quote:Op de plaats van een lelijk rijtjeshuis, kun je ook een mooi huis zetten met daktuin... Ja het kost zelfs minder ruimte want BG heb je geen tuin meer nodig.
Op zondag 16 februari 2003 13:56 schreef FlyingFox het volgende:
omdat er geen plek meer voor is..denk ik
quote:Sommige mensen hebben liever een tuin.
Op zondag 16 februari 2003 13:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Op de plaats van een lelijk rijtjeshuis, kun je ook een mooi huis zetten met daktuin... Ja het kost zelfs minder ruimte want BG heb je geen tuin meer nodig.
quote:Goh, ik ben het met je eens. Ik ben helemaal ontdaan. Ik ga trouwens in Istanbul een etage van mijn huis laten slopen om een dakterras aan te leggen. De kamers zijn ongeveer 3 meter hoog
Op zondag 16 februari 2003 13:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Huizen hebben hier bijvoorbeeld bijna nooit een dakterras... maar altijd van die suffe puntdaken , of anders een plat dak waar je niks mee kan... Ik ben zelf een liefhebber van Frans koloniale huizen, zoals je die veel in Afrika zit... Groot mooie hoge plafonds en ALTIJD een dakterras/daktuin.
quote:mjwa als het aan architectn ligt, kan het zoveel anders, maar t ligt vaak aan geld, tijdsduur en gemak..
Huizen hebben hier bijvoorbeeld bijna nooit een dakterras... maar altijd van die suffe puntdaken , of anders een plat dak waar je niks mee kan... Ik ben zelf een liefhebber van Frans koloniale huizen, zoals je die veel in Afrika zit... Groot mooie hoge plafonds en ALTIJD een dakterras/daktuin.
quote:Ga eens in Belgie kijken en zeg dat nog eens.
Waarom wordt er in Nederland zo lelijk gebouwd?
quote:[flauwe, erin-getrapte-mode]
Op zondag 16 februari 2003 14:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hier regent het 390 dagen per jaar... in Frankrijk niet
quote:belgie heeft enorme vrijheid in bouwen. veel fijner om daar een huis te kopen en zelf in te delen als hier waar je voor elke verandering ook nog eens helemaal krom moet liggen
Op zondag 16 februari 2003 14:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ga eens in Belgie kijken en zeg dat nog eens.
quote:weet je hoe ze in belgie bouwen?
Op zondag 16 februari 2003 14:22 schreef DarkElf het volgende:[..]
belgie heeft enorme vrijheid in bouwen. veel fijner om daar een huis te kopen en zelf in te delen als hier waar je voor elke verandering ook nog eens helemaal krom moet liggen
quote:Alleen van groot onderhoud en verven hebben ze nog nooit gehoord
belgie heeft enorme vrijheid in bouwen. veel fijner om daar een huis te kopen en zelf in te delen als hier waar je voor elke verandering ook nog eens helemaal krom moet liggen
quote:nee dde suffe belgen niet nee, dat moeten ze idd nog leren.
Op zondag 16 februari 2003 14:28 schreef X-Ray het volgende:[..]
Alleen van groot onderhoud en verven hebben ze nog nooit gehoord
.
maar voor de rest is de vrijheid enorm, veel beter dan hier
quote:aangezien ze daar geen hypotheekrenteaftrek hebben is dat daar niet anders hoor.
quote:maar als je als nederlander daar koopt heb je wel aftrek
Op zondag 16 februari 2003 14:38 schreef Hrun het volgende:[..]
aangezien ze daar geen hypotheekrenteaftrek hebben is dat daar niet anders hoor.
quote:daarom komen al die belgen ook bij ons op de tu in eindhoven
Op zondag 16 februari 2003 14:47 schreef kamagurka het volgende:
Onze architectuuropleidingen zijn verpest door de modernisten die het duitse bouwen aanhangen
quote:Inderdaad, ik krijg het altijd koud om het hart als weer zo'n Nederlandse 'architect' begint te blaten over de allure van een gebouw, dat op zijn best associaties met een fietsenschuur oproept.
Op zondag 16 februari 2003 14:47 schreef kamagurka het volgende:
Onze architectuuropleidingen zijn verpest door de modernisten die het duitse bouwen aanhangen
quote:hoe zou het toch komen dat de belgen in de grens streek een hekel aan nederlanders hebben?
Op zondag 16 februari 2003 14:39 schreef DarkElf het volgende:[..]
maar als je als nederlander daar koopt heb je wel aftrek
quote:mjwa sommige bouwwerken zij idd gewoon fucked up. Aan de andere kant: ter veligheid is het bouwbesluit, waardoor veel dingen worden beperkt, en vooral ind e woningbouw, waar een strak budget een belangrijke rol speelt en waar aannemers en uitvoerders niet moeilijk willen gaan doen, is een kans op goede architectuur heel moeilijk.
Op zondag 16 februari 2003 14:56 schreef HiZ het volgende:[..]
Inderdaad, ik krijg het altijd koud om het hart als weer zo'n Nederlandse 'architect' begint te blaten over de allure van een gebouw, dat op zijn best associaties met een fietsenschuur oproept.
quote:Is de tu een architectuuropleiding
Op zondag 16 februari 2003 14:49 schreef Jerruh het volgende:[..]
daarom komen al die belgen ook bij ons op de tu in eindhoven
(goeie vrind is belg en die zit bij mij in de klas
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |