Het speelt vermoed ik achteraf al wat langer zo'n 3 jaar. Kort na de komst van ons derde kind. We zijn 14 jaar samen.. Ze heeft ook een stevige burn-out gehad waarbij ze aangaf dat het snel teveel werd.. Dat zoiets tijd en energie kost is evident echter ondanks dat de kinderen al lang en breed naar school zijn en zij allang een andere baan heeft lijkt het eerder bergafwaarts te gaan dan dat er licht is aan de horizon.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:47 schreef VEM2012 het volgende:
Is dit nieuw, of eigenlijk altijd zo geweest (op de eerste x maanden na)?
Het is mijn kant van het verhaal dus spreek veel vanuit de ik-persoon. Of vind je me te egoïstisch in bepaalde zaken?quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:43 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
pfoe, dat zijn een hele hoop 'ikjes' in de OP, daar schrik ik van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan lijkt het mij dat daar het probleem zit. En de hamvraag is dan: wat heeft zij nodig om weer bergop te geraken?quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:55 schreef C64 het volgende:
[..]
Het speelt vermoed ik achteraf al wat langer zo'n 3 jaar. Kort na de komst van ons derde kind. We zijn 14 jaar samen.. Ze heeft ook een stevige burn-out gehad waarbij ze aangaf dat het snel teveel werd.. Dat zoiets tijd en energie kost is evident echter ondanks dat de kinderen al lang en breed naar school zijn en zij allang een andere baan heeft lijkt het eerder bergafwaarts te gaan dan dat er licht is aan de horizon.
ik heb al 'ns 'n dergelijk topic gelezen met ongeveer dezelfde grondslag: vrouw heeft geen zinquote:Op donderdag 7 maart 2024 16:39 schreef C64 het volgende:
Omdat ze moe en druk is met de kinderen en werk.
Zegt degene met Ik als begin van zijn usernamequote:Op donderdag 7 maart 2024 16:43 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
pfoe, dat zijn een hele hoop 'ikjes' in de OP, daar schrik ik van
Seksualiteit komt niet zomaar terug na 14 haar huwelijk, 3 kinderen en een stevige burn-out. Ik denk dat je vrouw qua seksualiteit heel ver van zichzelf af is gaan staan en dat de gedachte aan seks haar meer stress dan plezier oplevert. Misschien dient de overgang zich aan? Het kan natuurlijk zijn dat ze ooit een herontdekking gaat doen en dat hoop ik dan ook voor je. Ik denk alleen dat zoals het er nu voor staat, je toch echt bij jezelf ten rade moet gaan over hoe je jouw behoefte aan seks kan vervullen, misschien bij een andere vrouw indien je hier geen morele bezwaren tegen hebt natuurlijk.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:55 schreef C64 het volgende:
[..]
Het speelt vermoed ik achteraf al wat langer zo'n 3 jaar. Kort na de komst van ons derde kind. We zijn 14 jaar samen.. Ze heeft ook een stevige burn-out gehad waarbij ze aangaf dat het snel teveel werd.. Dat zoiets tijd en energie kost is evident echter ondanks dat de kinderen al lang en breed naar school zijn en zij allang een andere baan heeft lijkt het eerder bergafwaarts te gaan dan dat er licht is aan de horizon.
Zo te lezen mist zij het ook maar wist ze niet meer hoe het te doorbreken en de therapeut die dan de vinger op de zere plek legt kan best een verademing zijn dan op dat moment. Ze is nu waarschijnlijk gaan bedenken hoe ze weer seks met je kan hebben. En niet omdat het een moetje is.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:06 schreef C64 het volgende:
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik zal straks nog apart op wat quotes en vragen in gaan.
Afgelopen vrijdag hebben wij relatietherapie gehad om dit aspect van de relatie bespreekbaar te maken. Wij hebben 15 minuten apart gesproken en 20 minuten samen.
Hier is wel een en ander naar voren gekomen en niet de dingen die we vooraf hadden verwacht. Hij legde eigenlijk direct de vinger op de zere plek.
Haar gebrek aan interesse zit vooral dat ik de dingen niet goed heb aangepakt. Namelijk door mijn levensgeluk te koppelen aan seks met haar en de manier waarop ik reageerde als het er vervolgens weer een keer niet van kwam.
Zeker in een situatie met hele jonge kinderen die constant iets moeten en een baan die baan die veel stress gaf tot het punt van burnout aan toe gaf dat haar het gevoel dat ze er nog een extra taak bij kreeg terwijl het in haar hoofd al overvol was en er geen ruimte was.
Plus dat ik daardoor een ongezonde relatie t.a.v. onze seksualiteit ontwikkeld heb! Als ik seks initieerde en het kwam er niet van gevoelens van frustratie en onmacht en als het er wel van kwam ontlading maar nog steeds een onvoldaan gevoel en het hele ritueel herhaalt zich na enkele dagen weer van voren. Het is letterlijk een soort drugs geworden.
Omdat wederzijdse emotionele en seksuele intimiteit over het algemeen gezien niet gekoppeld is aan gevoelens van afhankelijkheid door/voor één van beide partners is dat helemaal scheefgegroeid. Ook van mijn kant overigens want ik streefde al die tijd juist het gevoel na om weer begeerd te voelen.
Inmiddels zijn de kinderen iets minder hulpbehoevend gaan naar school en de stress rondom werk is veel minder, maar de situatie die ontstaan is tussen lost zichzelf natuurlijk niet vanzelf op.
Hoewel ik me herken in de patronen die omschreven zijn door de therapeut en deze erken is het wel een beetje een mixed bag vanuit mijn kant.
-Wanneer je in een monogame relatie zit dan ben je toch afhankelijk van je partner voor seks en intimiteit (masturbatie daargelaten)? Zijn mijn behoeften irrelevant en moet ik die wegcijferen?
- Ben nooit boos geworden omdat er geen seks was, hooguit wat in mezelf gekeerd. Dan ging ik maar met de hond een stuk lopen want de telleurstelling en frustratie was er wel degelijk. Niet met een boze smoel of door met deuren te slaan maar blijkbaar heeft ze dat alsnog gevoeld en daar aanstoot aan gegeven.
- Ook een hele poos niets laten merken vrolijk gedaan en zelf leuke dingen gaan doen maar dan zocht ze me op voor seks omdat ze bang was dat ik vreemd ging omdat ik me niet druk maakte terwijl ze weet dat het belangrijk is voor me.
Het afgelopen weekend hebben we gepraat en gesekst maar de verwarring is bij mij eigenlijk alleen maar groter geworden. Haar gedrag rondom mij en de seks was ronduit bizar. Alsof ze totaal zichzelf niet was.
Volgende week staat er een nieuwe therapiesessie op de planning. Zij heeft ondertussen aangeboden om elke donderdag als ze vrij is en ik thuis werk qualitytijd voor elkaar te maken. Maar ik weet niet of ik nog wel seks wil met haar op dit moment ik voel erg onzeker en als het van haar kant kennelijk een 'moetje' is om mij te pleasen of kalm te houden laat dan maar helemaal zitten. Met die insteek kan ik geen seks hebben of überhaupt intiem zijn op welke manier dan ook.
Het voelt echt alsof we ons in de meest bizarre bochten moeten wringen om op dat vlak tot elkaar te komen.
hij geeft ook aan dat t de affectie is die hij mist....quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb al 'ns 'n dergelijk topic gelezen met ongeveer dezelfde grondslag: vrouw heeft geen zin
dit zal ook wel niet 't laatste topic zijn dat over 'n vrouw gaat die geen zin heeft in sex, want daar komt 't gewoon op neer, ze heeft geen zin
betekent vaak, of voorzichtig gezegd, soms, einde relatie.
zo zijn vrouwen en zo werken de hormonen, als ze zwanger zijn geweest en kinderen hebben die alle aandacht opeisen is sex niet meer belangrijk.
dan wordt sex 'n soort bindmiddel van de relatie. ze wil niet maar ze moet wel want anders gaat de man weg. dan wordt sex voor de vrouw 'n noodzakelijk kwaad.
dan houdt de vrouw de man aan 't lijntje.
je krijgt de minimale dosis die nodig is om te zorgen dat je haar niet verlaat.
volgende stap is relatietherapeut en uiteindelijk scheiden want de man wil graag veel sex en de vrouw niet.
en zo loopt de relatie op de klippen vanwege sex.
en daarom scheiden mensen vaak, want de man wil op z'n minst dagelijks sex en als de vrouw dat niet meer wil dan is dat voor de man 't seintje om 'n andere vrouw te zoeken.
er zijn ook mannen die met minder genoegen nemen en zo is 't mogelijk dat 'n koppel levenslang bij elkaar blijft.
Biden zegt dat 't geheim van 'n goed huwelijk goede sex is.
Dus, dan kan je zeggen dat sex wel 'n middel is wat kan resulteren in 'n vaste relatie waarbij sex de beslissende factor is voor 't bij elkaar blijven.
Is de sex niet meer goed/fijn, dan is dat 'n serieuze reden tot 't beëindigen van de relatie.
Dus nu is de vraag, houden jullie van elkaar op 'n manier waarbij sex niet belangrijk is.
Oftewel, neem je genoegen met handje vasthouden
https://charlottelabeesup(...)rmate-je-ouder-wordt
shit ik besef dat ik dit tot op zekere hoogte bij een ex ook heb gedaan...quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb zoiets ook gehad met een ex. Die wilde graag elke dag en probeerde het ook elke dag want 'nee heb je en ja kun je krijgen' was zijn 'motto' als ik het wilde bespreken.
Op een gegeven moment werd het stomvervelend en durfde ik hem niet meer aan te raken want elke kus of aanraking van mijn kant werd gezien als mogelijk startpunt van sex. Zeer vervelende situatie vond ik het en die relatie had oa daardoor geen schijn van kans.
Blij dat mijn huidige man en ik er gelijk in staan kwa libido. Moet hem soms zelfs overhalen als hij moe is. Wat altijd lukt overigens.
Is het wel echt zo dat de conclusies die je hier trekt vanuit de therapeut komen? Of is het jouw invulling? Want als het niet jouw invulling is, dan komt het op mij niet over als een goede therapeut.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:06 schreef C64 het volgende:
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik zal straks nog apart op wat quotes en vragen in gaan.
Afgelopen vrijdag hebben wij relatietherapie gehad om dit aspect van de relatie bespreekbaar te maken. Wij hebben 15 minuten apart gesproken en 20 minuten samen.
Hier is wel een en ander naar voren gekomen en niet de dingen die we vooraf hadden verwacht. Hij legde eigenlijk direct de vinger op de zere plek.
Haar gebrek aan interesse zit vooral dat ik de dingen niet goed heb aangepakt. Namelijk door mijn levensgeluk te koppelen aan seks met haar en de manier waarop ik reageerde als het er vervolgens weer een keer niet van kwam.
Zeker in een situatie met hele jonge kinderen die constant iets moeten en een baan die baan die veel stress gaf tot het punt van burnout aan toe gaf dat haar het gevoel dat ze er nog een extra taak bij kreeg terwijl het in haar hoofd al overvol was en er geen ruimte was.
Plus dat ik daardoor een ongezonde relatie t.a.v. onze seksualiteit ontwikkeld heb! Als ik seks initieerde en het kwam er niet van gevoelens van frustratie en onmacht en als het er wel van kwam ontlading maar nog steeds een onvoldaan gevoel en het hele ritueel herhaalt zich na enkele dagen weer van voren. Het is letterlijk een soort drugs geworden.
Omdat wederzijdse emotionele en seksuele intimiteit over het algemeen gezien niet gekoppeld is aan gevoelens van afhankelijkheid door/voor één van beide partners is dat helemaal scheefgegroeid. Ook van mijn kant overigens want ik streefde al die tijd juist het gevoel na om weer begeerd te voelen.
Inmiddels zijn de kinderen iets minder hulpbehoevend gaan naar school en de stress rondom werk is veel minder, maar de situatie die ontstaan is tussen lost zichzelf natuurlijk niet vanzelf op.
Hoewel ik me herken in de patronen die omschreven zijn door de therapeut en deze erken is het wel een beetje een mixed bag vanuit mijn kant.
-Wanneer je in een monogame relatie zit dan ben je toch afhankelijk van je partner voor seks en intimiteit (masturbatie daargelaten)? Zijn mijn behoeften irrelevant en moet ik die wegcijferen?
- Ben nooit boos geworden omdat er geen seks was, hooguit wat in mezelf gekeerd. Dan ging ik maar met de hond een stuk lopen want de telleurstelling en frustratie was er wel degelijk. Niet met een boze smoel of door met deuren te slaan maar blijkbaar heeft ze dat alsnog gevoeld en daar aanstoot aan gegeven.
- Ook een hele poos niets laten merken vrolijk gedaan en zelf leuke dingen gaan doen maar dan zocht ze me op voor seks omdat ze bang was dat ik vreemd ging omdat ik me niet druk maakte terwijl ze weet dat het belangrijk is voor me.
Het afgelopen weekend hebben we gepraat en gesekst maar de verwarring is bij mij eigenlijk alleen maar groter geworden. Haar gedrag rondom mij en de seks was ronduit bizar. Alsof ze totaal zichzelf niet was.
