abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212712161
Ik denk dat ik in de toekomst rechtsbijstand nodig ben voor werk en inkomen en vroeg mij af of het raadzamer is om een lidmaatschap bij de vakbond te nemen of enkel een rechtsbijstandverzekering? Wat zijn de voor en nadelen of aanbevelingen ? Alvast bedankt !
pi_212712329
Ik heb een rechtsbijstand verzekering met ook arbeidsrecht in het pakket van Unive. Ik vetrouw hun onafhankelijkheid en expertise meer dan een vakbondje
pi_212712880
Voordeel van een vakbond is dat ze nog iets meer doen natuurlijk, namelijk CAO's onderhandelen. Daar heb je (mogelijk) ook profijt van.

Verder zit ik met dezelfde vraag (vooral omdat ik niet meer onder een CAO val, dus dat argument wegvalt).
pi_212712973
Heb je je misdragen?
pi_212713340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb een rechtsbijstand verzekering met ook arbeidsrecht in het pakket van Unive. Ik vetrouw hun onafhankelijkheid en expertise meer dan een vakbondje
Ik zat in eerste instantie ook te denken aan een RBV in plaats van vakbond,omdat mijn bedrijf zegt geen CAO te hebben. Mijn oog is gevallen op Interpolis via Rabobank of Unive. Welke zou de betere keus zijn ?
pi_212713392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:39 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Ik zat in eerste instantie ook te denken aan een RBV in plaats van vakbond,omdat mijn bedrijf zegt geen CAO te hebben. Mijn oog is gevallen op Interpolis via Rabobank of Unive. Welke zou de betere keus zijn ?
Vraag offertes op en vergelijk ze
pi_212713612
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:04 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ik denk dat ik in de toekomst rechtsbijstand nodig ben voor werk en inkomen en vroeg mij af of het raadzamer is om een lidmaatschap bij de vakbond te nemen of enkel een rechtsbijstandverzekering? Wat zijn de voor en nadelen of aanbevelingen ? Alvast bedankt !
Ik heb heel veel gehad aan de vakbond in het verleden. Temeer omdat ze voor onderhandelingen over sociale regelingen al over de vloer kwamen, wisten ze wat er al achter de voordeur speelde toen ik bij hen aanklopte voor hulp.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212713618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:03 schreef Raw85 het volgende:
Heb je je misdragen?
Slaat totaal nergens op natuurlijk. Vaak is het de werkgever die zich misdraagt waardoor de werknemer de klappen moet opvangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212713626
Als je nu al weet dat je RB nodig gaat hebben (maw als je weet dat je een conflict gaat krijgen) dan kan het moeilijk worden om nu nog een RBV af te sluiten. Al lopende of bekende conflicten zijn meestal niet gedekt.
pi_212713639
Bij lidmaatschap van het CNV zit een rechtsbijstandsverzekering inbegrepen
pi_212713873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:01 schreef Farenji het volgende:
Als je nu al weet dat je RB nodig gaat hebben (maw als je weet dat je een conflict gaat krijgen) dan kan het moeilijk worden om nu nog een RBV af te sluiten. Al lopende of bekende conflicten zijn meestal niet gedekt.
Klopt, maar toen bij ons bekend werd dat de organisatie aangepast ging worden ben ik wel lid van de bond geworden. Dat was maanden voor effectueren van de organisatiewijziging, en er was zeker nog geen conflict.
Is er uiteindelijk ook niet gekomen, maar daarom heb ik dus wel vroeg een lidmaatschap genomen :)
pi_212713979
Pak beide. Ieder heeft zijn voordelen. Je bent denk 40 per maand kwijt voor ze beide? Vakbond gaf mij meer adviserende rol (waar ik veel aan had) rechtsbijstand als het serieus word maar dekt ook vaak meer voor prive zaken ook.
pi_212714309
Als het gaat om jouw contactsituatie dan ben je al te laat voor een rechtsbijstandverzekering. Dat conflict is immers al begonnen. Je kunt een brandend huis niet meer verzekeren.
pi_212715537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:
Als het gaat om jouw contactsituatie dan ben je al te laat voor een rechtsbijstandverzekering. Dat conflict is immers al begonnen. Je kunt een brandend huis niet meer verzekeren.
Uit interesse, maar wanneer is iets al een conflict?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212716299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:
Niet specifiek daarvoor, maar eventuele andere toekomstige dingen. Sinds juni vorig jaar heb ik mijn vierde contract maar ik ben er zelf pas vorige week achter gekomen dat ik al een vast contract had moeten hebben.
pi_212717635
Unive ¤14
Interpolis ¤10
FBTO ¤10
Centraal Beheer ¤8,80

Maakt het op zich heel erg uit bij wie je een rechtsbijstandverzekering je neemt ? Welke zou het beste zijn ?
  woensdag 6 maart 2024 @ 16:27:44 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212717709
Ik heb juist het tegenovergestelde en vraag me het nut af van een RBV. De keren dat ik contact heb gehad voelde het niet echt als waardevol. natuurlijk krijg je niet direct een jurist te spreken maar van een aantal dingen heb je het gevoel dat je het ook prima zelf zou kunnen doen (met wat onderzoek)

volgens mij betaal ik unive iets van 20 euro per maand daarvoor. (edit: 24 zelfs, want gezin)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212718419
Zowel vakbondslid als RBV hier. Vakbondslid ben ik nog niet zo lang, maar maakte me zorgen over de afnemende ledenaantallen bij de bonden en ben toen lid geworden. Wat dat betreft hoop ik dat meer mensen lid willen worden (schaam me een beetje dat ik pas lid ben geworden op mijn 38e). Ben me er bewust van dat ik wat betreft rechtsbijstand nu dubbel verzekerd ben, maar vind dat wel prima zo.
pi_212726255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 16:23 schreef Drakedoge3 het volgende:
Unive ¤14
Interpolis ¤10
FBTO ¤10
Centraal Beheer ¤8,80

Maakt het op zich heel erg uit bij wie je een rechtsbijstandverzekering je neemt ? Welke zou het beste zijn ?
Volgens mij brengen ze ze indirect toch allemaal onder bij een grotere zoals arag?
pi_212727086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:45 schreef anndb het volgende:

[..]
Volgens mij brengen ze ze indirect toch allemaal onder bij een grotere zoals arag?
Ik zie in het lijstje 3 Achmea-labels (Interpolis, FBTO en Centraal Beheer). Die hebben het volgens mij allemaal ondergebracht bij Stichting Achmea Rechtsbijstand (https://www.achmearechtsbijstand.nl).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212727876
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij lidmaatschap van het CNV zit een rechtsbijstandsverzekering inbegrepen
Dit ook gedaan. Spotgoedkoop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212733351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:45 schreef baskick het volgende:

[..]
Uit interesse, maar wanneer is iets al een conflict?
Als je een conflict in de toekomst hebt, waarvan je op dit moment kon aanvoelen dat dit wel eens zou uitmonden in. een geschil. Dus als je werkgever je al een paar waarschuwingen heeft gegeven, en je binnenkort nog een waarschuwing verwacht/krijgt... Óf dat je nu al mailwisseling hebt over dat er dingen niet goed gaan, dan is dat voor de ingangsdatum en inloop van de verzekering.
pi_212738589
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 20:13 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Als je een conflict in de toekomst hebt, waarvan je op dit moment kon aanvoelen dat dit wel eens zou uitmonden in. een geschil. Dus als je werkgever je al een paar waarschuwingen heeft gegeven, en je binnenkort nog een waarschuwing verwacht/krijgt... Óf dat je nu al mailwisseling hebt over dat er dingen niet goed gaan, dan is dat voor de ingangsdatum en inloop van de verzekering.
Ja dat blijft vaag. Ik heb mogelijk in de toekomst een verkeersongeval wat uit kan monden in een geschil. Daar kan ik me tegen verzekeren. Ik kan ook de module Verkeer verzekeren bij rbv. Ik ben benieuwd wanneer iets concreet te voorzien is.
pi_212828918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja dat blijft vaag. Ik heb mogelijk in de toekomst een verkeersongeval wat uit kan monden in een geschil. Daar kan ik me tegen verzekeren. Ik kan ook de module Verkeer verzekeren bij rbv. Ik ben benieuwd wanneer iets concreet te voorzien is.
Als je al een aannemer in de arm hebt genomen, en je moet 'm achter de broek aan.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:57:14 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212832412
Mijn persoonlijke ervaring is dat een vakbond meer voor je doet. Het is hun core business. Bij de rbv ben je maar een van de velen, letterlijk een dossiernummer.
pi_212833168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:57 schreef RamboDirk het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat een vakbond meer voor je doet. Het is hun core business. Bij de rbv ben je maar een van de velen, letterlijk een dossiernummer.
Wat is de core business van rechtsbijstand?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:13:25 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212833170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat is de core business van rechtsbijstand?
Productie draaien, winst maken. Volgend dossier openen en zsm afhandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')