Ze eet het nauwelijks en ze komt buiten waar ze gras en insecten eet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef Elpis het volgende:
O sorry had net mijn vraag aangepast en dieetvoer geopperd.
Ze staat al vanaf 23 feb op de wachtlijst.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef Elpis het volgende:
Maar als ze dinsdag kon komen stond ze op de spoedlijst hoor. Anders was de onze pas in juni aan de beurt geweest. Zonder spoed dus.
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar jodium in zit. Dit lijkt me echt geen probleem voor een jodium arm dieet ter overbrugging. Het gaat er meer om dat ze niet bij bakjes van buurkatten kan meesnaaien.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:32 schreef Ebinas het volgende:
Ze eet het nauwelijks en ze komt buiten waar ze gras en insecten eet.
Ik heb inmiddels al het gras verwijderd en ik houd iedere spriet die wil groeien in de gatenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar jodium in zit. Dit lijkt me echt geen probleem voor een jodium arm dieet ter overbrugging. Het gaat er meer om dat ze niet bij bakjes van buurkatten kan meesnaaien.
Ik snap je boosheid hoor. Die laatste lijkt niet echt uit te blinken in communicatie.
Ze had beter kunnen zeggen dat die operatie weggegooid geld is gebleken.
Dat laten wennen aan bijwerkingen na zo'n reactie klonk mij best raar in de oren eerste gezegd.
Allemaal leuk en aardig bij mensen met een allergie zonder serieuze aandoeningen maar toch niet in dit geval?
Waren/zijn haar nier en leverwaarden nog wel goed (of lichtjes verhoogd door die schildklier zoals de onze had bij haar lever) ?
Haarquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef Elpis het volgende:
Waren/zijn haar nier en leverwaarden nog wel goed (of lichtjes verhoogd door die schildklier zoals de onze had bij haar lever) ?
O dat is balen. Hier moest ze het voer absoluut niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:25 schreef Ebinas het volgende:
Het gaat niet van harte met de voeding. Blik hoeft ze sowieso niet. Ik blijf het wel 2x daags aanbieden zonder aandringen.
Brokjes gaan mondjesmaat ik hoop voldoende om niet af te vallen.
Hopelijk houdt ze dit vol.
Wat fijn dat ze het goed doet. Niet dat ze er lol in heeft, maar ze doorstaat hetquote:Op zondag 19 mei 2024 20:07 schreef Elpis het volgende:
[..]
O dat is balen. Hier moest ze het voer absoluut niet.
Goed dat de overige waarden nog goed waren. Dat was mijn lichtpuntje dat we waarschijnlijk nog op tijd zouden zijn met de wachtlijst.
De foto's die ik vandaag en gisteren kreeg tonen wel een gespannen koppie, maar geen lichaamshouding meer die roept: ik wil het liefst in de muur van dit hok kruipen. Dat is dus ook verbeterd.
Het belangrijkste is dat ze haar bakjes leeg eet.
Nog 1,5 dag en dan kunnen we haar weer ophalen.Ik tel nog net niet de uren/minuten/seconden.
Bij het maken van de afspraak zei ik enthousiast zo vroeg mogelijk. Nou dat ging lukken want het enige plekje dat ze nog had in de ochtend was om 8u.quote:
Jeetje balen zeg dat ze dat voer niet lekker weten te maken. De dierenarts assistente zei het toen ook al.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:21 schreef Ebinas het volgende:
Hier wordt het voer al weer volledig sinds gistermiddag geweigerd.
Hebben ze enig idee of ze het spul binnen 6 weken weer binnen hebben? Niet dat je het voor de kat zijn viool laat doen.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:21 schreef Ebinas het volgende:
Misschien toch van de week maar even een tussentijdse bloedtest doen, ondanks de stress.
De geldigheid voor die van Lienden is nu ook verlopen.
Ze weet vast dat ze bijna naar huis magquote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
Foto van vandaag toonde een iets minder gespannen koppie en liggend op haar knietjes.
Oh dat is wel erg vroegquote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
8u.Dat wordt dus een vroegertje, want het is voor ons ook nog een uur rijden.
Ik durf dat nu niet meer te proberen. Overzetten naar BARF is ook weer een heel ding. Dat mag nl binnen zoveel uur met brok. Kan maag niet aan geloof ik.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
Foto van vandaag toonde een iets minder gespannen koppie en liggend op haar knietjes.
[..]
Bij het maken van de afspraak zei ik enthousiast zo vroeg mogelijk. Nou dat ging lukken want het enige plekje dat ze nog had in de ochtend was om 8u.Dat wordt dus een vroegertje, want het is voor ons ook nog een uur rijden.
[..]
Jeetje balen zeg dat ze dat voer niet lekker weten te maken. De dierenarts assistente zei het toen ook al.
Jammer ook dat ze alleen brokjes eet. Voor een blikvoer-eter was dit misschien nog een idee geweest.
https://vriesvoer.nl/nl/k(...)schildklier-420.html
Heb ik zelf ook naar zitten kijken vlak voordat ik het groene licht voor de opname kreeg.
[..]
Hebben ze enig idee of ze het spul binnen 6 weken weer binnen hebben? Niet dat je het voor de kat zijn viool laat doen.
Ze wilde een nieuwe afspraak inplannen voor 4 juni. Ik gaf aan dat ze echt niet goed gaat.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
Hebben ze enig idee of ze het spul binnen 6 weken weer binnen hebben? Niet dat je het voor de kat zijn viool laat doen.
Ik zal ook heel hard voor je duimen dat het er dan wel is. Hij vermeldde het nog dat het op was en helaas weten ze zelf ook niet altijd waar de vertraging in zit. Het schijnt uit Polen te moeten komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:16 schreef Ebinas het volgende:
Pfffff nieuwe datum staat nu op 4 juni 11:00.
Nu maar duimen dat dat wel doorgaat.
En morgen bij nieuwe DA bloedonderzoek, duimen dat haar waarden nog goed genoeg zijn om behandeld te mogen worden.
Zenuwslopend deze maanden
Wat heerlijk dat ze het zo goed doet en weer de draad oppakt thuis.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Elpis het volgende:
Ze is weer thuis.
Onderweg kreeg ze weer praatjes en gaf weer een uur lang een concert.
Eenmaal thuis moest alles gelijk weer ontdekt en gekroeld worden.
En binnen 5 minuten stond ze alweer bij de achterdeur te schreeuwen.
Dat is het het hele traject al hoor he.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Elpis het volgende:
Het is als een cursus loslaten voor gevorderden
Het is me redelijk gelukt tot nu toe. Als ik een break nam zette ik mijn laptop op de bar en ging ik staand lezen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:02 schreef Ebinas het volgende:
Het zal nog wel een dingetje worden om haar te "ontwijken" nu.
Ben ook heel benieuwd wat daar uit komt ja. We wachten het af.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:02 schreef Ebinas het volgende:
Vandaag moet ik bv echt mijn zinnen weer verzetten om nu al niet bezig te zijn met de bloeduitslagen van morgen.
Hoe is het gegaan?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:28 schreef Elpis het volgende:
De grootste uitdaging komt vannacht. Hoe houden we haar uit de slaapkamers en kunnen we tegelijk slapen. Zoveel oordopjes heb ik geloof ik niet.
Bovenverwachting goed.quote:
Ach getver. Daar hoopten we niet op. Maar het kan dus wel zijn dat het verhoogd is door de schilklier en weer zakt als ze behandeld is zoals hier met de leverwaarden?quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:38 schreef Ebinas het volgende:
Ik heb de uitslagen binnen. SDMA is wat verhoogd, dus vroegaankondiging nieren.
Het staat de behandeling niet in de weg, maar de kans is wel dat het na de behandeling een nierkatje wordt/is.
Ik krijg een paar dagen om na te denken.
Nou streng voor haar zijn valt me best zwaar hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef [quote]
[b]Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef Ebinas het volgende:
Hopelijk gaat alles nog steeds goed met haar en vallen de aanpassingen mee.
Jeetje wat lastig zeg.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef Ebinas het volgende:
Mijn eigen da zegt. Niet doen. Kans is groot dat je een nierkat terugkrijgt en dat moet je niet willen.
Het blijft goed nieuws hoor he. Wat fijn!quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
Hier gaat het inmiddels een stuk relaxter. Vandaag is het dag 14 vanaf behandeling en we merken dat ze een stuk minder hyper is. Gisteren op de weegschaal met haar gaan staan en ze lijkt 2 ons aangekomen sinds we haar hebben opgehaald. Nou kan daar natuurlijk verschil in zitten, want andere weegschaal. En ik heb ook maar 1 cijfer achter de komma itt die babyweegschalen.
's Avonds gaat ze braaf op de gang liggen slapen en hebben we relatief weinig last van gezeur.
Oh dat is fijn te weten. Wel voorzichtig maar in de kramp vliegen is ook weer niet nodig.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
Mijn man heeft zich helemaal verdiept in jodium 131 en technetium IV om te zien hoe schadelijk ze nou eigenlijk is, maar dat valt inmiddels wel mee. Het ergst was in het begin kort na de behandeling daar zat de meeste gamma straling. De beta straling komt niet zo ver. Nu passen we alleen nog op haar speeksel en urine want daar kan dat nog wel in zitten.
Pffff weer de hele boel overhoop.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
En ben er al uit hoe het aan te vliegen? Ben je al begonnen met de medicatie en hoe gaat dat?
Ja als ik jouw struggles lees voel ik me een gezegend mens.quote:
Miscommunicatie denk ik. En daarom ben ik wel heel blij dat de artsen onderling met elkaar gesproken hebben.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:17 schreef Elpis het volgende:
Opmerkelijk dat je eigen DA zo overtuigd leek
quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:39 schreef Ebinas het volgende:
Yes![]()
![]()
![]()
Urine is helemaal goed.
Heel klein beetje eiwit, maar eik zien ze dat vaker.
Kan nieren zijn, maar kan ook vervuiling zijn verkregen tijdens het opvangen.
Lienden is al gemaild door de DA en uiteraard heb ik ook gelijk gebeld![]()
Moet nog teruggebeld worden en mijn geduld is helemaal op
-edit- Dat wordt vrijdag pas
Nee, alles is goed voor de behandeling in Lienden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:39 schreef Elpis het volgende:
Of moet je dat vrijdag nog te horen krijgen?
O dan gooi ik er nog een paar cheers tegenaan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:46 schreef Ebinas het volgende:
Nee, alles is goed voor de behandeling in Lienden.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:14 schreef Elpis het volgende:
O dan gooi ik er nog een paar cheers tegenaan.![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |