Recentelijk hebben we te maken gehad met een oververhitte motor wat resulteerde in witte rook onder de motorkap

Na inspectie bleek dat de radiateurslang versleten was en moest worden vervangen. Dit gedaan maar sindsdien lijkt het niveau van de koelvloeistof toch wat te zakken. De kachel blaast ook geen koude lucht meer maar enkel warme.
In eerste instantie dacht ik aan lucht in het systeem dus heb ik de dop van het expansievat eraf gedraaid, kachel helemaal opengedraaid en de motor een tijd laten lopen. Nu lijkt het erop dat het koelvloeistof wat stabieler blijft al zakt het nog wel iets. Geen koude lucht kan ik mee leven en is niet zo'n groot probleem. Doordat er voornamelijk warme lucht uit de roosters komt ben ik alleen wel bang dat de motor toch weer overhit raakt. De KA is ook niet uitgerust met een motor temperatuur metertje.
Wat kan ik verder nog doen? Of maak ik me te druk?
Ook kwam ik nog een soort van ventiel tegen. Iemand een idee waar deze voor dient? Is dit voor het ontluchten?
Slang verwijderd:
![rwjqJlbYFY6wU6kC8ACvXOdU.jpg]()
Nieuwe slang gemonteerd:
![unBYTODQm0dB3lbaOH9HsqAN.jpg]()
Ventiel?