quote:De terroristische militie Islamitische Staat (IS) heeft wereldwijde aanvallen op joden en christenen aangekondigd. In een 40 minuten durende audioboodschap die donderdag werd vrijgegeven, roept IS-woordvoerder Abu Hudhaifah al-Ansari de ‘lone wolves’ van IS op om ‘kruisvaarders (christenen) en joden overal aan te vallen’, vooral tijdens de huidige vastenmaand Ramadan in Europa en de VS, maar ook in het hart van de Joodse staat en in Palestina. Het bericht werd gepubliceerd via het IS-mediaportaal al-Furkan.
De Afghaanse IS-tak ISPK eiste de verantwoordelijkheid op voor de aanval afgelopen week bij Moskou. Daar werd brand gesticht en het vuur geopend op bezoekers van de concertzaal Crocus City Hall, volgens het Russische Ministerie van Noodsituaties kwamen in totaal 143 mensen om het leven. Volgens berichten raakten ongeveer 200 mensen gewond, waarvan sommigen ernstig. De zoektocht naar vermiste personen in de uitgebrande en deels ingestorte concertzaal is inmiddels gestaakt.
De Russische Onderzoekscommissie maakte donderdag bekend dat zij opnieuw een verdachte heeft aangehouden in verband met de aanval. Hij was betrokken bij de financiering van de aanval. De onderzoekers zouden de voogdij over hem aanvragen. Volgens officiële informatie waren eerder in totaal elf mensen gearresteerd, onder wie de vier vermoedelijke aanvallers. Acht van hen zitten in hechtenis.
IS herdenkt de uitroeping van het kalifaat
In zijn videoboodschap herinnerde IS-woordvoerder Al-Ansari ook aan de uitroeping van het zogenaamde IS-kalifaat tien jaar geleden. Destijds had de militie de controle over grote delen van het door een burgeroorlog verscheurde Syrië en het aangrenzende Irak. De extremisten hebben nu opnieuw hun territorium verloren. In beide landen zijn echter nog steeds IS-cellen actief.
En dus een ongelovige, ook jij bent een vijand van het ware geloof.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:45 schreef Nielsch het volgende:
ik ben atheïst dus laat mij er lekker buiten
Die aanslagen zijn toch altijd in België, Frankrijk of Duitsland. Nederland is niet interessant.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik houd mijn hart vast voor de periode Koningsdag t/m Bevrijdingsdag.
Volgens mij zijn er hier een aantal verijdeld.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:15 schreef C64 het volgende:
[..]
Die aanslagen zijn toch altijd in België, Frankrijk of Duitsland. Nederland is niet interessant.
Nederland is niet immuun voor dit geweld.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:15 schreef C64 het volgende:
[..]
Die aanslagen zijn toch altijd in België, Frankrijk of Duitsland. Nederland is niet interessant.
RIP @Nielschquote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dus een ongelovige, ook jij bent een vijand van het ware geloof.
Jinx het nou niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:15 schreef C64 het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomerquote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:22 schreef Fok-it het volgende:
Als het Jodendom of het Christendom ook een IS had gehad, hadden jullie dan ook over; de religie van de vrede gesproken?
Die hebben ze niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:22 schreef Fok-it het volgende:
Als het Jodendom of het Christendom ook een IS had gehad, hadden jullie dan ook over; de religie van de vrede gesproken?
Goh. Het was dan ook een hypothetische vraagquote:
Ik denk dat het meer jouw doel was om uit te dagen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 16:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goh. Het was dan ook een hypothetische vraag
Uit te dagen? Nee hoor. Gewoon een hele logische vraag. Waar je zelf al goed antwoord op geeft door te stellen dat het gros van de Moslim bevolking inderdaad niks te maken heeft met IS en zich daar niet mee wil associërenquote:Op vrijdag 29 maart 2024 16:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer jouw doel was om uit te dagen.
Aan de andere kant kun je terroristische organisaties zoals IS niet schuiven in de schoenen van de Islamitische gemeenschap. Ook onder christenen lopen genoeg gekken rond. Daarbij heb ik ook het gevoel "Daar heb ik helemaal niets mee". Zo durf ik ook te beweren dat het merendeel van de moslim-gelovigen helemaal niets hebben met een IS. En zich ook niet verantwoordelijk te voelen om zich daarover te uiten. Ik ken genoeg moslims op mijn werk en dat zijn net zulke mensen als alle anderen op het werk. Allemaal gewoon jantjes modaal die het beste met anderen voor hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |