abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212908260
Onlangs heb ik in een online webshop een tv besteld. Kosten bijna 2000 euro. Ik heb de webshop gevonden via tweakers en omdat ik eigenlijk al jaren via de pricewatch en het forum aldaar mijn elektronica aanschaf heb ik verder geen reviews over de winkel gelezen. Ik weet het, niet handig. Maar had niet verwacht via een bekende site bij zo'n louche dealer terecht te komen :')
Omdat er een betere aanbieding voorbijkwam heb ik na één dag mijn bestelling geannuleerd, er was ook nog niks geleverd dus daar zou de kous mee af zijn zou je misschien denken. Ik heb immers 14 dagen om me te bedenken volgens de wet bij online aankopen. Nu is het helaas zo dat deze winkel, welke ook een fysiek adres heeft maar dan wel bijna 200 kilometer verderop, mijn geld tot op heden niet terug heeft gestort. Ik heb me in de reviews gestort en las dat ze dit kunstje vaker flikken, veel vaker zelfs. Ze geven geen enkel antwoord op mail en nemen de telefoon vrijwel nooit op. In de winkel zelf staat iemand die niks kan en niks mag en je weliswaar vriendelijk te woord staat, maar je uiteindelijk gewoon wegwuift met de woorden dat het spoedig in orde gemaakt wordt. Vervolgens krijg je alsnog je geld niet terug. Pure oplichterspraktijken dus en dat dit bedrijf wat blijkbaar al vele tientallen jaren bestaat ondanks alle negativiteit nog steeds door mag blijven gaan is mij een raadsel.

Ik heb geen ervaring met dit soort wanpraktijken en zou graag van jullie horen wat ik er het beste tegen kan doen. Er een incassobureau op zetten? Rechtsbijstand inschakelen? Ze platbombarderen met telefoontjes en mailtjes? Fysiek langs de winkel gaan en het gesprek op wat minder vriendelijke wijze aangaan?!

Tijdlijn tot nog toe:
13 maart bestelling geplaatst. Webshop heeft me een bevestiging van mijn aankoop toegemaild.
14 maart bestelling geannuleerd per mail. Geen reactie op ontvangen.
15 maart bestelling nogmaals geannuleerd per mail via een alternatief mailadres. Ook geen reactie op ontvangen.
16 maart heeft mijn vriendin het bedrijf opgebeld. Wonder boven wonder werd de telefoon opgenomen en de winkelmedewerker kwam met een smoes over waarom er niet gereageerd werd op de mail. Dit zou direct in orde gemaakt worden (inmiddels dus nog steeds géén reactie op de annulering en geen geld terug).

Ben van plan om de winkel morgen nogmaals te benaderen met een vriendelijke, doch dringende herinnering dat ik een bevestiging van mijn annulering wil. Het bedrijf heeft helaas wettelijk tot en met 28 maart de tijd om mijn geld over te maken dus tot die tijd MOET ik geduldig zijn, maar gezien de vele reviews met min of meer hetzelfde verhaal verwacht ik niet dat ik iets van mijn eigen geld te zien krijg. Ik bereid me graag voor op de strijd die ongetwijfeld volgen gaat na de 28e, dus wie tips voor mij heeft graag :)

TLDR; help, webshop stort mijn geld niet terug!
pi_212908280
Erop klappen
pi_212908389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:58 schreef Raw85 het volgende:
Erop klappen
Zou wel opluchten maar dat hou ik dan maar even als last resort :')
pi_212908412
Ik weet niet om welke webshop het gaat en hoe de reviews zijn van deze shop.
Zoals je zelf aan geeft heeft de verkoper nog een week om de terugbetaling te verzorgen.

Ik kan me voorstellen dat de verkoper geen zin heeft om te rennen en vliegen voor iemand die toch niet bij hem koopt en waar hij dus wel werk van heeft (mails en telefoons beantwoorden) zonder dat hij er geld aan over houdt. Wellicht heeft hij dan een policy om die terugbetaling dan na 10 dagen te regelen zodat hij gewoon op tijd is met terug betalen.

Het is natuurlijk anders als de verkoper na 14 dagen nog steeds niet heeft terug betaald.
pi_212908444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:09 schreef simonblue het volgende:
Ik weet niet om welke webshop het gaat en hoe de reviews zijn van deze shop.
Zoals je zelf aan geeft heeft de verkoper nog een week om de terugbetaling te verzorgen.

Ik kan me voorstellen dat de verkoper geen zin heeft om te rennen en vliegen voor iemand die toch niet bij hem koopt en waar hij dus wel werk van heeft (mails en telefoons beantwoorden) zonder dat hij er geld aan over houdt. Wellicht heeft hij dan een policy om die terugbetaling dan na 10 dagen te regelen zodat hij gewoon op tijd is met terug betalen.

Het is natuurlijk anders als de verkoper na 14 dagen nog steeds niet heeft terug betaald.
Akkoord maar mijn vraag is meer om alvast een strijdplan te hebben voor als hij niet heeft betaald na 14 dagen, wat gezien de vele reviews met hetzelfde gedonder best aannemelijk is ;(
pi_212908528
Heb je een rechtsbijstandsverzekering of ben je lid van de consumentenbond? Ik weet eigenlijk niet of je nu nog een verzekering of zou kunnen sluiten. Meestal wordt een bestaand conflict uitgesloten, maar nu is er nog niet per se een conflict want ze zijn nog niet te laat, dus wellicht ben je dan nog op tijd om zo'n verzekering af te sluiten.
pi_212908606
Iets zo duurs kopen bij een webshop die je niet kent, blijkbaar vooraf betaald zonder creditcard en de webshop is blijkbaar niet aangesloten bij een keurmerk.

Ik vraag me altijd af hoe mensen zo dom kunnen zijn, maar goed. Zelfs al gaat de bestelling wel goed, dan zit je vaak zonder enige garantie.

Voorlopig is het gewoon geduld hebben, veel bedrijven doen absoluut niet dagelijks aan betalingen, vaak 1 keer per week. Dus het kan rustig een week duren voordat je je geld terug krijgt. Ze gaan echt geen extra betaalronde doen voor iemand die eerst iets koopt en het daarna weer annuleert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212908781
Hoeveel euro scheelde je nieuwe laagste prijs?
pi_212909129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:18 schreef simonblue het volgende:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering of ben je lid van de consumentenbond? Ik weet eigenlijk niet of je nu nog een verzekering of zou kunnen sluiten. Meestal wordt een bestaand conflict uitgesloten, maar nu is er nog niet per se een conflict want ze zijn nog niet te laat, dus wellicht ben je dan nog op tijd om zo'n verzekering af te sluiten.
Ben ik niet. Zal eens even informeren bij mijn vakbond in hoeverre zij iets van rechtsbijstand bieden buiten werk-gerelateerde zaken. Anders inderdaad, is het gelukkig nog niet te laat iets af te sluiten gezien er formeel gezien nog geen conflict is. Merci voor de tip :)
pi_212909155
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:27 schreef Hanca het volgende:
Iets zo duurs kopen bij een webshop die je niet kent, blijkbaar vooraf betaald zonder creditcard en de webshop is blijkbaar niet aangesloten bij een keurmerk.

Ik vraag me altijd af hoe mensen zo dom kunnen zijn, maar goed. Zelfs al gaat de bestelling wel goed, dan zit je vaak zonder enige garantie.

Voorlopig is het gewoon geduld hebben, veel bedrijven doen absoluut niet dagelijks aan betalingen, vaak 1 keer per week. Dus het kan rustig een week duren voordat je je geld terug krijgt. Ze gaan echt geen extra betaalronde doen voor iemand die eerst iets koopt en het daarna weer annuleert.
Klopt en eigenlijk bestel ik normaal ook vooral bij de grote namen a la bol,coolbIue etc. Maar daar was het dit keer echt significant duurder dus dit keer besloten voor de -op dat moment- laagste prijs aanbieder te gaan. Een fout die ik idd niet snel meer zal maken...

[ Bericht 2% gewijzigd door GlenSpey op 21-03-2024 22:13:16 (link verwijderd) ]
pi_212909171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:43 schreef bami_haar het volgende:
Hoeveel euro scheelde je nieuwe laagste prijs?
354, inclusief een cashback actie van de fabrikant
pi_212909265
Als normaal contact leggen niet lukt, en de terugbetaling niet komt moet je ze officieel in gebreke stellen. Geef daar in een redelijk termijn voor terug betaling. Laat maar zeggen een week na dagtekening brief. Verstuur deze brief het liefst aangetekend naar het adres waar de webshop op ingeschreven staat. Dit hoeft dus niet de daadwerkelijke winkel te zijn.

Wanneer na deze termijn er nog steeds geen terugbetaling heeft plaatsgevonden zou ik contact opnemen met het juridische loket. Of als je die hebt je rechtsbijstandsverzekering. Een incassobureau/gerechteljike stappen zal dan ook een optie zijn. Maar dat gaat je waarschijnlijk wel geld kosten.

https://www.mkbservicedes(...)jf-ik-een-boze-brief
https://www.das.nl/kennis(...)et-nakomen-afspraken

[ Bericht 24% gewijzigd door Delenlill op 21-03-2024 22:31:03 ]
  donderdag 21 maart 2024 @ 22:28:42 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_212909311
Daarom altijd betalen bij levering.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_212909383
Geef een winkel ff de tijd, vind dat je binnen een week niet moet klagen dat het nog niet terug gestort is.
pi_212909654
De week opzichzelf is niet het probleem, wel de talrijke reviews die exact hetzelfde verhaal vertellen en waarbij ook niet werd terugbetaald, ook niet na afloop van de 14 daagse termijn. Wil daarom de maximale druk uit kunnen oefenen zodra de termijn verloopt (en mochten ze toch terugbetalen binnen de tijd, dan heb ik uiteraard niks gezegd :s)
pi_212909659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 22:23 schreef Delenlill het volgende:
Als normaal contact leggen niet lukt, en de terugbetaling niet komt moet je ze officieel in gebreke stellen. Geef daar in een redelijk termijn voor terug betaling. Laat maar zeggen een week na dagtekening brief. Verstuur deze brief het liefst aangetekend naar het adres waar de webshop op ingeschreven staat. Dit hoeft dus niet de daadwerkelijke winkel te zijn.

Wanneer na deze termijn er nog steeds geen terugbetaling heeft plaatsgevonden zou ik contact opnemen met het juridische loket. Of als je die hebt je rechtsbijstandsverzekering. Een incassobureau/gerechteljike stappen zal dan ook een optie zijn. Maar dat gaat je waarschijnlijk wel geld kosten.

https://www.mkbservicedes(...)jf-ik-een-boze-brief
https://www.das.nl/kennis(...)et-nakomen-afspraken
Thnx voor de tips, dan weet ik dat de eerstvolgende stap nu een ingebrekestelling via aangetekende brief is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')