Volgende week staat er een nieuwe therapiesessie op de planning. Zij heeft ondertussen aangeboden om elke donderdag als ze vrij is en ik thuis werk qualitytijd voor elkaar te maken. Maar ik weet niet of ik nog wel seks wil met haar op dit moment ik voel erg onzeker en als het van haar kant kennelijk een 'moetje' is om mij te pleasen of kalm te houden laat dan maar helemaal zitten. Met die insteek kan ik geen seks hebben of überhaupt intiem zijn op welke manier dan ook.
Het voelt echt alsof we ons in de meest bizarre bochten moeten wringen om op dat vlak tot elkaar te komen.
Wat een mooie metafoor, hoop echt dat dat aan de gang is.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:47 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Zo te lezen mist zij het ook maar wist ze niet meer hoe het te doorbreken en de therapeut die dan de vinger op de zere plek legt kan best een verademing zijn dan op dat moment. Ze is nu waarschijnlijk gaan bedenken hoe ze weer seks met je kan hebben. En niet omdat het een moetje is.
Zoiets als: als je van het paard valt moet je er meteen weer op. Waarom? Om angst en onzekerheid tegen te gaan. Zij klimt nu spreekwoordelijk weer terug het paard op maar wel met wat onzekerheid en een beetje angst.
Ik geef wel affectie in de zin van een knuffel en een kus maar het kan zijn dat zij bang is dat het uitdraait op meer en dat ze daarom behoudend is ten aanzien van dat stukje. Praten doen we wel over haar gevoel over mijn gevoel maar hoewel ze te herkennen wat ik zeg kan ze er moeilijk vrijuit over praten. We komen te snel op het punt dat ze zegt dat zij daar iets mee moet.quote:Op maandag 11 maart 2024 18:34 schreef g60forced het volgende:
[..]
hij geeft ook aan dat t de affectie is die hij mist....
dus een gemeende niet gescripte knuffel of zoen, zoals hij dat wel doet!
van seks geniet ze wel zegt hij, alleen is het voor haar minder belangrijk dan voor hem
dat lijkt me vrij normaal, gelukkig (of t waar is tenminste) geniet ze er nog wel van
denk dat de liefde gewoon beetje foetsie is van haar kan...
vraag me meer af hoe t ging tussen kind 1 en 2
hoeveel tijd zat hier tussen etc.
kan zijn dat ze bij 3 een soort van postnatale depressie heeft opgelopen
hopelijk in haar geval een vrij matige, die wel resulteert in de huidige situatie
ze moeten idd meer praten
misschien moet hij haar een brief schrijven
want met woorden kan je cruciale info vergeten
waardoor het nogsteeds onduidelijk blijft
misschien gaat ze het langzaamaan weer leuk vinden
en pakken jullie tzt de maandag er ook bij
Zij stelde dit voor in de auto op de terugweg. Maar het lijkt me eerlijk gezegd ook niet de juiste manier. Maar als zij dit voorstelt neem ik aan dat het voor haar goed voelt?quote:EDIT: ik lees nu pas zijn toevoeging over de therapie...
fijn te horen dat t wat ogen heeft geopend...
maar je moet niet verwachten dat t meteen resultaat heeft
dat jullie direct of vrij vlot hebben proberen te seksen
heeft het niet makkelijker gemaakt
wellicht was 2e afspraak afwachten beter?
die geplande donderdag tja het heeft voor en nadelen
1 je hoeft de andere dagen niks te verwachten of ondernemen
kunt dus vooruitkijken naar die donderdag iets waar je zin in hebt
zo erg is het voor haar ook niet al is het een semi-moetje
dan heeft ze 6dagen rust aan dr kop'
Deels ben ik het met hem eens dat ik de seks met haar veel te groot heb gemaakt. Het is daadwerkelijk een soort obsessie geworden. En dat de rol van mijn gedrag daarin te wensen over liet waardoor bij haar de passie wellicht bedaard is..quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het wel echt zo dat de conclusies die je hier trekt vanuit de therapeut komen? Of is het jouw invulling? Want als het niet jouw invulling is, dan komt het op mij niet over als een goede therapeut.
Heb ik maanden terug al eens voorgesteld. Om haar de ruimte te geven en tot rust te komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:20 schreef capricia het volgende:
Misschien even afspreken om een tijdje helemaal geen seks te hebben. Maar wel andere intimiteit zoals knuffelen etc op te bouwen?
ja maar als ik t zo lees maak je het dan nog lastiger...quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:20 schreef capricia het volgende:
Misschien even afspreken om een tijdje helemaal geen seks te hebben. Maar wel andere intimiteit zoals knuffelen etc op te bouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |