Goedenavond, even een ongetwijfeld wat simpele beginnersvraag,
Twee weken geleden hebben mijn vriendin en ik een bod uitgebracht op een woning. Dat werd 'm helaas niet, we werden gebeld dat er in totaal acht biedingen waren en dat het 'winnende' bod ruimschoots boven die van ons zat. Helaas, sindsdien staat het huis op Funda als 'onder optie' genoteerd.
De vraag van mijn vriendin, en daardoor nu ook van mij, is als volgt, en kan ik niet echt beantwoord krijgen via Google: wat gebeurt er doorgaans als de hoogste bieder, die het nu onder optie heeft, de boel toch niet rond krijgt of er toch van af ziet? Neemt de makelaar dan contact op met de bieder die de verkoper op nummer twee heeft staan? Of begint er een hele nieuwe biedronde?
Ik maak mij geen illusies, ons bod zat ruim onder het 'winnende' bod en ik weet zeker dat meerdere van de overige biedingen er dan nog wel tussenin zitten, maar wij hebben allebei nul komma nul verstand van de huizenmarkt. Google komt vooral met uitleg over hoe het met name bij nieuwbouwwoningen geldt, maar daar gaat het hier niet om. Ook zie ik ergens staan dat je nog kunt bieden op een huis onder optie...maar hoezo, de termijn om te bieden verliep twee weken geleden, dus waarom zou iemand nu alsnog kunnen bieden, na het verlopen van die termijn?

Maar vooral: wat gebeurt er als degene die het nu onder optie heeft er van af ziet/het niet rond krijgt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval