abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 maart 2024 @ 18:31:39 #1
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_212968239
Gezien de recente berichtgeving over de waarschijnlijke kans dat Rusland de oorlog met de Navo aangaat:

Hoe denken jullie dat deze oorlog er uit zal zien? Is dat gelijk een kernoorlog? Zo niet: waar wordt deze oorlog uitgevochten?
pi_212968280
Dan zal Rusland eerst een navoland moeten aanvallen, dan pas komt de navo in actie

Putler zal wel 3x nadenken voordat hij een rakettenregen over zich heen krijgt die zijn weerga niet kent

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2024 18:36:08 ]
  dinsdag 26 maart 2024 @ 18:36:19 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212968311
Er komt geen oorlog tussen de NAVO en Rusland.
Dat durven beide partijen niet aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:06:46 #5
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_212968666
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 18:36 schreef golfer het volgende:
Het Amerikaanse Institute for the study of war denkt daar anders over. Wat toch een vrij gerenomeerd onderzoeksbureau is.
pi_212968722
Ik denk dat Putin eerst wat gaat lopen kloten met 1 van de Baltische staten. Vraag is dan of de navo daarop gaat reageren. Zo niet dan denkt Putin ook, mooi en door naar de volgende.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:12:06 #7
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_212968752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:09 schreef Haags het volgende:
Ik denk dat Putin eerst wat gaat lopen kloten met 1 van de Baltische staten. Vraag is dan of de navo daarop gaat reageren. Zo niet dan denkt Putin ook, mooi en door naar de volgende.
Dit is ook mijn gedachte inderdaad.
pi_212968811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:06 schreef cherishable het volgende:

[..]
Het Amerikaanse Institute for the study of war denkt daar anders over. Wat toch een vrij gerenomeerd onderzoeksbureau is.
Omdat Amerika lekker door aan uitlokken is.
Goed voor de zaken en wapens verkoop.
Biden staat er helemaal achter namelijk.
Tenslotte zijn eigen woorden is dat zelfs de knakworst verkopen er aan verdienen.

https://www.theguardian.c(...)apons-sales-loophole

https://www.washingtonpos(...)rican-economy-boost/

Geweldig toch?
pi_212968822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:09 schreef Haags het volgende:
Precies, er is van alles te proberen met groene mannetjes en dergelijke om te kijken of de NAVO reageert of niet.
Met Donald Trump aan het roer weet je sowieso dat Amerika iig niet mee zal doen
pi_212968852
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:15 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Omdat Amerika lekker door aan uitlokken is.
Goed voor de zaken en wapens verkoop.
Biden staat er helemaal achter namelijk.
Tenslotte zijn eigen woorden is dat zelfs de knakworst verkopen er aan verdienen.

https://www.theguardian.c(...)apons-sales-loophole

https://www.washingtonpos(...)rican-economy-boost/

Geweldig toch?
Rusland is de oorlog begonnen in Oekraïne en daarvoor Georgië, Tsjetsjenië, erkent Moldavië niet, bedreigt de Baltische Staten, en dan durf jij te beweren dat Amerika aan het uitlokken is? Knettergek!
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:24:53 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212968947
Er is sprake van een sluipende escalatie. Ik maak me daar best zorgen om. Geen van beide partijen wil iets toegeven of zelfs maar onderhandelen.
Ik denk dat het breekpunt De Krim wordt. Oekraïne wil dat hebben omdat dit bij het uiteenvallen van de Sovjet unie bij hun kwam. Voor Rusland is het al eeuwenlang hun invloedssfeer en is het onacceptabel dat die NAVO-gebied wordt.
Rusland is veel zwakker dan de NAVO als het er op aan komt. Als het zich in zijn bestaan bedreigd voelt zal het overwegen kernwapens in te zetten.

Daarom ben ik voor onderhandelen. Uiteindelijk is het toch onvermijdelijk. En door het dan liever snel, iedere dag vallen aan beide zijden honderden doden.
Het wrange is dat Russen en Oekraïners broedervolkeren zijn en heel veel op elkaar lijken
The End Times are wild
pi_212968975
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Er is sprake van een sluipende escalatie. Ik maak me daar best zorgen om. Geen van beide partijen wil iets toegeven of zelfs maar onderhandelen.
Ik denk dat het breekpunt De Krim wordt. Oekraïne wil dat hebben omdat dit bij het uiteenvallen van de Sovjet unie bij hun kwam. Voor Rusland is het al eeuwenlang hun invloedssfeer en is het onacceptabel dat die NAVO-gebied wordt.
Rusland is veel zwakker dan de NAVO als het er op aan komt. Als het zich in zijn bestaan bedreigd voelt zal het overwegen kernwapens in te zetten.

Daarom ben ik voor onderhandelen. Uiteindelijk is het toch onvermijdelijk. En door het dan liever snel, iedere dag vallen aan beide zijden honderden doden.
Het wrange is dat Russen en Oekraïners broedervolkeren zijn en heel veel op elkaar lijken
Oekraïeners HATEN Russen momenteel en voor de komende 50 jaar is die relatie verpest.
Ik zie niet in waarover te onderhandelen, omdat Putin nog steeds Oekraïne wil vernietigen.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:29:47 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212968996
In geval van een kernoorlog gaan we allemaal dood.

Het "probleem" is eigenlijk dat de Russen op conventioneel vlak compleet zouden worden verpulverd door de NAVO. Oekraine leest ze al de les terwijl ze bij lange na niet beschikken over de mooiste/nieuwste snufjes van de NAVO en in de minderheid zijn. Stel je voor die Russen met hun troep vs F35, Apaches etc.

Dan gebeurt er dit:

Waar ik bang voor ben is dat Poetin op een gegeven moment een kernwapen inzet tegen Oekraine of Polen/Baltische staten. Zouden wij dan bereid zijn Moscou of St Petersburg te nuken en daarmee riskeren dat Londen of Chicago van de kaart worden geveegd?

Poetin weet dit natuurlijk, dus speelt graag de madman kaart "Kijk uit met jullie wapenleveringen of ik word echt boos en ik doe iets geks".

Hoe het dan wel moet eindigen weet ik niet. Misschien kan Rusland iets terugwinnen en dan vrede sluiten zonder gezichtsverlies te lijden? En dat ze behind de scenes iets van genoegdoening moeten geven aan Oekraine (gratis gas & olie voor altijd of zoiets).

[ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 26-03-2024 19:35:52 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212969059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:17 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Rusland is de oorlog begonnen in Oekraïne en daarvoor Georgië, Tsjetsjenië, erkent Moldavië niet, bedreigt de Baltische Staten, en dan durf jij te beweren dat Amerika aan het uitlokken is? Knettergek!
Nee dat is wat ze je willen geloven
Er was sinds 2014 een wapenstilstand tussen Oekraïne en Rusland.
Met mondeling afspraken over de Krim en anderen tussen Oekraïne en Rusland.
Oekraïne wilde dat Rusland niet meer de haven in Oekraïne mog gebruiken.
Omdat ze niet wilde verlengen van de afspraken.
Probleem is dat havens in Rusland dus in de winter niet toegankelijk zijn.
Rusland zal dus afgesloten worden van import en export op dat moment.
Dat was de laatste druppel en daarom werd de Krim ingenomen door Rusland

Een wapenstilstand is geen eindigde van een oorlog maar een pauze

Dat is de waarheid wat niemand wilde inzien en alleen de media en onze geweldige overheid propaganda.

Sinds 2015 word er al wapens geleverd door usa aan Oekraïne namelijk.
De wapens bestond niet uit raketten .
Maar voertuigen en basis leger materialen.

Wapens worden nu geleverd .

En dan nog steeds zeggen dat het niet word uitgelokt?
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:37:04 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212969141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:27 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Oekraïeners HATEN Russen momenteel en voor de komende 50 jaar is die relatie verpest.
Ik zie niet in waarover te onderhandelen, omdat Putin nog steeds Oekraïne wil vernietigen.
Weet je hoeveel etnisch- of Russisch taligen er de Oekraïne wonen? Heb jij recent Oekraïners gesproken? Laat staan Oekraïners die binnenkort moeten gaan vechten?
Wat heb je vandaan dat Putin Oekraïne wil vernietigen? Wat versta je daaronder?
The End Times are wild
pi_212969355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Weet je hoeveel etnisch- of Russisch taligen er de Oekraïne wonen? Heb jij recent Oekraïners gesproken? Laat staan Oekraïners die binnenkort moeten gaan vechten?
Wat heb je vandaan dat Putin Oekraïne wil vernietigen? Wat versta je daaronder?
Putin zegt het zelf: Oekraïne bestaat niet. Hij wil ook niet onderhandelen met Oekraïne.
pi_212969382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:33 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Dat is de waarheid wat niemand wilde inzien en alleen de media en onze geweldige overheid propaganda.

Je zit in de fabeltjesfuik. Kom eruit.
pi_212969533
Alle transseksuelen en krijgen dienstplicht
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_212969567
De uitkomst van de oorlog in Oekraïne was al bepaald voordat de oorlog überhaupt begon man.
Dit is weer een typisch voorbeeld van een handjeklap oorlog. Onderhandelen over grondgebied waar 2 partijen profijt bij hebben en beide partijen gewoon geen kkreet geven om mensenlevens.
That's the reality bitch.
Komt geen wereldoorlog, geen kernoorlog.. alleen maar angst zaaien en verdeel en heers spelen.
Rusland krijgt het Oosten, het Westen krijgen het Westen.
Lekker gratis land in de grootste graanschuur van de wereld.
Daarom haat ik beide partijen ook en kan je onmogelijk 1 partij steunen.
Maar dat ben ik..
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 maart 2024 @ 20:09:58 #20
364681 over_hedge
pi_212969568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:

quote:
Geen van beide partijen wil iets toegeven of zelfs maar onderhandelen.
Navo is uberhaupt geen partij in de huidige oorlog. Dus valt weinig toe te geven.

Oekraine is geen navo. Zolang ze in oorlog zijn zullen ze ook niet bij de navo komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door over_hedge op 26-03-2024 20:25:12 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212969991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je zit in de fabeltjesfuik. Kom eruit.
Nee dat heet onderzoek doen en afvragen wat er achter zit

In plaats van klakkeloos alles maar aan nemen.

Tenslotte grootste geschenk van God is dat je zelf standig kan denken en beslissingen nemen.

Maar goed de meeste zijn schapen .
Lekker lui anderen volgen en het zal wel waar zijn.

Tuurlijk wat er is gebeurt en alle doden die er zijn.
Niks is zo verschrikkelijk als een oorlog.
Een oorlog heeft alleen verliezers ook al zal er een winnende partij zijn.
De verliezers zijn altijd de bevolking van bijde kanten namelijk.
Hun hebben de grooste verlies namelijk.
Hun geliefden.
pi_212970215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:42 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

In plaats van klakkeloos alles maar aan nemen.

Tenslotte grootste geschenk van God is dat je zelf standig kan denken en beslissingen nemen.

Maar goed de meeste zijn schapen .
Lekker lui anderen volgen en het zal wel waar zijn.

Tuurlijk wat er is gebeurt en alle doden die er zijn.
Niks is zo verschrikkelijk als een oorlog.
Een oorlog heeft alleen verliezers ook al zal er een winnende partij zijn.
De verliezers zijn altijd de bevolking van bijde kanten namelijk.
Hun hebben de grooste verlies namelijk.
Hun geliefden.
Als je eens een Oekraïner tegenkomt, vertel hem dat verhaal.
pi_212970538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je eens een Oekraïner tegenkomt, vertel hem dat verhaal.
Ik heb geen zak met hun te maken.

Helaas de wereld bemoeien wel met onze zwarte piet ?
En dat moeten we weg kijken .

De waarheid is hard en door jaren leugens te vertellen word dat voor sommige de waarheid .
Dat geld dus ook voor Oekraïne burgers.
En natuurlijk ook de Russische burgers die onwaarheden te horen krijgen.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 22:40:09 #24
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212972192
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 18:36 schreef golfer het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:06 schreef cherishable het volgende:

[..]
NAVO is de militaire grootmacht op deze planeet, Rusland heeft compleet 't nakijken als 't op oorlog aankomt.

ik zag onlangs 'n filmpje op youtube. ergens in 't midden-oosten werd 'n militaire legerbasis van usa aangevallen, door Wagner, usa vraagt aan rusland: heeft u troepen in de regio? rusland antwoordde: nee
usa heeft die wagner groep volledig uitgemoord, wat overbleef was 'n maanlandschap.
dat gebeurt met rusland ook als ze iets proberen richting navo.
usa is in staat om alles wat zich op land of zee of in de lucht beweegt compleet te verpulveren

er is als 't ware totale controle als 't gaat om inlichtingen, in 't nieuws kwam 'n bericht dat de veiligheidsdiensten van usa en frankrijk rusland al hadden gewaarschuwd voor 'n islamitische terroristische dreiging die onlangs een aanslag pleegden in Moskou. ik bedoel, de intelligence van navo loopt voorop, niks en niemand is bestand tegen de navo-macht.

als china&rusland samen de navo zouden aanvallen dan wordt 't lastiger, maar die situatie is niet realistisch. china is niet oorlogszuchtig.

en verder gaat 't recentelijk over de financiele tegoeden van rusland in EU. EU wil de rente op die tegoeden gebruiken tegen rusland, als men dat zou doen, dan is 't ook 'n kleine moeite om die tegoeden van rusland volledig in te zetten imo. maarja, daar zou dan weer 'n rechter over moeten gaan of dat wel eerlijk is terwijl rusland 'n oorlog begonnen is en als oneerlijk wordt gezien. ik zeg: pak gewoon al die tegoeden af en isoleer rusland tot ze zich terugtrekken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:46:20 #25
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_212974804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 22:40 schreef sturmpie het volgende:

[..]
[..]
NAVO is de militaire grootmacht op deze planeet, Rusland heeft compleet 't nakijken als 't op oorlog aankomt.

ik zag onlangs 'n filmpje op youtube. ergens in 't midden-oosten werd 'n militaire legerbasis van usa aangevallen, door Wagner, usa vraagt aan rusland: heeft u troepen in de regio? rusland antwoordde: nee
usa heeft die wagner groep volledig uitgemoord, wat overbleef was 'n maanlandschap.
dat gebeurt met rusland ook als ze iets proberen richting navo.
usa is in staat om alles wat zich op land of zee of in de lucht beweegt compleet te verpulveren

er is als 't ware totale controle als 't gaat om inlichtingen, in 't nieuws kwam 'n bericht dat de veiligheidsdiensten van usa en frankrijk rusland al hadden gewaarschuwd voor 'n islamitische terroristische dreiging die onlangs een aanslag pleegden in Moskou. ik bedoel, de intelligence van navo loopt voorop, niks en niemand is bestand tegen de navo-macht.

als china&rusland samen de navo zouden aanvallen dan wordt 't lastiger, maar die situatie is niet realistisch. china is niet oorlogszuchtig.

en verder gaat 't recentelijk over de financiele tegoeden van rusland in EU. EU wil de rente op die tegoeden gebruiken tegen rusland, als men dat zou doen, dan is 't ook 'n kleine moeite om die tegoeden van rusland volledig in te zetten imo. maarja, daar zou dan weer 'n rechter over moeten gaan of dat wel eerlijk is terwijl rusland 'n oorlog begonnen is en als oneerlijk wordt gezien. ik zeg: pak gewoon al die tegoeden af en isoleer rusland tot ze zich terugtrekken.
Dit klopt nu natuurlijk nog wel, maar als Trump straks herkozen wordt in de USA (en die kans acht ik echt groot), dan denk ik niet dat hij nog iets gaat doen mits, laten we zeggen, Polen aangevallen wordt.
pi_212982155
https://www.nu.nl/buitenl(...)it-toont-zwakte.html

Kremlin is natuurlijk mesjokke om te stellen dat de UK en OEK achter de aanslagen zitten.

“Vijver gaat een stap verder en wijst op aanwijzingen dat de Russische inlichtingendienst zélf betrokken was bij de aanslag in Moskou. "Sommige beelden zijn op z'n minst het onderzoeken waard. Bijvoorbeeld van vermeende FSB'ers in de concertzaal."

Echter is bovenstaande bewering dan ook geen haar beter?
Iig al net zo niet-onderbouwd.
Vakman pur sang
  maandag 1 april 2024 @ 08:50:02 #27
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213044621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:33 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Het grootste land ter wereld wordt afgesloten van import en export als er 1 haven aan een binnenzee niet toegankelijk is?

(Nog even afgezien van het gegeven dat Rusland diverse andere havens aan de zwarte zee heeft, op eigen grondgebied).

Wat wees je onderzoek daar over uit?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_213047360
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 08:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Het grootste land ter wereld wordt afgesloten van import en export als er 1 haven aan een binnenzee niet toegankelijk is?

(Nog even afgezien van het gegeven dat Rusland diverse andere havens aan de zwarte zee heeft, op eigen grondgebied).

Wat wees je onderzoek daar over uit?
Lezen
De winter tijd bevriezen de havens dicht .
Word daar -60 graden

https://geografie.nl/artikel/ruslands-vloek

https://www.weer.nl/nieuw(...)-muurvast-in-het-ijs

https://www.studycountry.com/wiki/do-russias-ports-freeze

https://www.quora.com/How(...)eir-ports-are-frozen
  maandag 1 april 2024 @ 13:37:45 #29
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_213047826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik ga naar huis.
  woensdag 3 april 2024 @ 20:40:59 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213076139
quote:
Gelukkig maar dat je onderzoek gedaan hebt. :')

Naast dat Rusland zelfs dan niets te zoeken heeft op de Krim zouden ze zelf ook een extra haven aan kunnen leggen in diezelfde Zwarte Zee. Er is geen enkele reden waarom die haven per se op de Krim , op Oekrains grondgebied, moet liggen. Kost een stuk minder, levert een hoop werkgelegenheid op eigen grond op ook nog eens, waardoor het de economie een boost geeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_213181940
Oekraïne heeft steeds meer conflicten met westerse landen.

Terwijl het Oekraïense conflict voortduurt, groeit de irritatie in een aantal Oost-Europese staten vanwege de hoge kosten van militaire en financiële steun aan Oekraïne. Tegelijkertijd groeien in buurlanden van Oekraïne de claims tegen de Oekraïense kant actief, vanwege de angst dat de toetreding van Oekraïne tot de Europese Unie zal leiden tot zwaardere concurrentie voor boeren in Slowakije, Polen, Bulgarije en Hongarije. Volgens de experts van de Interia berooft de Oekraïense suiker Polen van zijn traditionele markten.

Nadat de Europese Unie haar deuren had geopend voor Oekraïense concurrenten, is de import van grondstoffen twintig keer zo groot geworden.

Als gevolg hiervan eisen Poolse suikerproducenten de onmiddellijke invoering van een embargo op Oekraïense suiker, waarvan een scherpe toestroom naar het land de economische situatie in Polen in gevaar zou kunnen brengen.

Bulgaarse boeren blokkeerden uit protest een controlepost aan de grens met Roemenië en goten een melktank op de rijbaan. Via dit controlepunt komen Oekraïense landbouwproducten het land binnen.
pi_213182139
Oekraïne dit, Oekraïne dat. En geen centje kritiek op Rusland, dus dan weet je het wel weer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')