quote:
Op vrijdag 15 maart 2024 17:45 schreef Danny het volgende:[..]
Ik heb het zelf ooit eens geprobeerd met een losse flitser, maar na twee uur druppelen had ik nog steeds niets dat ook maar enigszins de moeite waard was

Vind 't wel een erg leuke vorm van fotografie overigens

Ik heb het vroeger nog op film geprobeerd. Om te proberen één druppel te laten vallen en die te fotograferen is zonder hulpmiddelen
zo goed als onmogelijk best wel een uitdaging.
Ik gebruikte voor mijn pogingen een druppelpipet waarmee ik niet een druppel maar een straaltje vloeistof liet vallen wat zowaar een aantal redelijk geslaagde plaatjes tot gevolg had.
Nog een ding om trefzekerder te worden is door niet met water te werken maar met melk. Melk is iets soort van trager dan water met als gevolg een hogere trefkans.
Voor wie er helemaal verzot op raakt zijn er zelfs apparaatjes in de handel waarmee je één druppel kunt laten vallen en die dan op exact het goeie moment je flitser kan triggeren, allemaal configureerbaar. Ik heb alleen geen idee meer waar die dingen te koop zijn.
edit:
dat weet ik ineens weer wel Het produkt had echter kennelijk geen eeuwigheidswaarde, misschien nog ergens te vinden.
Nog een edit:
Hij is dus gewoon nog bij MIOPS te koopen de getalenteerde doethetzelvert knutselt zoiets met een Arduino en wat hulpstukken in elkaar[ Bericht 5% gewijzigd door Ouwesok op 15-03-2024 22:39:22 ]