Al luisterend naar Mystica (1997) viel me op dat een keyboardstuk van het nummer Fear of a Lonely World me wel erg bekend voorkwam. En inderdaad het kan kloppen dat ik deze cd niet meer geluisterd heb sinds The Dreadful Hours van My Dying Bride uitkwam. Het stukje lijkt namelijk wel erg op het nummer My Hope the Destroyer van My Dying Bride. Eigenlijk komt het hele nummer wel overeen.
Genoeg gezwets.
The Blood Divine bestond van 1996 tot 1999 (schat ik) en heeft dus twee platen gemaakt:
1996 : Awaken
1997 : Mystica
2002 : Rise Pantheon Dreams (verzamel cd, naam zou origineel voor Anathema's tweede cd gebruikt worden. Maar toen Darren de band verliet werd het The Silent Enigma)
Het is een mix van Joy Division, Paradise Lost (Leaving me Helpless), Pink Floyd (I Believe), oude Anathema (van Serenades en Pentacost III) en spacy rockbands uit de jaren zeventig.
quote:nou de blood divine vind ik minder 'zwaar' dan tool hoor! maargoed iedereen zijn meug
Op zondag 16 februari 2003 15:05 schreef punchdrunk het volgende:
tja, wat moet ik evan zeggen: ontegenzeggelijk verstand van muziek, maar het is niet zo mijn smaak verder. wat betreft het stevige treur- beuk- en doemwerk houdt het bij mij op na Tool. das al hard zat voor mij eigenlijk.
quote:weet je hoe lang ik nagedacht heb om tot dit resultaat te komen?
Op zondag 16 februari 2003 17:33 schreef Summoner het volgende:
GODVER! Dit is de eerste Toffe_Ellende band die ik niet beheers. Daar moet ik maar snel wat aan doen, de manier waarop je het beschrijft klinkt intrigerend.
quote:Ehm, toevallig niet.
Op zondag 16 februari 2003 17:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
weet je hoe lang ik nagedacht heb om tot dit resultaat te komen?![]()
Maar gezien uw andere topics en de kwaliteit van de bands die daarin centraal staan, durf ik haast wel met zekerheid te zeggen dat The Blood Divine mij wel zal bevallen.
quote:ik vermoed van wel
Op zondag 16 februari 2003 17:48 schreef Summoner het volgende:[..]
Maar gezien uw andere topics en de kwaliteit van de bands die daarin centraal staan, durf ik haast wel met zekerheid te zeggen dat The Blood Divine mij wel zal bevallen.
quote:yep.. die cd heb ik ook vrijwel meteen gekocht toen ik hoorde dat Duncan Patterson in de band zat. Leuke van die plaat is de Anathema-stukjes.
Op maandag 17 februari 2003 23:46 schreef Summoner het volgende:
Antimatter vindt je zeker ook goed, of niet Toffe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |