abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2025 @ 21:15:33 #226
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_217191771
Nou het idee van een gebitsbehandeling geeft al een stressreflex bij mij en dan is het niet eens voor onze katten. :{
Maar goed dat zal nog een nawee zijn van december.

Ik ga gewoon weer voor je duimen. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:11:53 #227
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217194897
Een van mijn katers heeft ondertussen ook het schildklier-probleem. Hem een pil in zijn bek stouwen gaat niet werken, hij is wat kopschuw, en als ik doorzet verlies ik veel bloed en hij gaat uiteindelijk buiten leven, en komt alleen 's nachts nog binnen even voer snaaien (dat heeft hij bij zijn vorige baas gedaan vanwege de chaotische groep waarin hij toen moest leven).

Dus naar de Easypill gegrepen, en hij stond elke ochtend vol verwachting bij het kastje daarvoor, totdat hij na 2 maanden plotseling besloot dat dat niet meer interessant was. De pil in leverworst werkte niet, in filet americain wel, maar daar slaagde hij toch te vaak in de pil eruit te werken.

We zijn nu overgestapt op vloeibare felimazole, wat ook het voordeel is dat de 7,5 mg die hij per dag moet hebben nu in 2 doses van 3,75 mg krijgt, wat gelijkmatiger is dan een 5 mg pil 's ochtends en 2,5 mg pil 's avonds. Het toedienen :
• 's ochtend neem ik een theelepeltje filet americain, druk daar met mijn duim een kuiltje in, en druppel daar de felimazole in; hij slebbert eerst het medicijn naar binnen voordat hij aan de filet americain begint;
• 's avonds krijgt hij een sachet van 40 ml kattensoep waarop ik de felimazole druppel; het vocht van de soep lebbert hij dan eraf terwijl ik het zachtvoer voor de hele groep maak, zodat hij het medicijn binnenheeft; in de loop van de avond eet hij het vaste deel nog op.

Het gevolg is dat hij van de 2,9 kg waarop hij zat toen ik doorkreeg dat hij echt een probleem had nu is gegroeid naar 3,9 kg ! Dat is zwaarder dan ik hem ooit gekend heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 28-03-2025 15:38:31 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217195427
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 21:15 schreef Elpis het volgende:
Ik ga gewoon weer voor je duimen. :)
O+
Een update erna volgt uiteraard weer.

Bij jou iets meer verbetering te zien (toch weer een paar daagjes verder)?
pi_217195442
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef mvdejong het volgende:
We zijn nu overgestapt op vloeibare felimazole,
quote:
is gegroeid naar 3,9 kg !
Wat fijn dat dit werkt zeg! Het is en blijft zoeken, maar nu gelukkig met positief resultaat
  donderdag 27 maart 2025 @ 22:18:15 #230
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_217201803
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:19 schreef Ebinas het volgende:
Bij jou iets meer verbetering te zien (toch weer een paar daagjes verder)?
Hmmm ik heb het idee dat ze iets minder duf is. Wellicht doordat de metacam er sinds dinsdag af is.
Heb haar nog 1x op een armleuning zien springen dus dat was positief, maar verder nog niet echt vorderingen.
Met ons geluk hebben wij er een die pas na 2 injecties wat merkt. :) Of helemaal niet. :{
Geen rare fratsen qua plassen/poepen meer gezien. Gewicht stabiel op 3,5 kilo. Eigenlijk te licht naar mijn zin maar stabiel is ook wat waard.

quote:
We zijn nu overgestapt op vloeibare felimazole
Ah mooi dat dat een optie was en dat het zo goed gaat. *O*
Pil was hier toen ook een drama.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_217206360
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:18 schreef Elpis het volgende:
Met ons geluk hebben wij er een die pas na 2 injecties wat merkt.
Nog even afwachten dus, duimen dat ze er gewoon wat langer over doet.

Die van mij reageert overal juist weer veel te gevoelig op.
Iedere normale dosering van iets en die van mij stort in -O-
Van een Milbemax ging ze al een halve dag onder zeil :')

Gisteren no overleg gehad met de dierenarts hierom, ze plannen een opname in voor de hele dag (incl. avond).
Dit voor het geval ze het niet goed oppakt. Dan kunnen ze haar blijven monitoren en event. een infuus geven. En bijspringen als ze niets wil eten.
Dat vind ik al een hele geruststelling.
Bij de schildklieroperatie in maart vorig jaar, was ik haar bijna kwijt omdat ze het niet vanzelf oppakte en de toenmalige da dat onderschat had.

Het zal weer een beste rekening worden :X
  zondag 12 juli 2026 @ 07:14:50 #232
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_221311686
Hi,

Ik vond dit onderwerp, dat al een tijdje niet actief was, maar ik vroeg me af wat jullie zouden adviseren;

mijn kat Beer heeft sinds anderhalf jaar last van hyperthyroidisme. Hij heeft eerst een hele tijd pillen gehad, maar zowel Easypill, door het natvoer (gecrushd) als door leverworst werkte allemaal maar heel tijdelijk.

Nu zijn we overgestapt op de vloeibare versie, en waar hij dat in het begin heel prima accepteerde, weigert hij nu na 2 maanden categorisch elk voedsel, ook zijn favoriete, met de felimazole erin.

Ik ben al gigantisch veel kosten kwijt geweest om elke keer opnieuw weer zijn bloed te laten testen (hier kost dat EUR 250,- per keer, ze willen elke keer en de schildklier, nier en nog iets testen), maar ik las nu over een manier om het via het oor toe te dienen?

De bestralingsbehandeling en voer zijn geen optie, want nog een kat hier en ze gaan naar buiten, binnenhouden gedurende langere periode is geen optie.

Wie heeft ook de oormethode geprobeerd en daar ervaring?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 13 juli 2026 @ 23:31:02 #233
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_221326998
He daar werd ineens een bekend topic opgediept.
Het voelt alweer zo lang geleden dat ik in dit topic moest zoeken of ik de oorzalf had geprobeerd. :') Nee dus ivm allergie. Sorry dat ik je niet kan helpen.

Voor wie het verhaal over het gebit verder heeft gevolgd (Ebinas weet ervan via dm) : helaas hebben we haar vorig jaar juni alsnog in moeten laten slapen. Niet vanwege de schildklier maar goed (kunnen/willen) eten en daardoor uitdroging. Op een gegeven moment had ze zodanige obstipatie dat ze alleen nog gehurkt kon lopen. ;(
En toen was het klaar. Met een hittegolf voor de deur hadden we haar nooit genoeg gehydrateerd kunnen krijgen en vocht via infuus bleek te pijnlijk ofzo. Ze reageerde er iig erg slecht op.
Dus hebben we haar los gelaten. ;(

Wat we tussendoor overigens nog wel hadden geprobeerd ivm de mogelijke artrose was kattenfysio. Nou dat leek warempel te helpen bij het springen. Ze heeft iig heerlijk genoten van de massages. O+
  maandag 13 juli 2026 @ 23:45:51 #234
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_221327030
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 07:14 schreef popje het volgende:
De bestralingsbehandeling en voer zijn geen optie, want nog een kat hier en ze gaan naar buiten, binnenhouden gedurende langere periode is geen optie.

Andere katten in huis maakt niet uit. Evt straling is - tegen de tijd dat de kat weer thuis is - zo laag dat een andere kat niet lang genoeg leeft om daar last van te krijgen.

En wellicht kan je haar binnen de tuin houden? Desnoods aan een riem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')