abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214033487
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:31 schreef Elpis het volgende:

[..]
En hoe gaat het nu na de reis en hoe was het gesprek?
Zoals jij al ervaren had een goed gesprek, alle tijd en uitleg.

Onderweg naar huis heeft ze 5 kwartier zitten miauwen :{
Ik had verwacht dat ze eenmaal thuis de boel zou verkennen en in slaap zou vallen.
Niet dus. Ze is overduidelijk blij weer terug te zijn. Alle vertrouwde plekjes worden tig maal bezocht.
Ik ben ook niet veilig. Ze wil maar knuffelen een aandacht.
Normaal gesproken zou ik een blij mens zijn, maar in dit geval .....
Dit wordt nog wat de komende 3 weken :')

Maar tot nu toe heel tevreden over het verloop daar.
  maandag 24 juni 2024 @ 20:49:15 #152
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214035977
Fijn dat je ervaringen met hun net zo positief zijn als de onze. :)

Haha wat een herkenning. Hier werd het na 1 of 2 dagen minder hoor. Ik moest tot dat moment even druk bezig zijn zodat ze geen moment had waarbij ze kon denken: he daar is een schoot waar ik kan liggen kroelen.

Sterkte gewenst voor komende nacht. ;)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_214054773
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:49 schreef Elpis het volgende:
Fijn dat je ervaringen met hun net zo positief zijn als de onze. :)

Haha wat een herkenning. Hier werd het na 1 of 2 dagen minder hoor. Ik moest tot dat moment even druk bezig zijn zodat ze geen moment had waarbij ze kon denken: he daar is een schoot waar ik kan liggen kroelen.

Sterkte gewenst voor komende nacht. ;)
Het valt niet mee. Ze wil meer knuffelen en bij me zijn dan voorheen lijkt wel.
De hele nacht wordt bij elkaar gemiauwd en aan de deur gekrabd.
De hele dag loopt ze achter me aan in de hoop mijn schoot te kunnen pakken.
De rest gaat wel handen wassen, kattenbak etc.
Maar dit is gewoon meer dan sneu :'(

Ik ben gewoon meer gaan werken om maar zo weinig mogelijk thuis te zijn -O-
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:38:39 #154
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214077678
Ahwww. Nou ja ze is in ieder geval blij weer thuis te zijn. O+
Door nu even niet te kunnen knuffelen krijgt ze er extra knuffeljaren weer bij. :)

Is het inmiddels wat rustiger met haar geworden?

Ben net even met de haarbal hier op de weegschaal gaan staan en ze is weer 2 ons aangekomen en weegt nu 4,3 kg. Ze kwam van 3,5. Ik ben best tevreden. Vogende week eens zien of de weegschaal van de dierenarts iets soortgelijks zegt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_214086165
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:38 schreef Elpis het volgende:
Is het inmiddels wat rustiger met haar geworden?
Nope het wordt alleen maar erger.
Nu ben ik gelukkig niet piep meer en woon alleen.
Maar het is echt het lastigste gedeelte.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:38 schreef Elpis het volgende:
weer 2 ons aangekomen
Da's heel wat *O*
En eet ze nu wel beduidend minder?
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:56:59 #156
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214096064
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 08:26 schreef Ebinas het volgende:
Nope het wordt alleen maar erger.
;( Ach jee. Dat is weinig nachtrust dan.
Heb je haar al in de tuin laten slapen? Dat had ze toch een fijn plekje, of is niks meer goed genoeg tov jouw schoot?

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 08:26 schreef Ebinas het volgende:
En eet ze nu wel beduidend minder?
Ja de bodemloze put heeft een bodem gekregen. Dat ze nu een stuk minder eet zal er ook voor zorgen dat ze minder snel aankomt, maar ik denk ook niet dat ze meer aan hoeft te komen hoor. Haar rug voelt goed nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 29-06-2024 22:30:16 ]
pi_214115837
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:56 schreef Elpis het volgende:
Heb je haar al in de tuin laten slapen? Dat had ze toch een fijn plekje, of is niks meer goed genoeg tov jouw schoot?
Ik red het nu tot 3 uur in de ochtend. Vanochtend heb ik haar maar even een tijdje bij me laten liggen.
Ze heeft het er zichtbaar lastig mee, een oud gedragsprobleempje lijkt ook op te spelen.
(ik stuur even dm wat Lienden hierover heeft gezegd)
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 21:56 schreef Elpis het volgende:
Ja de bodemloze put heeft een bodem gekregen
Dat vond ik zo sneu gezicht hier. Ik bleef het erin gooien (bij wijze van).

En bijna bloeddruk meten. 4 juli toch?
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:14:42 #158
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214147561
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 13:38 schreef Ebinas het volgende:
En bijna bloeddruk meten. 4 juli toch?
Vandaag geweest. Bloeddruk was weer verhoogd, maar wel in een range die kan passen bij de situatie.
Dit keer was het in de draagmand doen een stuk minder relaxt. Ze weet nu dat dat ding foute boel is.
En de boodschap dat ze dit keer wel gelijk mee naar huis zou gaan kwam niet aan. :P

Ik heb de optie over 2 maanden weer te meten, maar ik twijfel of ik dat wel doe. Volgens mij heeft ze dan evengoed dikke stress met een zelfde resultaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 03-07-2024 21:23:40 ]
pi_214149763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:14 schreef Elpis het volgende:

[..]
Vandaag geweest. Bloeddruk was weer verhoogd, maar wel in een range die kan passen bij de situatie.
Dit keer was het in de draagmand doen een stuk minder relaxt. Ze weet nu dat dat ding foute boel is.
En de boodschap dat ze dit keer wel gelijk mee naar huis zou gaan kwam niet aan. :P

Ik heb de optie over 2 maanden weer te meten, maar ik twijfel of ik dat wel doe. Volgens mij heeft ze dan evengoed dikke stress met een zelfde resultaat.
Jammer wel verhoogd, maar het lijkt mij logisch dat het allemaal wat te veel is. En dat dat de oorzaak is.
Zeker zo kort op het hele gebeuren na Lienden.
Als het niet "gevaarlijk" hoog is, zou ik het ook even laten.

Die van mij geef ik nog steeds Zylkene (want stresskatje). Maar misschien is het een ideetje om dat jouw katje te geven voordat je weer gaat. Sommige katjes doet het niets, maar bij die van mij werkt het wel.

In Lienden gaven ze nog aan dat zij ook wel eens katjes een hele dag opnemen en dan op verschillende tijdstippen bloeddruk meten om een beter beeld te krijgen.
Bij die van mij zal dat denk ik geen goed doen, maar wellicht voor die van jou nog een ideetje als het steeds wat verhoogd blijkt.
  maandag 15 juli 2024 @ 11:44:56 #160
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214297667
De 3 weken zijn voorbij. *O*
Hoe is het verder gegaan?
pi_214299146
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:44 schreef Elpis het volgende:
De 3 weken zijn voorbij. *O*
Hoe is het verder gegaan?
Wat ontzettend leuk dat je daar aan gedacht hebt.
Het voelt idd als een bevrijdingsfeestje :D *O*

De laatste week werd ik wel veel soepeler met aanhalen. Deed haar zichtbaar goed.
Maar verlost van alles *O*. (behalve die stinkbaktroep bewaren, gelukkig is het niet zo heet)
De eerste weken dacht ik nog, goh die van mij is niet zo heel veel rustiger.
Maar owkeeee zo langzaamaan ga ik ook denken...is alles wel goed?...zo rustig en slaapt veel :D
Blijkbaar moesten de hormonen nog wat rustiger gaan werken.
Ben haar wel aan het stimuleren nu om weer wat te spelen enzo.
Verder is ze wel nog meer aanhankelijker geworden.
Kan ook de rust vd hormonen zijn, maar ook mss alle ervaringen.

Hoe gaat het bij jullie?
pi_214299615
Wat fijn @Ebinas! *O*
Ik heb zelf geen schildklierkat, maar wel katten, dus heb tot nu toe alleen meegelezen (want wel twee katten en benieuwd naar jullie ervaringen). Denk super nuttig topic voor anderen met schildklierkatjes, mochten die hier ooit terecht komen via google oid!
pi_214300431
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Ebinas! *O*
Ik heb zelf geen schildklierkat, maar wel katten, dus heb tot nu toe alleen meegelezen (want wel twee katten en benieuwd naar jullie ervaringen). Denk super nuttig topic voor anderen met schildklierkatjes, mochten die hier ooit terecht komen via google oid!
Leuk je reactie!

En wie weet, als er vragen zijn over mijn ervaring, dan zal ik ze daar waar ik kan zeker beantwoorden.
Want het is toch een intensief traject, maar voor zover het nu gaat. Dubbel en dwars waard!
6 maanden na de behandeling volgt nog een bloedafname ter controle of de behandeling geslaagd is (meer dan 90% kans van wel).
  maandag 15 juli 2024 @ 21:08:10 #164
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214302755
Ah fijn zo. En dat oude gedragsprobleempje? Is dat weer weggeebt?

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 14:29 schreef Ebinas het volgende:
Hoe gaat het bij jullie?
Nog steeds prima. Veel slapen ja (voelt nog steeds raar, maar goed haar zus doet dat ook dus het zal wel), maar als ze wakker is voelt ze zich zichtbaar goed.
Wij zijn inmiddels zover dat het kattengrit bij het normale afval kan. Yay.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Ebinas! *O*
Leuk om te zien dat er meegelezen werd, want het voelde inmiddels een een-op-een gesprek ipv een forum topic. Ook gezellig hoor daar niet van. ;)
Ik hoop inderdaad dat anderen er ook in de toekomst wat aan kunnen hebben. :)
  maandag 15 juli 2024 @ 22:03:45 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214303610
Ik heb niet eens katten maar volgde dit topic ook redelijk trouw hoor. Gewoon puur uit belangstelling voor een interessant onderwerp. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214317724
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef Elpis het volgende:
Wij zijn inmiddels zover dat het kattengrit bij het normale afval kan. Yay.
*O* Ben je echt van al die handelingen af *O*
Blijft nu nog de waarden: bloeddruk en bloedwaarden.
Half jaar is best lang wachten.

Zelf denk ik wel iets eerder een keer een bloedafname te doen.
Ben zo benieuwd of de nierwaarden normaal blijven.

quote:
Ah fijn zo. En dat oude gedragsprobleempje? Is dat weer weggeebt?
Ja, gelukkig wel. Maar ben naast de Zylkene een soort van "gedragstraining" gaan doen.
Ze lijkt het spel ervan heel leuk te vinden (positieve afleiding). Uiteindelijk hoop ik haar over bepaalde "angsten" heen te kunnen helpen, of iig sterk te verminderen.

quote:
maar als ze wakker is voelt ze zich zichtbaar goed.
Heerlijk hoor he. Dan weet je waarvoor je het gedaan hebt O+
pi_214317739
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb niet eens katten maar volgde dit topic ook redelijk trouw hoor. Gewoon puur uit belangstelling voor een interessant onderwerp. :)
Leuk, nou ja het probleem is dan wel niet zo leuk.
Maar ik begrijp de belangstelling.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:38:38 #168
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214319338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:54 schreef Ebinas het volgende:
Ben je echt van al die handelingen af
Blijft nu nog de waarden: bloeddruk en bloedwaarden.
Half jaar is best lang wachten.

Zelf denk ik wel iets eerder een keer een bloedafname te doen.
Ben zo benieuwd of de nierwaarden normaal blijven.
Mja als ze zeggen dat het pas na een half jaar stabiel zou moeten zijn dan hou ik me daar maar aan. Heb liever niet dat ik nog een keer extra moet laten meten. Het grapje was al duur genoeg (maar het wel waard hoor O+ ).

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:54 schreef Ebinas het volgende:
Ja, gelukkig wel. Maar ben naast de Zylkene een soort van "gedragstraining" gaan doen.
Ze lijkt het spel ervan heel leuk te vinden (positieve afleiding). Uiteindelijk hoop ik haar over bepaalde "angsten" heen te kunnen helpen, of iig sterk te verminderen.

Ah fijn zo dat dat weer beter gaat.
pi_214472681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:38 schreef Elpis het volgende:
Mja als ze zeggen dat het pas na een half jaar stabiel zou moeten zijn dan hou ik me daar maar aan. Heb liever niet dat ik nog een keer extra moet laten meten. Het grapje was al duur genoeg (maar het wel waard hoor O+ ).
Is ook zo zeker zo.
Aankomende maandag mag de dame hier op naar de da voor de bloeddrukmeting.

Verder gaat het goed. Ze is toch wel wat anders geworden. Iets ander dagritme en eik nog wat liever O+.
Speelt ook weer lekker zelf, dus niet alleen meer als ik haar aanzwengel.
Goed voor de beweging, het koppie en de spiertjes.

En bij jullie? Nog altijd goed?
pi_214574517
Bloeddruk en hartslag helemaal binnen de norm.
Opgelucht *O*
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:49:47 #171
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_214604440
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:38 schreef Ebinas het volgende:
Bloeddruk en hartslag helemaal binnen de norm.
Opgelucht *O*
*O* Ah mooi zo. Die is waarschijnlijk meer gewend aan de dierenarts dan de onze.

Hier gaat alles weer gewoon zijn gangetje. Heb haar van de week weer gewogen en ze lijkt stabiel te blijven op 4,3 kg.
Ze was helaas al niet erg speels meer en daar is hier niks in veranderd.
pi_214637238
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:49 schreef Elpis het volgende:
Die is waarschijnlijk meer gewend aan de dierenarts dan de onze.
Niet echt denk ik -O- . Ik maak een dubbele afspraak. DA haalt haar niet uit haar mandje (bovenlader) en laat haar daar met manchet om een hele tijd liggen zonder iets te doen. Katje raakt door angst ( :'( ) een soort van lethargisch (sneu, maar wss voor deze meting handig). En dan volgen 10 metingen over lange tijd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:49 schreef Elpis het volgende:
ze lijkt stabiel te blijven op 4,3 kg
Da's belangrijk en een heel goed teken dat de schildklier onder controle is *O* .

Volgens mij zijn bij jou half november de 6 maanden om?
Bij mij half december.
Dat wordt nog even spannend.
  donderdag 7 november 2024 @ 21:50:28 #173
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_215513667
Officieel een week te vroeg, maar omdat ik toch naar de dierenarts met haar moest ivm een zwelling in haar kaak heb ik gelijk vandaag haar schildklier laten testen en was 16. Dikke prima dus. *O*

Helaas gaat de gebitsreining ook een leuk prijskaartje geven. Niet zo flink als de schildklier maar toch.. :{

@Ebinas
Jouw kat mag binnenkort ook weer op controle neem ik aan?
Oeps lees net dat dat volgende maand pas is.
pi_215515225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:50 schreef Elpis het volgende:
16. Dikke prima dus
Wat een enorm goed nieuws. Gefeliciteerd *O* . *O* *O*
Streep daardoor. Heerlijk!

Wel balen dat ze nu weer "op" mag. -O-
Voor een duur "grapje". Maar is toch even ietwat minder zorgwekkender en zal van beide kanten hopelijk wat minder vergen.
Wanneer moet ze?

Wij moeten nog een maandje wachten, begin het wel wat "spannender" vinden.
Vaak denk ik het zit goed, maar soms is er gewoon die onzekerheid die knaagt.
Nog even geduld hebben.
  vrijdag 8 november 2024 @ 23:12:18 #175
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_215526414
Ik heb daar nog geen afspraak voor gemaakt. Zou er eerst een offerte voor krijgen.
Het blijkt ongeveer 550 euro terwijl er nog maar 3 tanden ofzo inzitten. 8)7 Maar goed het moet wel onder narcose.

En het kan nog erger. Er is een vermoeden dat ze artrose heeft en pijnstilling nodig heeft. Oftewel iedere maand een injectie (a 136 euro per 2 mnd) want het alternatief is risicovoller voor lever en nieren enzo. :{
Eerst maar even aankijken hoe de huidige medicatie voor haar kaak effect heeft op haar huidige gedrag. Er zit namelijk een pijnstiller in die ook artrose pijn kan verhelpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 09-11-2024 22:41:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')