abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212933036
Hebben hier een recirculatie afzuigkap hangen, filters worden om het half jaar vervangen en de roosters gaan om de week wel mee in de vaatwasser.

Probleem is dat het huis na het bakken van vlees of vis echt nog dik een dag naar een frituurpan blijft stinken.

Heb de kap sinds we deze hebben hangen (nu 7 jaar) al 2x helemaal tot op de motor uit elkaar gehaald en ook helemaal schoon gemaakt.

Vraag mij af of dit gewoon een algemeen probleem is met dit soort afzuigkappen, of dat wij gewoon een niet functionerend ding hebben hangen en gewoon een nieuwe moeten aanschaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 111210 op 24-03-2024 00:00:49 ]
pi_212933902
standaard probleem met die krengen, die koolfilters werken gewoon niet goed genoeg
pi_212934552
Doe gewoon een buisje naar buiten, 10 keer beter
Vakman pur sang
pi_212936941
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 00:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Doe gewoon een buisje naar buiten, 10 keer beter
Ja dat snap ik, maar is niet aan de orde. Anders had ik dat al meteen gedaan.

Mijn vraag dus meer of het nut heeft om de kap te vervangen
pi_212937404
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 07:48 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, maar is niet aan de orde. Anders had ik dat al meteen gedaan.

Mijn vraag dus meer of het nut heeft om de kap te vervangen
Het is een niet te beantwoorden vraag.
Vakman pur sang
pi_212937438
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is een niet te beantwoorden vraag.
Al iedere (duurdere) kap na een paar jaar aan vervanging toe is heeft het dus geen zin om een nieuwe te kopen.

In dat geval schroef ik m weer open en ga ik een middagje poetsen ipv 500,- uit te geven
  zondag 24 maart 2024 @ 09:34:57 #7
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_212937501
Wordt de circulatieluchtstroom niet onderbroken? Het idee van die dingen is dat dezelfde lucht 1000x opnieuw door dat ding blijft gaan. Als de kap bijvoorbeeld langs een open raam hangt dan werkt dit al niet.

Laat je hem na het bakken nog een ruime tijd nalopen (zodat de lucht de kans krijgt om 1000x opnieuw door de kap te gaan) en zet je hem niet meteen uit na het bakken?

Verder is er ook nog verschil tussen soorten filters. Heb je kwaliteitsfilters of gewoon goedkope koolstoffilters van minder dan 20euro per stuk? Ik heb hier geen verstand van overigens, maar die goedkope dingen zien er voor mijn idee niet bepaald geloofwaardig eruit.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_212937576
Is inherent aan de techniek. Eigenlijk altijd naar buiten of de kruipruimte in blazen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212937619
Frituurlucht is dan ook wel erg intens.

Wij hadden een afzuiging naar buiten kunnen laten aanleggen, maar hebben ons laten overtuigen een plasmafilter te nemen die alle vet en kookluchtjes zou verbranden.
Zelfs daarmee merk je nog genoeg kookluchten in huis, terwijl we een debiel sterke afzuiging hebben.
Degene die de boel installeerde zei nog dat hij een keer tocht door de stopcontacten voelde toen hij die afzuiging in een goed geïsoleerde appartement had aangezet.
pi_212939286
Is het ook niet zo dat met zo,n recirculatie kap de luchtjes wel "afgevoerd" worden maar de damp gewoon blijft hangen ?
pi_212953952
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:31 schreef Sorella het volgende:
Is het ook niet zo dat met zo,n recirculatie kap de luchtjes wel "afgevoerd" worden maar de damp gewoon blijft hangen ?
Jep. Eigenlijk is het gewoon een schijtsysteem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212955314
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jep. Eigenlijk is het gewoon een schijtsysteem.
Hier hebben we daar niet zo veel last van, maar ja; open keuken dus het verspreidt wel, en in het plafond hebben we een centraal luchtverversingssysteem die de lucht naar de schoorsteen op zolder afzuigt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')