abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8511146
Sinds vorige week vrijdag heb ik er een kat bij... Reuze leuk en gezellig, het is echt een lief dier, maar hij kan gewoon zijn klep niet houden!
Hij loopt echt hele dagen slapen (staat nog steeds op nr1) en te blèren... Geen lieve onschuldige miauwtjes, maar van die enorme halen alsof het een krolse poes is! En dat terwijl het een gecastreerde kater is ...
Hierbij loopt hij wat rond, en die keel die blijft maar open staan! Af te leiden met speeltjes is hij niet, hij jankt gewoon door (tijdens het spelen!)
Ik heb wel de indruk dat hij nog niet helemaal gewend is, dat hij nog met zijn kop in zijn vorige huis zit, maar dan zou het met een weekje toch weleens wat minder moeten worden??
Naar buiten mag hij nog niet, daarvoor is hij hier nog te kort...

Nou kan ik best wel wat hebben, maar dit moet niet lang meer duren of ik ga wat wurgneigingen krijgen vrees ik! Hoe kan ik hem dit afleren??

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  Admin zondag 16 februari 2003 @ 09:57:05 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8511147
Wat voor ras is het?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8511152
quote:
Op zondag 16 februari 2003 09:57 schreef yvonne het volgende:
Wat voor ras is het?
hehe..dacht ik ook meteen aan 'als het maar geen siamees is ofzo'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Admin zondag 16 februari 2003 @ 10:00:29 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8511156
quote:
Op zondag 16 februari 2003 09:59 schreef TearSong het volgende:

[..]

hehe..dacht ik ook meteen aan 'als het maar geen siamees is ofzo'

Ja, of een andere Oosterse Korthaar

Ik ken het, ik heb een siamees en een bengaal

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_8511164
Het is gewoon een huis-tuin en keukenvuilnisbak!
Zo'n lekkere rooie theemuts, 7 jaartjes jong. Ruim 6 kilo en toch nog een beetje magertjes, dus je kunt je voorstellen wat een bakbeest en watvoor kabaal daaruit komt!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  zondag 16 februari 2003 @ 10:05:55 #6
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8511168
Heb je overigens zelf al eens gecontroleerd of het dier een gecastreerde kater is? Wij kregen een tijd geleden een kruising tussen een Noorse boskat en een pers hier. Zou een poes zijn.. Maar het beest bleek toch echt een kater te zijn. Was gelukkig al gecastreerd ook, anders had onze kleine pers een aardige brok te verwerken gekregen (twee maten verschil tussen die twee)
pi_8511171
quote:
Op zondag 16 februari 2003 10:05 schreef LazySod het volgende:
Heb je overigens zelf al eens gecontroleerd of het dier een gecastreerde kater is? Wij kregen een tijd geleden een kruising tussen een Noorse boskat en een pers hier. Zou een poes zijn.. Maar het beest bleek toch echt een kater te zijn. Was gelukkig al gecastreerd ook, anders had onze kleine pers een aardige brok te verwerken gekregen (twee maten verschil tussen die twee)
Oei, dat zou zonde geweest zijn zeg, voor dat arme poesje!
Maar hij is 100% kater en zeker gecastreerd! (kreeg de rekening van de dierenarts erbij, zat tussen zijn paspoort)
  zondag 16 februari 2003 @ 10:11:36 #8
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8511177
Had ie waar ie vandaan kwam een partner/andere kater/poes? Uit elkaar halen kan dan dit soort gedrag wel eens veroorzaken. Ik weet dat enkele van onze katten echt een beetje maatjes zijn geworden door de tijd en lang hebben moeten wennen toen de een of de andere dood ging (een kat die hier binnenkomt .. gaat nooit meer weg.., en daar is maar 1 uitzondering op geweest, en dat was een veel te dominante dikke siamees)
  Admin zondag 16 februari 2003 @ 10:15:52 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8511191
Maar even ontopic, ik zou niet weten hoe je dat gebler zou kunnen stoppen, maar je zegt dat je hem pas een weekje hebt?
Sommige katten hebben echt een lange tijd nodig om te wennen hoor.

pi_8511198
quote:
Op zondag 16 februari 2003 10:11 schreef LazySod het volgende:
Had ie waar ie vandaan kwam een partner/andere kater/poes?
Nee, was de enige kattenkop in de buurt daar, terwijl hij hier wel 2 andere katten om zich heen heeft (maakt hij geen ruzie mee overigens).

Hij komt wel uit een woning voor verstandelijk gehandicapten van zeer laag niveau, en ik heb al een paar keer mogen aanschouwen dat katten en andere dieren toch heel anders met die mensen omgaan!
Zou het kunnen dat hij hun mist als zijnde maatje?

zondag 16 februari 2003 @ 10:19:12 #11
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_8511202
quote:
Op zondag 16 februari 2003 10:15 schreef yvonne het volgende:
Maar even ontopic, ik zou niet weten hoe je dat gebler zou kunnen stoppen, maar je zegt dat je hem pas een weekje hebt?
Sommige katten hebben echt een lange tijd nodig om te wennen hoor.
ik heb ook 2 katten de ene een kater mauwd nooit,ja als je hem een beetje te hard oppakt en die andere een poes jankt ook de hele dag,als je haar roept is het ff over,het begint meestal als mijn vriend weggaat en als ie thuis komt is het wel ff over,maar dan begint ze ook weer en ze zijn allebij geholpen,kweet ook nie hoe je er af komt van dat gemauw,tis best wel irri soms
  zondag 16 februari 2003 @ 22:44:40 #12
21737 Angora
Quid agis, medice?
pi_8525299
Arme Jacco en zijn omgeving...
Ging hij in het andere huis naar buiten? (Probeer eens aan een riempje bijv.)
Krijgt Jacco evenveel aandacht als toen?
Is het misschien veel rustiger in zijn nieuwe huisje?
Sommige katten moeten niet zoveel hebben van andere katten, dus dat kan ook.
Geef het nog even de tijd svp, het lijkt mij zo een lieve pollewop.
En sterkte.
pi_8532865
quote:
Op zondag 16 februari 2003 22:44 schreef Angora het volgende:
Arme Jacco en zijn omgeving...
Ging hij in het andere huis naar buiten? (Probeer eens aan een riempje bijv.)
Krijgt Jacco evenveel aandacht als toen?
Is het misschien veel rustiger in zijn nieuwe huisje?
Sommige katten moeten niet zoveel hebben van andere katten, dus dat kan ook.
Geef het nog even de tijd svp, het lijkt mij zo een lieve pollewop.
En sterkte.
Het is verder inderdaad een lieve pollewop, en ik wil hem ook alle tijd geven die hij nodig heeft, weg zal ik hem echt niet doen, daarvoor is hij te bijzonder! (en dat druist ook ernstig tegen mijn principes). Zelfs met zijn gejank blijft hij welkom hoor!
In zijn vorige huisje ging hij inderdaad veel naar buiten, dat mag hier straks ook wel, maar ik wil het het liefst nog even afwachten tot hij het hier goed gewend is, ik weet nu echt nog niet of hij uberhaupt nog terug zou komen als hij toch kans ziet om er vandoor te gaan! Daarvoor lijkt hij me nog veel te onwenning.
Wat betreft de aandacht:
In de tijd dat de bewoner van wie hij was nog in dat huis woonde werd hij vreselijk verzorgd, als hij geluk had kreeg hij eten, maar het was een beetje als met een plantje dat pas water krijgt als het slap gaat hangen, zolang hij nog niet lusteloos werd kreeg hij gewoon wanneer zijn baasje zin had om hem te voeren (en dat was niet zo vaak). Hij werd bijgevoerd door de begeleiding van daar, die gaven hem te eten als hij buiten kwam. Toen die bewoner over is geplaatst (was in eerste instantie tijdelijk) hebben ze hem gewoon in het woonhuis gehaald (die jongen had een appartementje naast het huis) en weer helemaal opgekalefaterd. Hij is nog wel wat mager, maar niet meer ondervoed. In die oplaptijd heeft hij wel heel veel aandacht gehad, maar daarvoor dus niet. Wat ik hier zie gebeuren is dat hij aandacht wel leuk vindt, maar het ook weer erg snel zat is, dan loopt hij gewoon weg en gaat weer vrolijk verder met bleren. Verder is hij erg angstig, als ik hem bv op wil pakken verkrampt hij helemaal en draait met zijn ogen en legt zijn oren in zijn nek, om hem dan weet te kalmeren duurt wel even.

Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan om hem mee te nemen, maar hij heeft het hier in ieder geval beter dan hij had!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')