Onlangs heb ik in een online webshop een tv besteld. Kosten bijna 2000 euro. Ik heb de webshop gevonden via tweakers en omdat ik eigenlijk al jaren via de pricewatch en het forum aldaar mijn elektronica aanschaf heb ik verder geen reviews over de winkel gelezen. Ik weet het, niet handig. Maar had niet verwacht via een bekende site bij zo'n louche dealer terecht te komen
Omdat er een betere aanbieding voorbijkwam heb ik na één dag mijn bestelling geannuleerd, er was ook nog niks geleverd dus daar zou de kous mee af zijn zou je misschien denken. Ik heb immers 14 dagen om me te bedenken volgens de wet bij online aankopen. Nu is het helaas zo dat deze winkel, welke ook een fysiek adres heeft maar dan wel bijna 200 kilometer verderop, mijn geld tot op heden niet terug heeft gestort. Ik heb me in de reviews gestort en las dat ze dit kunstje vaker flikken, veel vaker zelfs. Ze geven geen enkel antwoord op mail en nemen de telefoon vrijwel nooit op. In de winkel zelf staat iemand die niks kan en niks mag en je weliswaar vriendelijk te woord staat, maar je uiteindelijk gewoon wegwuift met de woorden dat het spoedig in orde gemaakt wordt. Vervolgens krijg je alsnog je geld niet terug. Pure oplichterspraktijken dus en dat dit bedrijf wat blijkbaar al vele tientallen jaren bestaat ondanks alle negativiteit nog steeds door mag blijven gaan is mij een raadsel.
Ik heb geen ervaring met dit soort wanpraktijken en zou graag van jullie horen wat ik er het beste tegen kan doen. Er een incassobureau op zetten? Rechtsbijstand inschakelen? Ze platbombarderen met telefoontjes en mailtjes? Fysiek langs de winkel gaan en het gesprek op wat minder vriendelijke wijze aangaan?!
Tijdlijn tot nog toe:
13 maart bestelling geplaatst. Webshop heeft me een bevestiging van mijn aankoop toegemaild.
14 maart bestelling geannuleerd per mail. Geen reactie op ontvangen.
15 maart bestelling nogmaals geannuleerd per mail via een alternatief mailadres. Ook geen reactie op ontvangen.
16 maart heeft mijn vriendin het bedrijf opgebeld. Wonder boven wonder werd de telefoon opgenomen en de winkelmedewerker kwam met een smoes over waarom er niet gereageerd werd op de mail. Dit zou direct in orde gemaakt worden (inmiddels dus nog steeds géén reactie op de annulering en geen geld terug).
Ben van plan om de winkel morgen nogmaals te benaderen met een vriendelijke, doch dringende herinnering dat ik een bevestiging van mijn annulering wil. Het bedrijf heeft helaas wettelijk tot en met 28 maart de tijd om mijn geld over te maken dus tot die tijd MOET ik geduldig zijn, maar gezien de vele reviews met min of meer hetzelfde verhaal verwacht ik niet dat ik iets van mijn eigen geld te zien krijg. Ik bereid me graag voor op de strijd die ongetwijfeld volgen gaat na de 28e, dus wie tips voor mij heeft graag
TLDR; help, webshop stort mijn geld niet terug!