abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:48:30 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_212988097
Ik kom er niet uit. Ik heb het artikel hierover op belastingdienst.nl inclusief voorbeelden nu een paar keer doorgelezen, maar ik snap het nog steeds niet.

Situatie: via een administratiekantoor doe ik dit jaar voor het eerst aangifte als ondernemer. Zij hebben al uitstel aangevraagd (waarschijnlijk omdat ze het druk hebben, want ik heb al mijn gegevens op 1 maart 2024 al aangeleverd aan het administratiekantoor). Ik weet dat ik een groot bedrag moet gaan betalen: geen probleem, heb ik ook al klaar staan.

Maar wat ik wil wéten: als je uitstel hebt aangevraagd en vóór 1 juli 2024 aangifte doet en direct betaalt op het moment dat je de aanslag krijgt, moet je dan rente betalen of niet? En zo ja: hoeveel?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_212988423
Voor 1 juli is niet voor 1 mei, dus je betaalt dan 7,5% rente, naar rato.

Een voorlopige aanslag kan dat, mits goed ingeschat, (grotendeels) voorkomen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:14:55 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_212988457
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:12 schreef bijdehand het volgende:
Voor 1 juli is niet voor 1 mei, dus je betaalt dan 7,5% rente, naar rato.

Een voorlopige aanslag kan dat, mits goed ingeschat, (grotendeels) voorkomen.
Ok. Maar wat is dan de waarde van "uitstel aanvragen"? En over welke periode betaal je de rente? Want de voorbeelden lijken gewoon sowieso 73 dagen te rekenen, maar wat als je gewoon direct betaald na de aanslag? Waarom is dit zo moeilijk gemaakt... ik snap dat ze willen dat je op tijd aangifte doet en op tijd betaalt, maar die voorbeelden zijn echt horrible.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_212988529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:14 schreef JeOma het volgende:

[..]
Ok. Maar wat is dan de waarde van "uitstel aanvragen"? En over welke periode betaal je de rente? Want de voorbeelden lijken gewoon sowieso 73 dagen te rekenen, maar wat als je gewoon direct betaald na de aanslag? Waarom is dit zo moeilijk gemaakt... ik snap dat ze willen dat je op tijd aangifte doet en op tijd betaalt, maar die voorbeelden zijn echt horrible.
Uitstel is nodig omdat de kantoren niet alle aangiftes binnen 2 maanden kunnen indienen en sommige mensen om wat voor reden dan ook dat zelf ook niet kunnen. In die gevallen vraag je dus een voorlopige aanslag aan, want dan betaal je in elk geval geen rente over het bedrag dat je vooruit hebt betaald.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')