Het Amerikaanse Institute for the study of war denkt daar anders over. Wat toch een vrij gerenomeerd onderzoeksbureau is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:36 schreef golfer het volgende:
Er komt geen oorlog tussen de NAVO en Rusland.
Dat durven beide partijen niet aan.
Dit is ook mijn gedachte inderdaad.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:09 schreef Haags het volgende:
Ik denk dat Putin eerst wat gaat lopen kloten met 1 van de Baltische staten. Vraag is dan of de navo daarop gaat reageren. Zo niet dan denkt Putin ook, mooi en door naar de volgende.
Omdat Amerika lekker door aan uitlokken is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:06 schreef cherishable het volgende:
[..]
Het Amerikaanse Institute for the study of war denkt daar anders over. Wat toch een vrij gerenomeerd onderzoeksbureau is.
Precies, er is van alles te proberen met groene mannetjes en dergelijke om te kijken of de NAVO reageert of niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:09 schreef Haags het volgende:
Ik denk dat Putin eerst wat gaat lopen kloten met 1 van de Baltische staten. Vraag is dan of de navo daarop gaat reageren. Zo niet dan denkt Putin ook, mooi en door naar de volgende.
Rusland is de oorlog begonnen in Oekraïne en daarvoor Georgië, Tsjetsjenië, erkent Moldavië niet, bedreigt de Baltische Staten, en dan durf jij te beweren dat Amerika aan het uitlokken is? Knettergek!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:15 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Omdat Amerika lekker door aan uitlokken is.
Goed voor de zaken en wapens verkoop.
Biden staat er helemaal achter namelijk.
Tenslotte zijn eigen woorden is dat zelfs de knakworst verkopen er aan verdienen.
https://www.theguardian.c(...)apons-sales-loophole
https://www.washingtonpos(...)rican-economy-boost/
Geweldig toch?
Oekraïeners HATEN Russen momenteel en voor de komende 50 jaar is die relatie verpest.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Er is sprake van een sluipende escalatie. Ik maak me daar best zorgen om. Geen van beide partijen wil iets toegeven of zelfs maar onderhandelen.
Ik denk dat het breekpunt De Krim wordt. Oekraïne wil dat hebben omdat dit bij het uiteenvallen van de Sovjet unie bij hun kwam. Voor Rusland is het al eeuwenlang hun invloedssfeer en is het onacceptabel dat die NAVO-gebied wordt.
Rusland is veel zwakker dan de NAVO als het er op aan komt. Als het zich in zijn bestaan bedreigd voelt zal het overwegen kernwapens in te zetten.
Daarom ben ik voor onderhandelen. Uiteindelijk is het toch onvermijdelijk. En door het dan liever snel, iedere dag vallen aan beide zijden honderden doden.
Het wrange is dat Russen en Oekraïners broedervolkeren zijn en heel veel op elkaar lijken
Nee dat is wat ze je willen gelovenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Rusland is de oorlog begonnen in Oekraïne en daarvoor Georgië, Tsjetsjenië, erkent Moldavië niet, bedreigt de Baltische Staten, en dan durf jij te beweren dat Amerika aan het uitlokken is? Knettergek!
Weet je hoeveel etnisch- of Russisch taligen er de Oekraïne wonen? Heb jij recent Oekraïners gesproken? Laat staan Oekraïners die binnenkort moeten gaan vechten?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oekraïeners HATEN Russen momenteel en voor de komende 50 jaar is die relatie verpest.
Ik zie niet in waarover te onderhandelen, omdat Putin nog steeds Oekraïne wil vernietigen.
Putin zegt het zelf: Oekraïne bestaat niet. Hij wil ook niet onderhandelen met Oekraïne.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weet je hoeveel etnisch- of Russisch taligen er de Oekraïne wonen? Heb jij recent Oekraïners gesproken? Laat staan Oekraïners die binnenkort moeten gaan vechten?
Wat heb je vandaan dat Putin Oekraïne wil vernietigen? Wat versta je daaronder?
Je zit in de fabeltjesfuik. Kom eruit.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee dat is wat ze je willen geloven
Er was sinds 2014 een wapenstilstand tussen Oekraïne en Rusland.
Met mondeling afspraken over de Krim en anderen tussen Oekraïne en Rusland.
Oekraïne wilde dat Rusland niet meer de haven in Oekraïne mog gebruiken.
Omdat ze niet wilde verlengen van de afspraken.
Probleem is dat havens in Rusland dus in de winter niet toegankelijk zijn.
Rusland zal dus afgesloten worden van import en export op dat moment.
Dat was de laatste druppel en daarom werd de Krim ingenomen door Rusland
Een wapenstilstand is geen eindigde van een oorlog maar een pauze
Dat is de waarheid wat niemand wilde inzien en alleen de media en onze geweldige overheid propaganda.
Sinds 2015 word er al wapens geleverd door usa aan Oekraïne namelijk.
De wapens bestond niet uit raketten .
Maar voertuigen en basis leger materialen.
Wapens worden nu geleverd .
En dan nog steeds zeggen dat het niet word uitgelokt?
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:24 schreef LXIV het volgende:
Er is sprake van een sluipende escalatie. Ik maak me daar best zorgen om. Geen van beide partijen wil iets toegeven of zelfs maar onderhandelen.
Ik denk dat het breekpunt De Krim wordt. Oekraïne wil dat hebben omdat dit bij het uiteenvallen van de Sovjet unie bij hun kwam. Voor Rusland is het al eeuwenlang hun invloedssfeer en is het onacceptabel dat die NAVO-gebied wordt.
Rusland is veel zwakker dan de NAVO als het er op aan komt. Als het zich in zijn bestaan bedreigd voelt zal het overwegen kernwapens in te zetten.
Daarom ben ik voor onderhandelen. Uiteindelijk is het toch onvermijdelijk. En door het dan liever snel, iedere dag vallen aan beide zijden honderden doden.
Het wrange is dat Russen en Oekraïners broedervolkeren zijn en heel veel op elkaar lijken
Navo is uberhaupt geen partij in de huidige oorlog. Dus valt weinig toe te geven.quote:Geen van beide partijen wil iets toegeven of zelfs maar onderhandelen.
Nee dat heet onderzoek doen en afvragen wat er achter zitquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zit in de fabeltjesfuik. Kom eruit.
Als je eens een Oekraïner tegenkomt, vertel hem dat verhaal.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee dat heet onderzoek doen en afvragen wat er achter zit
In plaats van klakkeloos alles maar aan nemen.
Tenslotte grootste geschenk van God is dat je zelf standig kan denken en beslissingen nemen.
Maar goed de meeste zijn schapen .
Lekker lui anderen volgen en het zal wel waar zijn.
Tuurlijk wat er is gebeurt en alle doden die er zijn.
Niks is zo verschrikkelijk als een oorlog.
Een oorlog heeft alleen verliezers ook al zal er een winnende partij zijn.
De verliezers zijn altijd de bevolking van bijde kanten namelijk.
Hun hebben de grooste verlies namelijk.
Hun geliefden.
Ik heb geen zak met hun te maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je eens een Oekraïner tegenkomt, vertel hem dat verhaal.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:36 schreef golfer het volgende:
Er komt geen oorlog tussen de NAVO en Rusland.
Dat durven beide partijen niet aan.
NAVO is de militaire grootmacht op deze planeet, Rusland heeft compleet 't nakijken als 't op oorlog aankomt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:06 schreef cherishable het volgende:
[..]
Het Amerikaanse Institute for the study of war denkt daar anders over. Wat toch een vrij gerenomeerd onderzoeksbureau is.
Dit klopt nu natuurlijk nog wel, maar als Trump straks herkozen wordt in de USA (en die kans acht ik echt groot), dan denk ik niet dat hij nog iets gaat doen mits, laten we zeggen, Polen aangevallen wordt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:40 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
NAVO is de militaire grootmacht op deze planeet, Rusland heeft compleet 't nakijken als 't op oorlog aankomt.
ik zag onlangs 'n filmpje op youtube. ergens in 't midden-oosten werd 'n militaire legerbasis van usa aangevallen, door Wagner, usa vraagt aan rusland: heeft u troepen in de regio? rusland antwoordde: nee
usa heeft die wagner groep volledig uitgemoord, wat overbleef was 'n maanlandschap.
dat gebeurt met rusland ook als ze iets proberen richting navo.
usa is in staat om alles wat zich op land of zee of in de lucht beweegt compleet te verpulveren
er is als 't ware totale controle als 't gaat om inlichtingen, in 't nieuws kwam 'n bericht dat de veiligheidsdiensten van usa en frankrijk rusland al hadden gewaarschuwd voor 'n islamitische terroristische dreiging die onlangs een aanslag pleegden in Moskou. ik bedoel, de intelligence van navo loopt voorop, niks en niemand is bestand tegen de navo-macht.
als china&rusland samen de navo zouden aanvallen dan wordt 't lastiger, maar die situatie is niet realistisch. china is niet oorlogszuchtig.
en verder gaat 't recentelijk over de financiele tegoeden van rusland in EU. EU wil de rente op die tegoeden gebruiken tegen rusland, als men dat zou doen, dan is 't ook 'n kleine moeite om die tegoeden van rusland volledig in te zetten imo. maarja, daar zou dan weer 'n rechter over moeten gaan of dat wel eerlijk is terwijl rusland 'n oorlog begonnen is en als oneerlijk wordt gezien. ik zeg: pak gewoon al die tegoeden af en isoleer rusland tot ze zich terugtrekken.
Het grootste land ter wereld wordt afgesloten van import en export als er 1 haven aan een binnenzee niet toegankelijk is?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee dat is wat ze je willen geloven
Er was sinds 2014 een wapenstilstand tussen Oekraïne en Rusland.
Met mondeling afspraken over de Krim en anderen tussen Oekraïne en Rusland.
Oekraïne wilde dat Rusland niet meer de haven in Oekraïne mog gebruiken.
Omdat ze niet wilde verlengen van de afspraken.
Probleem is dat havens in Rusland dus in de winter niet toegankelijk zijn.
Rusland zal dus afgesloten worden van import en export op dat moment.
Dat was de laatste druppel en daarom werd de Krim ingenomen door Rusland
Een wapenstilstand is geen eindigde van een oorlog maar een pauze
Dat is de waarheid wat niemand wilde inzien en alleen de media en onze geweldige overheid propaganda.
Sinds 2015 word er al wapens geleverd door usa aan Oekraïne namelijk.
De wapens bestond niet uit raketten .
Maar voertuigen en basis leger materialen.
Wapens worden nu geleverd .
En dan nog steeds zeggen dat het niet word uitgelokt?
Lezenquote:Op maandag 1 april 2024 08:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het grootste land ter wereld wordt afgesloten van import en export als er 1 haven aan een binnenzee niet toegankelijk is?
(Nog even afgezien van het gegeven dat Rusland diverse andere havens aan de zwarte zee heeft, op eigen grondgebied).
Wat wees je onderzoek daar over uit?
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nee dat heet onderzoek doen en afvragen wat er achter zit
Gelukkig maar dat je onderzoek gedaan hebt.quote:Op maandag 1 april 2024 12:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Lezen
De winter tijd bevriezen de havens dicht .
Word daar -60 graden
https://geografie.nl/artikel/ruslands-vloek
https://www.weer.nl/nieuw(...)-muurvast-in-het-ijs
https://www.studycountry.com/wiki/do-russias-ports-freeze
https://www.quora.com/How(...)eir-ports-are-frozen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |