Lees je even heel goed in in die injecties (solensia), zijn niet zo onschuldig als ze dachten Voor katten met een bepaalde fase nier problemen lijkt het zelfs een slechte optie te zijn.. Als laatste optie zou ik het zeker doen en heb ik ook gedaan maar als er nog andere opties zijn dan zou ik die eerst overwegen. Pea en traumeel hoor ik ook hele goede verhalen over, zeker als het nog in de beginfase is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:12 schreef Elpis het volgende:
Ik heb daar nog geen afspraak voor gemaakt. Zou er eerst een offerte voor krijgen.
Het blijkt ongeveer 550 euro terwijl er nog maar 3 tanden ofzo inzitten.Maar goed het moet wel onder narcose.
En het kan nog erger. Er is een vermoeden dat ze artrose heeft en pijnstilling nodig heeft. Oftewel iedere maand een injectie (a 136 euro per 2 mnd) want het alternatief is risicovoller voor lever en nieren enzo.
Eerst maar even aankijken hoe de huidige medicatie voor haar kaak effect heeft op haar huidige gedrag. Er zit namelijk een pijnstiller in die ook artrose pijn kan verhelpen.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:08 schreef Elpis het volgende:
om een kat met diabetes te redden van aftakeling.Dat kon ik niet negeren(
Even inhaken op het artroseverhaal: hier ook zo’n lijjer. Met ook tandproblemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:12 schreef Elpis het volgende:
Ik heb daar nog geen afspraak voor gemaakt. Zou er eerst een offerte voor krijgen.
Het blijkt ongeveer 550 euro terwijl er nog maar 3 tanden ofzo inzitten.Maar goed het moet wel onder narcose.
En het kan nog erger. Er is een vermoeden dat ze artrose heeft en pijnstilling nodig heeft. Oftewel iedere maand een injectie (a 136 euro per 2 mnd) want het alternatief is risicovoller voor lever en nieren enzo.
Eerst maar even aankijken hoe de huidige medicatie voor haar kaak effect heeft op haar huidige gedrag. Er zit namelijk een pijnstiller in die ook artrose pijn kan verhelpen.
(van boven naar onder reageren heeft zijn nadelen)quote:Op zondag 10 november 2024 11:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Lees je even heel goed in in die injecties (solensia), zijn niet zo onschuldig als ze dachten Voor katten met een bepaalde fase nier problemen lijkt het zelfs een slechte optie te zijn.. Als laatste optie zou ik het zeker doen en heb ik ook gedaan maar als er nog andere opties zijn dan zou ik die eerst overwegen. Pea en traumeel hoor ik ook hele goede verhalen over, zeker als het nog in de beginfase is.
Dank voor de tip en ervaringsverhalen. Het gaat om Solensia inderdaad. Ik zal me eerst gaan inlezen mocht het nodig zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 11:17 schreef senesta het volgende:
Lees je even heel goed in in die injecties (solensia), zijn niet zo onschuldig als ze dachten
Ik ben in het negatieve rabbit hole van Solensia gebruikers gevallen…quote:Op maandag 11 november 2024 21:44 schreef Elpis het volgende:
[..]
Dank voor de tip en ervaringsverhalen. Het gaat om Solensia inderdaad. Ik zal me eerst gaan inlezen mocht het nodig zijn.
Mochten we toch voor de injectie gaan dan denk ik wel dat we uiteindelijk zelf mogen gaan prikken. Ervaring genoeg.
Voorlopig zijn de nieren nog prima en hopelijk blijft dat zo want het zijn kieskeurige eters en eten in etappes dus een nierdieet voor 1 van de 2 gaat een ramp worden.
Zo'n 3 weken verder. Hoe gaat het nu met de pijnstiller voor de artrose (en kaak)?quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:12 schreef Elpis het volgende:
Mja ik weet het niet zo goed. Als ik in haar bek kijk zie ik volgens mij nog steeds die zwelling.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:42 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Zo'n 3 weken verder. Hoe gaat het nu met de pijnstiller voor de artrose (en kaak)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl ze vroeger het hele huis doorscharrelde blijft ze nu alleen op de benedenetage (waardoor ik dacht dat traplopen wellicht niet meer ging maar ze doet dat nog steeds) en volgt me daar behoorlijk al dan niet mauwend. Het enige waar ze redelijk stil is is als ze op schoot kan liggen, maar ja ik heb wel wat meer te doen.
Ik heb haar al een paar keer mee naar boven op bed genomen, want daar lag ze vroeger altijd graag, en dan blijft ze wel bij me liggen. Zelfs eens gehad dat ze dan even beneden wat gaat eten/drinken en weer zelf terugkomt, maar dat was dan ook de enige keer dat ze zelf omhoog liep. Nadeel is wel dat ze zelden normaal op bed komt liggen. Dat moet altijd op mijn buik.Omdat ik ook wel eens normaal wil slapen neem ik haar maar zelden mee.
Ik vraag me soms af of het een soort verlatingsangst is ofzo.Ze is niet gewend dat we de slaapkamerdeur dichtdoen en na de behandeling hebben we natuurlijk ook zoveel mogelijk afstand moeten houden. Maar dat verklaart het beneden blijven niet. Tenzij ze denkt dat we haar toch niet binnen laten... Ik heb een Google Translate for Cats nodig.
Nou ja ik moet toch komende week maar weer een contact opnemen met de dierenarts, want bij de laatste meting zijn ze de andere waarden vergeten te meten die Lingehoeve ook nodig had.Katsjing. Zelf helaas ook niet in de gaten gehad.
[ Bericht 3% gewijzigd door Elpis op 30-11-2024 23:22:44 ]I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:08 schreef Elpis het volgende:
[..]
Mja ik weet het niet zo goed. Als ik in haar bek kijk zie ik volgens mij nog steeds die zwelling.
Ze loopt volgens mij wel redelijk goed. Soms ook in een drafje als ze haast heeft naar mijn schoot te komen.
Overigens eet ze prima en wast ze zich geregeld, maar haar gedrag blijf ik toch raar vinden.
Ze is sinds ongeveer 1,5 maand zeer vocaal zeg maar.Vreemd. Haar houding oogt relaxed op schoot, maar zit idd te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl ze vroeger het hele huis doorscharrelde blijft ze nu alleen op de benedenetage (waardoor ik dacht dat traplopen wellicht niet meer ging maar ze doet dat nog steeds) en volgt me daar behoorlijk al dan niet mauwend. Het enige waar ze redelijk stil is is als ze op schoot kan liggen, maar ja ik heb wel wat meer te doen.
Ik heb haar al een paar keer mee naar boven op bed genomen, want daar lag ze vroeger altijd graag, en dan blijft ze wel bij me liggen. Zelfs eens gehad dat ze dan even beneden wat gaat eten/drinken en weer zelf terugkomt, maar dat was dan ook de enige keer dat ze zelf omhoog liep. Nadeel is wel dat ze zelden normaal op bed komt liggen. Dat moet altijd op mijn buik.Omdat ik ook wel eens normaal wil slapen neem ik haar maar zelden mee.
Ik vraag me soms af of het een soort verlatingsangst is ofzo.Ze is niet gewend dat we de slaapkamerdeur dichtdoen en na de behandeling hebben we natuurlijk ook zoveel mogelijk afstand moeten houden. Maar dat verklaart het beneden blijven niet. Tenzij ze denkt dat we haar toch niet binnen laten... Ik heb een Google Translate for Cats nodig.
Nou ja ik moet toch komende week maar weer een contact opnemen met de dierenarts, want bij de laatste meting zijn ze de andere waarden vergeten te meten die Lingehoeve ook nodig had.Katsjing. Zelf helaas ook niet in de gaten gehad.
Ik moet zeggen dat die van mij pas nu weer een beetje op zich zelf kan zijn.
Ik denk hier door 2 redenen:
De verlatingsangst (laat ik het zo maar noemen) door het hele gedoe rondom die schildklier.
Want ook thuis was het toch voor haar anders. En als ze ergens een hekel aan hebben is het iedere verandering hoe klein dan ook.
Maar ook de intrede van de wintermaanden. Niet meer zoveel lekker buiten liggen zonnebaden, tot diep in de nacht. muisjes gluren etc. Die overgang maakt haar ook altijd een tijdje onrustig. En dat moet ik dan weer bekopen met een enorme drang naar aandacht.
Bij beide kiest ze soms een tijdje vreemde plekken om te slapen en niet bij mij in bed.
(Deed ze dat maar toen ze nog radioactief was).
Misschien speelt dat bij haar ook?
Pijn is wellicht zo goed als uitgesloten door de pijnstilling, denk ik?
Welke waarden zijn vergeten? Dan kan ik ze niet vergeten![]()
En moeten ze naar Lienden gestuurd?
Ik moet de 16e
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op zondag 1 december 2024 12:21 schreef Ebinas het volgende:
Pijn is wellicht zo goed als uitgesloten door de pijnstilling, denk ik?
Gewoon alle nierwaarden (ureum, het creatinine en het SDMA) . De arts las waarschijnlijk 'schildklier' en dacht dat het daarmee genoeg was.quote:Welke waarden zijn vergeten? Dan kan ik ze niet vergeten
En moeten ze naar Lienden gestuurd?
Ik moet de 16e
Dat is balen zeg. Je mag toch verwachten dat een da weet dat een te snelle schildklier nierproblemen kan maskeren.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef Elpis het volgende:
De arts las waarschijnlijk 'schildklier' en dacht dat het daarmee genoeg was.
De hele geschiedenis helpt ook niet mee ook. Iedere keer wat helpt niet mee in je gemoedsrust.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef Elpis het volgende:
Toch ben ik ben lichtelijk in paniek nu
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef Elpis het volgende:
Vrijdag mag ze langskomen en gaan we het te horen krijgen.
Sorry zat gisteren vol met afspraken, maar het bezoek ging goed alleen ben ik niet teruggebeld met de uitslag.quote:
Balen dat je nog niets weet over de nieren, maar wel heel fijn en netjes dat ze bloedonderzoek hiervoor niet in rekening brengen. En dan maar duimen dat het goed is, dan kan haar gebit gedaan worden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:56 schreef Elpis het volgende:
[..]
Sorry zat gisteren vol met afspraken, maar het bezoek ging goed alleen ben ik niet teruggebeld met de uitslag.
Dus ik weet nog steeds niets over de nieren.
Vwb artrose wekte voelen aan de ruggengraat een bijtreflex op dus dat doet wel zeer. Volgens de arts zou de orale medicatie wel kwaad kunnen en de injecties ( die we zelf mogen zetten) niet. Maar goed met alles wat ik gelezen heb hou ik toch wel een slag om de arm. Supplementen als glucosamine vond ze ook prima.
Zweer in de mond vermoedt ze toch eerder door het slechte gebit dus als de nieren oke zijn laten we toch maar het gebit reinigen.
Het gemauw en gekleef aan mij lijkt op verlatingsangst en dat kan spontaan opkomen. Hoeft geen link te zijn Met de opname.
Vanavond even kijken welke supplementen ik wil proberen en ze maandag maar even zelf bellen voor de uitslag.
Ze waren overigens wel zo netjes de bloedafname zelf niet in rekening te brengen.
Een woensdag.quote:
Woensdag ga ik weer duimen, krijg je weer zo'n wiebelend pluizenbolletje terug.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:49 schreef Elpis het volgende:
[..]
Een woensdag.
Ik was trouwen ook vergeten te melden dat ze sinds ergens vorige week zelf weer spontaan naar boven komt om op bed (of op mij) te liggen. Geen idee of het pijn geeft maar traplopen kan ze dus op zich wel. Haar een paar keer mee naar boven nemen heeft daarbij wellicht een zetje gegeven.
Jemig zeg het houdt niet op voor haar (en voor jullie ook niet natuurlijk).quote:Op woensdag 18 december 2024 23:00 schreef Elpis het volgende:
De onze ligt inmiddels in het dierenziekenhuis.
Dat heb ik gemerkt tijdens de FIP-behandelingen van 1 van mijn katertjes. Bloedonderzoek op veel varianten tikte aardig aan, een echo, punctie, narcose, dat zijn allemaal dure behandelingen.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:31 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Jemig zeg het houdt niet op voor haar (en voor jullie ook niet natuurlijk).
Die drommel krijgt ook wat te verstouwen hoor he.
Wat een onzekerheid weer.
Ik blijf weer hard duimen hoor en hoop dat ze de draad weer op weet te pakken.
En dat geld het is ook zo vreselijk duur allemaal geworden.
Maandag mocht ik 350 aftikken.
Bloed (wel wat uitgebreider met ook sdma), bloeddruk en nog een punctie van een vreemd bultje op haar lip.
katsjing
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |