quote:Advocaat Gerald Roethof wordt zes weken geschorst voor het lekken van informatie, heeft de Raad van Discipline in Amsterdam bepaald. Hij zou informatie uit een lopend onderzoek hebben doorgespeeld.
"Dit rekent de raad hem zwaar aan", schrijft de Raad. "Daarmee heeft mr. Roethof het vertrouwen in de advocatuur ernstig geschaad."
De Amsterdamse Orde van Advocaten had een klacht tegen Roethof ingediend vanwege een zaak in 2020. Toen werd een cliënt van Roethof aangehouden en werd in het huis van de verdachte een groot geldbedrag gevonden.
Chat
De cliënt zat vast in beperking, wat betekent dat hij alleen met zijn advocaat contact mag hebben, en geen verder contact met de buitenwereld. Ook de advocaat mag dan niet spreken over de zaak.
Toch is er informatie naar buiten gekomen: op de versleutelde berichtendienst Encrochat bespraken drie anonieme gebruikers het bedrag dat in beslag was genomen. Die informatie konden zij niet hebben zonder op de hoogte te zijn van het onderzoek, schreef het AD vorige maand.
De advocaat heeft dertig dagen de tijd om tegen deze schorsing in hoger beroep te gaan.
https://nos.nl/l/2508699quote:De beperkingen werden niet direct na de arrestatie van de cliënt van Roethof opgelegd, maar pas na afloop van het eerste verhoor. Roethof stelt dat hij vanaf het moment dat de beperkingen opgelegd waren geen informatie heeft gedeeld en dat hij dat daarvoor wel mocht.
1+1=2quote:Op maandag 25 maart 2024 10:46 schreef potjecreme het volgende:
Hmm maar de anonieme getuigen hebben niet gezegd dat het van de advocaat kwam?
Zie aanvullingquote:Op maandag 25 maart 2024 10:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
1+1=2
Info tussen client en advocaat-client zit in beperking-alleen advocaat kan dus info hebben gedeeld.
Er zijn advocaten voor minder uit het ambt gezet.
Zal voor mij ook niet als een verrassing komen.quote:Op maandag 25 maart 2024 10:40 schreef monkyyy het volgende:
Zal binnenkort wel weer verongelijkt aan een talkshow tafel zitten zijn.
Geheel mee eens.quote:
Dat is nu eenmaal zijn werk. Ook lage figuren hebben recht op verdediging. Je mag inderdaad hopen dat ie lol heeft in zn werk maar of de plasser daar van gaat groeien?quote:die er een sport van maakt de meest lage figuren te verdedigen. Hij zoekt ze er gewoon op uit, hoe walgelijker de begane misdaden hoe meer roethof er een stijfje van krijgt.
Mee eens dat de argumentatie van zijn betogen nogal ver gezocht zijn maar dat hij duidelijk articuleert kan ik alleen maar aan moedigen. Ik veronderstel dat hij met Surinaams accent opgevoed is en dat zeer actief poogt te verbergen. Geen moeite mee dat hij verstaanbaar en accentloos Nederlands probeert te praten eigenlijk.quote:en altijd dat overdreven articuleren van hem, alsof de bagger die er uit zijn mond komt daarmee wel enige waarde krijgt ofzo.
Hij komt me inderdaad iets te gladjakkerig/geslepen over met vergezochte argumenten en beweringen.quote:dat deze man meerdere keren over de schreef gegaan is verbaast mij niks. Goed dat hij hiervoor gestraft wordt.
Klopt als een bus en ik ben blij dat dat kan in onze rechtsstaat. Maar het valt wel op dat meneer Roethof altijd de meest extreme gevallen verdedigd. Niemand dwingt hem om al die gevallen met beide handen aan te grijpen. Maar goed, mensen met een narcistische persoonlijkheid komen nu eenmaal graag in het nieuws en Roethof is (zoals meerdere "top"advocaten) dan ook een behoorlijke narcist.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Geheel mee eens.
[..]
Dat is nu eenmaal zijn werk. Ook lage figuren hebben recht op verdediging. Je mag inderdaad hopen dat ie lol heeft in zn werk maar of de plasser daar van gaat groeien?
[..]
Mee eens dat de argumentatie van zijn betogen nogal ver gezocht zijn maar dat hij duidelijk articuleert kan ik alleen maar aan moedigen. Ik veronderstel dat hij met Surinaams accent opgevoed is en dat zeer actief poogt te verbergen. Geen moeite mee dat hij verstaanbaar en accentloos Nederlands probeert te praten eigenlijk.
[..]
Hij komt me inderdaad iets te gladjakkerig/geslepen over met vergezochte argumenten en beweringen.
Het heeft geloond.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:38 schreef Zipportal het volgende:
Die pisvlek gaat in hoger beroep. Hij doet maar.
Weski werd ook door iedereen hier uitgekotst man. maar chapeau dat je er weer een "die racisten zijn alleen maar tegen hem omdat hij een kleurtje heeft!!!" topic van probeert te maken hoor. Dat heeft inderdaad niks met zijn acties te maken. Man man man wat een treurnis weer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:52 schreef Origami94 het volgende:
Aan alle boze reacties hier te lezen zal hij wel een kleurtje hebben.
Weski werd nog net niet de hemel ingeprezen
Echt he.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Weski werd ook door iedereen hier uitgekotst man. maar chapeau dat je er weer een "die racisten zijn alleen maar tegen hem omdat hij een kleurtje heeft!!!" topic van probeert te maken hoor. Dat heeft inderdaad niks met zijn acties te maken. Man man man wat een treurnis weer.
Na het zien van het eerste topic over Weski valt dat enigzins mee maar misschien was mijn reactie een tikkeltje hyperbolischquote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Weski werd ook door iedereen hier uitgekotst man. maar chapeau dat je er weer een "die racisten zijn alleen maar tegen hem omdat hij een kleurtje heeft!!!" topic van probeert te maken hoor. Dat heeft inderdaad niks met zijn acties te maken. Man man man wat een treurnis weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |