moeten gebruiken en evt een glazen deksel moeten bijkopen.

We hebben sinds anderhalf jaar een Instant Pot Vortex Airfryer en zijn daar erg tevreden over, dus die functie heb ik niet nodig.

Heb ook nog een normale oude snelkookpan, maar deze functie zou ik niet verkeerd vinden.

Zoek een slowcooker voor stoofpotten, soep en vlees. Iemand met Crockpot ervaringen? Of is iedereen tevreden met de slowcooker functie op de multi-cooker van Instant Pot.

Dan nog een vraag over de inhoud, ik neig naar een grote inhoud (7 l) want makkelijk als je veel eters krijgt, maar de dagelijkse maaltijd zal voor 2 tot 4 personen zijn. Gaat dat problemen opleveren en kan ik beter voor een kleinere slowcooker kiezen?
pi_215724107
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:33 schreef Jippie het volgende:
Heeft er niemand een Crockpot slowcooker?

Ben mij aan het oriėnteren en lees bij Instant Pot dat de slowcooker functie van hun multicooker iets anders verloopt dan met een 'traditionele' slowcooker, je zou wat minder vocht moeten gebruiken en evt een glazen deksel moeten bijkopen.

We hebben sinds anderhalf jaar een Instant Pot Vortex Airfryer en zijn daar erg tevreden over, dus die functie heb ik niet nodig.

Heb ook nog een normale oude snelkookpan, maar deze functie zou ik niet verkeerd vinden.

Zoek een slowcooker voor stoofpotten, soep en vlees. Iemand met Crockpot ervaringen? Of is iedereen tevreden met de slowcooker functie op de multi-cooker van Instant Pot.

Dan nog een vraag over de inhoud, ik neig naar een grote inhoud (7 l) want makkelijk als je veel eters krijgt, maar de dagelijkse maaltijd zal voor 2 tot 4 personen zijn. Gaat dat problemen opleveren en kan ik beter voor een kleinere slowcooker kiezen?
Ik heb de slowcooker van Instant Pot. Ook 7 liter, slowcooker, saute en nog 2 functies. Hij is niet zo zwaar als mijn vorige crockpot en russel hobbs slowcookers, werkt fijner dan de sc functie van de Multicooker en ik heb ‘m nog nooit zien koken wat bij crockpot meestal gebeurde en bij de russel hobbs soms.
Heb er hachee, draadjesvlees en soepen in gemaakt, maar ook stoofpeertjes en nu zit er goulash in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_215724347
Ik moet maar een kleine hebben want voor 1 persoon.

Wat raden jullie aan?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 november 2024 @ 16:29:51 #30
485843 crew  Jippie
pi_215724469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb de slowcooker van Instant Pot. Ook 7 liter, slowcooker, saute en nog 2 functies. Hij is niet zo zwaar als mijn vorige crockpot en russel hobbs slowcookers, werkt fijner dan de sc functie van de Multicooker en ik heb ‘m nog nooit zien koken wat bij crockpot meestal gebeurde en bij de russel hobbs soms.
Heb er hachee, draadjesvlees en soepen in gemaakt, maar ook stoofpeertjes en nu zit er goulash in.
Heb je deze?

https://www.instantpot.nl(...)YPNtMRBoCUYkQAvD_BwE
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 november 2024 @ 16:36:08 #31
485843 crew  Jippie
pi_215724527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:15 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik moet maar een kleine hebben want voor 1 persoon.

Wat raden jullie aan?
Van wat ik zag beginnen de meeste rond de drie liter.

Heb nog geen ervaring maar vond deze nu leuk geprijsd, zit alleen geen timer op dat hij automatisch uitschakelt

https://www.amazon.de/Cro(...)t%2Caps%2C155&sr=8-2
pi_215724537
quote:
Ja die heb ik, echt een fijn ding.
We have far more in common than that which devides us..
pi_215744439
Stoofpotjes season! *O*
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 31 december 2024 @ 16:48:35 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216121953
Ik zit te denken om een snelkookpan te kopen om mee te wecken. Als ik google naar testen zijn er heul veul testen en winnen overal weer andere snelkookpannen.
Ik zit te denken aan een 10-12 Literpan.
Maar wat is nu de beste en bereikt de hoogste temperatuur?
pi_217024187
Gisteren het nieuwe recept van Flying Foodie gemaakt, babi pangang. Ik vind het wel lekker om alle smaken te laten intrekken dus vandaag pas gegeten.
Nooit gedacht dat het vlees (varken) zo lekker mals kon worden. Het was echt heerlijk. Voor mijn smaak iets te zoet en het kon wat pittiger. Maar da's zo te regelen de volgende keer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_217029463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Flying Foodie
Oeh, goede tip. Ga ik ook eens maken.

Ik at gister hutspot, en daarbij had ik riblappen (rund) uit pressure cooker. Heerlijk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_217029483
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:34 schreef dimmak het volgende:

[..]
Oeh, goede tip. Ga ik ook eens maken.

Ik at gister hutspot, en daarbij had ik riblappen (rund) uit pressure cooker. Heerlijk.
Zij heeft hele fijne recepten, ook haar kookboeken gebruik ik regelmatig.
We have far more in common than that which devides us..
pi_218703279
Schopje

Heb zojuist het nieuwe receptboek (e-book) van flying foodie gekocht. 10 eenpansgerechten met weinig snijwerk. Zo te zien recepten die je ook kunt bewaren dus wanneer je alleen bent niet 4x in de week hetzelfde eet. Bij het recept dat ik getest heb kan het in ieder geval.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220884693
Vraag aan #Silverhill:
Ik heb de Ninja OL750EU sinds vorige week. Aan de linker binnenkant van het deksel zit een rubberen plaatje met 2 schroeven. Een van die schroeven zit los/steekt uit zodat het plaatje aan die kant niet tegen het deksel zit.
Jij hebt dezelfde Ninja behalve dan een paar functies en de thermometer. Het deksel zal volgens mij hetzelfde zijn. Zou jij svp willen kijken of het bij jou ook zo is?
Ik heb de vraag uiteraard ook bij Ninja neergelegd maar die reageren erg traag.
Alvast heel hartelijk dank
  maandag 25 mei 2026 @ 13:07:34 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220884790
The love you take is equal to the love you make.
pi_220898030
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:59 schreef Miratajoe het volgende:
Vraag aan #Silverhill:
Ik heb de Ninja OL750EU sinds vorige week. Aan de linker binnenkant van het deksel zit een rubberen plaatje met 2 schroeven. Een van die schroeven zit los/steekt uit zodat het plaatje aan die kant niet tegen het deksel zit.
Jij hebt dezelfde Ninja behalve dan een paar functies en de thermometer. Het deksel zal volgens mij hetzelfde zijn. Zou jij svp willen kijken of het bij jou ook zo is?
Ik heb de vraag uiteraard ook bij Ninja neergelegd maar die reageren erg traag.
Alvast heel hartelijk dank
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ook omdat het ding rond is, dus links/rechts helpt mij niet echt :@
Er zitten wel twee kleppen die gekanteld open staan in het deksel. Ik gok dat die dicht gaan afhankelijk van de stand die je kiest. Kun je anders een foto uploaden?
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:13:38 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220898084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:01 schreef silverhill het volgende:

