Omdat ik zo lang met mijn kleding doe, koop ik natuurlijk redelijk klassieke looks. Kleding moet in de jaren 90 meekunnen, maar ook in de jaren 00. Zo koop ik voor de zomer altijd polo's of effen overhemden met korte mouwen, want polo's en effen overhemden zijn tijdloos. Mijn oudste polo dateert van 1991! Ook korte broeken en witte broeken zijn min of meer tijdloos. Mijn oudste witte broek dateert dan ook van pakweg 1994...
Buiten het zomerseizoen draag ik gaarne of kaki-kleurige broeken of spijkerbroeken, met het liefst button-down overhemden van een lichtblauwe kleur, met daaronder een wit T-shirt en een donkere v-hals trui. Dit is casualware waarmede men in de jaren 80, 90 en 00 redelijk wel voor de dag kan komen. Qua jas is de tijdloze Burburry look alike een goede keuze...
Dan het schoeisel. En nu kom ik tot de pointe van mijn verhaal. 6 of 7 jaar geleden kocht ik zwarte schoenen van een verder non-descript merk voor de luttele kortingsprijs van fl 80,-. Goedkoop dus. Deze trouwe, lankmoedige stappers hebben niet alleen veel van de wereld gezien, ook vergezelden zij mij bij een aantal highlights en downfalls in de afgelopen jaren. Ze waren voor mij als een comfortabele datschja. Een paar keer bracht ik hen naar de schoenlapper om ze op te lappen, waarna zij weer als nieuw waren. Ik smeerde ouderwetse schoensmeer op hen en poetste dat het een lieve lust had, zodat ze blinkend en vol vertrouwen de wereld weder binnenstapten. Soms gooide ik hen vermoeid aan de kant en moest ik de volgende dag zoeken waar ik ze had gelaten; onder het bureau, onder de feauteuil of de bank, ergens boven, maar waar?, in de hal onder de staande kapstok, ik wist niet waar... Ja, offcourse, naturellement menigmaal trapte ik in de shit, maar niet overdreven veel. Zoals jongstleden nog, tijdens een wandeling door het plaatselijke bos. Kortom, dames en heren, mijn oude trouwe zwarte schoenen waren eerder zielsgenoten van mij dan eenvoudig schoeisel...
Het is daarom dat ik konde doe van een naderende tragedie. De binnenvoering is al weggesleten en nu laat het leer aan de zijkant los. De hak, die op zich vervangbaar is, vertoont tekenen van vergaande slijtage. Als ik mijn voeten er op een bepaalde manier in zet dan voel ik aan de rand de spijkertjes doorkomen...
Mijn oude trouwe schoenen zijn bijna op .
Veel succes met het verlies
quote:Jij begrijpt dus niet dat iemand een band kan opbouwen met zijn schoeisel...
Op zondag 16 februari 2003 12:09 schreef TdaClown het volgende:
Dan koop je toch nieuwe ??
quote:Ik snap precies wat je bedoelt. je bent er helemaal aan gewend, het zit lekker, het loopt lekker....... en als je dan toch om een niuew paar moet ga je altijd op zoek naar hetzelfde (wat dan OF niet te vinden is, OF altijd kut zit). Als ik nieuw moet ben ik dan toch meestal 2 maanden aan het zoeken naar iets goeds
Op zondag 16 februari 2003 12:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij begrijpt dus niet dat iemand een band kan opbouwen met zijn schoeisel...
quote:Toen onze hond "Beertje" doodging, in 1990, heeft mijn moeder ook niet direct weer een zelfde soort hond (schapendoes) gekocht... Sommige dingen zijn niet eenvoudig te vervangen... Het is geen auto... En uit piëteit ben ik nog niet naar schoenenzaken geweest. Ik heb zelfs nog niet in etalage's gekeken...
Op zondag 16 februari 2003 12:09 schreef Howlin_Mad het volgende:
Dus de point van het verhaal was niet waar je eventueel zo'n zelfde paar schoenen kon vinden
Suc6 ermee iig
quote:Jij snapt het helemaal...
Op zondag 16 februari 2003 12:13 schreef Ordos20 het volgende:[..]
Ik snap precies wat je bedoelt. je bent er helemaal aan gewend, het zit lekker, het loopt lekker....... en als je dan toch om een niuew paar moet ga je altijd op zoek naar hetzelfde (wat dan OF niet te vinden is, OF altijd kut zit). Als ik nieuw moet ben ik dan toch meestal 2 maanden aan het zoeken naar iets goeds
en ook al is afscheid hard.. you'll live.. enig idee hoeveel leuke schoenen in de winkels liggen? tip : schoenen van 'mag zitten altijd goed
quote:Ik vertelde zopas een onwaarheid trouwens... Ik heb wel al nieuwe schoenen gekocht, in de uitverkoop, bruin, erg modern van Main & Land, maar ik heb ze nog niet aan gehad, ze zelfs uit mijn hoofd gezet... Damn'... Maar, ja "brown shoes don't make it" om Zappa maar eens aan te halen, bovendien kunnen ze nooit de vervanging zijn van zwarte schoenen... Ik ga pas scalpen naar nieuwe schoenen als de laatste zucht van deze schoenen echt in zicht is, hoor...
Op zondag 16 februari 2003 12:19 schreef lovegrrl het volgende:
als je weer -ongeveer- dezelfde schoenen ergens vind moet je maar gelijk 5 paar halen, kun je nog heeel lang vooruiten ook al is afscheid hard.. you'll live.. enig idee hoeveel leuke schoenen in de winkels liggen? tip : schoenen van 'mag zitten altijd goed
Nu heeft'ie schoenen gekocht voor de prijs van 179 euro's en ik durf wel te stellen dattie hier ook 10 jaar op rond stapt.
Uiteindelijk toch goedkoop lopen.
Qua 'ander' soort schoenen (nette schoenen en zomerschoenen) heb ik hier ook nog wel een aantal paas staan uit '91 t/m '95.
Overigens; je bezit dus slechts 1 paar schoenen die ook nog zijn uitgewoond?
Schoenen moeten af en toe luchten hoor, om te voorkomen dat je
voet-odeur er te prominent in blijft hangen.
Doe dus eens gek en koop minimaal 2 paar nieuwe schoenen.
Succes
een tijd geleden heb ik er nieuwe bij gekocht maar die lopen gewoon minder fijn
ik zoek nu dus nog steeds een goed stel hoge schoenen
quote:Klassiek noem ik het liever... En dat staat altijd goed....
Op zondag 16 februari 2003 13:07 schreef Noayla_ het volgende:
Hmmm...als ik dit zo lees kleed je je behoorlijk saai en conservatief .
quote:Vrije interpretatie is dat van wat ik schreef over: "ik vind vrouwen van mij leeftijd te oud" o.i.d. Dat was in de eerste plaats hyperbolisch bedoeld. En ook al stel ik zoiets schertsend vast, dit betekent nog niet dat ik direct op al het "jong vrouwvolk" aanval, gelijk een jonge hond op zijn voederbakje...
Niks mis mee hoor, maar ik meende vorige maand te lezen dat je je wilde gaan richten op het wat jongere vrouwvolk?
quote:Waar heb je dat gelezen? Ik bezit verder nog: bergschoenen, hoewel redelijk versleten, sandalen en nog een zwart paar schoenen, maar die vind ik niets, en in januari gekocht nog een bruin paar schoenen...
Overigens; je bezit dus slechts 1 paar schoenen die ook nog zijn uitgewoond?
quote:Odeur heb ik geen last van en mijn schoenen ook niet. Heeft denk ik toch vooral te maken met welke sokken je draagt en of je je voeten iedere dag, zoals de rest van je lichaam, in de boen zet...
Schoenen moeten af en toe luchten hoor, om te voorkomen dat je
voet-odeur er te prominent in blijft hangen.
quote:Wie weet doe ik eens gek, hoewel wennen aan nieuwe schoenen erg veel vergt...
Doe dus eens gek en koop minimaal 2 paar nieuwe schoenen.
quote:Thanx...
Succes
quote:Zo iemand begrijp ik nou...
Op zondag 16 februari 2003 12:59 schreef fokje het volgende:
hehe, mijn vriend heeft onlangs nieuwe schoenen gekocht, aangezien de vorige schoenen dateerden uit.... 1993!Let wel, daar heeft'ie dagelijks op gelopen. Kosten toendertijd fl.269,- als ik me niet vergis, wat toen behoorlijk duur was voor een paar schoenen. Maar goed, die schoenen zijn nu ook hartstikke op, maar hij wil ze niet weggooien.
Nu heeft'ie schoenen gekocht voor de prijs van 179 euro's en ik durf wel te stellen dattie hier ook 10 jaar op rond stapt.
Uiteindelijk toch goedkoop lopen.
quote:Iteejer koopt altijd gelijk 2 identieke paren
Op zondag 16 februari 2003 13:31 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zo iemand begrijp ik nou...
quote:Eigenlijk wilde hij schoenen met gestikte zolen. Bestaan die nog? De verkoper zei van niet, maar ja, die had ze ook niet. (behalve met nepstiksels)
Op zondag 16 februari 2003 13:31 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zo iemand begrijp ik nou...
quote:Weet ik niet, maar ik heb spijkertjes in mijn zolen, daar aangebracht door de schoenlapper...
Op zondag 16 februari 2003 14:27 schreef fokje het volgende:[..]
Eigenlijk wilde hij schoenen met gestikte zolen. Bestaan die nog? De verkoper zei van niet, maar ja, die had ze ook niet. (behalve met nepstiksels)
quote:dokter martens hebben dat geloof ik wel
Eigenlijk wilde hij schoenen met gestikte zolen. Bestaan die nog? De verkoper zei van niet, maar ja, die had ze ook niet. (behalve met nepstiksels)
quote:Jazeker, zoals Van Bommel.
quote:Schenk ze anders aan een museum...
Op zondag 16 februari 2003 12:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij begrijpt dus niet dat iemand een band kan opbouwen met zijn schoeisel...
Dit model daarna nooooit meer ergens gezien en het zijn echt de enige die ik mooi vind...
Maar langzaam sterven ze natuurlijk...
Het leer slijt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |