Ja, dat klopt, en daarmee is het hele topic in principe ook klaar, maar dat is eigenlijk niet waar dit om gaat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:50 schreef 2dope het volgende:
Het is 'etiquette'. Verder, bepaalde gedragingen meteen ophangen aan huidskleur of cultuur lijkt me niet heel snugger, er zijn genoeg blanke vrouwen die juist wel houden van non-stop appcontact en zwarte vrouwen die niet zitten te wachten op dat continue gespam.
Ja toch, jij herkent ook wat ik heb geobserveerd dat er hele grote verschillen zijn tussen culturen als het gaat om wat wel gepast is en niet gepast is om een vrouw te versieren,quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:02 schreef Marsenal het volgende:
Het is niet zozeer huidskleur dan wel cultureel bepaald. Ik heb kort op de Antillen gewoond en daar was het tussen de Papiamento vrouwen inderdaad heel anders dan bij witte vrouwen uit Europa. Komt niet door de huidskleur maar door de cultuur, maar ja, het is wel veilig om te zeggen dat zwarte vrouwen van Curacao graag willen dat je je mooiste pak aantrekt en flink aandringt. Dat hoef je bij de gemiddelde witte studente niet te doen.
Nee ik wilde bovenstaande in een nieuwe topic zetten. Ik ga het verwijderen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:34 schreef miss_sly het volgende:
Die psychoses hebben hier toch niets mee te maken? Ik neem aan dat je het over gewoon normaal contact hebt met vrouwen via dating sites?
Lees de reeks in R&P over dating apps, daar staat heel veel in over berichten over en weer sturen.
De schijn van 'hard to get' ophouden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:39 schreef Masberum het volgende:
Ik heb nooit de drang gehad om een paar dagen te wachten. Als je iemand leuk vindt dan kan je toch gewoon direct contact houden in plaats van maar zonder echt nuttige reden dagen niks van je te laten horen..
Ik vermoed dat deze redeneer-wijze eerder een soort van "bezigheidstherapie/spelletje" is, dan dating en werkelijk een oprechte interesse hebben in een persoon (ook gezien je kennelijk enkel naar de etnische achtergrond van die dames kijkt)quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Herkennen jullie wat ik omschrijf? Wat zijn jullie eigen ervaringen of observaties wat betreft deze ‘berichten etiketten’?
Sterker nog, als iemand er dagen over doet om wat te zeggen ga ik er vanuit dat iemand niet zo geïnteresseerd is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:05 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb geen flauw idee of zoiets cultuurgebonden is maar vind het wel een vreemd idee dat je bewust een paar dagen gaat wachten voordat je iets van je laat horen als je iemand leuk vind. Lijkt mij ook helemaal geen standaard 'etiquette' in de westerse cultuur maar meer een hersenspinsel van enkelen wat jij misschien betitteld als 'subcultuur'?
Misschien komt het omdat we geen 'elitaire achtergrond' hebben of we zijn de uitzondering op de regel?quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sterker nog, als iemand er dagen over doet om wat te zeggen ga ik er vanuit dat iemand niet zo geïnteresseerd is.
Als je iemand toevoegt op je foon zeg je iig even wat. Dan zegt de ander wat terug en heb je een gesprek. Dat lijkt me vrij normaal.
Als dat niet lekker loopt vanzelf dan bloed het snel weer dood. Dan is er blijkbaar geen echte interesse.
Ik denk dat het meest typische voor mensen met deze denkwijze is, dat ze voortdurend aan het daten zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:04 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat we geen 'elitaire achtergrond' hebben of we zijn de uitzondering op de regel?
Ken verder niemand in mijn vrouwelijke kenniskring trouwens die het fijn vind om pas na dagen iets te horen van een vent die ze leuk vind. Zo zie je maar weer dat iedereen in zn eigen bubbel leeft.
Die paar dagen wachten regel is misschien voor mannen die niet te wanhopig over willen komen. Dat je bijvoorbeeld iemand ontmoet en een kwartier later al je hele leven op de app hebt gezet.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:41 schreef Keep_Walking het volgende:
De meeste mannen hebben geleerd (als het goed is) dat er onuitgesproken ‘regels’ zijn als het gaat om berichten uitwisselen met vrouwen om ze te versieren. Er zijn ‘berichten etiketten’ en deze berichten etiketten verschillen ook per cultuur en subcultuur:
Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat zwarte Surinaamse of Antilliaanse vrouwen juist waarderen als ik hen snel en veel berichten stuur nadat ik haar nummer heb gekregen van hen na een positieve interactie. Bij veel witte autochtone vrouwen met een wat meer elitaire achtergrond is het vaak juist verstandig om rustig een paar dagen te wachten voordat ik een bericht stuur naar haar om op date te vragen. Er zijn altijd uitzonderingen op de regels natuurlijk en dit zijn alleen mijn subjectieve ervaringen. Wat vinden jullie van wat ik heb geschreven? Herkennen jullie wat ik omschrijf? Wat zijn jullie eigen ervaringen of observaties wat betreft deze ‘berichten etiketten’?
Dit. En is het ook meteen klaar..quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Sterker nog, als iemand er dagen over doet om wat te zeggen ga ik er vanuit dat iemand niet zo geïnteresseerd is.
Nee, dat is totaal niet mijn doel. 🎯quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Poogt TS met dit topic het verzenden van een kennelijk ergelijke hoeveeheid berichten af te schuiven van de verantwoordelijkheid van de verzender naar die van (de cultuur van) de ontvanger?
Ik snap je denkwijze maar tegelijkertijd is de werkelijkheid in de wereld toch wat anders dan de theorie.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik denk dat het meest typische voor mensen met deze denkwijze is, dat ze voortdurend aan het daten zijn.
Maar deze zelf ook niet in staat werkelijk een werkelijk diepgaand blijvend contact aan te gaan (of dat al snel ook weer misloopt of ze het zelf dan snel 'verveeld' gaan vinden en verder-zoeken).
En dan gaan ze denken dat ze steeds sterker een bepaald spelletje moeten spelen, of op een bepaalde kunstmatige manier hun reactie naar anderen moete sturen of baseren op dingen als "dat is een blanke vrouw, daar moet je zo-en-zo mee omgaan"; generalisaties en algemeenheden.
De truc natuurlijk bij 'Dating' is, dat mensen die er 'goed' in zijn op een natuurlijke wijze, er niet eindeloos mee bezig blijven en na enige tijd succesvol doorgaan naar een volgende fase van een relatie op te bouwen (en dan gewoon van de dating-markt verdwijnen).
Juist 'hardcore/hardnekkige' daters zijn eigenlijk zelf hierin heel slecht en blijven maar telkens weer in die fase terechtkomen, en beginnen weer van voren af aan met telkens nieuwe mensen.
En mogelijk ontwikkelen zulke mensen dan snel bepaalde ideeen als dat je "eerst een tijdje moet wachten voordat je reageert op iemand",
of dat iemand reactie enkel door zijn/haar etnische achtergrond bepaald zou worden en je dus je eigen handelen al gelijk moet afstemmen op iemands afkomst.
het verschil ligt vooral tussen mensen die bijna voortdurend actief zijn op de dating-markt en die voortdurend denken dit soort dingen te moeten doen, zich anders voordoen, spelletjes spelen, allemaal aken inlezen in de ander..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:20 schreef Piger het volgende:
Ik snap je denkwijze maar tegelijkertijd is de werkelijkheid in de wereld toch wat anders dan de theorie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |