Gewoon. Het is Fok!quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:27 schreef Gunner het volgende:
jeetje wat een onverdraagzaamheid hier. waar komt dat vandaan eigenlijk?
In Utrecht was het toen der tijd de enige weg om niet op een school met allerlei tuig terecht te komen, bijna al die openbare scholen zijn veranderd in zogenaamde zwarte scholen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:05 schreef Gunner het volgende:
De term indoctrinatie vind ik wel wat overdreven als het gaat om christelijke scholen. Ik heb er veelvuldig op gezeten in de negentiger jaren, maar het heeft me geen wereldvreemd persoon gemaakt die niet met zijn tijd mee gaat (als het bv om denkbeelden gaat) en ik zie dat ook niet om mij heen gebeuren.
Maar het is wel een beetje de go-to reactie als het om dit soort dingen gaat, ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
Ik zou nooit beweren dat iedereen die religieus onderwijs heeft gekregen nu wereldvreemd is, met denkbeelden die niet meer van deze tijd / in deze maatschappij passen. Al zijn die mensen er zeker.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:05 schreef Gunner het volgende:
De term indoctrinatie vind ik wel wat overdreven als het gaat om christelijke scholen. Ik heb er veelvuldig op gezeten in de negentiger jaren, maar het heeft me geen wereldvreemd persoon gemaakt die niet met zijn tijd mee gaat (als het bv om denkbeelden gaat) en ik zie dat ook niet om mij heen gebeuren.
Maar het is wel een beetje de go-to reactie als het om dit soort dingen gaat, ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
In mijn plattelandsdorp was de goede basisschool ook (in naam) Katholiek. De naastgelegen openbare basisschool was een samengeraapt zooitje.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
In Utrecht was het toen der tijd de enige weg om niet op een school met allerlei tuig terecht te komen, bijna al die openbare scholen zijn veranderd in zogenaamde zwarte scholen.
Het wangedrag van de religieuzen is de oorzaak van de negatieve reacties op religies.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:27 schreef Gunner het volgende:
Tuurlijk. What the fuck heeft religie te zoeken op onderwijsniveau? Onderwijs hoort inhoudelijk goed en onafhankelijk te zijn. Dit is per definitie onmogelijk op een religieuze schoolquote:Op dinsdag 12 maart 2024 07:01 schreef roos94 het volgende:
Iedereen die hier zegt sluiten, sluiten we dan ook alle katholieke en protestantse scholen. Newsflash; dan blijft er weinig over in NL
Welke onverdraagzaamheid? Ga jij maar beargumenteren waarom de maatschappij mee moet betalen voor een schoolsysteem dat gefundeerd is op een delusionquote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:27 schreef Gunner het volgende:
Waarschijnlijk vooral dat vrouwen minderwaardig zijn. En westerse vrouwen hoeren. Ow, en dat homo's van het dak gegooid moeten worden. En dat allah almachtig en alwetend is natuurlijk. Je wilt niet hebben dat die kinderen voor zichzelf gaan denken natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 05:27 schreef oblo het volgende:
Hoe ziet een week op zo een school eruit? Wat leren ze daar en wat leren ze niet?
Artikel 23 van de grondwet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 17:57 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Welke onverdraagzaamheid? Ga jij maar beargumenteren waarom de maatschappij mee moet betalen voor een schoolsysteem dat gefundeerd is op een delusion
Zoiets, maar dan een stuk minder extreem.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:03 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral dat vrouwen minderwaardig zijn. En westerse vrouwen hoeren. Ow, en dat homo's van het dak gegooid moeten worden. En dat allah almachtig en alwetend is natuurlijk. Je wilt niet hebben dat die kinderen voor zichzelf gaan denken natuurlijk.
Ja leuk maar dat artikel is geschreven in de prehistorie toen iedereen nog in sprookjes geloofde enzo. Heeft geen objectief doel meer in de huidige tijd en dient dan ook zsm aangepast te worden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |