abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212629001
Heb een product gekocht via marktplaats, wat zou worden opgestuurd. Na betaling zou deze vrouw het product gelijk verzenden. Eergisteren zei ze dat het pakket was verstuurd, dus ik keek gelijk op de track en trace via marktplaats, en daarop stond "Zending nog niet ontvangen of verwerkt". Die status heeft het nog steeds.

Gisteravond gevraagd voor haar verzendbewijs, waarna ik een foto kreeg van een bewijsje met een code. Als ik deze invul op de DHL website vind ik helemaal niks. Heb gebeld, en DHL zegt dat het volgens de track en trace nog niet is afgegeven. Via de webchat krijg ik als melding 'undefined'.

Wat moet ik nu doen? Mooi klote.
pi_212629028
ok streamjohan
  donderdag 29 februari 2024 @ 09:07:15 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_212629033
Altijd eerst doen alsof je het pakket wilt afhalen, zodat je iig het adres van de verkoper hebt.
Ik gok dat je die nu niet hebt.

Aangifte doen, meer kan je niet echt.

Was het duur?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_212629040
Sfancta altijd problemen met marktplaats
#Anoniem graag
pi_212629305
simnpelweg melden dat de tracktrace nummers niet werken, het pakket niet is afgegeven en je niets hebt gekregen. als je het pakket niet binnen 2 dagen hebt ga je aangifte doen.
meld dit, dan krijg je grote bek terug
rustig blijven en zeggen, joh, je hebt het geld, je zou het opsturen, dat heb je niet gedaan. ik ga aangifte doen als ik hjet niet binnen 2 dagen heb.
na 2 dagen netjes aangifte doen.
daarna huilen en je geld nooit meer terug krijgen.
indien er genoeg aangiftes zijn gaat de politie er wat mee doen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_212629467
Allereerst: rustig blijven, de track en trace code bestaat blijkbaar wel, er is dus een verzendbewijs aangemaakt. De postbedrijven lopen de laatste tijd wel vaker achter, ik krijg mijn pakketjes meestal ook 1 of 2 dagen later dan gepland. En dan werkt de track en trace eerst ook niet op de site. Je kunt het beste ook even vragen of het al verzonden is.

Mocht er niks komen kun je naast aangifte doen ook een klacht neerleggen bij marktplaats, komen er meer klachten dan wordt de verkoper iig verwijderd.

Als je betaald hebt via marktplaats (aanrader) kun je op die manier ook je geld terugkrijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212629941
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
Allereerst: rustig blijven, de track en trace code bestaat blijkbaar wel, er is dus een verzendbewijs aangemaakt. De postbedrijven lopen de laatste tijd wel vaker achter, ik krijg mijn pakketjes meestal ook 1 of 2 dagen later dan gepland. En dan werkt de track en trace eerst ook niet op de site. Je kunt het beste ook even vragen of het al verzonden is.

Mocht er niks komen kun je naast aangifte doen ook een klacht neerleggen bij marktplaats, komen er meer klachten dan wordt de verkoper iig verwijderd.

Als je betaald hebt via marktplaats (aanrader) kun je op die manier ook je geld terugkrijgen.
incorrect.
het pakket is via marktplaats verstuurd en dan wordt er een tracktrace aangemaakt op marktplaats zodat de verzender enkel met de streepjescode van marktplaats naar het pakketpunt hoeft te gaan met het pakket.
het pakket is dus nooit weggebracht, en de status is ook heel duidelijk volgens TS dat de zending niet is ontvangen. er is dus helemaal geen verzendbewijs.. geen idee waar je dat vandaan komt.
zogauw je pakket ingeleverd is bij het pakketpunt dan zegt je tracktrace dat het pakket ontvangen is. dat heeft niets met vertragingen te maken maar is gewoon geheel geautomatiseerd. computers hebben geen vertragingen.

TS heeft gevraagd of het verzonden was en kreeg toen een ander, niet werkend tracktrace nummer.

klacht neerleggen bij marktplaats kan, maar doe ook zeker aangifte

verder krijg je geen geld terug als je betaald hebt via marktplaats, enkel als je gebruik maakt van gelijk oversteken,.

als je toch advies geeft, geef dan correct advies.
en dank u meneer Dood,
pi_212629991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
incorrect.
het pakket is via marktplaats verstuurd en dan wordt er een tracktrace aangemaakt op marktplaats zodat de verzender enkel met de streepjescode van marktplaats naar het pakketpunt hoeft te gaan met het pakket.
het pakket is dus nooit weggebracht, en de status is ook heel duidelijk volgens TS dat de zending niet is ontvangen. er is dus helemaal geen verzendbewijs.. geen idee waar je dat vandaan komt.
zogauw je pakket ingeleverd is bij het pakketpunt dan zegt je tracktrace dat het pakket ontvangen is. dat heeft niets met vertragingen te maken maar is gewoon geheel geautomatiseerd. computers hebben geen vertragingen.

TS heeft gevraagd of het verzonden was en kreeg toen een ander, niet werkend tracktrace nummer.

klacht neerleggen bij marktplaats kan, maar doe ook zeker aangifte

verder krijg je geen geld terug als je betaald hebt via marktplaats, enkel als je gebruik maakt van gelijk oversteken,.

als je toch advies geeft, geef dan correct advies.
Als marktplaats een track and trace geeft, dan is dat dus aangemaakt. Het zegt inderdaad niet dat het al is ingeleverd, maar er is wel betaald voor verzending.

En mijn ervaring is zeer zeker niet dat je als je het hebt ingeleverd, die code dat gelijk doorgeeft. Sterker: op de site van DHL staat ook dat het 24-48 uur kan duren. https://www.dhl.com/nl-nl(...)eur%20of%20webwinkel.
Dat is mijn ervaring ook. Ook bij pakketjes die ik zelf heb verzonden.

Dat je inderdaad ook nog de optie 'gelijk oversteken' moet aanvinken heb je helemaal gelijk in, dat was ik vergeten te melden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212630112
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als marktplaats een track and trace geeft, dan is dat dus aangemaakt. Het zegt inderdaad niet dat het al is ingeleverd, maar er is wel betaald voor verzending.

En mijn ervaring is zeer zeker niet dat je als je het hebt ingeleverd, die code dat gelijk doorgeeft. Sterker: op de site van DHL staat ook dat het 24-48 uur kan duren. https://www.dhl.com/nl-nl(...)eur%20of%20webwinkel.
Dat is mijn ervaring ook. Ook bij pakketjes die ik zelf heb verzonden.

Dat je inderdaad ook nog de optie 'gelijk oversteken' moet aanvinken heb je helemaal gelijk in, dat was ik vergeten te melden.
onzin.
jouw zin: " de track en trace code bestaat blijkbaar wel, er is dus een verzendbewijs aangemaakt" is complete onzin.
een track en trace code aanmaken is de start van een traject, het pakket is aangemeld als zijnde, iemand wil iets van A naar B versturen. pas als het pakket is ingeleverd op een pakketpunt komt er een verzendbewijs ter sprake. en dat is hier niet aanwezig.

quote dan de hele zin mbt je andere punt;
" Traceeractiviteiten verschijnen doorgaans 24-48 uur na ontvangst van de Track and Trace-id. Over het algemeen verschijnt er een traceeractiviteit zodra de zending onze faciliteit heeft bereikt."
inscannen en inleveren van het pakket = de zending heeft de faciliteit bereikt.
zogauw jouw zending is ingeleverd duurt het max een uur voordat je dat gaat zien in de tracktrace, nog sterker, marktplaats geeft dan aan dat het pakket is ingeleverd. ik heb dat nooit anders meegemaakt. het is dat ik momenteel geen conversaties heb openstaan op marktplaats met verzendingen anders had ik ze gekopieerd.
en dank u meneer Dood,
pi_212630160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:45 schreef freak1 het volgende:

[..]
onzin.
jouw zin: " de track en trace code bestaat blijkbaar wel, er is dus een verzendbewijs aangemaakt" is complete onzin.
een track en trace code aanmaken is de start van een traject, het pakket is aangemeld als zijnde, iemand wil iets van A naar B versturen. pas als het pakket is ingeleverd op een pakketpunt komt er een verzendbewijs ter sprake. en dat is hier niet aanwezig.

quote dan de hele zin mbt je andere punt;
" Traceeractiviteiten verschijnen doorgaans 24-48 uur na ontvangst van de Track and Trace-id. Over het algemeen verschijnt er een traceeractiviteit zodra de zending onze faciliteit heeft bereikt."
inscannen en inleveren van het pakket = de zending heeft de faciliteit bereikt.
zogauw jouw zending is ingeleverd duurt het max een uur voordat je dat gaat zien in de tracktrace, nog sterker, marktplaats geeft dan aan dat het pakket is ingeleverd. ik heb dat nooit anders meegemaakt. het is dat ik momenteel geen conversaties heb openstaan op marktplaats met verzendingen anders had ik ze gekopieerd.
Tja, mijn ervaring is wel anders. Daar zit bij mij echt vaak genoeg geruime tijd tussen. Wellicht een verschil per locatie.

En inderdaad gebruikte ik in mijn eerste post het woord verzendbewijs verkeerd, ik bedoelde dat het een bewijs van betaling voor verzenden is.
pi_212631653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:37 schreef freak1 het volgende:
simnpelweg melden dat de tracktrace nummers niet werken, het pakket niet is afgegeven en je niets hebt gekregen. als je het pakket niet binnen 2 dagen hebt ga je aangifte doen.
meld dit, dan krijg je grote bek terug
rustig blijven en zeggen, joh, je hebt het geld, je zou het opsturen, dat heb je niet gedaan. ik ga aangifte doen als ik hjet niet binnen 2 dagen heb.
na 2 dagen netjes aangifte doen.
daarna huilen en je geld nooit meer terug krijgen.
indien er genoeg aangiftes zijn gaat de politie er wat mee doen.
En dan nog is de kans klein dat je je geld terug krijgt; veel slachtoffers bij 1 oplichter, oplichter heeft het geld al uitgegeven, van een kale kip kun je niet plukken.
Ik ben een keer opgelicht op Marktplaats en de arrestatie van die vent was zelfs op nu.nl omdat hij zo veel mensen bedonderd had. Helaas nooit mijn geld terug gekregen, ondanks aangifte en bewijzen.
pi_212632206
Wat betreft die track&trace: Als ik een pakketje afgeef, wordt de track en trace meestal binnen een paar minuten geupdate. Maar ik heb ook wel eens een pakketje gehad, dat al afgeleverd was terwijl de track & trace vond dat er nog niet eens afgegeven was.
Dus dat de t&t nog niet op afgegeven staat, wil nog niet per se zeggen dat het ook zo is. Al is die kans klein.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 29 februari 2024 @ 19:04:11 #13
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212637091
Geduld is een schone zaak, schitterend spreekwoord.

Kijk het nog 2 dagen aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')