abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8542608
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:24 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als ik gewoon op de fiets naar m'n werk ga, gezond eet, niet snoep en een koekje per dag eet, kom ik zeker weten toch een kilo of twee per maand aan.

Hmm, goh?
Dat je dat zo precies kunt meten..

Ik heb zo mn periodes dat ik wat meer eet en dan ook een kilo of wat aankom.
Ik vreet dan ook van alles.

Als ik wil afvallen dan eet ik veel fruit, groente, brood, pasta en meer niet. igg geen snoep, chips, snacks e.d.

-edit-
ik ben geen dikkie maar iemand die op zn gewicht moet letten

Wie ben ik
  maandag 17 februari 2003 @ 19:31:12 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8542640
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:29 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Neej, ik zou het inderdaad niet volhouden.. maar nu zeg ik ook, dat het voor mij niet heel erg belangrijk is... Als ik afval prima, maar ben nu ook tevreden.. Daarbij, heb ik geen last van extreem overgewicht..

Maar kijk naar een Hollywoodster... die verdienen geld met hun lichaam, dus moeten ze wel het perfecte lichaam behouden..
Ik kan me niet voorstellen dat alle sterren gezegend zijn met een lichaam dat niet dik wordt... Ze leveren gewoon een groot offer door zich aan allerlei dieeten te houden, veel te sporten en hebben dan ook nog eens een personal trainer die erg op ze let... zal ook geen pretje zijn, maar ze moeten wel.. hun lichaam is hun leven..

Het is dus maar net hoeveel waarde je er aan hecht...

ja en je ziet die mensen ook griezelig vaak een eetstoornis ontwikkelen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 17 februari 2003 @ 19:31:47 #178
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8542657
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

te veel eten kan natuurlijk ook eeneetstoornis zijn
pi_8542708
quote:

[..]

Ja kijk maar eens naar Victoria Beckham of Jennifer Aniston, Geri Halliwell.

Renee Zellweger wordt -als het moet- 15 kilo zwaarder.
Als het moet (bij wijze van) valt ze daarvan 25 weer af.
Tja, dat gaat niet vanzelf....

Wie ben ik
  maandag 17 februari 2003 @ 19:35:46 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8542733
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

te veel eten kan natuurlijk ook eeneetstoornis zijn

Idd! Al zeg jij net dat opeens heel veel mensen een eetstoornis faken
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 17 februari 2003 @ 19:37:24 #181
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8542772
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Idd! Al zeg jij net dat opeens heel veel mensen een eetstoornis faken

nee ik doelde op andere dingen als erfelijke factoren etc.
  maandag 17 februari 2003 @ 19:42:19 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8542893
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

nee ik doelde op andere dingen als erfelijke factoren etc.

Waarom zou je die willen faken? Er zijn gewoon veel mensen die idd dikheid'erven': die hebben een dikke vader en een dikke moeder en die kunnen dieten wat ze willen, maar ze blijven ongeveer het postuur van hun ouders houden. Hetzelfde geldt voor kinderen van lange ouders. Dat is geen onzin, dat faken die mensen niet, ze kunnen geen hol veranderen aan hun bouw, die BLIJVEN ze houden.
  maandag 17 februari 2003 @ 19:42:46 #183
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8542902
quote:

[..]

Dat is een ander probleem
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 17 februari 2003 @ 19:44:52 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8542957
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:42 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Dat is een ander probleem

Ik wilde alleen maar zeggen dat die mensen heel vaak op een ongezonde manier aan hun lichaam werken. En als ervoor kiest dat op een gezonde manier te doen, gaat het veel langzamer..
pi_8543114
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:42 schreef SEMTEX het volgende:
Er zijn gewoon veel mensen die idd dikheid'erven': die hebben een dikke vader en een dikke moeder en die kunnen dieten wat ze willen, maar ze blijven ongeveer het postuur van hun ouders houden.
Erven ze dan genen die voor de dikheid zorgen, of alleenhet slechte voorbeeld van hoe je voor jezelf moet zorgen?

Dat je ook dikke ouders hebt, hoeft helemaal niet door hun genen te komen. Als je met de paplepel een slechte voeding binnenkrijgt en verkeerde eet- en leefpatronen meekrijgt, dan 'erf' alleen die slechte gewoontes die voor de dikheid zorgen, daar heeft geen gen mee te maken.

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_8543954
Precies, precies, ken er echt veel voorbeelden van.

En maar ontkennen en crashdieten en complexen etc. En ondertussen wel eten eten eten, dat snap ik dan niet. Ok, of accepteer het gewoon en vreet je rond, of accepteer het niet en werk er aan, maar niet dit hypocriete gedoe

maandag 17 februari 2003 @ 20:39:30 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8544195
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:50 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Erven ze dan genen die voor de dikheid zorgen, of alleenhet slechte voorbeeld van hoe je voor jezelf moet zorgen?

Dat je ook dikke ouders hebt, hoeft helemaal niet door hun genen te komen. Als je met de paplepel een slechte voeding binnenkrijgt en verkeerde eet- en leefpatronen meekrijgt, dan 'erf' alleen die slechte gewoontes die voor de dikheid zorgen, daar heeft geen gen mee te maken.

Er zijn mensen met een zware bouw, en daar heb ik last van. En ja, die bestaan en die hebben werkelijk geen hol te maken met slechte eetgewoonten'.
  maandag 17 februari 2003 @ 20:40:13 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8544209
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:26 schreef NiKos het volgende:
Precies, precies, ken er echt veel voorbeelden van.

En maar ontkennen en crashdieten en complexen etc. En ondertussen wel eten eten eten, dat snap ik dan niet. Ok, of accepteer het gewoon en vreet je rond, of accepteer het niet en werk er aan, maar niet dit hypocriete gedoe

De mensen die hier menen dat het de eigen schuld is van dikke mensen is dat ze dik zijn, DIE zijn pas hypocriet.....
pi_8544696
quote:
Op maandag 17 februari 2003 09:45 schreef nietje83 het volgende:

Maar het woord 'keuze' is slecht gekozen want ik had echt niet iets van 'laat ik es lekker dik worden'.

Ik begrijp wel dat mensen moeite hebben met het gebruik van het woord 'keuze'. Dikke mensen willen doorgaans niet dik zijn, natuurlijk. Het is geen actieve keuze, maar een passieve. En dat is wel degelijk ook een keuze. Je kunt kiezen om er actief iets aan te doen, of om er niets aan te doen.

Verder neem ik er aanstoot aan dat kritische mensen hier onmiddellijk worden bestempeld als onwetende hypocrieten. Bewust omgaan met eten is ontzettend moeilijk, vooral als je snel aankomt. Het is echter onterecht om dikke mensen neer te zetten als een groep die er veelal niets aan kan doen. Ja, er zijn mensen met ziektes, maar er is vooral sprake van slechte eetgewoontes. En nee, ik geloof ook heus niet dat mensen dik wíllen zijn.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 februari 2003 @ 22:25:26 #190
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8546799
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Waarom zou je die willen faken? Er zijn gewoon veel mensen die idd dikheid'erven': die hebben een dikke vader en een dikke moeder en die kunnen dieten wat ze willen, maar ze blijven ongeveer het postuur van hun ouders houden. Hetzelfde geldt voor kinderen van lange ouders. Dat is geen onzin, dat faken die mensen niet, ze kunnen geen hol veranderen aan hun bouw, die BLIJVEN ze houden.

sorry ik was even sporteren, anders had ik wel eerder gereageerd op deze post.

Ik zeg namelijk nergens dat mensen dat soort dingen faken. Enkel dat ze nogal makkelijk omgaan met hun eigen verantwoordelijkheid. Ze schuiven het allemaal af op andere dingen, ipv dat ze hun eigen keuzes beoordelen. En daar gaat dit topic over. Of mensen (dik en dun) hun verantwoordelijkheden nemen en hun eigen keuzes uitvoeren. Niet om erfelijkheid, dikmakende ziektes en aandoeningen etcetera.

maandag 17 februari 2003 @ 22:26:01 #191
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8546818
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

De mensen die hier menen dat het de eigen schuld is van dikke mensen is dat ze dik zijn, DIE zijn pas hypocriet.....

niet eigen schuld. Eigen keuze. lees de nuance.
pi_8547504
mijn mening over de stelling:

Dik zijn is in 9 van de 10 gevallen het gevolg van een ongezond eetgedrag (vooral te veel, niet eens zozeer te vet). Maar het is zeker geen keuze.

Voor veel mensen is eten namelijk iets waar ze veel plezier aan beleven al willen ze dat zelf niet graag toegeven. Voor hen is het moeilijk om daarmee te minderen, zeker omdat je dag in dag uit met eten geconfronteerd wordt. Ik denk dat afvallen moeilijker is dan stoppen met roken. (ik weet het zelfs zeker, omdat ik me met beiden heb beziggehouden) Je moet namelijk wel eten, je kunt het niet uit je leven wegbannen. (wat met roken wel kan) Daarom is het te makkelijk om dikke mensen te veroordelen. Als je toegeeft dat eten een belangrijke rol in je leven speelt, wordt je nogal snel bestempeld als een schrokop, een ongecontroleerd persoon. Terwijl het eigenlijk helemaal niet zo raar is.

dinsdag 18 februari 2003 @ 09:40:13 #193
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8552545
Sinds ik ben gaan werken bij ik ieder jaar iets bijgekomen met als hoogte punt 96 kg bij lengte 179. Ik voelde me toen (rubensman) iets minder sexy.

Ik ben meer gaan sporten en beter gaan eten en zat al snel op de 85. Het laatste halfjaar heb ik wat meer tijd gekregen en weeg nu 80. Aan de ene kant ben ik happy want ik voel me beter en zie er lekkerder uit. Aan de ander kant heb ik voor heel veel geld aan pakken en hemden in de kast hangen die allemaal als een zak om me heen hangen! Mijn mooie Boss jeans draagt mijn vrouw nu en zelf mijn trainingsbroek heb ik moeten afstaan.

Afvallen is kicken maar wel duur!!!!!!!!!

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  dinsdag 18 februari 2003 @ 09:43:51 #194
1687 poep
praat geen poep
pi_8552619
er zijn veel mensen die te zwaar zijn en er wel wat aan kunnen doen, maar intussen klagen ze steen en been en blijven ze snoepen en snaaien en op de bank hangen! en daar ben ik het niet mee eens!

Hoe iemand zijn leven leeft maakt me niet uit, maar klaag er niet over als je er wel wat aan kan doen maar niet wil! Zeg dan eerlijk, zo wil ik blijven, dit is mijn leven!

houdt van spannend...
pi_8552843
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 09:43 schreef poep het volgende:
er zijn veel mensen die te zwaar zijn en er wel wat aan kunnen doen, maar intussen klagen ze steen en been en blijven ze snoepen en snaaien en op de bank hangen! en daar ben ik het niet mee eens!

Hoe iemand zijn leven leeft maakt me niet uit, maar klaag er niet over als je er wel wat aan kan doen maar niet wil! Zeg dan eerlijk, zo wil ik blijven, dit is mijn leven!

Ik ben het wel met je eens, maar dat is erg moeilijk. Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar soms heb je van die momenten dat je gewoon een vreetbui krijgt en het gewoon niet meer tegen kan houden... Daarna voel je je weer klote en zeur je weer over je gewicht. Zelfdiscipline is iig voor mij op dit gebied ontzettend zwaar zo af en toe.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 09:59:23 #196
1687 poep
praat geen poep
pi_8552905
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 09:56 schreef Esk het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, maar dat is erg moeilijk. Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar soms heb je van die momenten dat je gewoon een vreetbui krijgt en het gewoon niet meer tegen kan houden... Daarna voel je je weer klote en zeur je weer over je gewicht. Zelfdiscipline is iig voor mij op dit gebied ontzettend zwaar zo af en toe.

Jij 'zeurt' er dan wel over, maar je doet er wel wat aan, dat maakt voor mij het verschil!
houdt van spannend...
pi_8553569
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:21 schreef SEMTEX het volgende:
Er zijn mensen die zelfs met mate consumeren toch nog dik worden. Dat zijn echt geen mensen die de hele dag saucijzenbroodjes of hamburgers eten, maar mensen die gewoon normaal eten
Toe nou. Mensen die met mate consumeren worden niet dik. Hooguit een tikkeltje mollig. Als ze tenminste nauwelijks bewegen dan he. Misschien zijn zwaardere mensen vaak in de veronderstelling dat ze met mate consumeren. Het maakt verder niet uit als iemand wat zwaarder is maar de ontkenning van eet (of drink!) patronen speelt vaak een rol in het ongewild te zwaar zijn.

Mensen die echt te dik zijn vanwege een biologische afwijking komen zeker in Europa heel weinig voor.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8553731
Misschien zeggen mensen dan wel weer van je houdt jezelf voor de gek, maar dit is gewoon mijn eetpatroon. Ik ontbijt met een beschuitje kaas. Op mijn werk 4 broodjes en als ik thuiskom avondeten. Snacks tussendoor geef ik niks om, omdat ik al tijden geleden gestopt ben met snoepen, omdat ik mezelf te dik vind en dit ook ben. Ik sport ook nog eens 2x per week, maar ik val niet af. Ik blijf nu op hetzelfde gewicht ipv dat ik aankwam zoals vroeger. Hoe ver moet ik gaan om af te vallen en dan nog zou ik dat dan de rest van mijn leven moeten doen?
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_8553918
Het heeft wel 100% met je stofwisseling en je apo-eiwitten te maken (het omzetten van cholesterol, afbreken van "slechte" vetzuurketens ed.). T is nogal oneerlijk iemand een tuchtkuur aan te praten terwijl je zelf een lintworm hebt en alles kan zuipen of vreten zonder een gram aan te komen. Een beetje mededogen voor mensen met een genetische aanleg zou aardig zijn..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_8554055
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:45 schreef Webby het volgende:
Misschien zeggen mensen dan wel weer van je houdt jezelf voor de gek, maar dit is gewoon mijn eetpatroon. Ik ontbijt met een beschuitje kaas. Op mijn werk 4 broodjes en als ik thuiskom avondeten. Snacks tussendoor geef ik niks om, omdat ik al tijden geleden gestopt ben met snoepen, omdat ik mezelf te dik vind en dit ook ben. Ik sport ook nog eens 2x per week, maar ik val niet af. Ik blijf nu op hetzelfde gewicht ipv dat ik aankwam zoals vroeger. Hoe ver moet ik gaan om af te vallen en dan nog zou ik dat dan de rest van mijn leven moeten doen?
En je voelt je te dik? Je zult misschien een bepaalde aanleg hebben, maar als die 2 uur sporten in de week de enige momenten zijn dat je beweegt is dat natuurlijk te weinig. En eet je groenten, volkorenproducten en fruit? Beschuit met kaas bijvoorbeeld is niet echt mager voedsel, gezien de lage voedingswaarde. En misschien eet je 's avonds na achten nog warm? Dat wil ook wel eens schelen. (Niet dat ik overigens een superslanke dame ben maar ik weet wel waarom dat zo is en dus ook wat ik doe om af te vallen zodra ik dat weer nodig acht).
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')