[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ook omdat het ding rond is, dus links/rechts helpt mij niet echt :@
Er zitten wel twee kleppen die gekanteld open staan in het deksel. Ik gok dat die dicht gaan afhankelijk van de stand die je kiest. Kun je anders een foto uploaden?
Er staat een foto(linkje) in het bericht eronder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220900467
Zoals Lienekien schrijft staat er een foto linkje onder mijn bericht. Ik ben niet zo handig met dit soort dingen.
Maar als je er van uitgaat dat de kant waarmee het deksel vast zit aan het apparaat de onderkant is, is linksonder misschien wel duidelijk? Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven, sorry daarvoor.
pi_220971164
Afgelopen dinsdag eindelijk (na een tweede melding) bericht van Ninja. Blijkbaar is het toch niet zoals het hoort want ik krijg binnenkort een retourlabel en er is al een bestelling voor een nieuwe gemaakt. Vraag me wel af wat zij onder binnenkort verstaan.
Nou ja, ik wacht het maar weer af. Anders volgende week nog maar eens mailen.
pi_220988611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:45 schreef Miratajoe het volgende:
Zoals Lienekien schrijft staat er een foto linkje onder mijn bericht. Ik ben niet zo handig met dit soort dingen.
Maar als je er van uitgaat dat de kant waarmee het deksel vast zit aan het apparaat de onderkant is, is linksonder misschien wel duidelijk? Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven, sorry daarvoor.
Ah dat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 12:26 schreef Miratajoe het volgende:
Afgelopen dinsdag eindelijk (na een tweede melding) bericht van Ninja. Blijkbaar is het toch niet zoals het hoort want ik krijg binnenkort een retourlabel en er is al een bestelling voor een nieuwe gemaakt. Vraag me wel af wat zij onder binnenkort verstaan.
Nou ja, ik wacht het maar weer af. Anders volgende week nog maar eens mailen.
Oh, echt? Bij mij is het ook zo :@ Ik heb geen klachten eigenlijk na veelvuldig gebruik.

Het enige wat ik irritant vind, is de opwaartse luchtstroom bij airfry en grillfunctie. Heb wel eens gehad dat de salami van de tosti tegen het grillelement aangezogen was :{
Het zou fijn zijn geweest als, in ieder geval bij grill, dat de ventilator/luchtverdeler uitgezet kon worden.

Maar verder werkt ie als een tierelier. Gebruik m vooral als oven, snelcooker. Airfry en grill gebruik ik niet eens zoveel.

Edit: oh nee, nog iets wat een beetje irritant is, de sterkte van de sauteer-functie. Er mist een stand tussen 2 en 3 (of 3 en 4, weet het even niet zeker). Maar bij de een bubbelt het nauwelijks, en bij de ander is het al meteen een lavapit.

[ Bericht 5% gewijzigd door silverhill op 08-06-2026 21:09:22 ]
pi_220989995
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:04 schreef silverhill het volgende:

[..]
Ah dat.
[..]
Oh, echt? Bij mij is het ook zo :@ Ik heb geen klachten eigenlijk na veelvuldig gebruik.
Dan ben ik heel benieuwd hoe de nieuwe die ik ga krijgen er uitziet.
Het was wel een beetje vreemd antwoord. Vertaald of ai gegenereerd.
Er stond niet in dat het niet zo hoort maar dat ze het vervelend vinden dat ik problemen heb en dat ik een retourlabel krijg en dat de vervanging al besteld is.
Dat retourlabel heb ik nog steeds niet. Morgen maar weer eens mailen.
pi_221059939
Het wordt steeds gekker!
Vorige week dinsdag gemaild dat ik nog altijd geen retourlabel heb ontvangen.
Volgende dag antwoord:
Ik heb uw verzoek verder geėscaleerd en zodra ik het label heb ontvangen, stuur ik dit naar u door.

Gisteren nog steeds niets ontvangen dus heb ik maar eens gebeld. Verhaal uitgelegd en toen vroeg de mevrouw die ik aan de telefoon had: wilt u uw geld terug of een nieuw apparaat. Mijn antwoord: graag een nieuw apparaat.
Waarop mevrouw zei: Nou dan ga ik dat voor u regelen. U hoeft de oude niet terug te sturen. Ik vroeg nog weet u dat zeker? Ja het hoef echt niet terug, ik ga het nu meteen verder regelen.
Verder nog meerdere keren excuses dat het allemaal zo lang heeft geduurd.

Ik ben benieuwd. Ik wacht het weer af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')