Een van mijn katers heeft ondertussen ook het schildklier-probleem. Hem een pil in zijn bek stouwen gaat niet werken, hij is wat kopschuw, en als ik doorzet verlies ik veel bloed en hij gaat uiteindelijk buiten leven, en komt alleen 's nachts nog binnen even voer snaaien (dat heeft hij bij zijn vorige baas gedaan vanwege de chaotische groep waarin hij toen moest leven).
Dus naar de Easypill gegrepen, en hij stond elke ochtend vol verwachting bij het kastje daarvoor, totdat hij na 2 maanden plotseling besloot dat dat niet meer interessant was. De pil in leverworst werkte niet, in filet americain wel, maar daar slaagde hij toch te vaak in de pil eruit te werken.
We zijn nu overgestapt op vloeibare felimazole, wat ook het voordeel is dat de 7,5 mg die hij per dag moet hebben nu in 2 doses van 3,75 mg krijgt, wat gelijkmatiger is dan een 5 mg pil 's ochtends en 2,5 mg pil 's avonds. Het toedienen :
• 's ochtend neem ik een theelepeltje filet americain, druk daar met mijn duim een kuiltje in, en druppel daar de felimazole in; hij slebbert eerst het medicijn naar binnen voordat hij aan de filet americain begint;
• 's avonds krijgt hij een sachet van 40 ml kattensoep waarop ik de felimazole druppel; het vocht van de soep lebbert hij dan eraf terwijl ik het zachtvoer voor de hele groep maak, zodat hij het medicijn binnenheeft; in de loop van de avond eet hij het vaste deel nog op.
Het gevolg is dat hij van de 2,9 kg waarop hij zat toen ik doorkreeg dat hij echt een probleem had nu is gegroeid naar 3,9 kg ! Dat is zwaarder dan ik hem ooit gekend heb.
[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 28-03-2025 15:38:31 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.