Waar heb je dat cijfer vandaan?quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Maar word het niet eens tijd om ook te belichten dat in 45% de mannen door vrouwen geslagen worden
Klopt, maar is natuurlijk geen reden voor geweld.quote:en dat er ook gewoon regelrecht waardeloze vrouwen rond lopen die het bloed onder je nagels vandaan halen?
Nee, maar dat standaard gegeven wordt iedere keer als stokpaardje van stal gehaald als excuus voor vrouwen om grenzeloos te treiteren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:14 schreef kwiwi het volgende:
Klopt, maar is natuurlijk geen reden voor geweld.
Je kunt toch gewoon bij die vrouw weggaan als het je vriendin/vrouw is? Waarom geweld gebruiken een betere oplossing zou zijn is me een raadsel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nee, maar dat standaard gegeven wordt iedere keer als stokpaardje van stal gehaald als excuus voor vrouwen om grenzeloos te treiteren.
Daarbij vind ik ook dat als je als man geslagen word je gerust een keer terug mag slaan uit zelfverdediging.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon bij die vrouw weggaan als het je vriendin/vrouw is? Waarom geweld gebruiken een betere oplossing zou zijn is me een raadsel.
Alleen als het echt nodig is en je niet kunt weglopen, vind ik. Maar dat geldt ook voor vrouwen. Geweld terug gebruiken is m.i. meer een uiterste noodgreep aangezien het de situatie niet stopt of beter maakt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Daarbij vind ik ook dat als je als man geslagen word je gerust een keer terug mag slaan uit zelfverdediging.
quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon bij die vrouw weggaan als het je vriendin/vrouw is? Waarom geweld gebruiken een betere oplossing zou zijn is me een raadsel.
Soms liggen de zaken niet zo eenvoudig.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon bij die vrouw weggaan als het je vriendin/vrouw is?
Dat zijn allemaal algemeenheden waar we het allemaal wel over eens zijn. Maar door het anti-mannen en het pro-vrouwen klimaat van de afgelopen jaren sta je als man gelijk met tien nul achter en is de andere kant van de feiten onbespreekbaar.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen als het echt nodig is en je niet kunt weglopen, vind ik. Maar dat geldt ook voor vrouwen. Geweld terug gebruiken is m.i. meer een uiterste noodgreep aangezien het de situatie niet stopt of beter maakt.
Dat klopt. Maar in plaats van bij de bloedirritante vriendin weg te gaan, geweld tegen haar gaan gebruiken om met de situatie om te gaan, lijkt me ook geen goede oplossingquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Soms liggen de zaken niet zo eenvoudig.
Ja dat is zo, als vrouw heb je minimaal the benefit of the doubt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal algemeenheden waar we het allemaal wel over eens zijn. Maar door het anti-mannen en het pro-vrouwen klimaat van de afgelopen jaren sta je als man gelijk met tien nul achter en is de andere kant van de feiten onbespreekbaar.
Nee, dat is het ook niet. Maar stel je vriendin heeft losse handjes naar de kinderen dan vang je als vader liever zelf de klappen op en dan moet je op je lip bijten om kalm te blijven, voor jezelf, en vooral voor de kinderen. Dan denk je wel twee keer na voordat je vertrekt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar in plaats van bij de bloedirritante vriendin weg te gaan, geweld tegen haar gaan gebruiken om met de situatie om te gaan, lijkt me ook geen goede oplossing
Nou als een vrouw je kind slaat vind ik dat je er wel een hoek mag geven.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee, dat is het ook niet. Maar stel je vriendin heeft losse handjes naar de kinderen dan vang je als vader liever zelf de klappen op en dan moet je op je lip bijten om kalm te blijven, voor jezelf, en vooral voor de kinderen. Dan denk je wel twee keer na voordat je vertrekt.
Zelfs dan, ja, zelfs dan, moet je rustig blijven.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou als een vrouw je kind slaat vind ik dat je er wel een hoek mag geven.
Ik vind dat iemand dan een grens overgaat die beantwoord mag worden met een koekje van eigen deeg. Ook wanneer een man dat doet natuurlijk.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:50 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zelfs dan, ja, zelfs dan, moet je rustig blijven.
Ja, dan moet ik het wel eerlijk toegeven dat als een vrouw een man terug slaat vrouwen wegens het kracht verschil in het nadeel zijn en risico lopen op nog meer klappen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand dan een grens overgaat die beantwoord mag worden met een koekje van eigen deeg. Ook wanneer een man dat doet natuurlijk.
Absoluut, helemaal mee eens. Je kunt iemands geduld tot het einde rekken en dan knapt het vanzelf. Eigen schuld dan natuurlijk en geen medelijden, zo handel ik ook. Alleen als er kinderen in het spel zijn dan is het veel complexer.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand dan een grens overgaat die beantwoord mag worden met een koekje van eigen deeg.
Het is niet altijd simpel en eenvoudig om zomaar weg te gaan van iemand waarmee je een relatie hebt. Daar kan je wel wat van voorstellen toch? Heel veel vrouwen die mishandeld worden in een relatie gaan ook niet zomaar weg bij de man die haar mishandeld.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar in plaats van bij de bloedirritante vriendin weg te gaan, geweld tegen haar gaan gebruiken om met de situatie om te gaan, lijkt me ook geen goede oplossing
Ja, maar dat is een hele andere situatie dan waar TS het over had en waar ik op reageerde. TS insinueerde dat vrouwen ook zo irritant kunnen zijn dat het geweld tegen ze gebruiken rechtvaardigt. En dat doet het niet. Als je je vrouw zo enorm irritant vindt dat je haar wil slaan, dan ga je bij haar weg of deal je ermee zonder geweld tegen haar te gebruiken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 23:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is niet altijd simpel en eenvoudig om zomaar weg te gaan van iemand waarmee je een relatie hebt. Daar kan je wel wat van voorstellen toch? Heel veel vrouwen die mishandeld worden in een relatie gaan ook niet zomaar weg bij de man die haar mishandeld.
Geloof me, iemand die een van mijn kinderen slaat heeft een probleem. Die kan echt rennen. Mijn ex weet er alles van.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:50 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zelfs dan, ja, zelfs dan, moet je rustig blijven.
Genoeg geweld stopt elke situatie, zeg ik altijd maar.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen als het echt nodig is en je niet kunt weglopen, vind ik. Maar dat geldt ook voor vrouwen. Geweld terug gebruiken is m.i. meer een uiterste noodgreep aangezien het de situatie niet stopt of beter maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |