abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212967639
Mijn mening over Semifinal 2, dit zegt dus niets over de kwalificatiekansen:

Albanië: Oef, ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Het is lekker powerful, maar tegelijkertijd ben ik dit aan het eind weer vergeten.
Armenië: Toen ik dit voor het eerst hoorde, vond ik dit verschrikkelijk. Inmiddels vind ik het leuk en op 9 mei dans ik keihard mee.
Oostenrijk: Hier heb ik dan precies het omgekeerde mee. Geen grower, maar steeds meer mweh.
Tsjechië: 15 jaar geleden had ik dit prachtig gevonden. Dit lijkt een beetje op een slecht liedje van de band Metric.
Denemarken: Dit is helemaal niets.
Griekenland: Erg leuk! Lekker druk en vrolijk
Malta: Gaat wel. Ik vind dat 'oh my god'-stukje op een of andere manier afstotend.
Zwitserland: Prachtig liedje, prachtige tekst. Ik vind de zanger alleen niet zo sympathiek overkomen.
België: Dit is toch mijn nummer 1. Dit was liefde op het eerste gezicht en is niet minder geworden.
Estland: Leuk feestje. Maar goed, tijdens dit songfestival zijn er tig betere feestjes.
Georgië: Ik gun het Georgië heel erg om naar de finale te gaan. Het is een krachtig lied, maar eigenlijk net zo vergeetbaar (is dat een woord?) als Albanië.
Israel: Kippenvel. Voor het eerst sinds Hovi Star dat ik weer eens blij word van een inzending uit Israël, al was Kobi's Home ook niet slecht. Dat stukje Hebreeuws raakt me en dan weet ik niet eens wat ze zingt.
Letland: Geen idee, best ok.
Nederland: Het einde komt elke keer binnen. Geen idee hoe we het dit jaar doen, maar de voorpret en hoe ons land dit lied omarmt, dat zal me sowieso bijblijven :)
Noorwegen: Apart, raar. Op naar de finale!
San Marino: Zoiets zou Spanje in moeten zenden!

Nederland
België
Griekenland
Israel
Zwitserland
Noorwegen
Armenië
Estland
San Marino
Georgië

Albanië
Letland
Tsjechië
Malta
Oostenrijk
Denemarken
pi_213042060
Deze is lastig te voorspellen. De top voelt breed, maar bij alle sterke nummers zie ik nog wel redenen om te twijfelen.

Zwitserland heeft een sterk nummer, dat goed gebracht gaat worden, maar het is wel erg veel.
Griekenland is een uniek geluid, en heeft een sterke diaspora, maar ook hier is het risico dat het niet begrepen wordt
Belgie is de beste ballad van de avond, mits het einde interessant gebracht wordt.
Nederland is memorabel en leuk, maar voor de kijker die geen Nederlands spreekt en het de eerste keer ziet, kan het onbegrepen blijven
Oostenrijk heeft een sterk nummer dat blijft hangen, maar het moet goed gebracht worden en de staging moet de sfeer overbrengen
Armenie is vrolijk en heeft diaspora, maar kan worden weggeconcureerd door de leuke nummers die er na komen
Israel moet het puur van de sympathiestem hebben (Letland en met name Belgie hebben betere ballads), die er waarschijnlijk gaat zijn, maar de vraag is in hoeverre die doelgroep de semi kijkt en daarin de telefoon pakt.
Estland is erg vrolijk, maar dat zijn meer nummers deze avond.
Noorwegen is een uniek geluid, en een sterk nummer, maar opnieuw is de vraag hoe groot de doelgroep is.

De bovenstaande negen zijn voor mij de waarschijnlijke qualifiers, waarvan ik er hooguit 1 buiten de boot zie vallen.

Zowel Georgie als Malta hebben girlbopjes, die het in de semi's in het algemeen verrassend goed doen. Malta hebben we al live gezien, en kwam toen niet geweldig over. Georgie is de meest waarschijnlijke laatste finalist, maar ik wil ze beide niet direct afschrijven.
Letland heeft het probleem dat Belgie een betere ballad heeft, en dat de uitstraling van Dons niet geweldig is. Desondanks is zijn nummer ook niet kansloos.

Voor zover er fans van hardere muziek zijn, zie ik die eerder op Noorwegen dan op San Marino terecht komen.
Albanie heeft wat diaspora, maar hebben het memorabele uit hun nummer geremaked, en vallen weg op de tweede startpositie.
Tsjechie was live slecht en is niet memorabel
De kijkers missen de eerste minuut van Denemarken omdat ze nog over Oostenrijk nadenken, en vergeten het direct er na door Armenie.

Daarmee kom ik op het volgende lijstje uit:

Zekere Qualifiers:
geen

Zeer waarschijnlijke qualifiers:
Zwitserland (95%)
Griekenland (95%)
Belgie (94%)
Nederland (90%)

Waarschijnlijke qualifiers:
Oostenrijk (85%)
Armenie (80%)
Israel (80%)
Estland (80%)
Noorwegen (80%)

Gaat er om spannen:
Georgie (60%)
Malta (50%)
Letland (50%)

waarschijnlijk niet:
San Marino (30%)
Albanie (20%)
Tsjechie (10%)

Zeker niet:
Denemarken (1%)
pi_213403014
Tvp: volgende week DO en ZA maar ff successupporteren. w/
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:43:58 #30
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213464264
De overzichten van het Parool en de Volkskrant staan al online.

Weer behoorlijke verschillen tussen de beoordelingen (vooral België, Oostenrijk en Georgië worden heel anders beoordeeld).

Maar de algemene beoordeling is stukken beter dan voor de 1ste halve finale.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 mei 2024 @ 20:52:00 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213484314
Is het volledige tijdschema ook ergens te vinden, dus die tot op de minuut?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 20:53:15 #32
375570 crew  Cyan9
pi_213484338
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:52 schreef heywoodu het volgende:
Is het volledige tijdschema ook ergens te vinden, dus die tot op de minuut?
Staat in de OP van het live topic.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:54:02 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213484356
Ik doe deze even op slot, dit is niet live topic. Ging vorige keer ook mis bij mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')