omdat vernieuwen meerwaarde is.quote:
5k voor een badkamer is niet realistischquote:Op zondag 10 maart 2024 20:25 schreef Metalfrost het volgende:
Dat je bij een investering voor 5k in je badkamer, 20 tot 30k kan optellen voor de verkoopprijs van je huis.
En dan niet gifgroene tegels en andere persoonlijke smaak, maar neutrale kleuren die iedereen mooi vindt.
quote:Op zondag 10 maart 2024 20:25 schreef Metalfrost het volgende:
Dat je bij een investering voor 5k in je badkamer, 20 tot 30k kan optellen voor de verkoopprijs van je huis.
En dan niet gifgroene tegels en andere persoonlijke smaak, maar neutrale kleuren die iedereen mooi vindt.
Volledig eens met de comment van LXIV.. Je kan je hele keuken/badkamer wel renoveren met een 'neutrale kleur die iedereen mooi vind' maar guess what? Niet iedereen gaat dat mooi vinden.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:42 schreef LXIV het volgende:
Niet doen. Vuistregel is dat je de helft op die investering verliest.
Doe je het heel goedkoop dan zal de koper toch iets anders willen. Doe je het duur en het is zijn smaak niet ook.
Bespaar je het geld en de moeite
Nee, natuurlijk niet. Die investering krijg je nooit meer terug (tenzij je alles zelf doet).quote:Op zondag 10 maart 2024 20:04 schreef Wuss het volgende:
Hoi, over 2 à 2,5 jaar wil ik mijn huis te koop zetten. De badkamer en toilet doen wat ze moeten doen, maar daarmee is ook alles gezegd. Ik lees verschillende en ook elkaar tegensprekende berichten op internet (bijvoorbeeld bij makelaars) over wel of niet je badkamer nog aanpakken voor je verhuisd. Wat zijn de ervaringen hiermee hier op het forum? Wel of niet doen en dan waarom wel/niet? Groet wuss
quote:Op zondag 10 maart 2024 20:25 schreef Metalfrost het volgende:
Ja, dan kun je het 'terug' krijgen, maar dan moet je alle uren werk die je erin gestoken hebt niet meetellen.quote:Op maandag 11 maart 2024 11:15 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Die investering krijg je nooit meer terug (tenzij je alles zelf doet).
Wat fijn zo'n inhoudelijke reactie, daar kunnen mensen écht wat mee.quote:
Je had ook kunnen reageren op de inhoudelijke reacties van je ietwat onrealistische postquote:Op maandag 11 maart 2024 13:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat fijn zo'n inhoudelijke reactie, daar kunnen mensen écht wat mee.
omdat je een volstrekt kansloze opmerking plaatst.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat fijn zo'n inhoudelijke reactie, daar kunnen mensen écht wat mee.
Mee eens overigens zit ik in dezelfde situatie en wat ik wel doe is het huis heel achterlaten. Dus het lekke dubbelglas vervang ik wel voor HR++. Badkamer en keuken ga ik niet aan beginnen want dan moet de vloer ook en voor je het weet ben je alles aan het verbouwen.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:42 schreef LXIV het volgende:
Niet doen. Vuistregel is dat je de helft op die investering verliest.
Doe je het heel goedkoop dan zal de koper toch iets anders willen. Doe je het duur en het is zijn smaak niet ook.
Bespaar je het geld en de moeite
Natuurlijk maakt het wel uit of een badkamer 30 jaar oud is of nieuw. Doorgaans niet de volledige nieuwwaarde, maar toch zeker wel 60-70%.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:27 schreef freak1 het volgende:
[..]
omdat je een volstrekt kansloze opmerking plaatst.
5k investeren in een badkamer (hoe dan? dat is een badmeubel een bad en een douche en een paar m2 tegels.. dan moet t er ook nog in maargoed) levert je 20 a 30K extra op? in wat voor droomwereld leef je dan?
mensen kijken naar je huis, en vinden je badkamer mooi of niet. of je badkamer nu 40K of 1K heeft gekost, een jaar oud is of 100, dat roest mensen echt geen zier.
het enige wat ik heb gemerkt is dat als mensen zien dat je fatsoenlijk met je huis bent omgegaan, dus op tijd geschilderd, gepoetst, kit vervangen e.d. dat dat waarde opbrengt. maar of je badkamer nu 30 jaar oud is en netjes, of gloednieuw, dat scheelt je zeker geen 30k.
ik kom toch terug bij mijn punt;quote:Op zondag 17 maart 2024 22:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het wel uit of een badkamer 30 jaar oud is of nieuw. Doorgaans niet de volledige nieuwwaarde, maar toch zeker wel 60-70%.
Voorwaarde is dat het enigszins neutraal is en niet knalgeel bijvoorbeeld.
Een badkamer van 5k dat gaat je inderdaad nooit lukken daar heb je gelijk in
Al kan het wel iets doen met de verkoopwaarde, als de tegels een beetje neutraal zijn dan kom je met een moderne wastafel, nieuw kitwerk en regendouche van 5k een heel eind.
Oh, ik zou dus echt balen van een gewrapte keuken.. Dat blijft nooit lang mooi. Volgens onze makelaar kiezen uiteindelijk de meeste mensen toch voor een (deels) nieuwe keuken.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:27 schreef Lichtloper het volgende:
Ligt een beetje aan het huis, maar ik zou vooral focussen op cosmetische verbeteringen.
Niet een nieuwe keuken, wel de kastjes wrappen zodat het er weer fris uitziet. Geen nieuwe badkamer, maar wel de voegen reinigen en nieuwe kit plaatsen.
Is je zolder een donker hol? Gooi er een tweedehands dakraam in dat nog 10 jaar meegaat. Viezig tapijt in de kamer vervangen door goedkoop laminaat. Alle muren met felle kleuren even schilderen in een lichtere kleur. Etcetera.
Ligt heel sterk aan de huidige staat van de badkamer...quote:Op zondag 10 maart 2024 20:04 schreef Wuss het volgende:
Wel of niet doen en dan waarom wel/niet? Groet wuss
Een badkamer voor 5kquote:Op zondag 10 maart 2024 20:25 schreef Metalfrost het volgende:
In 5 jaar zijn de huizenprijzen ook van zichzelf wat gestegen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:03 schreef Seven. het volgende:
Ons vorige huis was een opknapper waar nog wel prima in te leven viel. Die hebben we volledig gestript en gerenoveerd, inclusief bijna energieneutraal gemaakt. Dat heeft wel meer dan 100k gekost. Maar daar hadden we na 5 jaar zelf en uitbesteedt klussen bijna 100k overwaarde op.
Dus ja, het kán wel geld opleveren als je gaat voor een volledige renovatie. In jouw geval zou ik er voor zorgen dat je huis er super verzorgd uitziet, zodat de volgende bewoner naar eigen smaak op kan knappen.
Investeren in duurzaamheid lijkt zich wel heel goed terug te betalen maar in de regel is dat best ingrijpend of duur.
Klopt. Als wij er niks aan hadden gedaan, dan hadden we misschien ook wel 100k overwaarde gehad. Maar dan zou het de volgende bewoner veel meer kosten om te verbouwen ivm inflatie en dat drukt de prijs. Mensen maken wel de afweging tussen vraagprijs en budget nodig om op te knappen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:38 schreef Adames het volgende:
[..]
In 5 jaar zijn de huizenprijzen ook van zichzelf wat gestegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |