quote:
Op dinsdag 19 maart 2024 18:43 schreef Vincent_student het volgende:[..]
Nou, ik kan me het wel voorstellen. Het was een kringloop waar ik wel eens rondstruinde, want ze hadden daar mooie hifi-apparatuur. Maar ook gigantisch veel boeken en dat puilde helemaal uit. Overal in de hele winkel lagen boeken. Nu vind ik boeken ongelooflijk interessant, maar ben niet van de romans, of het moet een Den Doolaard zijn, Het Bureau, of oude Bommels uit de jaren 70 (die originele witte paperbacks met de tekeningen voorop van zijn vrouw). Maar die vind je echt niet meer bij de kringloop. 70% zijn romans (ook veel Engelstalig). De rest van de boeken waren niet bijster interessant. De pareltjes heb ik al (bijv. Cosmos van Carl Sagan), op een paar na, die zeer moeilijk te vinden zijn. Laatst vond ik nog een Amerikaanse veldgids uit de jaren 60 die in Amerika gemakkelijk 60 dollar doet daar, en hier op
Marktplaats een tientje! Ik geniet daar nog steeds van.
Maar ik snapte die man wel. Die hele boel stort daar nog eens keer in met al dat papier.
Veel kringloopwinkels krijgen veel meer boeken, dvd's, cd's en dat soort spul binnen dan ze kwijt kunnen, zelfs als ze bij inname al selectief zijn. Via de achterdeur kun je de overtollige partijen vaak wel overnemen voor zo goed als niets.