Deelnemerslijst:quote:***** Wout van Aert
**** Mathieu van der Poel, Mads Pedersen
*** Dylan van Baarle, Matteo Jorgenson, Jan Tratnik, Tiesj Benoot, Arnaud De Lie
** Alberto Bettiol, Michael Matthews, Tim Wellens, Stefan Küng, Matej Mohoric, Ben Turner, Valentin Madouas, Oier Lazkano, Jhonatan Narvaez, Kasper Asgreen, Magnus Sheffield, Julian Alaphilippe, Nils Politt, Victor Campenaerts, Rasmus Tiller, Casper Pedersen, Biniam Girmay, Mikkel Bjerg, Bastien Tronchon
*Jasper Stuyven, Søren Kragh, Matteo Trentin, Axel Zingle, Marco Haller, Marc Hirschi, Yves Lampaert, Hugo Page, Luca Mozzato, Fred Wright, Danny van Poppel, Tom Van Asbroeck, Lewis Askey, Marius Mayrhofer, Vito Braet, Jake Stewart, Oliver Naesen, Alex Kirsch, Jonas Abrahamsen, Krists Neilands, Georg Zimmermann, Vincenzo Albanese, Alessandro Covi, Brent Van Moer, Pascal Eenkhoorn, Jasper De Buyst, Mikkel Honoré, Stefan Bissegger, Andrea Pasqualon, Carlos Canal, Aimé De Gendt, Alexis Renard, Kelland O’Brien
Deze koers is op vrijdag, alleen de 2 koersen op zondag tellen!quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:00 schreef VoMy het volgende:
Wat moet Wout dit jaar bereiken in deze koersen?
Dit. Iedereen zal sneller op Wout zijn wiel springen waardoor een ander van Visma er misschien wel uit kan sluipen. En ik zie Wout niet iedereen lossen op een klimmetje.quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:02 schreef Marcoss het volgende:
Zou Wout nier zomaar boven Mathieu zetten als favoriet. Visma als geheel wel, maar acht de kans dan groot dat de winst naar iemand anders dan Wout gaat
Ah, ik dacht dat dit een combinatie E3+GW-topic was, vandaar dat ik het over meerdere koersen had. Een heel eigen topic voor een koers vernoemd naar een snelweg, wonderbaarlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Deze koers is op vrijdag, alleen de 2 koersen op zondag tellen!
Ik zag dat het vorig jaar ook zijn eigen topic had, vandaar nu weer.quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dit een combinatie E3+GW-topic was, vandaar dat ik het over meerdere koersen had. Een heel eigen topic voor een koers vernoemd naar een snelweg, wonderbaarlijk.
GW rijdt hij ook niet, geloof ikquote:Op donderdag 21 maart 2024 15:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dit een combinatie E3+GW-topic was, vandaar dat ik het over meerdere koersen had. Een heel eigen topic voor een koers vernoemd naar een snelweg, wonderbaarlijk.
Dat was bij Boom wel zo.quote:Op donderdag 21 maart 2024 16:41 schreef Felagund het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)apijt~1711034648034/
Matje zonder matje. Einde tijdperk?
Zo was de verhouding in Benidorm ook..quote:
Ik denk dat Mathieu nu wel gaat oppassen op paaltjes langs de weg.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zo was de verhouding in Benidorm ook..
Wel zin in de eerste confrontatie sinds Benidorm twee maanden geleden.
Ja, dat zal hem toch al gauw 1 versnelling kosten.quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
In de E3 lijkt mij het ploegenspel bepalender dan in de Ronde. Zal een flinke uitdaging voor Mathieu worden om van het overtal Visma's af te geraken.
Altijd tegen België!quote:DE MATERIAALMEESTER. “Belgische renners hebben in het voorjaar meer kans om ziek te worden dan buitenlanders”
Een heel voorjaar lang neemt ex-prof Stijn Steels (34) ons mee in de wereld van materiaal, kleding, voeding en training. Vandaag: waarom kinderen en het Vlaamse voorjaar geen goeie combinatie zijn. “Als kinderen ziek zijn, ga dan op hotel.”
“Wout van Aert keert terug naar België na drie weken op de Teide en het eerste wat hij zal gedaan hebben: zijn vrouw en kinderen een dikke knuffel geven. Logisch toch? En toch zal het ook een klein beetje met een bang hartje geweest zijn. Drie weken isolatie bovenop een berg en dan terug in een land waar verkoudheden en griepjes nog welig tieren, dat houdt altijd een zeker risico in. Zeker als je thuis twee kleine snotters rondlopen hebt. Vrienden en familie kun je wel beleefd maar kordaat op afstand houden, maar van kinderen kun je natuurlijk niet verwachten dat ze hun papa niét rond de hals vliegen als hij dan eindelijk weer thuis is.”
“Mijn kinderen zijn nu al twee weken ziek. Mocht ik nog renner geweest zijn, dan was ik nu zot geworden of – waarschijnlijker - zat ik nu al twee weken op hotel. Ook deze afweging wordt in menig Vlaams wielergezin wel eens gemaakt: wachten we niet tot na de paasvakantie voor we de kleine voor het eerst naar de crèche of naar de school sturen? Dan zijn de voorjaarsklassiekers min of meer achter de rug. Zoals iedere ouder weet: van school of van de crèche komen kinderen om de haverklap met ziektekiemen thuis.”
“Topvorm is sowieso een raar beestje. Het is geen fabeltje dat renners in topvorm altijd precies een beetje keelpijn hebben. Je bent zo scherp getraind dat er niet veel nodig is om je net over het randje te duwen. Vooral voor Belgische renners is het Vlaamse voorjaar een linke periode. Je bent eindelijk eens in het land na weken van stage of buitenlandse koersen en natuurlijk willen je vrienden en je familie je dan eens zien. Soms staan mensen er niet bij stil dat ze door hun hoestje of snotneus je hele voorjaar om zeep kunnen helpen.”
“Buitenlandse renners hebben in deze periode minder kans om ziek te worden: zij zitten wekenlang op hotel waar ze alleen met mensen van de ploeg in contact komt. En binnen de ploeg heersen ongeschreven maar strenge regels: wie zich verkouden of ziek voelt, slaapt in een kamer apart, zet zich aan een apart tafeltje om te eten... Wat in de coronaperiode voor de hele bevolking gold, is bij profploegen eigenlijk nog altijd een standaardpraktijk. Vergeet ook niet dat je als renner quasi machteloos staat eens je ziek wordt. Zelfs een Sinutab forte of een ietwat krachtige neusspray staat op de dopinglijst. En met een simpele dafalgan ga je je voorjaar niet redden.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citius, Altius, Fortius.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |