abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 maart 2024 @ 12:24:46 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212796790
Netjes.
Dat nog vele islamitische en christelijke scholen mogen volgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212796807
Sowieso tijd om religieus onderwijs te verbieden.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 12:27:19 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212796818
jeetje wat een onverdraagzaamheid hier. waar komt dat vandaan eigenlijk?
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 12:28:47 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212796841
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:27 schreef Gunner het volgende:
Gewoon. Het is Fok!
pi_212796850
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:05 schreef Gunner het volgende:
De term indoctrinatie vind ik wel wat overdreven als het gaat om christelijke scholen. Ik heb er veelvuldig op gezeten in de negentiger jaren, maar het heeft me geen wereldvreemd persoon gemaakt die niet met zijn tijd mee gaat (als het bv om denkbeelden gaat) en ik zie dat ook niet om mij heen gebeuren.

Maar het is wel een beetje de go-to reactie als het om dit soort dingen gaat, ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
In Utrecht was het toen der tijd de enige weg om niet op een school met allerlei tuig terecht te komen, bijna al die openbare scholen zijn veranderd in zogenaamde zwarte scholen.
pi_212797520
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:05 schreef Gunner het volgende:
De term indoctrinatie vind ik wel wat overdreven als het gaat om christelijke scholen. Ik heb er veelvuldig op gezeten in de negentiger jaren, maar het heeft me geen wereldvreemd persoon gemaakt die niet met zijn tijd mee gaat (als het bv om denkbeelden gaat) en ik zie dat ook niet om mij heen gebeuren.

Maar het is wel een beetje de go-to reactie als het om dit soort dingen gaat, ik vraag me af waar dat op gebaseerd is.
Ik zou nooit beweren dat iedereen die religieus onderwijs heeft gekregen nu wereldvreemd is, met denkbeelden die niet meer van deze tijd / in deze maatschappij passen. Al zijn die mensen er zeker.

Ik vind simpelweg dat het geen overheidstaak hoort te zijn om religieus onderwijs te sponsoren.*

Net zoals de overheid ook geen lessen dient te financieren die als basis hebben dat Ajax de beste voetbalclub is die Nederland ooit gekend heeft.

* En nee, dan heb ik het niet over onderwijs over de verschillende grotere religies en wat ze wel of niet vinden. Dikke prima, goed zelfs om daar over te leren. En daar kan dan ook best een kijkje in een kerk, synagoge of moskee bij horen. Hartstikke informatief. Ik doel specifiek op onderwijs waarbij het uitgangspunt is dat religie x de waarheid is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212797546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:29 schreef ReplaR het volgende:

[..]
In Utrecht was het toen der tijd de enige weg om niet op een school met allerlei tuig terecht te komen, bijna al die openbare scholen zijn veranderd in zogenaamde zwarte scholen.
In mijn plattelandsdorp was de goede basisschool ook (in naam) Katholiek. De naastgelegen openbare basisschool was een samengeraapt zooitje.

Maar religieus onderwijs heb ik er nooit gehad. Al was er wel ruimte voor kinderen om tijdens schooltijd al die dingen voor hun communie te doen/leren bij de pastoor in de kerk. Geen idee precies waar dat uit bestond, want ik was er niet bij. Zat lekker A2 racer te spelen op de schoolcomputer.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212797576
quote:
Het wangedrag van de religieuzen is de oorzaak van de negatieve reacties op religies.
pi_212800601
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 07:01 schreef roos94 het volgende:
Iedereen die hier zegt sluiten, sluiten we dan ook alle katholieke en protestantse scholen. Newsflash; dan blijft er weinig over in NL
Tuurlijk. What the fuck heeft religie te zoeken op onderwijsniveau? Onderwijs hoort inhoudelijk goed en onafhankelijk te zijn. Dit is per definitie onmogelijk op een religieuze school
pi_212800627
quote:
Welke onverdraagzaamheid? Ga jij maar beargumenteren waarom de maatschappij mee moet betalen voor een schoolsysteem dat gefundeerd is op een delusion
  dinsdag 12 maart 2024 @ 18:03:41 #36
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_212800691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 05:27 schreef oblo het volgende:
Hoe ziet een week op zo een school eruit? Wat leren ze daar en wat leren ze niet?
Waarschijnlijk vooral dat vrouwen minderwaardig zijn. En westerse vrouwen hoeren. Ow, en dat homo's van het dak gegooid moeten worden. En dat allah almachtig en alwetend is natuurlijk. Je wilt niet hebben dat die kinderen voor zichzelf gaan denken natuurlijk.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 18:08:53 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212800776
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:57 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Welke onverdraagzaamheid? Ga jij maar beargumenteren waarom de maatschappij mee moet betalen voor een schoolsysteem dat gefundeerd is op een delusion
Artikel 23 van de grondwet.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 18:14:43 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212800875
In principe is er helemaal niets mis met religieus onderwijs, hoe ongelovig ik zelf ook ben. Ik heb ook op een op papier katholieke school gezeten maar dat had verder weinig om het lijf. 2 uur per week "godsdienst" waar we meestal gewoon wat algemene zaken besproken en 1 keer zelfs Rambo First Blood hebben gekeken :').

Waar het, en ja voornamelijk op islamitische scholen, mis lijkt te gaan is dat ze de religie boven de Nederlandse wet/samenleving stellen en actief proberen die samenleving te beïnvloeden. En uiteraard gaat dat hand in hand met de subsidies uit o.a. Saoedi Arabie, ook naar Moskeeen.

Daar begint nu gelukkig meer en meer aandacht voor te komen, islamisering is geen rechts complot.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_212801099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:03 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Waarschijnlijk vooral dat vrouwen minderwaardig zijn. En westerse vrouwen hoeren. Ow, en dat homo's van het dak gegooid moeten worden. En dat allah almachtig en alwetend is natuurlijk. Je wilt niet hebben dat die kinderen voor zichzelf gaan denken natuurlijk.
Zoiets, maar dan een stuk minder extreem.

Hoe zit dat eigenlijk met christelijke scholen in de biblebelt?
pi_212801250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:08 schreef Gunner het volgende:

[..]
Artikel 23 van de grondwet.
Ja leuk maar dat artikel is geschreven in de prehistorie toen iedereen nog in sprookjes geloofde enzo. Heeft geen objectief doel meer in de huidige tijd en dient dan ook zsm aangepast te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')