abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8516185
Er bestaat een aflevering van "Seinfeld" waarin Jerry, George, Kramer en Elaine een weddenschap afsluiten over wie het langst zonder sex kan, masturbatie inbegrepen... 1 voor 1 vallen zij via de typisch Seinfeldiaanse verwikkelingen die daarna volgen door de mand...

Een op zich idiote weddenschap natuurlijk, maar eik. bedoeld als daad bij het woord aangaande de kwestie in hoeverre wij, mensen, onze instincten de baas zijn dan wel in hoeverre de instincten ons de baas zijn... Niet zelden wordt gemeld dat lange onthouding bijv. bij vrouwen tot hysteria leidt en bij mannen tot agressie. Het is vandaar dat het broodje aap nog altijd rond gaat dat topsporters van de mannelijke kunne juist niet en van de vrouwelijke kunne juist wel aan seks moeten doen op de avond voorafgaande aan een belangrijk sportief treffen...

Ook bestaan er klassieke verhalen over gemeenschappen van mannen, die nu eenmaal over een veel grotere seksdrive beschikken dan de meeste vrouwen, in gevangenissen en aan boord van schepen. Op den duur neuken ze alles en iedereen wat beweegt plat en soms ook wat niet meer beweegt. Natuurlijk leiden onmatige activiteiten van bijv. masturbatieve aard bij de jongeling weer tot neurasthenie en melancholie. Neurasthenie is overigens een trefwoord dat men nog in menig geneeskundige almanak aantreft. Terwijl de verzenuwde jonge vrouw allerlei neuroses van compulsieve aard en de al eerder genoemde hysteria ontwikkelt, aldus een aloude Freudiaans notie die de tijden heeft doorstaan...

Seks op wat voor manier dan ook lijkt dus, zeker als we jong zijn en vermits wij niet impotent (man) of frigidair (vrouw) zijn, een biologische imperatief te zijn... Bij mannen statistisch in ruimere kwantiteiten dan bij vrouwen. Mijn vraag: wat gebeurt er met je als je gedwongen door omstandigheden, langere tijd of geen seks hebt gehad of de hand niet aan jezelf hebt kunnen slaan... Wordt iemand dan idd zo geil dat ie het met om het even wie of wat kan doen...? Of is het dankzij bepaalde hersengymnastiek best te doen en berusten dus bovenstaande legendes op een broodje aap...? Ikzelf neig overigens naar het laatste antwoord en nee, ik ben niet impotent... Ik denk trouwens dat als een man impotent is hij juist meer over seks nadenkt dan als hij gewoon alledaags viriel is, maar dit terzijde... Nog een andere terzijde is overigens dat de onthouding gedurende een bepaalde periode de kwaliteit van het mannelijke orgasme, ofschoon niet per se, ten goede komt... Vraag me af of dit bij vrouwen ook geldt.

M.a.w. dames en heren: are you king of your domain...?

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 16-02-2003 18:17]

I´m back.
pi_8519373
ik zou zeggen probeer het uit
pi_8519705
jezus waar haal je die crap altijd vandaan?!?
pi_8519810
edit: off-topic

[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 17-02-2003 09:36]

Doei.
  zondag 16 februari 2003 @ 19:17:52 #5
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_8520030
I'm king of the castle...
I'm master of my domain...

Bekijk de seinfeld aflevering is goed, je had verkeerde quotes... En het gaat om wie hetl angst niet kan masturberen, seks mag wel, maar geen van alleen heeft seks, dat is het probleem...
Fantastische aflevering btw...vooral omdat in de laatste seinfeld episode blijkt dat George vals heeft gespeeld

Maar raar topic verder trouwens

A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_8520179

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8520892

pi_8521200

[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 17-02-2003 09:37]

pi_8521211
[offtopic]
Hoe heet die aflevering van Seinfeld?
Ik hou van mijn Sweety!
pi_8523607
is die aflevering te vergelijken met de film: "40 days and 40 nights" ?
filerptwietblieb
  zondag 16 februari 2003 @ 21:41:00 #11
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_8523659
edit: off-topic.

[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 17-02-2003 09:37]

pi_8530958
Ik heb die aflevering ook gezien, vond hem ook leuk. Interessante vraag in hoeverre die sexuele drift nou wordt overdreven of niet.
Uit eigen ervaring: de langste periode dat ik helemaal niet gemasturbeerd heb is ongeveer twee weken, dit een paar keer. Aan het eind van die periodes kreeg ik inderdaad last van de stereotype verschijnselen: ik kon geen vrouw zien zonder direct lichamelijk opgewonden te raken. Normaal gezegd denk ik als ik een vrouw van mijn leeftijd zie ook altijd wel even van 'hmmm, zou ik het met die kunnen doen, hoe zou dat zijn' maar dat is meer een prettig vrijblijvend speculeren. Dit was veel dwingender en veel lichamelijker.
Het hangt van de persoon af hoe gevoelig je hiervoor bent, denk ik, net als dat elke man in principe het instinct tot verkrachten in zich heeft, maar gelukkig heel weinigen dit daadwerkelijk doen. Als je niet zo lichamelijk bent ingesteld, zul je er minder last van hebben; zie priesters die ( in theorie ) ook niet zouden moeten masturberen. Maar goed, je ziet dat wat de kerk graag zou willen in het geval van priesters, complete asexualiteit, slechts lukt in een aantal gevallen en in de andere gevallen resulteert in totaal verknipte sexualiteit, de pedofiele priesters e.d.
  maandag 17 februari 2003 @ 17:01:53 #13
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_8539493
Seinfeld - The Contest
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_8541747
quote:
Op maandag 17 februari 2003 10:36 schreef Cronjob het volgende:
Ik heb die aflevering ook gezien, vond hem ook leuk. Interessante vraag in hoeverre die sexuele drift nou wordt overdreven of niet.
Uit eigen ervaring: de langste periode dat ik helemaal niet gemasturbeerd heb is ongeveer twee weken, dit een paar keer. Aan het eind van die periodes kreeg ik inderdaad last van de stereotype verschijnselen: ik kon geen vrouw zien zonder direct lichamelijk opgewonden te raken. Normaal gezegd denk ik als ik een vrouw van mijn leeftijd zie ook altijd wel even van 'hmmm, zou ik het met die kunnen doen, hoe zou dat zijn' maar dat is meer een prettig vrijblijvend speculeren. Dit was veel dwingender en veel lichamelijker.
Het hangt van de persoon af hoe gevoelig je hiervoor bent, denk ik, net als dat elke man in principe het instinct tot verkrachten in zich heeft, maar gelukkig heel weinigen dit daadwerkelijk doen. Als je niet zo lichamelijk bent ingesteld, zul je er minder last van hebben; zie priesters die ( in theorie ) ook niet zouden moeten masturberen. Maar goed, je ziet dat wat de kerk graag zou willen in het geval van priesters, complete asexualiteit, slechts lukt in een aantal gevallen en in de andere gevallen resulteert in totaal verknipte sexualiteit, de pedofiele priesters e.d.
Ikzelf heb wel een aantal keer vakanties met anderen meegemaakt e.d. waarop seks of de handkar niet opportuun waren, zal ik maar zeggen. En idd dan wordt de aandrang steeds groter. Maar wat ik vervolgens weer niet heb is dat ik pardoes een erectie krijg bij de aanblik van iemand van "the opponent agenda"... Overigens denk ik wel dat vrouwen hier minder last van hebben, over het algemeen, en in de tweede plaats denk ik toch ook dat het een soort psychische verslaving is... Zeker de handkar... Daarom kunnen bepaalde mannen, zoals idd priesters dit op den duur wel aan, vermoed ik, hoewel je dan onverschillig moet staan tegenover de constante erotiserende werking van onze cultuur... Het "duveltje" zal dan menigmaal naar bovenkomen, denk ik, want een biologische imperatief is en blijft het, ook al train je je in onthouding...

Niets menselijks is ook hen vreemd. Overigens, en nu weer wat controversieels, moeten natuurlijk ook priesters het recht hebben seks en in het verlengde hiervan relaties aan te gaan en ook gevangenen zouden dit recht moeten verkrijgen. En wat te denken van mensen in verzorgings- en verpleegtehuizen...?

I´m back.
  † In Memoriam † maandag 17 februari 2003 @ 23:30:40 #15
47213 ArmaniMania
pi_8548400
imperatief ? Zal wel een tiepfout zijn. Ik heb er nog nooi van gehoord van het woord imperatief, en als ik in mijn dikke vandale kijk, lacht de dikke vandale me uit. Maar ik snap wel wat je er mee wil zeggen, dat scheelt...
pi_8557001
?im*pe*ra*tief1 (de ~ (m.))

1 [taal.] gebiedende wijs
2 [fil.] gebod

im*pe*ra*?tief2 (bn.)

1 gebiedend

www.vandale.nl

Anyhoe, vrouwen worden ook echt wel spontaan nat hoor, soms. En wat ik gehoord heb worden vrouwen na veel onthouding ook echt wel geiler, alleen vraag ik me af of vrouwen net als mannen een bepaalde opluchting voelen na masturberen, zo van we kunnen er weer een uurtje tegenaan of dat ze daar eigenlijk alleen maar geiler van worden.
Maar volgens mij vraag je je voornamelijk af, Ryan, in hoeverre geilheid en de drang om te neuken cultuurgebonden zijn, niet?
Biologisch kun je volgens mij zeggen dat het voor een man opportuun is om zo vaak mogelijk met zoveel mogelijk vrouwen te neuken, terwijl een vrouw er eigenlijk niet bij gediend is om meer dan 1x per negen maanden sex te hebben, en dan ook nog het mannetje op de een of andere manier aan haar te binden. Kort samengevat: een man wil 1 ding van zoveel mogelijk vrouwen, een vrouw wil zoveel mogelijk dingen van 1 man .
Cultureel is een vergelijking met islamitische culturen misschien interessant. Die zijn tenslotte veel minder sexueel gericht, en zeker veel minder expliciet. Toch wordt daar geloofd dat de man zwak is en niet in verleiding gebracht moet worden, vandaar al die burqa's, chador's, niqaab's en andere fraaiigheden die ze hebben bedacht om de vrouw zo weinig mogelijk sexueel te maken. Ik denk dat als je een willekeurige moslim zou vragen of westerse mannen een grotere drang tot sex hebben door hun cultuur, hij ja zou antwoorden, maar tegelijkertijd dus eigenlijk stelt dat het biologisch is.
Zoals gewoonlijk ligt de waarheid waarschijnlijk weer in het midden. In essentie is het biologisch, maar het kan sterk worden beinvloed door de cultuur waarin je leeft. Je wordt in de westerse cultuur geacht een 'gezonde' sexdrang te hebben.

pi_8566854
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 13:02 schreef Cronjob het volgende:
?im*pe*ra*tief1 (de ~ (m.))

1 [taal.] gebiedende wijs
2 [fil.] gebod

im*pe*ra*?tief2 (bn.)

1 gebiedend

www.vandale.nl

Anyhoe, vrouwen worden ook echt wel spontaan nat hoor, soms. En wat ik gehoord heb worden vrouwen na veel onthouding ook echt wel geiler, alleen vraag ik me af of vrouwen net als mannen een bepaalde opluchting voelen na masturberen, zo van we kunnen er weer een uurtje tegenaan of dat ze daar eigenlijk alleen maar geiler van worden.

Tja interessante vraag. Vrouwen zijn er iig minder expliciet over.
quote:
Maar volgens mij vraag je je voornamelijk af, Ryan, in hoeverre geilheid en de drang om te neuken cultuurgebonden zijn, niet?
Idd.
quote:
Biologisch kun je volgens mij zeggen dat het voor een man opportuun is om zo vaak mogelijk met zoveel mogelijk vrouwen te neuken, terwijl een vrouw er eigenlijk niet bij gediend is om meer dan 1x per negen maanden sex te hebben, en dan ook nog het mannetje op de een of andere manier aan haar te binden. Kort samengevat: een man wil 1 ding van zoveel mogelijk vrouwen, een vrouw wil zoveel mogelijk dingen van 1 man .
Vrouwen willen liefde, mannen orgasmes...? Vervelende hierbij is dat mannen niet in staat zijn oneindige orgasmes te krijgen en vrouwen, bij wijze van spreken, wel... Beetje ongelijk verdeling van doel en middelen in de natuur derhalve. Tevens kun je je afvragen waarom de teelballen en de prostaat eik. zo relatief klein zijn gebleven in de evolutie...? Aan de andere kant is het i.v.m. het voortbewegen niet erg handig om grote teelballen te hebben, vermoed ik...
quote:
Cultureel is een vergelijking met islamitische culturen misschien interessant. Die zijn tenslotte veel minder sexueel gericht, en zeker veel minder expliciet. Toch wordt daar geloofd dat de man zwak is en niet in verleiding gebracht moet worden, vandaar al die burqa's, chador's, niqaab's en andere fraaiigheden die ze hebben bedacht om de vrouw zo weinig mogelijk sexueel te maken. Ik denk dat als je een willekeurige moslim zou vragen of westerse mannen een grotere drang tot sex hebben door hun cultuur, hij ja zou antwoorden, maar tegelijkertijd dus eigenlijk stelt dat het biologisch is.
Ik weet niet of dat per se zo is hoor. Dat moslims vinden dat westerlingen een grotere sexdrive hebben, bedoel ik. Of cultuur invloed heeft op sexdrive was ook maar een vraag van me. En misschien zelfs tamelijk moeilijk te verdedigen. Of alleen stimulerend en niet temperend bijv. Hoe verschillende culturen met die mannelijke sexoverdrive omgaan, is verschillend, denk ik... Ooit heb ik eens gelezen dat moslimmannen en -vrouwen bijv. weldegelijk ook seks hebben voor het huwelijk, alleen dan anaal; en tegenwqoordig heb je natuurlijk de maagdenvliesherstellende operaties... Ook schijnt er tamelijk veel opportunistische homoseksualiteit te ontstaan door het stringente gebod niet aan seks te doen voor het huwelijk. Natuurlijk hangt hier een enorm waas van geheimzinnigheid omheen en verklaart misschien zelfs het negeren van het bestaan van homoseksualiteit bij moslims etc. Ook zullen huwelijken op zeer jonge leeftijd vaker voorkomen dan in Westerse samenlevingen...
quote:
Zoals gewoonlijk ligt de waarheid waarschijnlijk weer in het midden. In essentie is het biologisch, maar het kan sterk worden beinvloed door de cultuur waarin je leeft. Je wordt in de westerse cultuur geacht een 'gezonde' sexdrang te hebben.
Stimulerend dus idd en niet direct temperend...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')